Miksi juttukuvissa esitetään etätöitä tekevä ihminen makuullaan sängyssä tai sohvalla?
En tiedä yhtäkään toimistotyötä tekevää joka etänä ollessaan valitsisi mahdollisimman epäergonimisen asennon työntekoon. Tunnen 11 etätyöntekijää ja kaikilla on kotonaan ihan normaalit työpöydät, joiden ääressä tekevät työnsä.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Naiset usein dildottelevat kun ovat koneella
No, tuo nyt ei ole millään tavalla fyysisesti mahdollista. Miehille kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minun tuntemani julkisen sektorin työntekijät etäpäivinään hoitavat lastaan, siivoavat asuntoaan, käyvät kaupassa, salilla, kampaajalla ja koiran kanssa lenkillä. Tekevät ruokaa, somettavat, harrastavat seksiä ja tekevät käsitöitä.
Sama se missä asennossa sitä hiirtä näpytellään vartti silloin tällöin.
Tulkkaan. Etätyön ansiosta sairaan lapsen vuoksi ei tarvitse olla kokonaan töistä pois, vaan voi tehdä etätöitä sen verran kuin pystyy: tässä nimenomaan työnantaja voittaa, vaikkei työpanos olisi täysin sama kuin ilman sairasta lasta.
Itsekin siivoan asuntoa silloin, kun olen tiedotusluontoisessa palaverissa, jossa minun täytyy vain omaksua kuulemani informaatio - ei siis fasilitoida tai ratkoa jotain ongelmaa. Saatan tällaisessa kokouksessa myös tehdä käsitöitä.
Kampaajalle, kauppaan tai lenkille ehdin etätyöpäivänä, koska minun ei tarvitse istua kahta tuntia työmatkalla. Tiesitkö, että aivot hyötyvät etenkin liikuntatauosta keskellä työpäivää, ja se auttaa suorittamaan töitä paremmin? Tämä tauko ei tietenkään ole työaikaa, vaikka etätyö mahdollistaa sen.
Tärkeää on se, että työt hoituvat. Ei se, ettei etätöissä pidettäisi taukoja. Tauot ovat tietotyössä suorituksen edellytys. Ja meidän kaikkien aivot tarvitsevat niitä, olivat ne tauot sitten toimistolla kahvikoneella tai etätöissä pyykkikoneella.
Jokaisella on omanlaisensa työnkuva, ja sikäli meidän on turha täällä riidellä siitä, miten töissä voi tai ei voi olla, tai hyödyttääkö kodin siivous työnantajaa.
Mutta omasta puolestani ajattelen, että juuri ne tauot tekevät meistä hyvän tiimin.
Tällä viikolla toteutimme kollegan kanssa erään itse ideoimamme lisäprojektin taukojen aikana. Tällainenkin on mahdollista, ja vielä kivaa.
Mun sisko just makaa sängyllä ja juo jopa aamulla olutta. On asiantuntijatöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä en voi edes opintojani tehdä sohvalla maaten, ellei kyse ole pelkästään jonkun luennon kuuntelemisesta. Etätyöhön mulla on kunnon työtuoli, sähköpöytä, ulkonen näyttö, näppäimistö ja hiiri ja kannettavan oma näyttö kakkosnäyttönä.
Mä pystyn kirjoittamaan sohvalla läppäri sylissä paremmin kuin missään muussa asennossa. Selkä kipeytyy normaalituolissa.
Mulla on selkävaivahistoria ja satulatuoli. Liike on lääke. Tuoli ei välttämättä ole parempi kuin sohva, mutta jos karttelet kipua etkä tee mitään, kipu kyllä löytää sinut lopulta.
Teen etätöitä just sängyssä vatsallani maaten, läppärin alla paksu kirja, kissa usein käsien välissä. Ei mitään vikaa ergonomiassa eikä työtehossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minun tuntemani julkisen sektorin työntekijät etäpäivinään hoitavat lastaan, siivoavat asuntoaan, käyvät kaupassa, salilla, kampaajalla ja koiran kanssa lenkillä. Tekevät ruokaa, somettavat, harrastavat seksiä ja tekevät käsitöitä.
Tulkkaan. Etätyön ansiosta sairaan lapsen vuoksi ei tarvitse olla kokonaan töistä pois, vaan voi tehdä etätöitä sen verran kuin pystyy: tässä nimenomaan työnantaja voittaa, vaikkei työpanos olisi täysin sama kuin ilman sairasta lasta.
Itsekin siivoan asuntoa silloin, kun olen tiedotusluontoisessa palaverissa, jossa minun täytyy vain omaksua kuulemani informaatio - ei siis fasilitoida tai ratkoa jotain ongelmaa. Saatan tällaisessa kokouksessa myös tehdä käsitöitä.
Kampaajalle, kauppaan tai lenkille ehdin etätyöpäivänä, koska minun ei tarvitse istua kahta tuntia työmatkalla. Tiesitkö, että aivot hyötyvät etenkin liikuntatauosta keskellä työpäivää, ja se auttaa suorittamaan töitä paremmin? Tämä tauko ei tietenkään ole työaikaa, vaikka etätyö mahdollistaa sen.
Tärkeää on se, että työt hoituvat. Ei se, ettei etätöissä pidettäisi taukoja. Tauot ovat tietotyössä suorituksen edellytys. Ja meidän kaikkien aivot tarvitsevat niitä, olivat ne tauot sitten toimistolla kahvikoneella tai etätöissä pyykkikoneella.
Huh, karmeaa luettavaa. Toivottavasti et ole minulla töissä. Kerrotko, työnantajasi, edes millä alalla työnantajasi toimii, yksityinen, julkinen, ja toimiala.
Työskentelen IT-alalla, ja olen tehnyt etätöitä jo vuosia, siis ennen koronaakin. Tällä alalla etenkin aivoterveys on tuottavuudelle tärkeää. Minulla on ollut useita työnantajia ja vuosia työskentelin konsulttinakin, eli kävin tekemässä asiakkaalla homman (tai siis, etänä) ja sitten menin seuraavalle asiakkaalle. Näitä on ollut useilta toimialoilta.
Ei sinun tarvitse ketään pelotella. Kukaan itseään kunnioittava tietotyöläinen ei halua töihin sellaiselle, joka ei ymmärrä miten aivot toimivat ja mikä on taukojen merkitys tehokkuudelle. Kerro nyt vielä, että sinulla ei ole mitään keinoja mitata työn tuottavuutta? Ja näin ollen lasket vain minuutteja toimistolla. Kannattaa päivittää se oma johtamisosaaminen tälle vuosituhannelle.
Media taas kerran valjastettu mieleipidepropagandaan. Teen etätöitä, teen töitä melkin tunnin päivässä enemmän koska aikaa ei mene työmatkoin ja lisäksi tehokkuuteni on 30% korkeampi kotityöhuoneessa kuin avokonttorissa. Projektit valmistuu ennätys ajassa. Onneksi toistaiseksi myös työnantaja on tämän huomannut ja etätyöt saavat jatkua vaikka toimistolla oleminen onkin vaihtoehto. 1-2 kertaa kuussa käyn tapaamassa työkavereita pitkien lounaiden ja kahvitteluiden merkeissä. Se riittää nostattamaan tiimihenkeä.
Hah minä teen töitä pääasiassa sohvalla. Tämä on mulle mukavampi asento kuin ruokapöydän ääressä, joka olisi ainoa toinen vaihtoehto. Mutta teenkin etätyötä vaan n kerran viikossa.
Minulla ei ole koskaan työpaikoillakaan ollut ergonomisia työpöytiä tai -tuoleja, eikä nyt kotonakaan. Eipä tosin ole sellaista työtäkään, että 8 tuntia pitäisi paikoillaan nököttää.
Vierailija kirjoitti:
Media taas kerran valjastettu mieleipidepropagandaan. Teen etätöitä, teen töitä melkin tunnin päivässä enemmän koska aikaa ei mene työmatkoin ja lisäksi tehokkuuteni on 30% korkeampi kotityöhuoneessa kuin avokonttorissa. Projektit valmistuu ennätys ajassa. Onneksi toistaiseksi myös työnantaja on tämän huomannut ja etätyöt saavat jatkua vaikka toimistolla oleminen onkin vaihtoehto. 1-2 kertaa kuussa käyn tapaamassa työkavereita pitkien lounaiden ja kahvitteluiden merkeissä. Se riittää nostattamaan tiimihenkeä.
Kiitos työn orjalle, joka yksin hoitaa kaikki projektit!
"Kerro nyt vielä, että sinulla ei ole mitään keinoja mitata työn tuottavuutta?"
En menisi töihin, joissa joka asiaa mitattaisiin. Onneksi ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, karmeaa luettavaa. Toivottavasti et ole minulla töissä. Kerrotko, työnantajasi, edes millä alalla työnantajasi toimii, yksityinen, julkinen, ja toimiala.
Työskentelen IT-alalla, ja olen tehnyt etätöitä jo vuosia, siis ennen koronaakin. Tällä alalla etenkin aivoterveys on tuottavuudelle tärkeää. Minulla on ollut useita työnantajia ja vuosia työskentelin konsulttinakin, eli kävin tekemässä asiakkaalla homman (tai siis, etänä) ja sitten menin seuraavalle asiakkaalle. Näitä on ollut useilta toimialoilta.
Ei sinun tarvitse ketään pelotella. Kukaan itseään kunnioittava tietotyöläinen ei halua töihin sellaiselle, joka ei ymmärrä miten aivot toimivat ja mikä on taukojen merkitys tehokkuudelle. Kerro nyt vielä, että sinulla ei ole mitään keinoja mitata työn tuottavuutta? Ja näin ollen lasket vain minuutteja toimistolla. Kannattaa päivittää se oma johtamisosaaminen tälle vuosituhannelle.
Tehokkuudesta ja tuottavuudesta, kyllä työnantajilla on tietoa niistä, älä huoli. Ymmärrän, mitä edellä on tarkoitettu touhuilustasi, mutta sinä olet kaiken yläpuolella omassa kuplassa, siivoilet ja touhuilet omiasi työnantajan ajalla palaveri aikaan. Olet juuri yksi niistä, jotka pilaavat etätyöntekijöiden mainetta, ja etkä tunnu edes sitä ymmärtävän, kun täällä kirjoittelet. Kirjoittelusi aiheuttaa epäilyksen, mitä muuta touhuilet työajalla. En minäkään toivoisi kaltaisesi olevan minun palkkalistoilla, sinulla on ollutkin monta työnantajaa...
Minäkin tunnen muutaman homon ja pari tummaihoisia ihmistä ja olen sitä mieltä, että kaikki maailman homot ja tummat ovat juuri sellaisia kuin nämä tuntemani henkilöt.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu laitteli kuvia läppärinsä kanssa, taas työt yhdeksältä alkoi. Hemaisevia ohuita yöasuja sarjan avoimen aamutakin kanssa. Siis ei mitään flanellipyjamia tai puuvilla-yöpaitoja.
Ei oikein sovi lihavalle, karvaiselle miehelle tuollainen asu. Vai oletko eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita työnantajia, aikamoista. Mä olen ollut yli 20v samalla. Eivät päästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kuvata pesemässä pyykkiä, koska suurin osa hyväksyy sen tekemisen etätöissä.
Meillä imuroidaan työpäivän aikana, kestää 45 min.
Ulisijoille tiedoksi, että imuroinnin tekee robotti.
takaisin toimistolle laiskurit. tukat kammataan. parrat ajetaan. maisemakontttorissa istutaan 8-1615 tai 8-19. sähköpostit luetaan ja niihin vastataan heti. chatit ja muut tietenkin. mikäli työ edellyttää venymistä, oletetaan että olet käytettävissä myöhemminkin. lisäksi listaamme työn-tekijät paremmuusjärjestykseen valitsemillamme perusteilla. bottom 20 % saa mennä joko vap. eht. tai muutoin. perusteet tietysti on vapaassa päätöksessämme.
ps. tavoitteena 10 % eps kasvu, 80% osingonjako. ja siinä sivussa asiakkaat.
Minun on kyllä myönnettävä, että kotona teen töitä siinä asennossa, joka parhaalta tuntuu. Yleensä kyllä istun pöydän ääressä, mutta jalat ovat aina tuolilla risti-istunnassa. Toinen lemppariasento on sohvalla niin että nojaan kyynärpäällä maassa oleviin jalkoihin. Minulla nimenomaan on ongelmia kropassa ja toimistopäivien jälkeen koskee joka paikkaan, kun vaihtoehdot ovat toimistotuolilla istuminen tai paikallaan seisominen, joka on myrkkyä selälle. Sohvalla makaan ainoastaan palavereissa/ koulutuksissa, joissa olen pelkästään kuuntelijana, niitäkin meillä on useampi kuukaudessa.
Mä pystyn kirjoittamaan sohvalla läppäri sylissä paremmin kuin missään muussa asennossa. Selkä kipeytyy normaalituolissa.