Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inga Tahvanaisen katoaminen

Vierailija
24.09.2026 |

Miehen mukaan maksanut ja tulostanut junaliput tämä kadonnut rouva heti, kun mies lähtenyt töihin. Junaliput Punkaharjulta- Imatralle. Kärsii masennuksesta. Tulee mieleen,  että onko tarkoituksella halunnut kadota?

Kommentit (4371)

Vierailija
3801/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en usko mihinkään murhaan tai tappoon. Uskon että kyseessä on omaehtoinen lähtö jota puoliso ei ole vain alkuun järkytyksissään ymmärtänyt. Nyt hyväksynyt asia kun puhuu jo lähdöstä. 

Joo ei se mihinkään henkirikokseen kykene.

Vierailija
3802/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en usko mihinkään murhaan tai tappoon. Uskon että kyseessä on omaehtoinen lähtö jota puoliso ei ole vain alkuun järkytyksissään ymmärtänyt. Nyt hyväksynyt asia kun puhuu jo lähdöstä. 

Joo ei se mihinkään henkirikokseen kykene.

Ei mitenkään pystyisi. Näkee jo kilometrin päähän. Vaikuttaa hyvin reppanalta tapaukselta joka takertunut vaimoonsa kuin takiainen. Koko maailma mennyt aivan sekaisin kun nainen otti ja lähti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3803/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja ajatuksia minulla. Miehen syyllistäminen tuntuu oudolta, keksimällä keksitään hämäryyksiä kaikesta mitä hän on sanonut.

Ongelma on havaintojen puute.

Se on epätavallista, jos on kulkenut Suomen läpi tsi vaikka vaun lähiseudulle.

Vierailija
3804/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koiria ei käytetä tässä kadonneen tapauksessa? Eikö haluta löytää?

Kerro missä sanotaan ettei koiria käytetä!   TODISTA !

Missä sanotaan että käytetään? T.Timo ei ole luotettava lähde joten todista 🤷🏻‍

Vierailija
3805/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kulkenut jonkun kyydissä autolla niin ei mitenkään epätavallista ettei ole havaintoja

Vierailija
3806/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja ajatuksia minulla. Miehen syyllistäminen tuntuu oudolta, keksimällä keksitään hämäryyksiä kaikesta mitä hän on sanonut.

Tää on tämä vakihullu joka jankkaa ja keksii omiaan ja totena kirjoittaa ylilauta paskaa.  En usko yhteenkään hänen puheisiin täällä enkä muissakaan ketjuissa 🐖

Vierailija
3807/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ekassa julkaisussaan Timo puhui savonlinnasta. Uskon et sinne mennyt kun työskennelkytkin siellä. 

Vierailija
3808/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Timosta ei saa gurumaista tekemälläkään. Jutut usein kotikutoisen oloisia ja homma usein vähän hakusessa. Usein, lähes aina noissa sen videoissa on jotain ääniongelmia, taustalta kuuluu jotain meteliä, ovia paiskotaan jne. Joskus kuvauskin vähän niin ja näin. Videoita on julkaistu pitkällä viiveellä ja viime aikoina yhä vähemmän. Muiden vetämät haastattelut sujuvat usein paremmin ja on ns. punainen lanka. Ilmeisesti P.Liikala lähtenyt tuolta ja vetää nykyään omaa kanavaa, vai tekeekö edelleen tuollakin? Olen kiinnostunut henkisistä asioista ja tuo oli noin 10 v sitten harvoja joita oli, siksi sitä on tullut seurattua. Nykyiset uudet menevät kyllä ohi tästä niin konseptinsa kuin tuotantonsa kanssa ja niissä on ammattimainen ote. Joku sanoi, että T.T olisi luennoimassa ympäri Suomea. Ei hänen nimeä kyllä mistään luennoijalistoilta löydy messuilta ym. On jotenkin vetäytynyt aiempaan nähden. 

Niin luulisi, mutta kun olet mies naisvaltaisissa hörhöpiireissä, pääset suht piankin ihailtavaksi, jos niin itse haluat.

Totta tuokin. Mutta ei se tuosta miehestä tee ns. gurua. Kertoo enemmän keski-ikäisistä ja vanhemmista naisista eikä välttämättä hyvää. 

Tekee se gurun heidän silmissään.

Ei ole mitään gurua,jota kaikki ihailevat.

Vierailija
3809/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kulkenut jonkun kyydissä autolla niin ei mitenkään epätavallista ettei ole havaintoja

Jossain se autokin pysähtyy ja siellä liikutaan.

Vierailija
3810/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain se autokin pysähtyy ja siellä liikutaan.

Jos se vaikka Helsinkiin on mennyt niin ei siinä kovin paljoa tarvi matkalla pysähdellä. Ja silloin sunnuntaina/maanantaina KUKAAN siellä ei olisi kiinnittänyt MITÄÄN huomiota koska Timppa oli ainoa joka Ingaa etsi palautettavaksi kotiin.

Siitä sitten aamulaivalla Tallinnaan ja heippa Timo, ei se sen vaikeampaa ole.

Vierailija
3811/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ekassa julkaisussaan Timo puhui savonlinnasta. Uskon et sinne mennyt kun työskennelkytkin siellä. 

"Etsintäkuulutus!

Tulin tänään, sunnuntaina 20.9 iltavuorosta kotiin klo 22.10 ja vaimoni Inga Tahvanainen ei ollut kotona. Hän ei yleensä lähde kotoaan minnekään, mutta nyt oli laittanut oven lukkoon ja lähtenyt pois kotoa. Yritin soittaa hänelle, mutta tuloksetta. Soitin hätäkeskukseen ja tein katoamisilmoituksen poliisille. Poliisi yritti paikantaa hänen puhelimensa ja se osoitti sen olevan noin 500 metrin päässä. Yritin etsiä häntä sieltä, mutta tuloksetta.

Poliisi etsi koiran ja lämpökameran droonin kanssa häntä lähimaastosta, mutta häntä ei löytynyt. Löysimme puhelimen ja rahakortit sekä kotiavaimet kotoa. Syvä huoli on herännyt hänestä.

Jaan kuvan hänestä, jotta jos joku Hiukkajoella, Punkaharjulla tai Savonlinnassa on nähnyt hänet, niin ottaisi minuun yhteyttä. Puhelinnumero on 0413181501."

Miksi ihmeessä Timo olettaa että olisi Savonlinnaan mennyt.

Vierailija
3812/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurja juttu tuo Raija Juutilan tapaus. Vielä hurjempi, että äijä eleli normaalisti parikymmentä vuotta murhan jälkeen.

Mitä tarkoitaa elää normaalisi? Ja mistäs sen voi tietää kuinka normaalisti hän eli?

Ei tuo nyt ihan normi elämältä kuulosta.

No se tarkoittaa sitä, että esitti tietämätöntä ja jatkoi elämäänsä niin sanotusti normaalisti, kun vaimo pahus se vain otti ja häipyi Viroon. Tätä roolia veti parikymmentä vuotta. Vaikka todellisuudessa oli murhannut vaimonsa ja haudannut hänet työpaikkansa pihalle.

Kuinka helposti voikaan puoliso huijata virkavaltaa väitteellä toisen katoamisesta. Erityisen hyvä idea väittää tämän ehkä lähteneen ulkomaille ja ostamalla liput johonkin kulkuvälineeseen. Ja keksimällä varmuuden vuoksi selityksen itsetuhoisuudesta. Ehkä sittenkin hukuttautui rannikolle eikä noussut laivaan. 

Pienessä kaupungissa helppo homma. M edia on jopa mukana vahvistamassa sopivaa narratiivia. Ei ne mitään terveystietoja tarkistele että onko ne paikkaansa pitäviä. Kadonneen kunniaa loukataan räikeästi.

Kunniaa voi loukata, jos väitteet ovat tekaistuja. Nyt emme varmaksi tiedä, miten asia on. Itse uskon, että Ingalla voi hyvinkin olla mt-ongelmia, usein pelkkä maahanmuuttajan asema altistaa näille.

Kunniaa voi loukata myös levittelemällä paikkansa pitäviä tietoja esim mt-ongelmista, ei niiden tarvitse olla tekaistuja ollakseen kyse kunninaloukkauksesta. Jälleen toteamus ihan yleisellä tasolla, ei ko juttuun liittyen.

Vierailija
3813/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli heti mieleen että Inga halusi päättää päivänsä ja matkusti kauas, ettei häntä löydettäisi heti. Koiratkaan eivät saisi vainua. 

Tulee mieleen se Nuuksioon muutama vuosi sitten mennyt, ulkkikselta vaikuttanut nainen joka päätti päivänsä, joku Nela/Nala. 

Vierailija
3814/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli heti mieleen että Inga halusi päättää päivänsä ja matkusti kauas, ettei häntä löydettäisi heti. Koiratkaan eivät saisi vainua. 

Tulee mieleen se Nuuksioon muutama vuosi sitten mennyt, ulkkikselta vaikuttanut nainen joka päätti päivänsä, joku Nela/Nala. 

Minulle taas tuli heti mieleen Raija Juutilan katoaminen.

Vierailija
3815/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka silloinkin oli paljon innokkaita lynkkaamassa hänen poikaystävää.

Vierailija
3816/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten kyllä mutta ei herra Tahvanainen mikään Criminal Mastermind ole.

Vierailija
3817/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missässäs se Inga vuosi sitten piilotteli itseään ja montako päivää.   Silloinkin poliisille ilmoitus etsimään.  Olen vain lukenut että  poliisit löysi.  Taisi olla metsäsässä.   Mitä tämmösen pyysekestä kertoo?   Hyvä että nyt edes lähti jonnekin ihmistenilmoille.   Ainut varma tieto ja kuva kaupassa marjareissu vaateissaan.   Jokainen meistä saa vapaasti lähteä mutta olisi kohtuullista vaikka omaisille ilmoittaa missä on. Miksi ei pojalleen ottanut yhteyttä??

Vierailija
3818/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Etsintäkuulutus!

Tulin tänään, sunnuntaina 20.9 iltavuorosta kotiin klo 22.10 ja vaimoni Inga Tahvanainen ei ollut kotona. Hän ei yleensä lähde kotoaan minnekään, mutta nyt oli laittanut oven lukkoon ja lähtenyt pois kotoa. Yritin soittaa hänelle, mutta tuloksetta. Soitin hätäkeskukseen ja tein katoamisilmoituksen poliisille. Poliisi yritti paikantaa hänen puhelimensa ja se osoitti sen olevan noin 500 metrin päässä. Yritin etsiä häntä sieltä, mutta tuloksetta.

Poliisi etsi koiran ja lämpökameran droonin kanssa häntä lähimaastosta, mutta häntä ei löytynyt. Löysimme puhelimen ja rahakortit sekä kotiavaimet kotoa. Syvä huoli on herännyt hänestä.

Jaan kuvan hänestä, jotta jos joku Hiukkajoella, Punkaharjulla tai Savonlinnassa on nähnyt hänet, niin ottaisi minuun yhteyttä. Puhelinnumero on 0413181501."

Miksi ihmeessä Timo olettaa että olisi Savonlinnaan mennyt.

22.9 päivitys: 

Etsintäkuulutus!

Inga Tahvanainen on kadonnut sunnuntaina 20.9 kotoaan Punkaharjun Hiukkajoelta. Hänestä on saatu useita näköhavaintoja samalta päivältä klo 16 paikkeilla kävelemässä kohti Punkaharjun keskustaa.

Hänen ylläoleva vaatetus on edelleen epäselvä, ilmeisesti vihreä-turkoosi-lila värien väliltä oleva ulkotakki ja farkut. Hiukset poninhännällä ja silmälasit silmillä. Seuraavat havainnot hänestä on mahdollisesti saatu Savonlinnasta kello 18.37 lähteneestä kiskobussista, jolla hän on tiettävästi mennyt Parikkalaan.

Poliisille tulleen tiedon mukaan hänet on saatettu nähdä myös Parikkalassa eteläänpäin menevässä pikajunassa, josta hänen on arveltu poistuneen kyydistä Imatralla tai Lappeenrannassa. Olen käynyt etsimässä Vapepan (vapaaehtoinen pelastuspalvelu) jäsenen kanssa etsimässä häntä tuloksetta kaikista näistä paikoista. Lisäksi häntä ovat ystävämme etsineet Kouvolan ja Lahden matkakeskuksien alueelta.

Havaintoja kaivataan edelleen. Hän on lähtenyt ilman rahaa, puhelinta tai muuta tukea selviytyä nälästä, janosta ja kylmenevistä öistä. Hänen turvallisuus on nyt vaakalaudalla. Hän on yksin tuolla ilman apua. Hänellä on terveydellisiä haasteita, jonka vuoksi toivoisimme, että jos tapaatte hänet, niin autatte häntä palaamaan kotiin ja ennenkaikkea saamaan nyt turvaa ja terveydellistä apua. Havainnoista tulee ilmoittaa hätäkeskukseen 112 ja lisäksi otan itsekin suoraan tietoja vastaan numeroon

Vierailija
3819/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten kyllä mutta ei herra Tahvanainen mikään Criminal Mastermind ole.

Moukka miten sun haukkuminen tähän liittyy??

Vierailija
3820/4371 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän poliisilla tässä joku oma selvitys on menossa eikä timolle kaikkea kerro. S-marketista on saatu se kuva mutta edelleenkään ei ole tiedossa onko ostokset maksettu kortilla vai käteisellä? Näin yksinkertainen ja tärkeä asia on edelleen puuttuvana tietona, mutta ostokset kyllä on tiedossa. Poliisi ei siis todellakaan kerro Timolle yksityiskohtia asiasta vaikka hän näin antaa käsittää. Sitä voi jokainen pohtia miksi? 

No ei ne sen autoakaan tahdo tutkia tai ottaa vaimon läppäriä haltuun. Timo surffannut sillä ja tehnyt omaa tutkintaa. 

Viittaa edelleen siihen että poliisilla on jokin varmempi epäily omaehtoisesta katoamisesta kuin Timolla.

Mutta miten ei astunut sieltä junasta sitten ulos? Kaikki väliasematkin syynättiin. Niin junaanko katosi? Ei kai niitä kamerattomia väliasemia turhaan tutkittu? Ei löytynyt edes kuvaa jossa olisi edes astunut junaan. Kaikki asemat matkalla Imatralle käytiin silti läpi. Niin hullua.

Mikäli oletuksena on omaehtoinen katoaminen, niin ei tätä kerrottaisi julki, vaikka kuvia olisikin löytynyt. Ei poliisi ole sanonut, että ei ole löytynyt. Poliisi sanoi, olikohan kolme päivää sitten, että kaikki voi päättyä hyvin. Tämä yhdistettynä muuhun vähäsanaisuuteen vihjaa kyllä ainakin itselleni jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi