Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankin utelu käteistalletuksista

Vierailija
27.09.2026 |

Olen tallettanut viimeisen vuoden aikana kymppitonnin käteistä automaatilla. Nyt tuli pankista tiedustelu että mistä rahat on peräisin. Vastasin että olen myynyt sieniä, marjoja, ym omaisuutta viimeisen vuoden aikana. Tosiasiassa olen saanut rahat läheiseltä. Tuleeko tästä ongelmia?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikolliset siirtelevät miljoonia pimeätä rahaa, mutta pankeilla on aikaa kytätä mummojen marjanmyynti-satasia. Ihan älyvapaata touhua 🙄

Et ole tainnut automaatiosta kuulla?

Huomattu kyllä että pankit vainoaa ihmisiä jotka vaikka minimi eläkettä mutta ei huumekauppojen tuhansia satoja tuhansia . 

Taas yksi eläkeläinen joka uhriutuu kaikesta.

Vierailija
22/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa mutta kun joku saa rahaa vakuutusyhtiöstä se näkyy siellä pankin koneella eikö ja sitten virkailija kysyy mistä nämä rahat on . Tää on tahallista loukkaamista . Toivotaan että kun nykynuoret tulee vanhoiksi heitä kiusataan niin pahasti että tietävät itsekin tehneensä vääryyttä muita kohtaan . Monin tavoin voidaan vaikka irrottaa terveitä hampaita heiltä . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanon pankille, että olen huorannut ilman kuittia. M41

Eli myyt ahteria käteisellä eikä kortilla voi maksaa?

Vierailija
24/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat käyttäytyy hyvin huonosti usein täysin selvin päin olevia asiakkaita kohtaan pankkien odotustiloissa ja ovella ollaan kuin viinabaarin portsaria. 

Vierailija
25/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sutenöörit myy taas naisia vetää rahat ja ei anna ruokaa vaan huumeita . 

Vierailija
26/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki on velvollinen tekemään kyselyn ja sulla pitäisi olla jotain kuitteja asiasta. Itse talletin vain muutamia tonneja, kun myin erään koneen pois, silloinkin piti täyttää rahanpesua koskeva lomake ja esittää kuitti. En sitten tiedä mitä seuraa, jos et selvitystä anna. Toivottavasti sanoit, että olet myynyt marjoja yksityishenkilölle, koska yrityksillähän on kuitit kaikesta mitä he ovat ostaneet. Kymppitonnin ansaitseminen marjastamalla ei oikein kuulosta uskottavalle. Huonekaluja tai muuta kodin tavaraakin pitää aika paljon myydä, että summa on kasassa, joten nyt sulla taitaa tosiaan olla ongelma. Verottaja voi kiinnostua.

Ei todellakaan tarvitse olla mitään kuitteja, suuremman käteistalletuksen yhteydessä voi joutua jonkun lapun täyttämään, mutta ei niitä kukaan lue, eikä niillä ole mitään merkitystä- liittyy kv-sopimuksiin, johon pankkilaitokset ovat velvoitettuja.

Vierailija
27/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vajaa 30v sitten Suomessa pankkitili ja tämä pankki uteli parivuotta sitten, että mikä on pankkini ulkomailla. Wtf? En kertonut ja v|ttuako se heille kuuluu.

Vierailija
28/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

todelliset rahanpesijät kyllä pääsevät ilman mitään kyselyjä, tämä on pelkkää tavallisten ihmisten kiusaamista perkele! Pankit ovat vihattavia paskalaitoksia nykyään, stanan roistot, nykyajan pankkirosvoja ovat pankit itse!!

Vierailija
29/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanon pankille, että olen huorannut ilman kuittia. M41

Mikä on hintasi?

T: Markku 54v

Vierailija
30/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun tulee kysely, voinko vastata että myin persettä? Onko se verovapaata touhua? Ap

Vierailija
31/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman tai perheen käytössä olleen tavallisen koti-irtaimiston myynti on Verohallinnon ohjeiden mukaan verovapaata, eikä tuloja tarvitse ilmoittaa, jos myyntivoitto ei ylitä 5 000 euroa vuodessa.

Itse tehdyt tuotteet tai uudet tavarat: Jos myyt itse tekemiäsi käsitöitä tai teet osto- ja myyntitoimintaa jatkuvasti, tulot ovat veronalaisia ansiotuloja tai elinkeinotoimintaa ja ne pitää aina ilmoittaa verottajalle.

Digitaaliset alustat (Torit, huuto.net, kierrätyssovellukset): Verohallinto saa nykyään myyntitietoja suoraan alustoilta. Jos myyntirajasi ylittyvät, muista ilmoittaa tiedot OmaVerossa esitäytetyllä veroilmoituksella

Vero on vero ja pankki tekee kyselyn rahanpesulain perusteella. Ei pankki verottajan puolesta kysele.

Vierailija
32/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjojen myynti on verovapaata.

Ei ole jos ne on puhdistettuja ja sellaisenaan käyttökelpoisia. Vielä jos ei kuitteja ole niin milläs todistat. Huhhuh, tuosta voi tulla isot verot. Ja pankki voi myös nostaa syytteet rahanpesusta tai muusta epäilyttävästä jos et pysty todistamaan rahojen olevan puhtaita ja asianmukaisesti verotet maksettu, mm. lahjavero.

Vierailija
33/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utelevat yleensä jos siirtyy suuri summa. Liittyy jotenkin rahanpesuun. 

Liittyy USA:n terrorisminvastaisiin toimiin 9/11 jälkimainingeissa. Timo Soini ja Juha Sipilä meni rukousaamiaisilla suostumaan kaikkeen mitä pyydettiin ja nyt nuo on Suomen laissa pakottavina. 

Vierailija
34/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tässähän oli kyseessä 10000€, huutokauppapiireissä sinua sanotaan "persaukiseksi" jos ei ole huutokaupassa vähintään 30000€ mukana käteistä.

Vierailija
35/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta on aika epäuskottavaa selittää, että tilille tammi- ja huhtikuussa talletetut rahat ovat peräisin marjojen myynnistä. (Pakastettujen marjojen tai hillojen myyminen ei ole verovapaata.)

Vierailija
36/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijat käyttäytyy hyvin huonosti usein täysin selvin päin olevia asiakkaita kohtaan pankkien odotustiloissa ja ovella ollaan kuin viinabaarin portsaria. 

Joopa joo. Seuraavan kerran kun asioit pankissa niin käyttäydy asiallisesti äläkä häiriköi niin eiköhän vartijatkin jätä sinut rauhaan.

Vierailija
37/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy USA:n terrorisminvastaisiin toimiin 9/11 jälkimainingeissa. Timo Soini ja Juha Sipilä meni rukousaamiaisilla suostumaan kaikkeen mitä pyydettiin ja nyt nuo on Suomen laissa pakottavina. 

Yllättävän vähän tästä mediassa puhutaan vaikka kiusa koskee kaikkia suomalaisia ja mikään pakko ei olisi ollut USA:n pyyntöihin ollut suostua.

Vierailija
38/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vajaa 30v sitten Suomessa pankkitili ja tämä pankki uteli parivuotta sitten, että mikä on pankkini ulkomailla. Wtf? En kertonut ja v|ttuako se heille kuuluu.

Enpä usko tarinaasi tai sitten olet sekoillut jotain oikein kunnolla.

Vierailija
39/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole jos ne on puhdistettuja ja sellaisenaan käyttökelpoisia. Vielä jos ei kuitteja ole niin milläs todistat. Huhhuh, tuosta voi tulla isot verot. Ja pankki voi myös nostaa syytteet rahanpesusta tai muusta epäilyttävästä jos et pysty todistamaan rahojen olevan puhtaita ja asianmukaisesti verotet maksettu, mm. lahjavero.

Ei siitä veroja tule vaan takavarikko. Siis pahimmillaan, jos selvitys ei mene läpi. Yleensä siitä selviää kirjoittamalla sen lapun, mutta jos poliisi asiasta kiinnostuu, niin sitten sitä selvitellään niin kauan, että se selviää ja rahat ovat selvittelytilillä menettelyn ajan.

Vierailija
40/62 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se uskottavaa kun kuukaudessa ainakin itse saan tallettaa vain 1000e. Että on vain säästänyt kesältä/syksyltä käteistä marjojen/sienien myynnistä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi