Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet joukkoraiskasi naisen, 57 todistajaa ei tehnyt mitään

Vierailija
30.09.2026 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yhdysvalloissa-kuohuu-tuntien-joukk…

Tämä juttu on aivan sairas. 7 miestä raiskasi huumattua naista 7 tuntia. Rangaistukset näille ihmisroskille olivat naurettavan pieniä, olemattomia. Onneksi tapaus on avattu uudelleen (kyllä, vasta nyt kun tapaus on saanut julkisuutta, muuten olisi jäänyt läpsäisyksi ranteelle)….

Vituttaa.

Mutta se mikä hirveän teon lisäksi kauhistuttaa on tuo että suunnitelmat väkivallasta jaettiin snapchatissa jossa 57 muuta miestä todisti nämä aikeet. Eikä kukaan sanonut mitään.

MIKSI ETTE MIEHET PUUTU toisten miesten tekemisiin? Miksi olette niin kipeitä saamaan toisten miesten hyväksyntää?

Missä on ne kuuluisat naisia ”suojelevat” miehet?

Kommentit (924)

Vierailija
881/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskooppeihin ja taikakiviin uskovat naiset tulee mt-ongelmat tulilla kaulaheltta väpättäen tänne huutamaan että kaikkia naisia pitää uskoa eikä mitään oikeudenkäyntejä tarvita :D

Pyyhkikää välillä sitä vaahtoa suunpielistä ja ottakaa päivän lääkkeet niin helpottaa.

Vierailija
882/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fake news.

Nainen valehtelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Horoskooppeihin ja taikakiviin uskovat naiset tulee mt-ongelmat tulilla kaulaheltta väpättäen tänne huutamaan että kaikkia naisia pitää uskoa eikä mitään oikeudenkäyntejä tarvita :D

Pyyhkikää välillä sitä vaahtoa suunpielistä ja ottakaa päivän lääkkeet niin helpottaa.

Ja tässä näemme, miten viha naisia kohtaan on Suomessakin yhä vakava ongelma. Ajatelkaa, että joku "hieno suomalainen mies" tulee kirjoittamaan tällaista tällaisen uutisen alle. Naiset kun kunnolla radikalisoituisivat, tuollaisten kirjoittajat ammuttaisiin.

Vierailija
884/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, trollipoika ampuu kovilla 🤣

Vierailija
885/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus tutkii todistusaineiston ja tuomitsee jos tuomitsee. Pääasia että millään tunteilla ei ole mitään merkitystä, kun liikutaan faktojen alueella.

Miksi traumaattisen raiskauksen uhri olisi halunnut pari päivää myöhemmin uudelleen samaan paikkaan vastaaviin bileisiin?

Vierailija
886/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on ne miehiä suojelevat naiset? 🤭

Missä on ne naiset jotka ansaitsee sen suojelun? Ne naiset jotka avoimesti ja peittelemättä vihaa kaikkia miehiä ei ansaitse miehiltä suojelua. Lisäksi missä ne puheet nyt on että nainen pystyy ihan samaa mihin miehet pystyy?

Päinvastoin, vihaavat naiset sitä suojelua eniten tarvitsevat, koska heille on jo tapahtunut niin pahoja asioita. Kun kukaan muu ei suojele, viha ja epäluulo suojaavat joutumasta (uudelleen) kaltoinkohdelluksi. Toki luottamuksen saavuttaminen vie (syystä) pitkään.

Vierailija
887/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niijjust.

Vierailija
888/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tästä sikakaan saa selvää vuosia jälkikäteen, onko raiskausta tapahtunut vai onko samanlainen keissi kuin Suomessa ne sairaalan viereisten pusikoiden seksisessiot.

Vierailija
889/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäillyt raiskausrikokset Suomessa: Tilastokeskus julkaisi tilastodataa vuodelta 2025

Kansalaisuus Määrä

1. Irak 42

2. Eritrea 28

3. Afganistan 21

4. Syyria 16

5. Somalia 15

6. Iran 15

7. Viro 13

8. Turkki 11

9. Nepal 11

10. Kongo 9

Lähde: Tilastokeskus (Selvitettyihin rikoksiin syylliseksi epäillyt kansalaisuuden, hyvinvointialueen, asuinmaan, laskentatavan ja selvitysvuoden mukaan)

Noin vähän tapauksia. Ja naisten mielestä kaikki miehet raiskaavat ja ovat pahoja. Eikö lukeman pitäisi olla pari miljoonaa?

Tuosta puuttui kantisten teot.

Kun ulkkikset ja -taustaiset tekee yli kolmasosan kaikista seksirikoksista niin helppohan se kantisten tekemien rikosten määrä on arvioida.

Kokonaismäärä löytyy myös tilastoista.

"Vuonna 2025 Tilastokeskuksen rikos- ja pakkokeinotilastoissa kirjattiin uuden seksuaalirikoslain mukaisista raiskauksista tai törkeistä raiskauksista yhteensä 1 080 epäiltyä:

• Suomalaistaustaiset epäillyt: 716 henkilöä (66,3 % kaikista epäillyistä)

• Ulkomaalaistaustaiset epäillyt: 364 henkilöä (33,7 % kaikista epäillyistä)"

Nämä siis syyteharkinnassa olleet. Toki tapahtumia sit enemmän.

Onko tietoa kuinka moni noista johti tuomioon? Kyllähän syytellä ja epäillä saa mutta tuomiot kertoo todellisuuden

Vierailija
890/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tilaisuudesta on kuva- ja videotallenteet. Se on ihan turha jonkun suomalaisen sössöttää vauva!!!!-palstalla omiaan. Kannattaa siirtyä Reddittiin tai Quoraan, jos osaa vähän kieliä. 

Kyllähän jokainen joka vähänkin osaa tietokonetta käyttää osaa tehdä tekoälyn avulla kuvia ja videoita. Nykyaikana suurin osa nettiin laitetuista kuvista ja videoista on tekoälyllä tehtyjä

Vierailija
891/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei kehtaa vahtia tai arvostella toisiaan. 

Ryhmässä typeryys tiivistyy. 

Oletetaan että miehisyyteen vaan kuuluu typeryys  ja vaikeneminen.

Pelätään ryhmästä ulosheittoa. 

Jätetään vastuut muille. 

Vedotaan omaan päihtymystilaan.

Arvotetaan se nainen a) naisena ja b) ulkopuolisena alempiarvoiseksi. 

Esineellistetään nainen. 

Syytetään uhria.

Onhan näitä keinoja monia.

Teillä naisilla on joku sairas ajattelu tapa kun te kuvittelette että.on kaikkien miesten velvollisuus suojella ja puolustaa naisia toisilta miehiltä.  

Ensin te huudatte että me naiset vihataan kaikkia miehiä, kaikki miehet on valehtelvia ja pettäviä sikoja, kaikki miehet on väkivaltaisia raiskareita, kaikki miehet sitä ja kaikki miehet tätä. Tämän jälkeen kehtaatte itkeä miksi syyttömät miehet ei puolusta meitä ja kuinka syyttömät miehet ei ole valmiita uhraamaan hyvinvointiaan meidän naisten puolesta ja kuinka miehet on kiin sikoja kun ei hyväksy sitä että me saamme vihata kaikkia miehiä mutta silti kaikkien miehien pitää tehdä meidän hyväksi asioita

Vierailija
892/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei kehtaa vahtia tai arvostella toisiaan. 

Ryhmässä typeryys tiivistyy. 

Oletetaan että miehisyyteen vaan kuuluu typeryys  ja vaikeneminen.

Pelätään ryhmästä ulosheittoa. 

Jätetään vastuut muille. 

Vedotaan omaan päihtymystilaan.

Arvotetaan se nainen a) naisena ja b) ulkopuolisena alempiarvoiseksi. 

Esineellistetään nainen. 

Syytetään uhria.

Onhan näitä keinoja monia.

