Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni erosi vasta ja suuttui kun koin myötätuntoa hänen exäänsä kohtaan

Vierailija
26.09.2026 |

Oliko kuin paha virhe osoittaa sääliä ja myötätuntoa ystävässä vielä epätoivoisesti roikkuvaa exää kohtaan? En halunnut olla epälojaali mutta niin varmasti ystäväni sen koki. Piti vakuutella että en ole kiinnostunut hänen exästään millään tavalla enkä halua läheistä suhdetta hänen kanssaan tai oikeastaan minkäänlaista suhdetta. Nyt ystävä haluaa harventaa yhteydenpitoa. Voiko tästä enää ystävyyssuhde selvitä entiselleen vai ajaudutaanko erilleen? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ystävä on minulle erittäin tärkeä ja haluaisin ettei meidän välillä olisi mitään erimielisyyksiä tai luottamuksen puutetta. Voiko menetetyn luottamuksen saada vielä takaisin? 

Vierailija
2/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi kannattanut pitää kita kiinni oikeassa paikassa. Rehellisyys ei ole hyve, jos toinen on herkässä tilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä täsmälleen ottaen sanoit, miten exä on käyttäytynyt (ahdisteleeko ystävääsi jotenkin) ja mistä syystä erosivat? Ja oliko pitkä suhde?

Vierailija
4/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että tilannetajuni petti aika pahasti. Voi olla että olen autismin kirjolla. 

Ap

Vierailija
5/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ystävä on minulle erittäin tärkeä ja haluaisin ettei meidän välillä olisi mitään erimielisyyksiä tai luottamuksen puutetta. Voiko menetetyn luottamuksen saada vielä takaisin? 

Vasta aika näyttää tuliko pysyvä damage, mutta itsepä mokasit. Hyvä ystävä nimittäin osaa lukea tilanteita sen verran ettei lausu väärään aikaan mitä sylki suuhun tuo. Jos jouduit erikseen vakuuttelemaan ettet halua suhdetta kaverisi eksän kanssa, niin selvästi olet valinnut sanasi oikein huolella päin peetä.

Vierailija
6/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että tilannetajuni petti aika pahasti. Voi olla että olen autismin kirjolla. 

Ap

No siitä tilannetajun puutteesta olen täysin samaa mieltä. Kuulostaa nimittäin juuri siltä, että olet mennyt sanomaan liian rehellisesti asioita ja juuri silloin kun ei pitäisi.

Vierailija
7/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä täsmälleen ottaen sanoit, miten exä on käyttäytynyt (ahdisteleeko ystävääsi jotenkin) ja mistä syystä erosivat? Ja oliko pitkä suhde?

No minä sanoin että säälittää hänen ex kun vielä koettaa roikkua mun ystävässä. Siihen ystävä kysyi että pitäisikö minun sitten auttaa häntä johon minä jotain että en kehtaa tuppautua. Ystävä kysyi että kysyykö exältään antaako puhelinnumeronsa mulle ja minä sanoin että älä kysy. Kysyi kumminkin. 

Vierailija
8/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa trollilta. Ystävän erotilanteessa ollaan tietenkin ystävän puolella. Mikä tahansa muu valinta johtaa välirikkoon.

Vierailija
9/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä sanoin että säälittää hänen ex kun vielä koettaa roikkua mun ystävässä. Siihen ystävä kysyi että pitäisikö minun sitten auttaa häntä johon minä jotain että en kehtaa tuppautua. Ystävä kysyi että kysyykö exältään antaako puhelinnumeronsa mulle ja minä sanoin että älä kysy. Kysyi kumminkin. 

Jatkan vielä. Olivat pari vuotta yhdessä ja riitelivät ennen eroa. Tämä mies käyttäytyi välillä huonosti ystävääni kohtaan. 

Ap

Vierailija
10/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa trollilta. Ystävän erotilanteessa ollaan tietenkin ystävän puolella. Mikä tahansa muu valinta johtaa välirikkoon.

Tottakai olen ystäväni puolella. Häivähti vaan mielessä myötätunto myös hänen exäänsä kohtaan. Mutta sitä ei olisi varmaan pitänyt sanoa. 

Ap

Vierailija
11/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta aika näyttää tuliko pysyvä damage, mutta itsepä mokasit. Hyvä ystävä nimittäin osaa lukea tilanteita sen verran ettei lausu väärään aikaan mitä sylki suuhun tuo. Jos jouduit erikseen vakuuttelemaan ettet halua suhdetta kaverisi eksän kanssa, niin selvästi olet valinnut sanasi oikein huolella päin peetä.

Mulla onkin puutteita tuossa tilanteidenlukutaidossa. Harmittaa tosi paljon kun ei ollut tarkoitus loukata mitenkään ystävääni. 

Ap

Vierailija
12/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hänelle viesti tai ihan vaikka kirje, että et tiedä mikä suhun meni, tilannetaju petti ja pyydä anteeksi. 

Vierailija
13/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita hänelle viesti tai ihan vaikka kirje, että et tiedä mikä suhun meni, tilannetaju petti ja pyydä anteeksi. 

Laitoin jo viestin jossa kerroin että tilannetaju petti ja pyysin anteeksi. Kerroin myös että ymmärrän suuttumuksen ja tottakai haluan olla lojaali häntä kohtaan. 

Ap

Vierailija
14/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tälle ystävälle, että tilannetajusi petti ja nyt se harmittaa, pyydä anteeksi ja kerro miten tärkeä hän on sinulle. Mutta älä roiku hänessä äläkä kärtä vastauksia.

Vierailija
15/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olen ystäväni puolella. Häivähti vaan mielessä myötätunto myös hänen exäänsä kohtaan. Mutta sitä ei olisi varmaan pitänyt sanoa. 

Ap

Oletko kenties vihreiden kannattaja kun löytyi myötätuntoa huonosti kaveriasi kohtelevalle exälle? Missä sinun empatiakyky on?

Vierailija
16/16 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro tälle ystävälle, että tilannetajusi petti ja nyt se harmittaa, pyydä anteeksi ja kerro miten tärkeä hän on sinulle. Mutta älä roiku hänessä äläkä kärtä vastauksia.

Haluan kunnioittaa ystäväni toivetta pitää vähemmän yhteyttä. En aio alkaa roikkumaan tai kärttämään mitään. 

Ap