Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhe vitsailee minusta, kun haluan siivota ennen lomareissuun lähtöä

Vierailija
30.09.2026 |

Mies on aloittanut tämän irvailun ja lapset nykyään naureskelevat mukana. On kuulema omituista siivota tyhjäksi jäävää taloa ja menee aikaa toissijaisiin asioihin, eikä loman suunnitteluun tai siihen orientoitumiseen.

Minulle taas on tärkeää, että lomalta palatessa oven takana ei heti ole vastassa järkyttävä vuori tekemättömiä töitä, vaan voi rauhassa levätä yleensä pitkän ja väsyttävän matkan jäljiltä ja viipyillä raukeassa lomafiiliksessä. En tiedä miksi muita ei haittaa sotku. Ehkä siksi että sotku yleensä häviää ilman että heidän tarvii tehdä mitään.

Mutta eniten en pidä irvailusta ja naureskelusta. Olen sanonut miehelleni että se on loukkaavaa. Omasta mielestään hän ei ole tässäkään tehnyt mitään väärää, vaan siivoamiseni vain on tyhmää ja turhaa.

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies hermostui kun lomalta lähtiessä halusin laittaa hotellihuoneessa peitot nätisti. 'Nyt kyllä lopetat sen petaamisen!'. Lopetin, ja sinne sitten unohtui lapsen unilelu ja siitä tulikin katastrofi. Jatkossa sain tarkistaa ja järjestellä peitot

Hotellissa siivoojat kiroavat vieraat, jotka lähtiessä "petaavat" sängyn.

Saa kirota, mutta haluan tarkistaa, ettei sinne lakanoihin jää mitään. Pedattu sänky = tarkistettu

Vierailija
82/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen itse samoin. Väsyneenä on mukava tulla siistiin kotiin. Varaan myös jotain hyvää syötävää kaappiin. Annapa miehellesi imuri käteen ja hommiin. 

Väsyneenä lomalta? Oletkohan ymmärtänyt jotain väärin?

Joku 12h yölento ja siihen päälle 3h autolla kentältä kotiin, niin kyllä sitä aika väsynyt on kotiin palatessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan aina ennen matkalle lähtöä ja vaihdan petivaatteetkin valmiiksi, koska siistiin kotiin on sitten kiva palata ja se kontrasti lomaan ei lyö niin lujaa vasten kasvoja.

M44

Vierailija
84/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse samoin. Väsyneenä on mukava tulla siistiin kotiin. Varaan myös jotain hyvää syötävää kaappiin. Annapa miehellesi imuri käteen ja hommiin. 

Eikö siellä lomalla ole tarkoitus virkistyä?

Vierailija
85/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että miehesi tällä petaa itsensä ulos siitä hommasta. Pilkkaamalla varmistaa, ettet odota häneltä osallistumista. 

Oma mies teki aikoinaan samaa. Kaikki oli turhaa, mihin ei halunnut osallistua. On onneksi muuttanut asenteitaa  ja käytöstään

Niin miksi miehen pitäisi siivota ennen lomalle lähtöä jos hän ei koe sitä tärkeäksi?

Tokihan sekin on vaihtoehto, että mies alkaa siivota kotiin tultua. Itse jäisin yöksi hotelliin ja tulisin kotiin vasta sitten, kun mies on saanut siivottua. Jos tuohon menisi kolme tai enemmän hotelliyötä, alkaisin etsiä itselleni pysyvämpää asuinpaikkaa.

Minua ei yleensä haittaa, jos kotona on sotkuista. Poikkeus on lomamatkat, en halua, että kotiin tullessa silmille iskee tekemättömät kotityöt. Siistiin kotiin on mukava tulla.

Jää vain mutta tuskin se mies siivoaa kotia lomalta tultuaankaan jos ei koe sitä siinä kohtaa tärkeäksi.

Jos mies ei siivoa ennen lomaa eikä loman jälkeen, niin milloin häneltä voi odottaa sitä?

Sehän riippuu ihan siitä miehestä. Jos hän ei pidä siivousta kovin tärkeänä niin ei ehkä koskaan.

Silloin mies muuttaa omaan sikolättiinsä. Typeriä ihmiset jotka ei arvosta kun toinen pitää yhteisestä kodista huolta ja osallistu siihen, niin lapset kuin isä.

Vierailija
86/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä lomalla ole tarkoitus virkistyä?

Älä nyt jatka tuota tyhmää jankjausta

Vierailija
87/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies hermostui kun lomalta lähtiessä halusin laittaa hotellihuoneessa peitot nätisti. 'Nyt kyllä lopetat sen petaamisen!'. Lopetin, ja sinne sitten unohtui lapsen unilelu ja siitä tulikin katastrofi. Jatkossa sain tarkistaa ja järjestellä peitot

Mitä kiroamista on jos laittaa peitot suoraan, eikä jätä myttyyn? Mitään päiväpeittojahan hotelleissa ei ole, paitsi se lirpake

Vierailija
88/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väsyneenä lomalta? Oletkohan ymmärtänyt jotain väärin?

Lento, aikaero, kotiin ajo kentältä autolla jopa toiselle puolen suomea, usein ilta- ja yöaikaan. Väsyttäähän se vaikka loma olikin rentouttava. Kaikki ei asu vantaalla.

Vierailija
89/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa sille ettei lapset ja mies siivoa kotona ollenkaan? Opettaisin sekä miehelle että lapsille ettei ivaaminen ole ok. Vaikka ivaamalla takaisin. Ja sitten jättäisin miehen ja lapset siivoamaan kotia reissusta palatessa ja menisin itse hotelliin odottamaan. Loppuisi ivaaminen.

Vierailija
90/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin siivoan, kiva tulla siistiin kotiin eikä alkaa keräillä pyykkejä tms tai imuroimaan.

Vierailija
91/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis äiti pitää yhteisedtä kodista huolta kun muut ei vaivaudu ja muut siellä asuvat ivaa kiitoksen sijasta? Mukavaa porukkaa.

Vierailija
92/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin siivoamisen kokonaan. Katsotaan kuka sitten itkee tai nauraa.

Vierailija
93/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot niille, että siivoat heidänkin sotkujaan joten suut suppuun tai saavat jatkossa siivota itse.

Vierailija
94/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kiroamista on jos laittaa peitot suoraan, eikä jätä myttyyn? Mitään päiväpeittojahan hotelleissa ei ole, paitsi se lirpake

Parempi mytyssä ja vaikka (jos oikein haluaa arvostaa siivoojaa) poistaa peitoista lakanat.  Tuollainen peittojen suoristaminen ja petaaminen on siivoojan aliarvioimista.

Vierailija
95/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla hidastat tuntuvasti sen hotellisiivoojan töitä. Sama laivojen hyttisiivoojilla, Ilta-Sanomia myöten pyytävät, että älkää pedatko missään nimessä.

Vierailija
96/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pedatut sängyt hidastaa työtä. Jos haluat auttaa, ota ne pussilakanat ja lakanat pois sängystä.

Vierailija
97/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kirota, mutta haluan tarkistaa, ettei sinne lakanoihin jää mitään. Pedattu sänky = tarkistettu

No voi jumaliste, etkö osaa ravistella sitä peittoa sängyn päällä? Kyllä siitä silloin tippuu sänkyyn kuulumattomat partikkelit pois.

Vierailija
98/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jumaliste, etkö osaa ravistella sitä peittoa sängyn päällä? Kyllä siitä silloin tippuu sänkyyn kuulumattomat partikkelit pois.

Miten sinä käsität petaamisen, kun aiheuttaa noin kauhean raivon?

Vierailija
99/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi mytyssä ja vaikka (jos oikein haluaa arvostaa siivoojaa) poistaa peitoista lakanat.  Tuollainen peittojen suoristaminen ja petaaminen on siivoojan aliarvioimista.

Tulee istuttua siinä sängyllä tyynyihin nojaillen heräämisen jälkeen, mytyssä olevan peiton päällä ei kovin mukavaa. 

Vierailija
100/122 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensi kerralla älä siivoa mitään moneen päivään ennen lomaa. Pidät huolen vaan että itselle on tarpeeksi vaatteita reissuun. Jos mies tai lapset kysyy missä on se lemppari paita, peskööt itse. Kun ei kuulemma tarvitse ennen lomaa siivota. Ja toki jätät tiskit ja roskat vaan odottamaan. Kotiin palatessa on sitten kivaa kun on banaanikärpäset ym joka paikassa.