Perhe vitsailee minusta, kun haluan siivota ennen lomareissuun lähtöä
Mies on aloittanut tämän irvailun ja lapset nykyään naureskelevat mukana. On kuulema omituista siivota tyhjäksi jäävää taloa ja menee aikaa toissijaisiin asioihin, eikä loman suunnitteluun tai siihen orientoitumiseen.
Minulle taas on tärkeää, että lomalta palatessa oven takana ei heti ole vastassa järkyttävä vuori tekemättömiä töitä, vaan voi rauhassa levätä yleensä pitkän ja väsyttävän matkan jäljiltä ja viipyillä raukeassa lomafiiliksessä. En tiedä miksi muita ei haittaa sotku. Ehkä siksi että sotku yleensä häviää ilman että heidän tarvii tehdä mitään.
Mutta eniten en pidä irvailusta ja naureskelusta. Olen sanonut miehelleni että se on loukkaavaa. Omasta mielestään hän ei ole tässäkään tehnyt mitään väärää, vaan siivoamiseni vain on tyhmää ja turhaa.
Kommentit (54)
Ymmärrän sinua oikein hyvin, miestäsi ja lapsiasi en. Ja olen itse mies.
Meillä on aina siistiä, vain roskat viemme lähtiessä.
Ap:n perhe on outo, kun irvailevat kodin siivoamisesta. Ihme possuja. Minä siivoan usein ja tykkään että on siistiä, perhe on vain iloinen kun on puhtaat lattiat, tavarat paikoillaan ja vessnpytyt kiiltää. Osallistuvat siivoamiseen tietysti myös, mutta pidän puunaamista pääasiassa omana harrastuksenani. Tuntuisi todella oudolta, jos he alkaisivat pilkata minua siitä.
Mä siivoon aina ja laitan kaiken tip top. Pyykitkin pesen pois.
Ihana tulla siistiin kotiin reissun jälkeen ja heittää pyykit laukusta suoraan pesukoneeseen.
Ihan sama mikä on siivouksen suhteen järkevää, vakava asia tässä on irvailu
Olen aina tehnyt noin. Aikuinen tyttärenikin tekee nykyään omassa kodissaan. Irvailija meni ulkoruokintaan nopeesti niin kukaan ei oppinut hänen huonoja tapojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen itse samoin. Väsyneenä on mukava tulla siistiin kotiin. Varaan myös jotain hyvää syötävää kaappiin. Annapa miehellesi imuri käteen ja hommiin.
Miksi menet lomalle väsyttämään itsesi?
Sinäkö et ole väsynyt tultuasi kotiin pitkän ajomatkan tai lennon jälkeen, vaan alat heti purkaa matkatavaroita, pestä lomavaatteita, siivota kotia ja lähteä ruokakauppaan?
Matkatavarat puretaan, pyykit pestään myöhemmin, kukaan ei ole sotkenut tyhjää kotia, kaapissa ja pakastimessa on aina ruokia. -eri
Vierailija kirjoitti:
Jos ottaisi siivouspalvelun, sisällyttäisi samaan lomamatkan hintaan?
Siivousfirma imuroisi, moppaisi, pyyhkisi pölyt ja vaihtaisi petivaatteet.
Pyykinpesun ja astioiden tiskauksen vain tekisi itse.
+ wc:n pesu myös tietenkin.
Kuulostaa siltä, että miehesi tällä petaa itsensä ulos siitä hommasta. Pilkkaamalla varmistaa, ettet odota häneltä osallistumista.
Oma mies teki aikoinaan samaa. Kaikki oli turhaa, mihin ei halunnut osallistua. On onneksi muuttanut asenteitaa ja käytöstään
Jää reissun jälkeen vielä yöksi hotelliin ja ilmoitat tulevasi sitten varta valmiiksi siivottuun kotiin. Perhe voi kuurata ja iloita sitten keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Jää reissun jälkeen vielä yöksi hotelliin ja ilmoitat tulevasi sitten varta valmiiksi siivottuun kotiin. Perhe voi kuurata ja iloita sitten keskenään.
Voi voi. Entä jos ei kuuraa?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että miehesi tällä petaa itsensä ulos siitä hommasta. Pilkkaamalla varmistaa, ettet odota häneltä osallistumista.
Oma mies teki aikoinaan samaa. Kaikki oli turhaa, mihin ei halunnut osallistua. On onneksi muuttanut asenteitaa ja käytöstään
Niin miksi miehen pitäisi siivota ennen lomalle lähtöä jos hän ei koe sitä tärkeäksi?
Siivoan vaan edellisenä viikonloppuna.
Tuossa on monta pointtia:
- Lomalta on mukava palata siistiin kotiin.
- Lomasta voi nauttia enemmän, kun ei tarvitse miettiä, mitkä kaikki työt odottavat kotona, kun sinne palataan.
- Pyykit pitää pestä ennen lomareissua, koska niitä vaatteita voi haluta mukaan reissuun, mitkä ovat likaisena. Ja toiseksi, lomalta palatessa on jo uudet pyykit mukana.
Se, että siivoat kodin ennen lomareissuun lähtöä, on sinun tapasi orientoitua lomaan. Ikään kuin "siivoat arjen pois mielestäsi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen itse samoin. Väsyneenä on mukava tulla siistiin kotiin. Varaan myös jotain hyvää syötävää kaappiin. Annapa miehellesi imuri käteen ja hommiin.
Miksi menet lomalle väsyttämään itsesi?
Sinäkö et ole väsynyt tultuasi kotiin pitkän ajomatkan tai lennon jälkeen, vaan alat heti purkaa matkatavaroita, pestä lomavaatteita, siivota kotia ja lähteä ruokakauppaan?
Jos minä olen oikeasti väsynyt, ei kiinnosta pätkääkään onko kotona roskat viemättä tai pyykkiä pesemättä. Ei mitään väliä. Koti ei ole millään määritelmällä sotkuinen tai likainen, vaikka nuo asiat olisi tekemättä. Roskakori tiskipöydän pysyy siellä ihan liikkumatta ja katseilta piilossa.
Ja tarkoitatko nyt itse, ettet pura matkatavaroita, jos olet väsynyt? Kauanko annat niiden odottaa?
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lapsettomalla sinkulla ei ole tuollaisia ongelmia 😁
Mutta niillä on ongelma, että ne vittuilee kaikille ja on siksi takakireitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nohitto! Perhepalaveri pystyyn! JOKAIKISELLE oma hommansa. Jos ei kukaan suostu, jäät kotiin, hoitakoon ukko koko loman lasten kanssa, sä vietät loman kotona, ensin tietysti vaihdat oman lomasi eri aikaan ja menet yksin!
Siinähän nauravat!
TAi, alat lakkoon etkä tee mitään, makaat sohvalla ja juot kahvia ja syöt pizzaa, tehkööt muut mitä huvittaa!
Eli sinä jättäisit maksetun matkan väliin tuosta syystä? Huomaa kyllä, mikä sinusta on kivempaa kuin matka: sohvalla makailu ja pitsan syöminen. 😆
En siivoa, miks haluaisin väsyttää itseni ennen lomaa, jos jää hiukan tiskejä tai pyykkiä niin eihän sitä kukaan edes näe, sit taas jos tulee vieraita niin oonkin aika perfektionistinen siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lapsettomalla sinkulla ei ole tuollaisia ongelmia 😁
Mutta niillä on ongelma, että ne vittuilee kaikille ja on siksi takakireitä.
Perheellinen enemmin, hah hah.
Nohitto! Perhepalaveri pystyyn! JOKAIKISELLE oma hommansa. Jos ei kukaan suostu, jäät kotiin, hoitakoon ukko koko loman lasten kanssa, sä vietät loman kotona, ensin tietysti vaihdat oman lomasi eri aikaan ja menet yksin!
Siinähän nauravat!
TAi, alat lakkoon etkä tee mitään, makaat sohvalla ja juot kahvia ja syöt pizzaa, tehkööt muut mitä huvittaa!