Teillä naisilla on joku sairas ajattelu tapa kun te kuvittelette että.on kaikkien miesten velvollisuus suojella ja puolustaa naisia toisilta miehiltä.  

Ensin te huudatte että me naiset vihataan kaikkia miehiä, kaikki miehet on valehtelvia ja pettäviä sikoja, kaikki miehet on väkivaltaisia raiskareita, kaikki miehet sitä ja kaikki miehet tätä. Tämän jälkeen kehtaatte itkeä miksi syyttömät miehet ei puolusta meitä ja kuinka syyttömät miehet ei ole valmiita uhraamaan hyvinvointiaan meidän naisten puolesta ja kuinka miehet on kiin sikoja kun ei hyväksy sitä että me saamme vihata kaikkia miehiä mutta silti kaikkien miehien pitää tehdä meidän hyväksi asioita

Mielestäni jokaisen on normaalia reagoida. Tässä tapauksessa asiasta toisia oli vain miehet. Olis luullut, jonkun reagoivan. Toivoisin, että itse reagoisin. Oli kohde mies tai nainen. Ainakin olen mennyt väliin tappeluihin ja saanut osumaa itsekin . Onko niin, että miehet ovat päättäneet etteivät halua auttaa naisia? Itse olen auttanut ketä tahansa. 

Vierailija
893/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri naiset ajavat joukkovoimalla lakeihin lievennyksiä, vaikka joutuvat itse niistä kärsimään. Sitä saa mitä tilaa. Jos mieli muuttuu kerran päivässä, niin kuinka kukaan voisi pysyä perässä. Suomalainen varusmies on palstalla luuseri, vaikka juuri hän on valmis puolustamaan suomalaisia, etenkin naisia hengellään. 

Vierailija
894/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on saattanut nähdä tämän somejulkaisuun postatun kommentin:

"Olen keski-ikäinen mies, ja olen joutunut vasta aikuisena ymmärtämään jotakin, minkä moni nainen tietää jo ennen kuin osaa kunnolla edes nimetä sitä: me emme välttämättä elä samassa maailmassa, vaikka seisomme samalla kadulla.

Minä elin lapsuuteni ja nuoruuteni hyvin suojattua elämää. Asiat olivat kunnossa. Kaveripiirissä oli tyttöjä ja poikia, eikä minun tuntemassani porukassa tyttöjä kohdeltu jonakin alempana ihmisluokkana, käyttöliittymänä poikien haluille tai olentoina, joiden ruumiiseen liittyisi jonkinlainen yleinen käyttöoikeus.

Ainakaan minä en sellaista nähnyt. Ja siinä on myöhemmin ajatellen kolme erittäin tärkeää sanaa: minä en nähnyt. Sillä nuorena sitä helposti kuvittelee, että se mitä itse näkee, on suunnilleen sama asia kuin se mitä maailmassa tapahtuu. Että oma näkökenttä olisi todellisuuden kokoinen.

Jatkuu

Vierailija
895/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on ne miehiä suojelevat naiset? 🤭

Missä on ne naiset jotka ansaitsee sen suojelun? Ne naiset jotka avoimesti ja peittelemättä vihaa kaikkia miehiä ei ansaitse miehiltä suojelua. Lisäksi missä ne puheet nyt on että nainen pystyy ihan samaa mihin miehet pystyy?

Päinvastoin, vihaavat naiset sitä suojelua eniten tarvitsevat, koska heille on jo tapahtunut niin pahoja asioita. Kun kukaan muu ei suojele, viha ja epäluulo suojaavat joutumasta (uudelleen) kaltoinkohdelluksi. Toki luottamuksen saavuttaminen vie (syystä) pitkään.

Puolustatko ja autatko itse miehiä jotka vihaa naisia? Varsinkin jos sen miehen vastapuolella on toinen nainen?

Vierailija
896/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori aikuinen, kun lähdin kerran baarista erään naisen kanssa kotiin. Tarkoituksemme oli molemmille selvä: harrastaa s*ksiä. Jossain vaiheessa nainen tuli kuitenkin katumapäälle. Minulle asia oli yksinkertainen. Sanoin, että okei, ei sitten. Kun menimme nukkumaan, hän alkoi tehdä itselleen petiä sohvalle. Sohva oli aivan helvetin epämukava, joten sanoin, että tule nyt hyvä ihminen sänkyyn, kyllä siinä mahtuu nukkumaan, en minä mitään yritä. Hän epäröi pitkään, mutta tuli lopulta viereeni. Ja sitten tapahtui jotain hämmästyttävää: me nukuimme. Kaksi aikuista ihmistä samassa sängyssä ja universumi jatkoi laajenemistaan.

Aamulla nainen oli yllättynyt siitä, etten ollut yrittänyt mitään. Muistan vieläkin vastanneeni vähän närkästyneenä: "Pidätkö sä mua jonain r*iskarina? Mähän lupasin, etten tee mitään."

Olin nuori ja aivan helvetin naiivi. Minulle ei tarkoitti ei, joten kuvittelin sen tarkoittavan sitä kaikille. Minulle lupaus en tee mitään tarkoitti, etten tee mitään, ja jotenkin kuvittelin tämän olevan niin tavallinen lähtökohta, ettei siitä tarvitsisi saada kunniamerkkiä, kiitoskirjettä eikä aamulla hämmästynyttä katsetta.

Sitten tapasin naisen, josta tuli myöhemmin vaimoni ja paras ystäväni. Sitä hän on edelleen. Ja hänen kauttaan minulle alkoi vähitellen avautua rinnakkainen todellisuus. Sama Suomi, samat vuosikymmenet, suunnilleen samat kadut ja samanlaiset ihmiset, mutta aivan eri maailma.

Sain kuulla, millaista oli ollut kasvaa tyttönä. Jo pienenä lapsena aikuisten miesten sopimattomia puheita, sitä ikuista "huumoria", jossa aikuinen mies sanoo lapselle jotakin s*ksuaalista ja ongelma on kuulemma kuulijassa, jos tämä ei ymmärrä nauraa. Myöhemmin kopelointia erilaisissa tilanteissa ja paikoissa. Väkisin suutelemista. Miehiä, jotka olivat ensin kiinnostuneita, ystävällisiä ja kohteliaita, kunnes nainen sanoi ei, jolloin tapahtui hämmästyttävä biologinen muodonmuutos ja hetkeä aikaisemmin haluttu nainen olikin yhtäkkiä ruma lehmä, h*ora tai jotain muuta siitä hyvin suppeasta sanakirjasta, jota tietynlainen mies käyttää joutuessaan kohtaamaan ensimmäistä kertaa elämässään ajatuksen siitä, ettei hän saa kaikkea mitä haluaa.

Jopa taksinkuljettaja oli yrittänyt r*iskata hänet, siinä kuitenkaan onnistumatta.

Ja kaikkein järkyttävintä ei ollut yksittäinen tapaus. Se oli määrä. Jatkuvuus. Systemaattisuus. Se, ettei tässä ollut yhtä pahaa miestä, joka voitaisiin ympyröidä punaisella tussilla ja todeta poikkeukseksi. Erilaisia miehiä oli käynyt käsiksi kymmeniä kertoja. Vanhempia miehiä oli pörrännyt ympärillä jo silloin, kun vaimoni oli lapsi tai esiteini, ja sama jatkui siitä eteenpäin.

Jatkuu

Vierailija
897/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska tiedän, että joku yrittää kuitenkin vääntää keskustelun siihen suuntaan, sanotaan tämäkin: yksikään näistä miehistä ei ollut ulkomaalaistaustainen.

Minä kuuntelin tätä kaikkea aivan tyrmistyneenä. Siis tällaistako naisen elämä oli? Tässä samassa maassa, jossa minä olin viettänyt nuoruuteni kaikessa rauhassa tietämättä tästä juuri mitään? Olin elänyt turvallisessa maailmassa ja luullut siksi maailman olevan turvallinen. Se on vähän kuin asuisi talon yhdessä huoneessa, jossa katto ei vuoda, ja ilmoittaisi muille asukkaille, ettei koko rakennuksessa ole kosteusongelmaa.

Minä en tiennyt, koska minun ei tarvinnut tietää. Siinä on valtava ero.

Ja nyt, vuosikymmeniä myöhemmin, seuraan tällaisia tapauksia kuin tätä Yhdysvalloissa esiin noussutta järkyttävää tapausta ja vielä enemmän niiden ympärillä käytävää keskustelua. Minusta on kuvottavaa seurata sitä loputonta vähättelyä, naureskelua ja selittelyä. Aina jostain ilmestyy setämies kertomaan, että ehkä nainen ymmärsi väärin, ehkä nainen joi liikaa, ehkä nainen meni väärään paikkaan, ehkä naisen olisi pitänyt tehdä sitä tai tätä. Naiselle rakennetaan jälkikäteen käyttöohje, jota hänen olisi pitänyt noudattaa, jotta mies olisi osannut olla r*iskaamatta.

Jatkuu

Vierailija
898/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki miehet, mutta aina MIES!

Vierailija
899/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan aikaan maailmassa näkyy muutenkin jotakin, mikä huolestuttaa minua todella paljon: naisten oikeudet ja asema eivät olekaan mikään valmis rakennus, johon historia löi lopputarkastuksen leiman. Ne voidaan purkaa. Hitaasti, pala kerrallaan, niin ettei kukaan yksittäisen palan kohdalla jaksa vielä nousta tuolilta. Ensin vähän vähätellään, sitten vähän kyseenalaistetaan, sitten nauretaan niille jotka ovat huolissaan, ja lopulta ihmetellään, milloin huoneesta katosi kokonainen seinä.

Se on kuvottavaa. Se on oksettavaa. Eikä se perkele vain käy.

Ja nyt tärkeä asia: tässä tekstissä ei ole rivien väliin piilotettua viestiä "ei kaikki miehet". Tietenkään eivät kaikki miehet. Minäkään en ole r*iskannut ketään. Hieno suoritus, saanko pokaalin? Ei saa olla niin matala rima, että ihmisarvon kunnioittamisesta tehdään miehelle erityinen ansiomerkki.

Niin kauan kuin riittävän suuri joukko miehiä käyttäytyy niin, että valtava määrä naisia joutuu ottamaan miesten mahdollisen käytöksen huomioon jokapäiväisessä elämässään, ongelma kuuluu meille kaikille miehille. Ei siksi, että olisimme kaikki syyllisiä samoihin tekoihin, vaan siksi, että kulttuuri ei muodostu ainoastaan siitä mitä tehdään. Se muodostuu myös siitä, mille nauretaan, mitä katsotaan läpi sormien, mistä vaietaan ja kenelle sanotaan kaveriporukassa: hei, nyt loppui.

Jatkuu 

Vierailija
900/924 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, etten minä r*iskaa. Ei riitä, etten kopeloi. Ei riitä, että minä ymmärrän sanan ei. Jos kaverini käyttäytyy kuin sika ja minä olen hiljaa, koska "ei kuulu mulle", olen juuri omalla pienellä hiljaisuudellani auttanut säilyttämään maailman, jossa se kuuluu aina vain sille naiselle, jolle jotain tapahtuu.

Ja niille, jotka näissä keskusteluissa aina ilmaantuvat kertomaan miehelle, että "et sä tuolla kirjoituksella yhtään enempää p*llua saa", minulla on ikävä uutinen.

En minä halua saada tämän kirjoituksen vuoksi mitään helvetin p*llua.

Minulla on vaimoni. Hän on myös paras ystäväni. Se on enemmän kuin olisin koskaan osannut edes toivoa.

Minä vain toivon, ettei hänen olisi koskaan tarvinnut opettaa minulle tätä asiaa kertomalla, mitä hänelle on tehty."

Loppu