Pankin utelu käteistalletuksista
Olen tallettanut viimeisen vuoden aikana kymppitonnin käteistä automaatilla. Nyt tuli pankista tiedustelu että mistä rahat on peräisin. Vastasin että olen myynyt sieniä, marjoja, ym omaisuutta viimeisen vuoden aikana. Tosiasiassa olen saanut rahat läheiseltä. Tuleeko tästä ongelmia?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vajaa 30v sitten Suomessa pankkitili ja tämä pankki uteli parivuotta sitten, että mikä on pankkini ulkomailla. Wtf? En kertonut ja v|ttuako se heille kuuluu.
Enpä usko tarinaasi tai sitten olet sekoillut jotain oikein kunnolla.
Aivan tavallisen ihmisen tavallinen tili eikä rahasiirtoja ollut yli 25 vuoteen. Kirjeessä sanoivat, että joku uusi EU-kyttäyslaki velvoittaa heidät kyselemään, mutta ei velvoittanut minua vastaamaan. Jotkut maat sulkevat tilejä kyselemättä, jos et ole vuosiin käyttänyt. Et ole näköjään matkustellut.
Miksi ne pas kaläjät saisivat mielestäsi sulkea jonkun tilin jos ei ole muutamaan vuoteen käyttänyt? Ei kai maailma nyt sentään ole euvostoliitossakaan vielä niin vam maiseksi mennyt. Paino sanalla vielä, katsokaa nyt edes vähän ketä äänestätte. Puolueitten syöttiläinä ikänsä olleita poliittisia broilereita sinne ei tarvita enää jatkossa yhtäkään, kuten ei myöskään yhtään missiä, urheilijaa tai muutakaan julkkista. Vaan tervejärkisiä, ja fiksuja kansalaisia joilla ei ole mitään muiden kyttäys- ja kontrollifetissejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjojen myynti on verovapaata.
Totta, mutta on aika epäuskottavaa selittää, että tilille tammi- ja huhtikuussa talletetut rahat ovat peräisin marjojen myynnistä. (Pakastettujen marjojen tai hillojen myyminen ei ole verovapaata.)
Pankille riittää selvitykseksi sekin, että raha on tullut hillojen ja pakastemarjojen myynnistä. Ei pankki veroja pidätä tai peri, eikä verotus ole pankin tehtävä. Se on sitten verottaja ja heidän tutkintansa ja asiansa. Ei pimeän palkankaan tallettaminen ole rahanpesua, vaan sen saa viedä pankkiin kyllä. Veroperos tapahtuu vasta kun veroilmoitukseen jätetään ne kertomatta.
Pakastemarjoista pitää maksaa myyntivero. Tuoreena pitää myydä.
Pankki ei sun verojasi vahdi. Kyllä sinä rahat pankkiin saat viedä vaikka jättäisit verot maksamatta. Pankkia kiinnostaa että tuleeko raha terroristeilta tai järjestäytyneeltä rikollisuudelta ja ennen kaikkea, että mihin se menee. Jos viet viistonnia hilloo tiskille ja lähetät sen myöhemmin Agirille Iraniin, niin voin vakuuttaa että perästä kuuluu.
Verottaja saa tietää, jos tehdään rahanpesututkinta.
ei ne siitä pankin ensikyselystä kiinnostu.
Verottaja saa tietää, jos tehdään rahanpesututkinta.