Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe vitsailee minusta, kun haluan siivota ennen lomareissuun lähtöä

Vierailija
30.09.2026 |

Mies on aloittanut tämän irvailun ja lapset nykyään naureskelevat mukana. On kuulema omituista siivota tyhjäksi jäävää taloa ja menee aikaa toissijaisiin asioihin, eikä loman suunnitteluun tai siihen orientoitumiseen.

Minulle taas on tärkeää, että lomalta palatessa oven takana ei heti ole vastassa järkyttävä vuori tekemättömiä töitä, vaan voi rauhassa levätä yleensä pitkän ja väsyttävän matkan jäljiltä ja viipyillä raukeassa lomafiiliksessä. En tiedä miksi muita ei haittaa sotku. Ehkä siksi että sotku yleensä häviää ilman että heidän tarvii tehdä mitään.

Mutta eniten en pidä irvailusta ja naureskelusta. Olen sanonut miehelleni että se on loukkaavaa. Omasta mielestään hän ei ole tässäkään tehnyt mitään väärää, vaan siivoamiseni vain on tyhmää ja turhaa.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin miksi miehen pitäisi siivota ennen lomalle lähtöä jos hän ei koe sitä tärkeäksi?"

Pilkkaaminen on se ongelma. Tietenkin possumies voi olla myös ikävä, mut tarpeen tullen sellaisen voi siivota pois elämästä.

Eikö silloin ongelma ole mies. Mikä estää siivoamasta häntä pois elämästä?

Niinhän tuossa sanottiin.

Vierailija
62/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan ok siivota, jos haluaa tulla puhtaaseen kotiin. Tiedän kuitenkin myös ihmisiä, jotka siivoavat häpeän takia: jos sattuukin niin, että kuolee lomamatkalla ja vieraat ihmiset tulevat penkomaan kotia. Kyllä sitten hävettää, jos on sotkuista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan AINA ennen reissua. Puhtaat petivaatteet, puhtaat pyyhkeet, tasot tyhjiksi. Ihana tulla kotiin.

Vierailija
64/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teille kertyy järkyttävä määrä tekemättömiä töitä? 

Ne on varmaan niitä naisten metatöitä. Kannattaa seurata Stay at home Chadiä Facebookissa.

Vierailija
65/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljosta lyön vetoa, että Teillä ei muut siivoa. Meillä aikakin, jos jättää imuroimatta ja tiskit muhimaan viikoksi koneeseen ja roskat viemättä on aika tymäkkä tuoksu valmiina lomalta tullessa. Siivotaan myös ennen lomalle lähtöä, eikä mun mies siitä ole irvaillut.

Vierailija
66/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS.

Mulla ei ole ketään naureskelemassa ja kämppä on yksin minun, joten ei ole tuotakaan itseaiheutettua ongelmaa.

Sinuna reissaisin yksinäni ja jättäisin paskasakin kotiin höhöttelemään keskenään. 

Vierailija
67/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuroosiltahan tuo kuulostaa. Meillä koti pidetään perussiistinä niin että ei ole mitään kaaosta odottamassa lomalta paluuta eikä tartte erikseen lomasiivota vaan voi keskittyä ihan täysillä siihen lomailuun. Arki menee pauselle siksi aikaa, ei tartte miettiä erikoistoimia tai stressata ekstraa. En varmaan jaksaisi noin rankkaa lomaa kuin ap itselleen järjestää.

Ei kai ap mitään suursiivousta ollut tekemässä? 

Meillä siivotaas aina lomalle lähtiessä jotta on kiva palata kotiin. Perus imurointi, lattioitten pyyhkiminen, vessojen pesu ja lakanoitten vaihto kun tullaan yleensä puolenyön aikaan kotiin. Jääkaapin tyhjennys ja tärkeimmät aamiaistarpeet pakkaseen tai jääkaappiin odottamaan, riippuu tietty reissun pituudesta. 

Saman teen lähtiessäni Suomeen täältä etelänkodista, kaikki on valmiina seuraavaa saapumista varten

Tuohan ON suursiivous!

Vierailija
68/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on ihan ok siivota, jos haluaa tulla puhtaaseen kotiin. Tiedän kuitenkin myös ihmisiä, jotka siivoavat häpeän takia: jos sattuukin niin, että kuolee lomamatkalla ja vieraat ihmiset tulevat penkomaan kotia. Kyllä sitten hävettää, jos on sotkuista. 

Kauhukuva oli, että jos kuolee, niin anoppi on ensimmäisenä nuuskimassa asunnossa. Enää ei ole sitä pelkoa, joka nyttemmin ajateltuna oli aika huvittava. Mutta silti edelleen siivoan ennen matkaa.

Vierailija
69/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuroosiltahan tuo kuulostaa. Meillä koti pidetään perussiistinä niin että ei ole mitään kaaosta odottamassa lomalta paluuta eikä tartte erikseen lomasiivota vaan voi keskittyä ihan täysillä siihen lomailuun. Arki menee pauselle siksi aikaa, ei tartte miettiä erikoistoimia tai stressata ekstraa. En varmaan jaksaisi noin rankkaa lomaa kuin ap itselleen järjestää.

Huvittavaa, et täällä ihmiset selittää, et heillä on aina siistiä. No sitähän apkin yrittää, et on siistiä. Silloinkin kun tulee lomalta. 

Kuinka usein imuroit, kuinka usein luuttuat lattiat, kuinka usein vaihdat lakanat? Jos esim. kerran viikossa, niin ethän sinä silloinkaan aina elä kodissa, jossa lattiat on juuri äsken luututtu ja lakanat vaihdettu ym. Miksi siis juuri lomalta tultua nämä asiat pitäisi olla tiptop-kunnossa, jos keskellä viikkoakaan ne eivät ole? Onko kotisi LIKAINEN, jos siellä ei ole vaihdettu lakanoita neljään päivään? Jos ei mielestäsi ole, eihän kotisi ole likainen silloinkaan, jos tulet lomalta asuntoon, jossa lakanat on vaihdettu neljä päivää ennen loman alkua ja roskiksessa on yksi tyhjä ja huuhdeltu mehupurkki.

Vierailija
70/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoan AINA ennen reissua. Puhtaat petivaatteet, puhtaat pyyhkeet, tasot tyhjiksi. Ihana tulla kotiin.

Ajatteletko arkisin, että hyi tulen likaiseen kotiin, jos siellä ei ole juuri edellisenä päivänä siivottu?

Vierailija
71/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies hermostui kun lomalta lähtiessä halusin laittaa hotellihuoneessa peitot nätisti. 'Nyt kyllä lopetat sen petaamisen!'. Lopetin, ja sinne sitten unohtui lapsen unilelu ja siitä tulikin katastrofi. Jatkossa sain tarkistaa ja järjestellä peitot

Vierailija
72/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa rentouttavaa, kun oli pitkä ja väsyttävä matka.

Vierailija
73/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipa rentouttavaa, kun oli pitkä ja väsyttävä matka.

Jos kotimatka sisältää vaikka yöllä matkustamista, niin kyllä sitä on väkisinkin väsynyt

Vierailija
74/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko arkisin, että hyi tulen likaiseen kotiin, jos siellä ei ole juuri edellisenä päivänä siivottu?

Mä olen ainakin reissun jälkeen yleensä väsynyt ja elpyminen siistissä ympäristössä on mukavaa kun tietää että voi vain lepäillä, siksi koti jätetään siistiksi. Arkisin tietty eri juttu kun virtaa riittää, ja hyvin voi siirtää siivousta eteenpäin. 

Vierailija
75/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies hermostui kun lomalta lähtiessä halusin laittaa hotellihuoneessa peitot nätisti. 'Nyt kyllä lopetat sen petaamisen!'. Lopetin, ja sinne sitten unohtui lapsen unilelu ja siitä tulikin katastrofi. Jatkossa sain tarkistaa ja järjestellä peitot

Hotellissa siivoojat kiroavat vieraat, jotka lähtiessä "petaavat" sängyn.

Vierailija
76/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mökillekin tylsää tulla, jos on likaista ja kamat sekaisin. Siksi kai yleensä mökki jätetään siistiin kuntoon seuraavaa kertaa varten.

Vierailija
77/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse samoin. Väsyneenä on mukava tulla siistiin kotiin. Varaan myös jotain hyvää syötävää kaappiin. Annapa miehellesi imuri käteen ja hommiin. 

Väsyneenä lomalta? Oletkohan ymmärtänyt jotain väärin?

Vierailija
78/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätän aina hotellihuoneen siistiin kuntoon, kun lähden pois

Vierailija
79/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jätän aina hotellihuoneen siistiin kuntoon, kun lähden pois

Miksi haluat kiusata siivoojia esim. petaamalla sängyn?

Vierailija
80/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne 🐷🐷🐷:t

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän