Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juttukuvissa esitetään etätöitä tekevä ihminen makuullaan sängyssä tai sohvalla?

Vierailija
22.09.2026 |

En tiedä yhtäkään toimistotyötä tekevää joka etänä ollessaan valitsisi mahdollisimman epäergonimisen asennon työntekoon. Tunnen 11 etätyöntekijää ja kaikilla on kotonaan ihan normaalit työpöydät, joiden ääressä tekevät työnsä. 

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen lähitöitä sohvalla selällään netflixin "tahdissa". Oikein ergonominen on.

- laitosyökkö

No nyt.

Oispa ittelläkin yhtä mukava työnkuva!

Vierailija
22/108 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin puoli makaan tai istun jalat sohvalla kun teen töitä. Eihän se ergonomista ole mutta ajattelu, kirjoittaminen ja palaveeraaminen ei ole asennosta kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohva ok tai tuoli. Nukkua voi jos ei tärkeää. Aikajoustoja. Lyhennettyjä päiviä. Ulkoilmaan.

Vierailija
24/108 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eiköhän sillä haluta luoda tietynlaista, negatiivista kuvaa etätöistä. Yhtä hyvin voitaisiin sitten kuvittaa toimistolla tehtävä läppärityö niin että näytetään kun äijät vaan surffaa p*rnosivuilla.

Onko sinulla kenties jokin looginen ajatuskulku, joka saa sinut ajattelemaan, että keskivertoihminen haluaa työaikanaan katsella p*rnoa juuri siellä konttorilla eikä esimerkiksi etätöissä?

Itse en moista harrasta, mutta jos niin tekisin, näkisin sen olevan etätöissä vähemmän kiusallista.

Vierailija
25/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen etätöitä työpöydän ääressä, mutta webinaaria kuunnellessa heittäydyn pitkäkseni ja lepuutan selkää.

Vierailija
26/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomessa kun puhutaan töistä niin työt ovat aina toimistohommia ?

Vierailija
27/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa sarjaa kuin kokoomuksen lanseeraama mielikuvien rikas, kartanossaan valtavia tukia juopotteleva köyhä työtön...

Vierailija
28/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain divaanisohva missä istua läppäri sylissä. Ja ei, meillä ei ole myöskään ruokailupöytää missä tehdä töitä. Sen verran pieni asunto, joten se on kalustettu käytännöllisyys edellä, ja siihen ei kuulu sähköpöytää isolla näytöllä tai ruokapöytää, jota ei koskaan käytettäisi (syödään sohvalla töllöä katsoen)

Vierailija
29/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän kuin sama mielikuva kuin duunareilla on pomoista, ne istuu vain juomassa jalat pöydällä kahvia. 

Vierailija
30/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näyttää vanhat sananlaskut pitävän paikkansa, tällä kertaa; se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
31/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset usein dildottelevat kun ovat koneella

Vierailija
32/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eiköhän sillä haluta luoda tietynlaista, negatiivista kuvaa etätöistä. Yhtä hyvin voitaisiin sitten kuvittaa toimistolla tehtävä läppärityö niin että näytetään kun äijät vaan surffaa p*rnosivuilla.

Onko sinulla kenties jokin looginen ajatuskulku, joka saa sinut ajattelemaan, että keskivertoihminen haluaa työaikanaan katsella p*rnoa juuri siellä konttorilla eikä esimerkiksi etätöissä?

Itse en moista harrasta, mutta jos niin tekisin, näkisin sen olevan etätöissä vähemmän kiusallista.

Onnistuu se avokonttorissakin kun valitsee istumapaikan oikein.

Vierailija
33/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöntekijäthän ovat innokkaina kertoneet ja puolustelleet kaikenlaista toimintaansa työaikanaan, niin kyllä kuvissa pitäisi olla myös pesukoneet, pyykkitelineet, mankeli, imuri, koirat, kuntosali, lapset, kauppa jne, nämähän kuuluvat etälöisten päivärutiineihin. Kiirettä pitää siellä. 

Vierailija
34/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme harhakuva tosiaan. Tehdään molemmat etänä omissa huoneissa ja ympäristö on melko lähellä työhuonetta paikanpäällä. Myös työasento on ryhdikäs. 

Käytätkö koiraa välillä ulkona ? Valmistatko ruuan uuniin paistumaan ? Pesetkö pyykkiä ja laitat ne kuivumaan ? Käytkö myös ruokaostoksilla ?

No en. Mikä sua vaivaa? 

Vierailija
35/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että Lehdet ja media myyvät provokaatioilla ja ristiriidoilla. Kun etätyöstä tehdään mielikuvissa rennompaa duunia niin otsikoita klikkaillaan auki ja raha vaihtaa omistajaa sekä saman- että erimielisten toimesta.

