Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitakin naisia ärsyttää, jos mies sanoo etsivänsä feminiinistä naista?

Vierailija
26.09.2026 |

En ymmärrä. 

Kommentit (156)

Vierailija
61/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan lähinnä siksi että niistä feminiinisistä naisista vinkuvat miehet eivät ole juuri koskaan maskuliinisia miehiä vaan keskenkasvuisisia miesvauvoja, joilla ei itsellään ole mitään annettavaa suhteeseen. Jos minun oletetaan näyttävän barbilta ja tekevän kaikki kotityöt, odotan että mies puolestaan näyttää Jason Momoalta ja elättää minut. Silloin se on ihan reilua. 

Tarkoitat, että tasoteoria on totta ja esimerkiksi pullea lesbo, joka tavoittelee kaunista, naisellista naista ärsyttää sinua ja on arvojesi vastainen? Avaatko hieman ajatteluasi?

Nyt on niin helvetin omituinen olkiukko että jätän sut pohdiskelemaan asiaa ihan keskenäsi. 

Jos et kehtaa vastata julkisesti edes nimettömänä, mieti ainakin omassa päässäsi arvojasi. Komea, miehekäs mies ja varakas saa haluta naisellista naista. Mies, joka ei ole komea eikä tarpeeksi varakas elättääkseen naista ei saa haluta naisellista naista, koska sinusta se ei ole reilua. Mieti erilaisten esimerkkien kautta, mitkä vaihtoehdot ovat mielessäsi reiluja ja löydät ehkä ongelmasi ytimen. Se on selvästi jollain tavalla omassa päässäsi.

Vierailija
62/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta ärsyttää, että asioille jotka ei liity millään tavalla sukupuoleen pitää pakonomaisesti antaa feminiinisiä tai maskuliinista piirteitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä miehet itse maskuliinisia? Ylipäätään ärsyttää se, että henkilö vaatii kumppanilta ominaisuuksia, joita ei edes itse täytä. Esim. Pullukka haluaa hoikan/urheilullisen puolison, pienet lapset omaava henkilö haluaa lapsettoman kumppanin, köyhä haluaa varakkaan jne

Jo toinen samanlainen kommentti tähän ketjuun ja yläpeukkuja sataa. Mietitäänpä tätä tosissaan.  Onko niin, että vain miehekäs, urheilullinen mies voi haluta naisellisen " vastaavan tasoisen" naisen? 

Olen ajatellut, että jopa pullukka nainen voi haluta kauniin ja naisellisen naisen eikä siinä ole mitään pahaa. Tämä haluamisen kohde sitten valitsee itse kumppaninsa.

Kertokaa millä tavalla olen ollut väärässä ja millaiset kumppanit kuuluvat järjestelmänne mukaan esimerkiksi ylipainoiselle heteromiehelle tai maskuliiniselle lesbolle? Millainen epätasapaino alkaa ärsyttää ja on teidän arvojenne vastaista?

Miksi otit lesbot tähän?

Otin lesbot tähän esimerkkinä siitä, että ihmiset voivat pitää hyvin erilaisia kumppaneita viehättävinä eikä sitä päätä joku vauva-palstan katkera tasoteoreetikko, jonka mielestä vain komea mies saa haluta ja tavoitella kaunista naista. Uskon vakaasti siihen, että jokainen saa valita kumppaninsa itse eikä sitä ole sopivaa edes paheksua ulkopuolelta. Jos sellaisia ajatuksia herää, kehotan miettimään mistä ne tulevat. 

Esimerkin oli tarkoitus herättää ajatuksia siihen, mikä oikeus jollakin on pisteyttää mielestään vähemmän miehekäs mies (tai omassa asteikossaan vähemmän haluttu yksilö) sellaiseksi, että hänellä ei ole oikeutta edes tavoitelle tiettyjä naisia.

Kannattaisko sun käydä vaikka ulkoilemassa välillä? 

Vierailija
64/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeutettua etsiä "feminiinistä" naista. Jos koet että sinulla olisi varaa valita, niin olet väärässä. Hyvä jos joku sinut joskus hyväksyy ja otat sen joka suostuu antamaan. 

Vierailija
65/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ärsyttäisi? Tokikin itse lähden siitä että tällaisen miehen on syytä olla itse maskuliininen mies eli parta kasvaa ja hartiat ovat leveämmät kuin minulla, terassin ja pihavajan rakennus onnistuu ja tulotaso on sellainen että se perinteinen breadwinner-malli onnistuu myös käytännössä. Ap varmasti on sellainen? 

Sulla meni toi terassin ja pihavajan rakentaminen vähän väärin. Breadwinner mies ulkoistaa tuollaiset tehtävät ammattilaisille eikä käytä omaa aikaansa alhaisen tuottavuuden fyysiseen työhön. 

Sinä se ihan väärässä olet. Vaikka miehellä olisi rahaa miten paljon tahansa, niin aikaansaapa ja käsistään kätevä mies on naisista haluttava. Mies, joka osaa vain soittaa puhelimella on harvoin sellainen.

Vierailija
66/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä.

Miksi miehiä ärsyttää ei-feminiiniset naiset?

Ei mua ärsytä. He eivät vain ole parisuhdemielessä mielenkiintoisia, mutta voivat olla ihan hyviä ystäviä

Vierailija
67/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ärsyttäisi? Tokikin itse lähden siitä että tällaisen miehen on syytä olla itse maskuliininen mies eli parta kasvaa ja hartiat ovat leveämmät kuin minulla, terassin ja pihavajan rakennus onnistuu ja tulotaso on sellainen että se perinteinen breadwinner-malli onnistuu myös käytännössä. Ap varmasti on sellainen? 

Sulla meni toi terassin ja pihavajan rakentaminen vähän väärin. Breadwinner mies ulkoistaa tuollaiset tehtävät ammattilaisille eikä käytä omaa aikaansa alhaisen tuottavuuden fyysiseen työhön. 

Sinä se ihan väärässä olet. Vaikka miehellä olisi rahaa miten paljon tahansa, niin aikaansaapa ja käsistään kätevä mies on naisista haluttava. Mies, joka osaa vain soittaa puhelimella on harvoin sellainen.

Minun mieheni on FT, asiantuntijatehtävissä, varakas sekä osaa rakentaa ainakin leikkimökin JS puutarhavajan itse; tekee myös rakennuspiirustukset itse :)

Ahtaat on teidän lokerot.

Vierailija
68/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kateellisia, koska ovat lyhyttukksisia, silmälasipäisiä + tyylitajuttomia. Heillä on perjantaisin karkkipäivä ja asuvat kissan kanssa.

Miten joku lemmikkieläin liittyy tähän?

Vierailija
69/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksesi suurin osa naisista on feminiinisiä, ihan luonnostaan. 

Tinderin keski-ikäisissä naisissa on aika vähän feminiinisiä naisia. Lähinnä homssuisia läskejä. 

Läskihän juuri on feminiinistä, koska naisilla on kehossa ihan luonnollisesti enemmän rasvaa. Ja lihaville miehillekin tulee manboobsit ym eli muuttuvat enemmän feminiinisiksi.

Miten sitten muissa maissa naiset ovat laihempia ja terveempiä kuin Suomessa? 

Jotenkin tuo kuulostaa Eric Cartman selityksestä painolleen, "minulla on vain isot kylkiluut".

Kuka tuo Eric Cartman on? Jonkun naisvihamielinen youtube-mies varmaan.

Vierailija
70/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan lähinnä siksi että niistä feminiinisistä naisista vinkuvat miehet eivät ole juuri koskaan maskuliinisia miehiä vaan keskenkasvuisisia miesvauvoja, joilla ei itsellään ole mitään annettavaa suhteeseen. Jos minun oletetaan näyttävän barbilta ja tekevän kaikki kotityöt, odotan että mies puolestaan näyttää Jason Momoalta ja elättää minut. Silloin se on ihan reilua. 

Tarkoitat, että tasoteoria on totta ja esimerkiksi pullea lesbo, joka tavoittelee kaunista, naisellista naista ärsyttää sinua ja on arvojesi vastainen? Avaatko hieman ajatteluasi?

Nyt on niin helvetin omituinen olkiukko että jätän sut pohdiskelemaan asiaa ihan keskenäsi. 

Jos et kehtaa vastata julkisesti edes nimettömänä, mieti ainakin omassa päässäsi arvojasi. Komea, miehekäs mies ja varakas saa haluta naisellista naista. Mies, joka ei ole komea eikä tarpeeksi varakas elättääkseen naista ei saa haluta naisellista naista, koska sinusta se ei ole reilua. Mieti erilaisten esimerkkien kautta, mitkä vaihtoehdot ovat mielessäsi reiluja ja löydät ehkä ongelmasi ytimen. Se on selvästi jollain tavalla omassa päässäsi.

Voi kulta pieni, jälkeen kerran: ihan kaikkea saa haluta. Vaikka yksijalkaista hermafrodiittia. Kukaan ei estä. Aivan eri asia sitten on, mitä itse kukakin saa. Tämä asia näyttää kovasti vaivaavan sinua. Olen pahoillani, että olet niin yksinäinen että käytät lauantaipäiväsi kiukuttelemalla asiasta mammoille vauvapalstalla. Me emme kuitenkaan pysty järjestämään sinulle naista. 

Vierailija
71/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kateellisia, koska ovat lyhyttukksisia, silmälasipäisiä + tyylitajuttomia. Heillä on perjantaisin karkkipäivä ja asuvat kissan kanssa.

Karkkien syöminen, silmälasit ja kissan omistaminen eivät ole feminiinisiä asioita? Just tätä tarkoitin mun kommentissa. Kukaan ei tiedä mitä tuo vaatimus pitää sisällään.

Naisena oletan sen tarkoittavan hoikkuutta, terveitä elämäntapoja, pitkiä hiuksia, punaisia kynsiä (tai ranskal. manikyyri). Naisellista pukeutumista (ei liian paljastavaa), hyviä käytöstapoja, keskustelutaitoa, hymyä ja toisen huomioon ottamista.

Miksi hoikkuus olisi itsestäänselvästi feminiinistä? Muinaiset jumalatarfiguurit olivat poikkeuksetta hyvin lihavia. Nykyinen ihanne, jossa naisen pitää näyttää lähinnä vinttikoiralta, on ihmiskunnan historiassa melko uusi asia. 

Jotkut kivikautisen läski figuurit?🤣🤣 Ei se välttämättä tarkoita että niitä on mitenkään ihailtu, olleet enemmän jotain hedelmällisyys amuletteja. Tosin suurin osa Suominaisista on aina muistuttanut Willendorfin Venus figuuria.😝😝

Vierailija
72/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A crazy cat lady l. suomeksi vanhapiika.

Vierailija
73/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kissan omistaminen on tosi maskuliinista, tai jotain. 🤷 

Vierailija
74/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderin keski-ikäisissä naisissa on aika vähän feminiinisiä naisia. Lähinnä homssuisia läskejä. 

Läskihän juuri on feminiinistä, koska naisilla on kehossa ihan luonnollisesti enemmän rasvaa. Ja lihaville miehillekin tulee manboobsit ym eli muuttuvat enemmän feminiinisiksi.

Jotenkin tuo kuulostaa Eric Cartman selityksestä painolleen, "minulla on vain isot kylkiluut".

heh heh....helvetin huono

Vierailija
75/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä miehet itse maskuliinisia? Ylipäätään ärsyttää se, että henkilö vaatii kumppanilta ominaisuuksia, joita ei edes itse täytä. Esim. Pullukka haluaa hoikan/urheilullisen puolison, pienet lapset omaava henkilö haluaa lapsettoman kumppanin, köyhä haluaa varakkaan jne

Jo toinen samanlainen kommentti tähän ketjuun ja yläpeukkuja sataa. Mietitäänpä tätä tosissaan.  Onko niin, että vain miehekäs, urheilullinen mies voi haluta naisellisen " vastaavan tasoisen" naisen? 

Olen ajatellut, että jopa pullukka nainen voi haluta kauniin ja naisellisen naisen eikä siinä ole mitään pahaa. Tämä haluamisen kohde sitten valitsee itse kumppaninsa.

Kertokaa millä tavalla olen ollut väärässä ja millaiset kumppanit kuuluvat järjestelmänne mukaan esimerkiksi ylipainoiselle heteromiehelle tai maskuliiniselle lesbolle? Millainen epätasapaino alkaa ärsyttää ja on teidän arvojenne vastaista?

Miksi otit lesbot tähän?

Otin lesbot tähän esimerkkinä siitä, että ihmiset voivat pitää hyvin erilaisia kumppaneita viehättävinä eikä sitä päätä joku vauva-palstan katkera tasoteoreetikko, jonka mielestä vain komea mies saa haluta ja tavoitella kaunista naista. Uskon vakaasti siihen, että jokainen saa valita kumppaninsa itse eikä sitä ole sopivaa edes paheksua ulkopuolelta. Jos sellaisia ajatuksia herää, kehotan miettimään mistä ne tulevat. 

Esimerkin oli tarkoitus herättää ajatuksia siihen, mikä oikeus jollakin on pisteyttää mielestään vähemmän miehekäs mies (tai omassa asteikossaan vähemmän haluttu yksilö) sellaiseksi, että hänellä ei ole oikeutta edes tavoitelle tiettyjä naisia.

Kannattaisko sun käydä vaikka ulkoilemassa välillä? 

Olisiko jopa velvollisuus käydä ulkoilemassa, että täytän päässäsi olevat fasistiset ihanteet, joiden sanoittaminen kuitenkin aiheuttaa sinussa kiukkua ja vastustusta? Tähän voi argumentoida ihan milloin haluaa jotain järkevää. Sekin on mielestäni ymmärrettävää, jos myöntää pitävänsä lokeroinnista, jossa kauniit ihmiset pariutuvat keskenään ja pyrkimyskin muuhun suututtaa. Monet rasistitkin ajattelevat niin.

Vierailija
76/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

heh heh....helvetin huono

No mikä se sitten on. Ihan outo tyyppi.

Vierailija
77/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se naisellisuus lopulta on?
Minä voin väittää olevani naisellisuuden multihuipentuma, koska olen kuin Botticellin Venus Venuksen syntymä maalauksesta. Mutta yhtä hyvin naapurin 60v leidikin voi väittää olevansa yhtä naisellinen tai jopa naisellisempi kuin minä, koska hän on kuin Willendorfin Venus, joka on paljon vanhempi ja perusteellisempi teos kuin jonkun 1400-luvun maalarin käsitys rakkauden jumalattaresta.

Vierailija
78/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karkkien syöminen, silmälasit ja kissan omistaminen eivät ole feminiinisiä asioita? Just tätä tarkoitin mun kommentissa. Kukaan ei tiedä mitä tuo vaatimus pitää sisällään.

Naisena oletan sen tarkoittavan hoikkuutta, terveitä elämäntapoja, pitkiä hiuksia, punaisia kynsiä (tai ranskal. manikyyri). Naisellista pukeutumista (ei liian paljastavaa), hyviä käytöstapoja, keskustelutaitoa, hymyä ja toisen huomioon ottamista.

Mutta tuollainen kotkankynsillä varustettu ja korkkateissa sipsuttava kokotti harvemmin pystyy tekemään paljonkaan kotitöitä, varsinkin kun pitäisi ehtiä myös salille kyykkäämään sekä kosmetologille, botox-hoitoon ja kampaajalle. Miehen on siis syytä kyetä kustantamaan kotiin vähintään siivooja ja puutarhuri. 

Vierailija
79/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis suurin osa noista ominaisuuksista ei ole millään tavalla kytköksissä feminiinisyyteen. Hyvät käytöstavat? Keskustelutaidot? Ihan oikeesti

Ei ehkä sinun yhteiskuntaluokassasi.

Itse kolmannen polven akateemisena pidän noita asioita itsestäänselvyytenä.

Ehkä siksi ei ole koskaan tarvinnut parisuhdetta etsiä. Olen löytänyt samantasoisesta taustasta olevan miehen :)

Eli hyvät käytöstavat eivät ole maskuliinisia vaan feminiinisiä?

Hyvät keskustelutaidot on feminiinisiä, eli eivät maskuliinisia?

Kenen kanssa ne naiset sitten juttelee, kun miehillä ei ole keskustelutaitoja eikä edes hyviä käytöstapoja?

Vierailija
80/156 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksinkertaista. Heteromies ei halua miestä rinnalleen. T: Antt.i Laine

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi