MIKSI autolla on niin hankala kiihdyttää reippaasti 80-100km/h kun rajoitus vaihtuu???
Niin, kertokaa. Miten se on niin helvetin hankalaa kiihdyttää reippaasti???
Joo o te tietenkin luulette säästävänne polttoainetta mutta sehän on juuri päinvastoin.
Kommentit (242)
Yleensä kannattaa ajaa liikennevirran mukana oli rajotus mikä hyvänsä.
"Joo o te tietenkin luulette säästävänne polttoainetta mutta sehän on juuri päinvastoin."
Pakettiautollani säästän noin 30% polttoainekuluissa ajamalla enintään 80km/h.
Vierailija kirjoitti:
"Joo o te tietenkin luulette säästävänne polttoainetta mutta sehän on juuri päinvastoin."
Et sit tajunnut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kiihdyttää? Jos haluat mennä ohi, niin ohita. Tuossahan on mitä parhain tilaisuus sähköautolla porhaltaa ohi.
Siksi pitää kiihdyttää kun rajoitus vaihtuu 80-100. Mitä luulet että ne numerokyltit tarkoittaa tien laidassa.
No ne kyltit kertoo mikä on sen tieosuuden SUURIN sallittu nopeus jota ei saa ylittää. Jos kyltissä on numero 100 niin on ihan sallittua ajaa vaikka kasikymppiä.
Miksei siihen suurimpaan sallittuun voi kiihdyttää reippaasti? Kun se kuitenkin kilometrin päässä saavutetaan.
Yritän kertoa sen sinulle yksinkertaisesti, koska sellainen näytät olevan. Ei ole mitään tarvetta ajaa suurinta sallittua nopeutta, 80 riittää aivan hyvin ja päästötkin ovat huomattavasti pienemmät. Se 100 ei siis ole haluttu nopeus, vaan suurin sallittu.
Sinähän se yksinkertainen olet jos et edes älyä mitä tarkoitan. Eli rautalangasta, jos tavoitenopeutesi on se sata 80 rajoituksen jälkeen miksei siihen voi kiihdyttää reippaasti eikä matelemalla kilometrin matkan ennen kuin sen saavuttaa???
Sinä menetät aikaa yhden seknnin. Mihin sulla on noin kova kiire? Ja vielä lomamatkalla
Kuka tässä on ajan menettämisestä puhunut??? Sitä kaikki tuntuvat jankkaavan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö meinaa mennä sullakaan jakeluun mitä tässä tarkoitetaan???
Vierailija kirjoitti:
Ap on päässyt vasta kyselyikään. Kortti pois alaikäiseltä
Haist *ittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ainakin säästää polttoainetta, jos kiihdyttää vasta seuraavassa alamäessä. Sinun kaltaisiasi kuumakalleja ei liikenteessä kaivata. Ajat varmaan Audilla tai Biimällä.
No voitko kertoa miksi ei voi kiihdyttää reippaasti sataseen kun rajoitus vaihtuu??? Kun kerran tunnustat olevasi tämmöinen hitura.
Mun auto ainakin antaa ajon lopuksi palautetta, että kiihdytä vähän hitaammin, jos kiihdytän vauhdikkaasti rajoituskylttien kohdalla. Se siis arvioi taloudellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
On ap: llakin iso ongelma tässä elämässä. 😄
ON. Voitko vastata kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kannattaa ajaa liikennevirran mukana oli rajotus mikä hyvänsä.
Ei kai, siehän taidat olla fiksuimmasta päästä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ainakin säästää polttoainetta, jos kiihdyttää vasta seuraavassa alamäessä. Sinun kaltaisiasi kuumakalleja ei liikenteessä kaivata. Ajat varmaan Audilla tai Biimällä.
No voitko kertoa miksi ei voi kiihdyttää reippaasti sataseen kun rajoitus vaihtuu??? Kun kerran tunnustat olevasi tämmöinen hitura.
Mun auto ainakin antaa ajon lopuksi palautetta, että kiihdytä vähän hitaammin, jos kiihdytän vauhdikkaasti rajoituskylttien kohdalla. Se siis arvioi taloudellisuutta.
Autosi on tyhmä tai toimii patterilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla tosiaan niin helvetin kiireinen elämä, että se on kiinni siitä tekeekö joku tuon viidessä sekunnissa vai 20 sekunnissa? Onko kenties adhd tai jotain?
Ja vaikka se kestää 1 minuutin, niin säästetty aika ei ole minuutti vaan sekuntteja.
Jotku on vaan liian tyhmiä ajaakseen autoa.
Kun olen niin tyhmä, niin voitko kertoa miksi ei voi reippaasti kiihdyttää haluttuun nopeuteen?
Todistus taakka on sinulla.
Kerro siis miksi pitäisi kiihdyttää nopeasti aina, kun nopeusrajoitus vaihtuu? Mikä hyöty siitä on?
Mieti ihan rauhassa kerro mitä me hyödymme siitä, että auto on vaikka kolme sekunttia aiemmin pisteessä B kuin se olisi hitaammin kiihdytettynä.
Taloudellisin ajotapa, ajankäytöstä en ole puhunut mitään. Ja miten se todisteita minulle siirtyi kun minä esitin kysymyksen. Voitko nyt vastata siihen.
Vastaus kysymykseesi on, että:
Hitaampi kiihdytys on taloudellisempi tapa ajaa
Ja
Ajallisesti ei kiihdyttämisestä ole mitään hyötyä.
Ja
Mahdollinen jono perässä kokee vähemmän jonoliikettä, kun kiihdytyksen tapahtuu rauhallisesti.
Kyllähän se jono vain kasvaa perässä ja jarruttelua tapahtuu kun ensimmäinen ei saa autoaan kilometrin matkalla kiihtymään 80-100
Niin jojoliike tulee siitä, kun sinä kaasuttelet ja jarruttelet heikkotaitoisena kuskina siellä perässä.
Opettelet ajamaan liikenteen mukana, niin kaikki tuntuu helpommalta liikenteessä.
Oletko tyhmä?
Kaikille tuli jo selväksi kuka se ongelma on siellä liikenteessä, joten opelle ajamaan ja ole hiljaa.
Mikäs ongelma se on jos haluaisi reippaasti kiihdyttää haluttuun nopeuteen säästääkseen polttoainetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei ilmeisesti ole mitään järkevää vastausta. Täytyykö se nyt tulkita ihan vittuiluksi muita tielläliikkujia kohtaan? MINULLA on oikeus kiihdytellä niin hitaasti kuin voin, ajelkoot muut edelle jos ei passaa. Letkaa kertyy välit pienenee ja kohta kaikkia harmittaa. Mutta MINULLA on oikeus kiihdyttää niin hitaasti kuin voi.
Ja sitten täällä haukutaan minua mulkuksi ja tyhmäksi kun kysyn miksi ei voi reippaasti kiihdyttää kun rajoitus vaihtuu, minä tykkään ajaa taloudellisesti. Ja taloudellisin ajotapa on kiihdyttää reippaasti haluttuun nopeuteen. Eikä tarvi tulla jankkaan, MINÄ ajan 80km/h satasen alueella jos haluan, aja vaan mutta jos on aikomus kiihdyttää siihen sataseen niin kiihdytä silloin reippaasti äläkä kilometrin matkalla.
Suomessa nopeusaarjoitus kertoo ylimmän salliun nopeuden, ei alinta, joten napina alle satasta ajavsta ta hitaati kiihdyttäjistä o turhaa
Oletko tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se hitaammin kiihdyttävä odottaa että menisit ohi siinä vaiheessa?
Hirveen vaikea tietää mitä kukakin autossansa miettii.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, hei.
Vain köyhillä on kiire.
Kuule hei.
Missä kohtaa olen sanonut että minulla on kiire?
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole ap tarpeeksi tehokas auto tai sitten et osaa vaihteita käyttää? Ehkä sulla on joku 80-luvun alun automaattivolvo?
Liittyy mihin tämä kommentti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ylipäänsä on vaikeaa kiihdyttää mistään nopeudesta? Mennään töyssyistä yli etanan mauhtia ja kestää ikuisuuden sen jälkeen löytää kaasupoljin. Lähdetään liikennevaloista vasta kun se valon on palanut jonkin aikaa vihreenä, mikä vaikeus on ennakoida oranssilla valolla ja tehdä muutenkin se lähtö niin hitaasti, ettei monikaan takana pääse vihreillä läpi. Ihan käsittämätöntä vitkuttelua joka paikassa.
Pienimunaisten ongelma.
Käytännössä APn autoilu ongelmien syy on siis pieni muna, tyhmyys ja köyhyys. Antaa poloisen kiukutella. Tuskin kukaan on mitään hänen pyyntöjään ennenkään noudattanut.
Mistäs sinä minun munani tiedät? Ollaanko tavattu, en kylläkään ole gay kuten sinä kun toisten munat tuntuu kiinnostavan.
Ei mun fiiu kiihdy nopeasti, mee ohi. Mua ei kiinnosta sun kiirees. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva katella taustapeilistä kun takana roikkuja kiihtyy ihan ite.
Kiva katsoo taustapelistä, kun se hidastelija alkaa kiehahtaa, kun sen ohittaa heti tilaisuuden tullen.
Kiva katsoa sitten taustapeilistä, kun se ohittelija istuu autossaan poliisin jututettava pian ohiuksen jälkeen. Olen muutamaankin kertaan ollut nimitäin tilanteessa, kun olen ajellut ilmeisesti ärsyttävästi 103 km/h (vakionopeudensäädin on käytössä ja nopeus aika lailla tarkast se 103 (aika ajoin tarkstan auton nopeusmittarin nopeusvirheen ja sopeutan vauhtini sen mukaan, lisäksi navigaattroi näyttää myös nopeuden auton nopeusmittarn lisäksi toki) ), niin takana olevalla on ollut hirveä kiire päästä ohi, ohittaut minut ja sitten pian olenkin pongannut saman auton tien sivussa poliisien kanssa
Että ei yhtään haittaa, jos joku ohittaa minut, kun ajelen nopeusrajoitusten mkaan
No ketään ei kiinnosta ajatko 103 vai 101 km/h kunhan saat sen romus kiihtyyn kohtuullisessa ajassa siihen haluttuun vauhtiin.
On ap: llakin iso ongelma tässä elämässä. 😄