Millainen olo teillä tulee, kun olette liian pitkään syömättä?
Ja kuinka pitkä aika tämä liian pitkään on? Eli kauanko voit olka syömättä.
Mietin, onko mun heikotusolo normaalia vai onko joku diabetes.
Kommentit (55)
Tulee hölmö olo. Asiat unohtuu, alkaa ajatuksissaan hosua. Raajat tärisee. On nihkeä ja kurja olo. Joskus pistää väsyttäen muttei voi nälän takia nukahtaa.
Et ole ennen ollut nälkäinen, kun kuvittelet heikotuksen olevan jotain poikkeavaa :D
Nuorempana energinen ja kevyt, nyt nelikymppisenä jo kuuden tunnin syömättämyys vie elämänilon, energian ja kyvyn ajatella normaalisti.
No nälkähän siinä aluks tuloo.. ja jos pidempään jatkaa niin vattaa rupiaa kipristelemään.. ja jos vieläkin jatkaa niin lakkaapi nälättämästä ja kipristelemästä.. ja jos vielä muutaman päivän pirempään jatkaa ni tuloo sitten huono ja väsynyt olo.
Riippuu.
Joskus on energinen olo sellaisen pienen paaston jälkeen. Mahassa on outo tyhjä olo, ja silloin tietää, että nyt on aika syödä.
Jos taas on ollut monia päiviä niin, että on syönyt todella kökösti, silloin kyllä väsyttää. Kylmä saattaa olla, vaikea ajatella, päässä humisee, käsiä heikottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee hölmö olo. Asiat unohtuu, alkaa ajatuksissaan hosua. Raajat tärisee. On nihkeä ja kurja olo. Joskus pistää väsyttäen muttei voi nälän takia nukahtaa.
Mulla on aika paljon just tällaista. Lisäksi saattaa heikottaa niin, että pakko päästä istumaan. Harvoin on pelkkää nälän tunnetta.
Ap.
Kuvottava olo, eikä tee mieli syödä, vaikka tietää, että se johtuu nälästä.
Eka nälkä sitten nälkä katoaa ja jossain kohtaa vatsa turpoaa kipeäksi
Vierailija kirjoitti:
Riippuu.
Joskus on energinen olo sellaisen pienen paaston jälkeen. Mahassa on outo tyhjä olo, ja silloin tietää, että nyt on aika syödä.
Jos taas on ollut monia päiviä niin, että on syönyt todella kökösti, silloin kyllä väsyttää. Kylmä saattaa olla, vaikea ajatella, päässä humisee, käsiä heikottaa.
Ja alakulo myös.
Voin olla syömättä vuorokauden ja toimia ihan normaalisti, ehkä pidempäänkin. Tokikaan en mihinkään nuoralla tanssiin kykene. Vettä pitää kuitenkin olla.
Ei tunnu juuri miltään, energia häviää jonkun 12h jälkeen. Käytännössä olen "pätkäpaastolla" vaikka en sitä mitenkään suunnitellut.
Tuo riippuu ihan siitä mihin olet tottunut. Jos syöt monta kertaa päivässä, niin olet tottunut syömään monta kertaa päivässä ja aterian väliin jäänti voi tuottaa heikotusta.
Jos syöt kunnollisen annoksen vaikkapa kerrasta..kolmeen kertaan päivässä, niin yhden aterian väliin jääminen ei välttämättä tunnu missään.
Nälkä voi näkyä energiavajeena ja heikotuksena tai kiukkuna kun adrenaliinit yms. erittyy nälkäsenä.
Nälkä, vatsa alkaa kurista. Kun menee muutaman tunnin ohi ruoka-ajan. Kun menee päivän ohi ruoka-ajan jossain vaiheessa tulee päänsärkyä. Kun menee viikko alkaa heikottaa. Kun menee pari viikkoa siihen tottuu ja elimistö alkaa mennä säästöliekille.
Oon kuukauden ollut dieetillä ja tulee jopa jonkinlainen ahdistus. Omalla kohdalla voisi verrata krapulaan.
Jos syystä tai toisesta on pidempään syömättä, niin tulee jopa pahoinvointi. Ei oikeastaan tee edes mieli syödä. Ajallisesti tämä tarkoittaa noin vuorokautta.
Tuleeko muille ikinä ontto tunne mahaan, kuin vatsa kaivautuisi sisäänpäin?
Järkyttävä ruokahäly. Mulla lääkitys joka lisää ruokahalua ja ruokahaluni on pohjaton. En voi olla kuin max 4 h syömättä ja siitäkin jo pari tuntia mietin vain seuraavaa ateriaa ja odotan koska saan syödä.
Syön ainoastaan joka toinen päivä.
Nälkäinen.