Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiset saa loputtomasti sairaslomaa, toisille pidetään puhuttelu parista sairauspäivästä

Vierailija
29.09.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012305520.html

Miksi tämä sairastelu on tässä maassa niin epäoikeudenmukaista? Toiset vaaditaan töihin, vaikkei lähde ääntä ja lämpötila on tappavan korkea tai matala, ja räkä tai oksennus lentää solkenaan. Toiset taas saa saikuttaa joka viikko päivän pari - naamavipillä vissiinkin. Tai jotkut saa olla viikkotolkulla sairaslomalla, kun kissa on kuollut, ja muut sairastuu häntä paikatessaan, kun sijaisia ei saa. + Sitten vielä niille oikeasti sairastaneille pidetään puhuttelu, kun palaavat työpaikalle.

Tuo korvaava työ on kaikkein suurin huijaus, koska ainakaan meidän työpaikalla sitä ei käytännössä noudatettu, vaan vaadittiin tekemään täysin samat hommat kuin terveenäkin.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset saavat AINA väh. parin viikon sairasloman sanoilla ”ahdistaa” ja ”kivuliaat menkat”. 

Novittu jos on kivuliaat menkat ja oksennus tulee kaaressa koska sattuu niin todellakin olen poissa sen takia hemmetin paukapää. 

Vierailija
122/125 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen muutaman, jotka ovat vuoden aikana useita viikkoja saikulla milloin minkäkin vaivan takia. Katsotaan kuinka kauan onni kestää. Ei ole vielä potkittu yyteiden avulla pihalle, mutta ei sitä tiedä koska se arpa osuu kohdalle.

Ihmettelen yhtä tuttavaani joka on kaupungilla töissä ja saanut sarjasaikuttaa jo vuosia, luulis että olis tulijoita jotka ei sarjasaikuta lisäksi varastaa työnantajalta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on idiootti esihenkilö ja todellakin olen töistä heti pois kun olen kipeä. Jos esihenkilö ei olisi pösilö niin varmasti joskus joustaisinkin siitä milloin haen saikkua.

Ymmärrän tämänkin täysin. On itselläkin kokemusta takavuosilta ahdistavasta työilmapiirista ja/tai esihenkilöstä.

Minunkin pomoni on kusimulkku, mutta en silti jätä työkavereitani pulaan. Vaikka osa heistäkin on kusimulk kuja.

Eihän tuo tarkoittanut, että koko ajan oltaisiin saikulla, vaan kuitenkin ehkä enemmän kuin jos esihenkilö olisi mukava ja työpaikan ilmapiiri  miellytttävä.  Pari "vitutussaikkua" vuodessa ei jätä ketään pulaan. Ehkäpä jopa kaikki työntekijät pitävät näitä vuoron perään?

Paitsi ne jotka eivät pidä. Juuri ihmisten moraalierojen takia vi tutussaikutus on kusipäiden puuhaa.

Oli sko aih etta koh distaa kat keru us ilm iön aih euttav aan esi hen kilöön sen sija an?

Mitä se auttaisi? Miten jollekin tulee edes mieleen kostosaikuttaa kun pomo on kusipää, kun ei se pomo ole siinä edes kärsijänä?

Omalla mielenterveydellä ei mitään arvoa? Nuo pienet viikonkin lomapätkät auttavat jaksamaan. 

Vierailija
124/125 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on idiootti esihenkilö ja todellakin olen töistä heti pois kun olen kipeä. Jos esihenkilö ei olisi pösilö niin varmasti joskus joustaisinkin siitä milloin haen saikkua.

Ymmärrän tämänkin täysin. On itselläkin kokemusta takavuosilta ahdistavasta työilmapiirista ja/tai esihenkilöstä.

Minunkin pomoni on kusimulkku, mutta en silti jätä työkavereitani pulaan. Vaikka osa heistäkin on kusimulk kuja.

Eihän tuo tarkoittanut, että koko ajan oltaisiin saikulla, vaan kuitenkin ehkä enemmän kuin jos esihenkilö olisi mukava ja työpaikan ilmapiiri  miellytttävä.  Pari "vitutussaikkua" vuodessa ei jätä ketään pulaan. Ehkäpä jopa kaikki työntekijät pitävät näitä vuoron perään?

Paitsi ne jotka eivät pidä. Juuri ihmisten moraalierojen takia vi tutussaikutus on kusipäiden puuhaa.

Oli sko aih etta koh distaa kat keru us ilm iön aih euttav aan esi hen kilöön sen sija an?

Mitä se auttaisi? Miten jollekin tulee edes mieleen kostosaikuttaa kun pomo on kusipää, kun ei se pomo ole siinä edes kärsijänä?

Omalla mielenterveydellä ei mitään arvoa? Nuo pienet viikonkin lomapätkät auttavat jaksamaan. 

Oma mielenterveys paranee vaihtamalla työpaikkaa. Älä kaada vitu tustasi kollegoiden niskaan.

Vierailija
125/125 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mielenterveys paranee vaihtamalla työpaikkaa. Älä kaada vitu tustasi kollegoiden niskaan.

Työpaikkoja onkin tarjolla kuin sieniä sateella. Ei ole minun vikani, jos sinä olet työtön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä