Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni valmistui ammattiin ja mummo lyttää sen ammatin joka käynnillä

Vierailija
26.09.2026 |

Äitini on jo dementoitunut, mutta loukkaa silti tyttärenikin puolesta. Aina kun nähdään, mimmo kysyy tytöltä mitä opiskelee tai tekee työkseen. Tyttö vastaa ja mummon reaktio on aina sama. Irvistää ja sanoo 'hyi kamala'.  Nyökytellään siinä sitten vaan. Tyttö sanoi jo, ettei viitsi tulla sinne enää ja se on minusta ok.

Miten te suhtautuisitte?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeilyä ei tarvitse sietää, mutta jos mummo on todella pitkäl dementiassa ja tytär haluaa kuitenkin häntä tavata niin ehkä voi yrittää pitää keskustelun muissa asioissa?

Mä ja puolisoni tehtiin kumpikin väitöskirja ja jäätiin yliopistolle töihin ja meidän molempien mummot - ilman dementiaa - kommentoivat kuolemaansa saakka, että kuinka ihmeen kauan te oikein opiskelette kun olette vieläkin siellä yliopistolla? :D

Juu, loukkaannuitteko vai nauroitteko oppimattomille ja tietämättömille mummoile?

Ei loukkaannuttu eikä naurettu, mutta kyllä se hieman turhautti jossain vaiheessa selittää asiaa aina uudelleen (kun tosiaan mummoilla ei ollut muistisairautta ja olivat fiksuja ihmisiä molemmat, mutta jotenkin tuo asia oli heille vaikea sisäistää).

Mulla on poika ja miniä yliopistolla töissä.  Väitelleet.  Kumpikaan ei opeta.en tarkemmin erittele. 

Kuitenkin luulisi niin yksinkertaistettuna menevän perille jos kertoisi että tohtorit luennoivat ja opettavat. 

No kun me tehtiin silloin vain tutkimusta, ei opetettu, niin ei voinut sanoa noinkaan. Luulen, että heillä vain yliopisto assosioitui opiskeluun. 

Eikö olisi ollut sama vaikka noin  olisi sanonut, se olisi kuitenkin selittänyt ettei enää itse opiskella vaan saadaan palkkaa. On valmistuttu. Jos mummot ei kerran ymmärtäneet yliopiston tehtäväkenttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi