Jos mies pettää 8 vuotta miksi pitäisi toiselle naiselle olla
kiukkuinen kun se mieshän siinä on petellyt. Nainen on viaton ja sinkku
Kommentit (139)
Sinkkuäitiä voi pettää ihan huolella, ei ole keltään pois.
Jos mies pettää 8 vuotta, ja sinä vielä jatkat yhteiseloa hänen kanssaan, kun saat tietää pettämisestä, niin hei katso peiliin. Muiden käytökseen et voi vaikuttaa. Miksi helvetissä olet vielä tuollaisen petturin kanssa. Todellisuudessa vihaat itseäsi kaikista eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettämisessä ei ole mitään väärää.
Siinä ei muuta olekaan kuin väärää. Jos monogamia ei innosta niin ei pidä olla suhteessa lainkaan.
Kyllä suhteita voi olla muitakin kuin monogamisia, kunhan kaikki osapuolet ovat siitä tietoisia ja hyväksyvät tilanteen. Itse en hyväksy enkä sellaiseen suhteeseen ikinä alkaisin, mutta jollekin se on ok.
Mutta sitten se ei olekaan enää pettämistä. Pettämistä on luvaton naiskentelu/seurustelu parisuhteen ulkopuolisten kanssa.
Kyllä kyllä, vastasin edellisen kommenttiin jossa sanottiin, että jos monogamia ei kiinnosta niin ei pidä olla suhteessa lainkaan. Voi silti olla suhteessa, mutta ei monogamisessa sellaisessa.
Sanoin ehkä huonosti, mutta tarkoitin että jos ei monogamia kiinnosta, niin sellaisessa suhteessa ei pidä olla. Minkäänlaisessa suhteessa ei kuulu olla, jos ei halua sitoutua siihen tai sovi erikseen onko avoin suhde OK.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies pettää 8 vuotta, ja sinä vielä jatkat yhteiseloa hänen kanssaan, kun saat tietää pettämisestä, niin hei katso peiliin. Muiden käytökseen et voi vaikuttaa. Miksi helvetissä olet vielä tuollaisen petturin kanssa. Todellisuudessa vihaat itseäsi kaikista eniten.
Hän on mukava ja hauska. Ihana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisemmin, kun se pettäminen tulee ilmi voi olla vaikeaa kohdistaa se syvä suru, raivo ja traumareaktio siihen vielä hetki sitten olleeseen tuttuun ja turvalliseen puolisoon, jota on rakastettu ja josta on huolehdittu ties kuinka pitkään. Se viha ja raivo on silloin helpompi keskittää ulkopuoliseen, jota ei tunne, ja joka on helppo maalata pahaksi.
Mutta totuushan on se, että sen tilanteen on aiheuttanut se pettäjä. Ei mitään pettämistä olisi tapahtunut, jos se pettäjä ei olisi mennyt ja pettänyt. Ei kukaan voi pakottaa ketään pettämään ilman, että siinä tehtäisiin samalla rikos. SAma asia, kuin ettei kukaan voi pakottaa ketään juomaan alkoholia tai käyttämään huumeita ilman, että siinä samalla tapahtuisi rikos.
Eihän kukaan ole väittänytkään ettei pettäjä ole syyllinen. Mutta ei se toinen nainenkaan täysin syytön ole. Moraalisesti toimiva ihminen ei ala minkäänlaiseen suhteeseen varatun ihmisen kanssa. Jos tietää että toinen on varattu ja silti jatkaa suhdetta niin tekee yksinkertaisesti väärin. Se ei kuitenkaan vähennä pettäjän syyllisyyttä.
Mun kaveri oli tilanteessa, että tutustui omalla paikkakunnallaan mieheen, joka kertoi olevan sinkku. He olivat kaukosuhteessa, koska tämä mies asui toisella paikkakunnalla eikä ollut missään sosiaalisessa mediassa. Kahden vuoden jälkeen tuo kaveri kuitenkin sai tietää, että mies on naimisissa, mutta mies sai uskoteltua, että on naimisissa vaan lasten takia, että ovat eronneet, ja että eropaperit on muka jo laitettu eteenpäin ja olivat yhdessä, että lapset olisi vähän vanhempia. Kuitenkaan sen vuoden jälkeenkään ei kuitenkaan ollut eronnut ja sitten kaveri ottikin siihen vaimoon yhteyttä.
Eli ei todellakaan aina ole kyse siitä, ettäkö se toinen osapuoli tietäisi pettäjän olevan pettäjä ja varattu.
Ei näin. Älä ota yhteyttä. Seis
Miksi ei ottaisi? Pitäisikö pettäjän kulissin antaa pysyä pystyssä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa yhteyttä. Se pilaa kaiken. Mies hoitaa kyllä.
Kuten näkyy, niin ei hoida. Oma on vikansa jos perseilynsä paljastuu.
No ota ihmeessä, avoin suhdehan voi tulla kysymykseen
"Ei näin. Älä ota yhteyttä. Seis "
En minä ole ollut parisuhteessa varatun kanssa, vaan kaverini. Mutta jos itse olisin joskus, niin tekisin ihan saman, eli kertoisin vaimolle.
Aina, ehdottomasti pitää kertoa sille pettäjän kumppanille mitä on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuäitiä voi pettää ihan huolella, ei ole keltään pois.
Sinkkuäiti ei ole suhteessa, muutenhan hän ei olisi sinkku. Miten siis petät sellaista?
Olen pettänyt, tullut petetyksi ja sekaantunut sinkkuna varattuun tietämättä ja tietoisesti. Jokaisessa tilanteessa olen ollut vihainen ennen kaikkea itselleni. Pettäessä ja tietoisesti varattuun sekaantuessa vika on minussa, kun lähtee siihen. Petetyksi tulluksi on vihainen siitä, että katselee sitä ties kuinka kauan. Tietämättään varattuun sekaantuessakin tuntuu, että pitäisi tietää paremmin ja olla sekaantumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisemmin, kun se pettäminen tulee ilmi voi olla vaikeaa kohdistaa se syvä suru, raivo ja traumareaktio siihen vielä hetki sitten olleeseen tuttuun ja turvalliseen puolisoon, jota on rakastettu ja josta on huolehdittu ties kuinka pitkään. Se viha ja raivo on silloin helpompi keskittää ulkopuoliseen, jota ei tunne, ja joka on helppo maalata pahaksi.
Mutta totuushan on se, että sen tilanteen on aiheuttanut se pettäjä. Ei mitään pettämistä olisi tapahtunut, jos se pettäjä ei olisi mennyt ja pettänyt. Ei kukaan voi pakottaa ketään pettämään ilman, että siinä tehtäisiin samalla rikos. SAma asia, kuin ettei kukaan voi pakottaa ketään juomaan alkoholia tai käyttämään huumeita ilman, että siinä samalla tapahtuisi rikos.
Eihän kukaan ole väittänytkään ettei pettäjä ole syyllinen. Mutta ei se toinen nainenkaan täysin syytön ole. Moraalisesti toimiva ihminen ei ala minkäänlaiseen suhteeseen varatun ihmisen kanssa. Jos tietää että toinen on varattu ja silti jatkaa suhdetta niin tekee yksinkertaisesti väärin. Se ei kuitenkaan vähennä pettäjän syyllisyyttä.
Mun kaveri oli tilanteessa, että tutustui omalla paikkakunnallaan mieheen, joka kertoi olevan sinkku. He olivat kaukosuhteessa, koska tämä mies asui toisella paikkakunnalla eikä ollut missään sosiaalisessa mediassa. Kahden vuoden jälkeen tuo kaveri kuitenkin sai tietää, että mies on naimisissa, mutta mies sai uskoteltua, että on naimisissa vaan lasten takia, että ovat eronneet, ja että eropaperit on muka jo laitettu eteenpäin ja olivat yhdessä, että lapset olisi vähän vanhempia. Kuitenkaan sen vuoden jälkeenkään ei kuitenkaan ollut eronnut ja sitten kaveri ottikin siihen vaimoon yhteyttä.
Eli ei todellakaan aina ole kyse siitä, ettäkö se toinen osapuoli tietäisi pettäjän olevan pettäjä ja varattu.
Raihoitu. Nuku yön yli. Mies hoitaa. Asia sujuu kivemmin kaikille. Hän tuntee vaimonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettämisessä ei ole mitään väärää.
Siinä ei muuta olekaan kuin väärää. Jos monogamia ei innosta niin ei pidä olla suhteessa lainkaan.
Kyllä suhteita voi olla muitakin kuin monogamisia, kunhan kaikki osapuolet ovat siitä tietoisia ja hyväksyvät tilanteen. Itse en hyväksy enkä sellaiseen suhteeseen ikinä alkaisin, mutta jollekin se on ok.
Mutta sitten se ei olekaan enää pettämistä. Pettämistä on luvaton naiskentelu/seurustelu parisuhteen ulkopuolisten kanssa.
Kyllä kyllä, vastasin edellisen kommenttiin jossa sanottiin, että jos monogamia ei kiinnosta niin ei pidä olla suhteessa lainkaan. Voi silti olla suhteessa, mutta ei monogamisessa sellaisessa.
Sanoin ehkä huonosti, mutta tarkoitin että jos ei monogamia kiinnosta, niin sellaisessa suhteessa ei pidä olla. Minkäänlaisessa suhteessa ei kuulu olla, jos ei halua sitoutua siihen tai sovi erikseen onko avoin suhde OK.
Taidamme siis olla pääosin samaa mieltä. Suhteita on monenlaisia, niissä on sovittu tietyt rajat ja näiden rajojen rikkominen on väärin.
Nää on aina outoja juttuja kun monella miehelläkin (olen itse mies) se viha pettämistilanteessa kohdistuu täysin väärin.
Miehetkin ovat aina käymässä käsiksi siihen toiseen mieheen, joka on niiden vaimoa pannut, vaikka tuo mies olisi sinkku, eikä edes tietäisi naisen olevan naimisissa.
Tässä asiassa miehet on kyllä ihan 100% naisen logiikan edustajia ja usein vielä niin, että mitä enemmän mies on jännis osastoa, niin sitä enemmän se käyttytyy juuri tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis olet vihainen sille toiselle naiselle, jos itse olet tarpeeksi typerä antaaksesi miehen pettää sinua? Ja jos taas ei uskottomuutensa haittaa, niin miksi koko aloitus?
Vierailija kirjoitti:
En minä ole ollut parisuhteessa varatun kanssa, vaan kaverini. Mutta jos itse olisin joskus, niin tekisin ihan saman, eli kertoisin vaimolle.
Ei koskaan kannata. Mies tuntee vaimonsa ja osaa käsitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan kannata. Mies tuntee vaimonsa ja osaa käsitellä.
No hyvinhän se osaa sitten käsitellä, kun vaimolle on kerrottu asia todisteiden kanssa! Saa sitten se vaimokin päättää, miten asian suhteen edetään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehen tarpeita olet jättänyt huomioimatta, kun hänen oli pakko hakea niitä avioliiton ulkopuolelta. Oletko jo pyytänyt mieheltä anteeksi sitä että et ollut riittävän hyvä? Aikamoinen kärsimys miehelle tuollainen tilanne, ei helppo.
Haista paska. Mistä tiedät ettei vaimo tehnyt jo kaikkea mitä pitää ja se ei vain äijälle riittänyt? Selkärankaisempi mies olisi ennemmin eronnut epätyydyttävästä suhteestä kuin pettänyt.
Ongelma onkin juuri se, että vaimo kuvittelee että hänen täytyy tehdä sitä, tätä ja tuota ollakseen hyvä vaimo. Venyy liikaa, kuuntelee, passaa. Lopulta katkeroituu, kun hänen venymistään ei arvosteta. Miehen ja naisen välille muodostuu tunneyhteyden kuilu, katkeruutta ja jopa halveksuntaa. Luultavasti pariskunta aikoinaan päätyi yhteenkin, kun he molemmat kokivat jo valmiiksi riittämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raihoitu. Nuku yön yli. Mies hoitaa. Asia sujuu kivemmin kaikille. Hän tuntee vaimonsa.
Niin kuin tuli ilmi, niin ei hoitanut. Ihan hyvä vain että se toinen nainen otti yhteyttä äijän vaimoon. Jos tuli ero siitä hyvästä, niin ukko sai mitä ansaitsi. Olisi itse pysynyt vaimolle uskollisena tai sitten hoitanut asian kuten lupasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea, mitä sinä et ole?
Ei kannata ottaa yhteyttä. Se pilaa kaiken. Mies hoitaa kyllä.