Miksi juttukuvissa esitetään etätöitä tekevä ihminen makuullaan sängyssä tai sohvalla?
En tiedä yhtäkään toimistotyötä tekevää joka etänä ollessaan valitsisi mahdollisimman epäergonimisen asennon työntekoon. Tunnen 11 etätyöntekijää ja kaikilla on kotonaan ihan normaalit työpöydät, joiden ääressä tekevät työnsä.
Kommentit (108)
Minä ainakin puoli makaan tai istun jalat sohvalla kun teen töitä. Eihän se ergonomista ole mutta ajattelu, kirjoittaminen ja palaveeraaminen ei ole asennosta kiinni
Sohva ok tai tuoli. Nukkua voi jos ei tärkeää. Aikajoustoja. Lyhennettyjä päiviä. Ulkoilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, eiköhän sillä haluta luoda tietynlaista, negatiivista kuvaa etätöistä. Yhtä hyvin voitaisiin sitten kuvittaa toimistolla tehtävä läppärityö niin että näytetään kun äijät vaan surffaa p*rnosivuilla.
Onko sinulla kenties jokin looginen ajatuskulku, joka saa sinut ajattelemaan, että keskivertoihminen haluaa työaikanaan katsella p*rnoa juuri siellä konttorilla eikä esimerkiksi etätöissä?
Itse en moista harrasta, mutta jos niin tekisin, näkisin sen olevan etätöissä vähemmän kiusallista.
Minä teen etätöitä työpöydän ääressä, mutta webinaaria kuunnellessa heittäydyn pitkäkseni ja lepuutan selkää.
Miksi suomessa kun puhutaan töistä niin työt ovat aina toimistohommia ?
samaa sarjaa kuin kokoomuksen lanseeraama mielikuvien rikas, kartanossaan valtavia tukia juopotteleva köyhä työtön...
On vain divaanisohva missä istua läppäri sylissä. Ja ei, meillä ei ole myöskään ruokailupöytää missä tehdä töitä. Sen verran pieni asunto, joten se on kalustettu käytännöllisyys edellä, ja siihen ei kuulu sähköpöytää isolla näytöllä tai ruokapöytää, jota ei koskaan käytettäisi (syödään sohvalla töllöä katsoen)
Se vähän kuin sama mielikuva kuin duunareilla on pomoista, ne istuu vain juomassa jalat pöydällä kahvia.
Taas näyttää vanhat sananlaskut pitävän paikkansa, tällä kertaa; se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Naiset usein dildottelevat kun ovat koneella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eiköhän sillä haluta luoda tietynlaista, negatiivista kuvaa etätöistä. Yhtä hyvin voitaisiin sitten kuvittaa toimistolla tehtävä läppärityö niin että näytetään kun äijät vaan surffaa p*rnosivuilla.
Onko sinulla kenties jokin looginen ajatuskulku, joka saa sinut ajattelemaan, että keskivertoihminen haluaa työaikanaan katsella p*rnoa juuri siellä konttorilla eikä esimerkiksi etätöissä?
Itse en moista harrasta, mutta jos niin tekisin, näkisin sen olevan etätöissä vähemmän kiusallista.
Onnistuu se avokonttorissakin kun valitsee istumapaikan oikein.
Etätyöntekijäthän ovat innokkaina kertoneet ja puolustelleet kaikenlaista toimintaansa työaikanaan, niin kyllä kuvissa pitäisi olla myös pesukoneet, pyykkitelineet, mankeli, imuri, koirat, kuntosali, lapset, kauppa jne, nämähän kuuluvat etälöisten päivärutiineihin. Kiirettä pitää siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme harhakuva tosiaan. Tehdään molemmat etänä omissa huoneissa ja ympäristö on melko lähellä työhuonetta paikanpäällä. Myös työasento on ryhdikäs.
Käytätkö koiraa välillä ulkona ? Valmistatko ruuan uuniin paistumaan ? Pesetkö pyykkiä ja laitat ne kuivumaan ? Käytkö myös ruokaostoksilla ?
No en. Mikä sua vaivaa?
Siksi, että Lehdet ja media myyvät provokaatioilla ja ristiriidoilla. Kun etätyöstä tehdään mielikuvissa rennompaa duunia niin otsikoita klikkaillaan auki ja raha vaihtaa omistajaa sekä saman- että erimielisten toimesta.
Vierailija kirjoitti:
minun tuntemani julkisen sektorin työntekijät etäpäivinään hoitavat lastaan, siivoavat asuntoaan, käyvät kaupassa, salilla, kampaajalla ja koiran kanssa lenkillä. Tekevät ruokaa, somettavat, harrastavat seksiä ja tekevät käsitöitä.
Sama se missä asennossa sitä hiirtä näpytellään vartti silloin tällöin.
Tulkkaan. Etätyön ansiosta sairaan lapsen vuoksi ei tarvitse olla kokonaan töistä pois, vaan voi tehdä etätöitä sen verran kuin pystyy: tässä nimenomaan työnantaja voittaa, vaikkei työpanos olisi täysin sama kuin ilman sairasta lasta.
Itsekin siivoan asuntoa silloin, kun olen tiedotusluontoisessa palaverissa, jossa minun täytyy vain omaksua kuulemani informaatio - ei siis fasilitoida tai ratkoa jotain ongelmaa. Saatan tällaisessa kokouksessa myös tehdä käsitöitä.
Kampaajalle, kauppaan tai lenkille ehdin etätyöpäivänä, koska minun ei tarvitse istua kahta tuntia työmatkalla. Tiesitkö, että aivot hyötyvät etenkin liikuntatauosta keskellä työpäivää, ja se auttaa suorittamaan töitä paremmin? Tämä tauko ei tietenkään ole työaikaa, vaikka etätyö mahdollistaa sen.
Tärkeää on se, että työt hoituvat. Ei se, ettei etätöissä pidettäisi taukoja. Tauot ovat tietotyössä suorituksen edellytys. Ja meidän kaikkien aivot tarvitsevat niitä, olivat ne tauot sitten toimistolla kahvikoneella tai etätöissä pyykkikoneella.
Vierailija kirjoitti:
Naiset usein dildottelevat kun ovat koneella
Ja imevät punaviiniä R-kioskin pahvimukistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minun tuntemani julkisen sektorin työntekijät etäpäivinään hoitavat lastaan, siivoavat asuntoaan, käyvät kaupassa, salilla, kampaajalla ja koiran kanssa lenkillä. Tekevät ruokaa, somettavat, harrastavat seksiä ja tekevät käsitöitä.
Sama se missä asennossa sitä hiirtä näpytellään vartti silloin tällöin.
Tulkkaan. Etätyön ansiosta sairaan lapsen vuoksi ei tarvitse olla kokonaan töistä pois, vaan voi tehdä etätöitä sen verran kuin pystyy: tässä nimenomaan työnantaja voittaa, vaikkei työpanos olisi täysin sama kuin ilman sairasta lasta.
Itsekin siivoan asuntoa silloin, kun olen tiedotusluontoisessa palaverissa, jossa minun täytyy vain omaksua kuulemani informaatio - ei siis fasilitoida tai ratkoa jotain ongelmaa. Saatan tällaisessa kokouksessa myös tehdä käsitöitä.
Kampaajalle, kauppaan tai lenkille ehdin etätyöpäivänä, koska minun ei tarvitse istua kahta tuntia työmatkalla. Tiesitkö, että aivot hyötyvät etenkin liikuntatauosta keskellä työpäivää, ja se auttaa suorittamaan töitä paremmin? Tämä tauko ei tietenkään ole työaikaa, vaikka etätyö mahdollistaa sen.
Tärkeää on se, että työt hoituvat. Ei se, ettei etätöissä pidettäisi taukoja. Tauot ovat tietotyössä suorituksen edellytys. Ja meidän kaikkien aivot tarvitsevat niitä, olivat ne tauot sitten toimistolla kahvikoneella tai etätöissä pyykkikoneella.
Huh, karmeaa luettavaa. Toivottavasti et ole minulla töissä. Kerrotko, työnantajasi, edes millä alalla työnantajasi toimii, yksityinen, julkinen, ja toimiala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme harhakuva tosiaan. Tehdään molemmat etänä omissa huoneissa ja ympäristö on melko lähellä työhuonetta paikanpäällä. Myös työasento on ryhdikäs.
Käytätkö koiraa välillä ulkona ? Valmistatko ruuan uuniin paistumaan ? Pesetkö pyykkiä ja laitat ne kuivumaan ? Käytkö myös ruokaostoksilla ?
Käyn lounastauolla koiran kanssa lenkillä. Pyykit koneeseen ennen töiden alkamista ja kuivumaan kahvitauolla. Toimistolla käyn lounastauolla asioilla. Eri
Vierailija kirjoitti:
On vain divaanisohva missä istua läppäri sylissä. Ja ei, meillä ei ole myöskään ruokailupöytää missä tehdä töitä. Sen verran pieni asunto, joten se on kalustettu käytännöllisyys edellä, ja siihen ei kuulu sähköpöytää isolla näytöllä tai ruokapöytää, jota ei koskaan käytettäisi (syödään sohvalla töllöä katsoen)
Minä taas näkisin pöydän kohtalaisen käytännöllisenä ja monitoimisena huonekaluna.
No nyt.
Oispa ittelläkin yhtä mukava työnkuva!