Vierailija
36/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minun tuntemani julkisen sektorin työntekijät etäpäivinään hoitavat lastaan, siivoavat asuntoaan, käyvät kaupassa, salilla, kampaajalla ja koiran kanssa lenkillä. Tekevät ruokaa, somettavat, harrastavat seksiä ja tekevät käsitöitä. 

Sama se missä asennossa sitä hiirtä näpytellään vartti silloin tällöin.

Tulkkaan. Etätyön ansiosta sairaan lapsen vuoksi ei tarvitse olla kokonaan töistä pois, vaan voi tehdä etätöitä sen verran kuin pystyy: tässä nimenomaan työnantaja voittaa, vaikkei työpanos olisi täysin sama kuin ilman sairasta lasta.

Itsekin siivoan asuntoa silloin, kun olen tiedotusluontoisessa palaverissa, jossa minun täytyy vain omaksua kuulemani informaatio - ei siis fasilitoida tai ratkoa jotain ongelmaa. Saatan tällaisessa kokouksessa myös tehdä käsitöitä.

Kampaajalle, kauppaan tai lenkille ehdin etätyöpäivänä, koska minun ei tarvitse istua kahta tuntia työmatkalla. Tiesitkö, että aivot hyötyvät etenkin liikuntatauosta keskellä työpäivää, ja se auttaa suorittamaan töitä paremmin? Tämä tauko ei tietenkään ole työaikaa, vaikka etätyö mahdollistaa sen.

Tärkeää on se, että työt hoituvat. Ei se, ettei etätöissä pidettäisi taukoja. Tauot ovat tietotyössä suorituksen edellytys. Ja meidän kaikkien aivot tarvitsevat niitä, olivat ne tauot sitten toimistolla kahvikoneella tai etätöissä pyykkikoneella.

Vierailija
37/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset usein dildottelevat kun ovat koneella

Ja imevät punaviiniä R-kioskin pahvimukistaan.

Vierailija
38/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minun tuntemani julkisen sektorin työntekijät etäpäivinään hoitavat lastaan, siivoavat asuntoaan, käyvät kaupassa, salilla, kampaajalla ja koiran kanssa lenkillä. Tekevät ruokaa, somettavat, harrastavat seksiä ja tekevät käsitöitä. 

Sama se missä asennossa sitä hiirtä näpytellään vartti silloin tällöin.

Tulkkaan. Etätyön ansiosta sairaan lapsen vuoksi ei tarvitse olla kokonaan töistä pois, vaan voi tehdä etätöitä sen verran kuin pystyy: tässä nimenomaan työnantaja voittaa, vaikkei työpanos olisi täysin sama kuin ilman sairasta lasta.

Itsekin siivoan asuntoa silloin, kun olen tiedotusluontoisessa palaverissa, jossa minun täytyy vain omaksua kuulemani informaatio - ei siis fasilitoida tai ratkoa jotain ongelmaa. Saatan tällaisessa kokouksessa myös tehdä käsitöitä.

Kampaajalle, kauppaan tai lenkille ehdin etätyöpäivänä, koska minun ei tarvitse istua kahta tuntia työmatkalla. Tiesitkö, että aivot hyötyvät etenkin liikuntatauosta keskellä työpäivää, ja se auttaa suorittamaan töitä paremmin? Tämä tauko ei tietenkään ole työaikaa, vaikka etätyö mahdollistaa sen.

Tärkeää on se, että työt hoituvat. Ei se, ettei etätöissä pidettäisi taukoja. Tauot ovat tietotyössä suorituksen edellytys. Ja meidän kaikkien aivot tarvitsevat niitä, olivat ne tauot sitten toimistolla kahvikoneella tai etätöissä pyykkikoneella.

Huh, karmeaa luettavaa. Toivottavasti et ole minulla töissä. Kerrotko, työnantajasi, edes millä alalla työnantajasi toimii, yksityinen, julkinen, ja toimiala. 

Vierailija
39/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme harhakuva tosiaan. Tehdään molemmat etänä omissa huoneissa ja ympäristö on melko lähellä työhuonetta paikanpäällä. Myös työasento on ryhdikäs. 

Käytätkö koiraa välillä ulkona ? Valmistatko ruuan uuniin paistumaan ? Pesetkö pyykkiä ja laitat ne kuivumaan ? Käytkö myös ruokaostoksilla ?

Käyn lounastauolla koiran kanssa lenkillä. Pyykit koneeseen ennen töiden alkamista ja kuivumaan kahvitauolla. Toimistolla käyn lounastauolla asioilla. Eri

Vierailija
40/108 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain divaanisohva missä istua läppäri sylissä. Ja ei, meillä ei ole myöskään ruokailupöytää missä tehdä töitä. Sen verran pieni asunto, joten se on kalustettu käytännöllisyys edellä, ja siihen ei kuulu sähköpöytää isolla näytöllä tai ruokapöytää, jota ei koskaan käytettäisi (syödään sohvalla töllöä katsoen)

Minä taas näkisin pöydän kohtalaisen käytännöllisenä ja monitoimisena huonekaluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan