IL: Kaikkonen hylkäsi sijaislapsensa
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki fiksut ymmärtävät että asiassa on kaksi puolta, Taiveahon ja Kaikkosen näkemykset. Me emme voi tietää asiasta mitään edes sen perusteella, kumpi mustamaalaa toista julkisuudessa. Lapset valitettavasti jääneet sijaiskärsijöiksi tässä.
Ei lapsiensa hylkäämisessä ole mitään puolia. Se on fakta ja asettaa Kaikkosen epäedulliseen valoon.
Sijaisvanhempien erotilanteessa sijoitetun lapsen tilanne arvioidaan aina erikseen lastensuojelun kanssa, sillä sijaisvanhemmuus perustuu viranomaisen toimeksiantosuhteeseen eikä biologiseen tai juridiseen vanhemmuuteen.
Miten sijaisvanhempien ero vaikuttaa lapseen?
Sijoituksen jatkuvuus: Sosiaalityöntekijä arvioi, voiiko toinen eroavista puolisoista jatkaa perhehoitajana ja voiko lapsi jäädä asumaan hänen luokseen.
Uusi arviointi: Jos kumpikaan ei voi tai halua jatkaa sijaisvanhempana yksin, lapselle joudutaan etsimään uusi sijaiskoti.
Lastensuojelun tuki: Lapsen asioista vastaava sosiaalityöntekijäohjaa ja tukee perhettä muutoksessa, ja lapsen etu on aina päätösten keskiössä.
Lähde: tekoälykooste
------
Ei ole siis mitään velvollisuutta ollut Kaikkosella jatkaa sijaisisyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Suoraselkäinen miehekäs mies ei hylkää lapsiaan. Kaikkonen on vankeusrangaistukseen tuomittu rikollinen ja neiti mieheksi.
Kuinka monta kertaa olet jo kirjoittanut tuon kommentin. Se ei vakuuta ketään muuttamaan mielipidettään asioista, mutta jankuta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja sivari, rikostuomion saanut Halla-aho käyttäytyy juuri niin kuin persukset käyttäytyvät.
Sehän on persuille sulka hattuun että Hallaaho kävi 8 vuotta putkeen vieraissa ja teetti syrjähyppy lapsen jonka hylkäsi. 🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Suoraselkäinen miehekäs mies ei hylkää lapsiaan. Kaikkonen on vankeusrangaistukseen tuomittu rikollinen ja neiti mieheksi.
Lakkaa jo käyttämästä tuota ilmaisua neiti. Nimittäin monet neidit ovat henkilöitä, jotka kantavat vastuuta, johtavat ja omaavat terveitä periaatteita.
Minusta tällainen asioiden puiminen julkisuudessa on lasten kannalta todella ikävää. Ei ole Sadulla mitään äidintunteita kun käyttää lapsia toisen mollaamisen. Minä-minä on tärkein.
eli ei hylännyt koska ei ollut sijaisvanhempi, pelkkä ulkopuolinen tukiaikuinen
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhempien erotilanteessa sijoitetun lapsen tilanne arvioidaan aina erikseen lastensuojelun kanssa, sillä sijaisvanhemmuus perustuu viranomaisen toimeksiantosuhteeseen eikä biologiseen tai juridiseen vanhemmuuteen.
Miten sijaisvanhempien ero vaikuttaa lapseen?
Sijoituksen jatkuvuus: Sosiaalityöntekijä arvioi, voiiko toinen eroavista puolisoista jatkaa perhehoitajana ja voiko lapsi jäädä asumaan hänen luokseen.
Uusi arviointi: Jos kumpikaan ei voi tai halua jatkaa sijaisvanhempana yksin, lapselle joudutaan etsimään uusi sijaiskoti.
Lastensuojelun tuki: Lapsen asioista vastaava sosiaalityöntekijäohjaa ja tukee perhettä muutoksessa, ja lapsen etu on aina päätösten keskiössä.
Lähde: tekoälykooste
------
Ei ole siis mitään velvollisuutta ollut Kaikkosella jatkaa sijaisisyyttään.
Tekoällä ei vaan ole sydäntä eikä moraalia, kuten ei Kaikkosellakaan näköjään.
Tätäkään emme olisi halunneet tietää.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkään emme olisi halunneet tietää.
Mitähän muuka Kaikkonen on piilotellut mitä emme haluaisi tietää? Siinäpä vasta kysymys. Eiköhän tämä ole jäävuoren huippu.
Tyypillinen mies. Kiinnostaa vaan minä itte ja omat geenit. Kertoo aika paljon ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tällainen asioiden puiminen julkisuudessa on lasten kannalta todella ikävää. Ei ole Sadulla mitään äidintunteita kun käyttää lapsia toisen mollaamisen. Minä-minä on tärkein.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Joku toinen voisi nähdä tämän niin, että hän puolustaa lapsia ja lasten oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla ei ollut vanhempia, jotka olisivat voineet huolehtia heistä. Siispä heille löydettiin sijaisvanhemmat. Kaikkonen jätti sijaisvanhemmuutensa hoitamatta. Äänestäjille tärkeää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla ei ollut vanhempia, jotka olisivat voineet huolehtia heistä. Siispä heille löydettiin sijaisvanhemmat. Kaikkonen jätti sijaisvanhemmuutensa hoitamatta. Äänestäjille tärkeää tietoa.
Ei jättänyt. Sijaisvanhemmuus ei jatku erotilanteessa, elleivät kaikki osapuolet niin halua.
Olenkin ihmetellyt, että ei ole maininnut niitä lapsiaan missään. Ovat kuitenkin asuneet ensimmäiset vuodet perheenä.
Aivan turhaa spekulaatiota ja mollaamista tässä ketjussa, vaikka asiasta ei tiedetä mitään. Ilmiannettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Joku toinen voisi nähdä tämän niin, että hän puolustaa lapsia ja lasten oikeuksia.
Niin voisi, ellei puheet ja käytös todistaisi muuta. Oikealle äidille lapset ovat etusijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän puolustelee k. karuselliaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jättänyt. Sijaisvanhemmuus ei jatku erotilanteessa, elleivät kaikki osapuolet niin halua.
Tämä kuulostaa aika karulta. Jos on asunut lapsien kanssa ja ollut isänä vuosien ajan, niin eron hetkellä voikin todeta, että en enää olekaan isä.
Neljättä kertaa aviossa ja muutellut noiden ukkojen takia edes takaisin eri paikkakuntien välillä. Hänen touhuistaan tulee todella epävakaa kuva.