Pankin utelu käteistalletuksista
Olen tallettanut viimeisen vuoden aikana kymppitonnin käteistä automaatilla. Nyt tuli pankista tiedustelu että mistä rahat on peräisin. Vastasin että olen myynyt sieniä, marjoja, ym omaisuutta viimeisen vuoden aikana. Tosiasiassa olen saanut rahat läheiseltä. Tuleeko tästä ongelmia?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
No onhan se uskottavaa kun kuukaudessa ainakin itse saan tallettaa vain 1000e. Että on vain säästänyt kesältä/syksyltä käteistä marjojen/sienien myynnistä. Ap
Ei ole uskottavaa. Taitaa olla nyt huumerahat kyseessä. Toivottavasti poliisi ottaa sinuun pian yhteyttä.
Kysyisin pankilta, että mitä jos joku demari taluttaisi minut sairaalavaatteissa tiskille ja yrittäisin tyhjentää tilini demarin osoittamaan paikkaan, niin kyselisivätkö ne siinä, että olenko varmasti täysissä ruumiin ja sielun voimissa ja pitäisikö tulla uudestaan jonkun lääkärintodistuksen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankki on velvollinen tekemään kyselyn ja sulla pitäisi olla jotain kuitteja asiasta. Itse talletin vain muutamia tonneja, kun myin erään koneen pois, silloinkin piti täyttää rahanpesua koskeva lomake ja esittää kuitti. En sitten tiedä mitä seuraa, jos et selvitystä anna. Toivottavasti sanoit, että olet myynyt marjoja yksityishenkilölle, koska yrityksillähän on kuitit kaikesta mitä he ovat ostaneet. Kymppitonnin ansaitseminen marjastamalla ei oikein kuulosta uskottavalle. Huonekaluja tai muuta kodin tavaraakin pitää aika paljon myydä, että summa on kasassa, joten nyt sulla taitaa tosiaan olla ongelma. Verottaja voi kiinnostua.
Ei todellakaan tarvitse olla mitään kuitteja, suuremman käteistalletuksen yhteydessä voi joutua jonkun lapun täyttämään, mutta ei niitä kukaan lue, eikä niillä ole mitään merkitystä- liittyy kv-sopimuksiin, johon pankkilaitokset ovat velvoitettuja.
Minulta sitä kysyttiin ja hain sen kotoa, kun sellainen kerran oli. Ostaja ei ollut suomalainen, joten en tiennyt hänen osoitettaan, sitäkin lomakkeessa kysyttiin. Kyllä mä sen ymmärrän, että liittyy rahanpesuun, mutta olin hieman yllättynyt, kun summa kuitenkin oli vain muutamia tuhansia, muistaakseni nelisen tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjojen myynti on verovapaata.
Totta, mutta on aika epäuskottavaa selittää, että tilille tammi- ja huhtikuussa talletetut rahat ovat peräisin marjojen myynnistä. (Pakastettujen marjojen tai hillojen myyminen ei ole verovapaata.)
Pankille riittää selvitykseksi sekin, että raha on tullut hillojen ja pakastemarjojen myynnistä. Ei pankki veroja pidätä tai peri, eikä verotus ole pankin tehtävä. Se on sitten verottaja ja heidän tutkintansa ja asiansa. Ei pimeän palkankaan tallettaminen ole rahanpesua, vaan sen saa viedä pankkiin kyllä. Veroperos tapahtuu vasta kun veroilmoitukseen jätetään ne kertomatta.
Kannattaa käyttää sitä käteistä mahdollisimman paljon. Maksaa kaiken sillä minkä voi. Ruuat, vaatteet, bensat jne. Lahjakortit myös. Näin ei tarvitse tallettaa niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Rikolliset siirtelevät miljoonia pimeätä rahaa, mutta pankeilla on aikaa kytätä mummojen marjanmyynti-satasia. Ihan älyvapaata touhua 🙄
Tämä juuri. Pankit ovat itse edesauttaneet miljardien rahanpesua.
EUn finanssi(joku nimi mut en muista) on asettanut sellaiset ehdolliset sanktiot, että pankit joutuvat tekemään tälläistä pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vajaa 30v sitten Suomessa pankkitili ja tämä pankki uteli parivuotta sitten, että mikä on pankkini ulkomailla. Wtf? En kertonut ja v|ttuako se heille kuuluu.
Enpä usko tarinaasi tai sitten olet sekoillut jotain oikein kunnolla.
Aivan tavallisen ihmisen tavallinen tili eikä rahasiirtoja ollut yli 25 vuoteen. Kirjeessä sanoivat, että joku uusi EU-kyttäyslaki velvoittaa heidät kyselemään, mutta ei velvoittanut minua vastaamaan. Jotkut maat sulkevat tilejä kyselemättä, jos et ole vuosiin käyttänyt. Et ole näköjään matkustellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahja ei ole ja niitä nämä rahat olivat. Vero lahjasta olisi 400 tai 950 euroa ja verottaja voi korottaa summaa jos yrittää valehdella.
Riippuu kuinka moni on lahjoittanut. Ei tarvitse maksaa mitään, jos vaikka molemmat vanhemmat lahjoittaa 5000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta on aika epäuskottavaa selittää, että tilille tammi- ja huhtikuussa talletetut rahat ovat peräisin marjojen myynnistä. (Pakastettujen marjojen tai hillojen myyminen ei ole verovapaata.)
Pankille riittää selvitykseksi sekin, että raha on tullut hillojen ja pakastemarjojen myynnistä. Ei pankki veroja pidätä tai peri, eikä verotus ole pankin tehtävä. Se on sitten verottaja ja heidän tutkintansa ja asiansa. Ei pimeän palkankaan tallettaminen ole rahanpesua, vaan sen saa viedä pankkiin kyllä. Veroperos tapahtuu vasta kun veroilmoitukseen jätetään ne kertomatta.
Pakastemarjoista pitää maksaa myyntivero. Tuoreena pitää myydä.
Miksi et ole tehnyt vaan lahjaveroilmoitusta? Tuosta menee veroa vaan 300 euroa, jos lahjoittaja on lähisukulainen. Ei tarvitsisi keksiä mitään syitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole tehnyt vaan lahjaveroilmoitusta? Tuosta menee veroa vaan 300 euroa, jos lahjoittaja on lähisukulainen. Ei tarvitsisi keksiä mitään syitä.
No jos se sukulainen lahjoitti ap:lle eikä ahnaalle valtiolle?
Vierailija kirjoitti:
Se on 500, jos viime vuonna saanut. Silti tosi vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on 500, jos viime vuonna saanut. Silti tosi vähän.
Eurokin on liikaa. Saatanan varkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin ilomielin pienen veron ja jättäisin kikkailut sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin ilomielin pienen veron ja jättäisin kikkailut sikseen.
Minä en maksaisi euroakaan periaatteesta. Lahjoitan valtiolle sitten suoraan valtionkonttoriin jos sinne haluan rahaa antaa.
Vierailija kirjoitti:
Rikolliset siirtelevät miljoonia pimeätä rahaa, mutta pankeilla on aikaa kytätä mummojen marjanmyynti-satasia. Ihan älyvapaata touhua 🙄
😂😂😂😂😂😂😂😂
Minulta kyseltiin kun olen nostannut suuria summia käteistä, mielestäni törkeää kyttäämistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankki ei sun verojasi vahdi. Kyllä sinä rahat pankkiin saat viedä vaikka jättäisit verot maksamatta. Pankkia kiinnostaa että tuleeko raha terroristeilta tai järjestäytyneeltä rikollisuudelta ja ennen kaikkea, että mihin se menee. Jos viet viistonnia hilloo tiskille ja lähetät sen myöhemmin Agirille Iraniin, niin voin vakuuttaa että perästä kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankki ei sun verojasi vahdi. Kyllä sinä rahat pankkiin saat viedä vaikka jättäisit verot maksamatta. Pankkia kiinnostaa että tuleeko raha terroristeilta tai järjestäytyneeltä rikollisuudelta ja ennen kaikkea, että mihin se menee. Jos viet viistonnia hilloo tiskille ja lähetät sen myöhemmin Agirille Iraniin, niin voin vakuuttaa että perästä kuuluu.
Ei kannata keksiä lisäongelmia varsinkaan pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntee toisensa. Kohta se verottajakin kyselee myyntituloja.
Huutokauppaporukka onkin täynnä umpihomoja joille peräaukko kelpaa.