Onko tekopyhää äänestää Haavistoa, jos on kristitty uskova ja
haluaa esim. avioliiton säilyvän miehen ja naisen välisenä? Mutta sydän kuitenkin sanoo Haaviston olevan parempi kuin Niinistön.
Kommentit (129)
tai sitten en äänestä ollenkaan. Kumpikaan ei edusta mun arvoja kristittynä.
Haaviston oma elämäntapa taas ilmentää luonnonvastaista, joten en myöskään häntä äänestä.
Eläinmaailmassakin esiintyy homoseksuaalisuutta. Luonto on hyvin monimuotoinen, vain ihminen haluaa julistaa oman totuutensa ainoaksi oikeaksi.
on se suurin synti? Järkeni sanoo, että mammonan asettaminen Jumalan paikalle on pahempi synti kuin sen seksuaalisuusen toteuttaminen jonka Jumala on ihmiselle suonut. Minäkin annoin ja annan ääneni inhimillimmälle ehdokkaalle enkä näe siinä tekopyhyyttä - ennemmin päinvastoin!
samoin kuin suvaitsemattomuus ja toisten epäkunnioittava kohtelu, epätasa-arvo jne. Olen aina ihmetellyt näitä ihmisiä jotka luulevat että heidän käsityksensä maailmasta on ainoa oikea. Voiko omahyväisemmäksi enää tulla. EI voi.
haluaa esim. avioliiton säilyvän miehen ja naisen välisenä? Mutta sydän kuitenkin sanoo Haaviston olevan parempi kuin Niinistön.
mutta käsittääkseni kristinuskossa on muitakin arvoja kuin heteronormatiivisuus, esimerkiksi lähimmäisenrakkaus, oikeudenmukaisuus ja heikommista huolehtiminen. Minusta Haavisto edustaa noita jälkimmäisiä asioita paremmin kuin Niinistö. Sinun täytyy vain päättää mikä on tärkeintä itsellesi. (toisaalta presidentti ei vaikuta käytännössä kovinkaan paljon sisäpolitiikkaan, joten presidentin valinta ei varmaan vaikuta hirveästi esim. avioliittolakiin)
Kumpaa Jeesus olisi äänestänyt?
Sen ainakin osaan sanoa Raamatun perusteella,että ihminen katsoo ulkokuorta mutta Jumala tuntee sydämet.
Mikään tuomitseminen ei ole kristityn tehtävä. Ja olen uudestisyntymisen kokenut Jeesukseen uskova ihminen.
Se ei ole kuitenkaan sama asia, kuin " hällä väliä ajattelu" siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Toisaalta en halua siinäkään mielessä tuomita Haavistoa kun kyseessä on kuitenkin presidenttiys!!!!
Toisaalta. En tuomitse esim tytärtäni siitä että hän haukkuu minua rumilla sanoilla, mutta en myöskään hyväksy tai salli sitä. En minäkään halua nimitellä häntä rumilla sanoilla. en näe mitään syytä, miksi niin tulisi tehdä. Hän saa kutsua minua ÄRRRRsyttäväksi jos niin kokee mutta ei ääliöksi. Ei minulle tulisi mieleenkään kutsua rakasta tyärtäni vaikkapa ääliöksi vain siksi että en pitäisi joistain hänen päätöksistään.
Ketä Jeesus äänestäisi???
Kerron, nyt mitä koen henkilökohtaisesti. Musta olisi jotenkin vaan kamalalta tuntuvaa sydämessä että miespari kättelisi linnanjuhlissa.
Miksi musta tuntuu siltä? En mitenkään mielessäni tuomitse Haavistoa ihmisenä. Arvostan hänen hyviä ajatuksiaan ja mielipiteitään. Minusta kaikki vaan menee päälaelleen, jos hänestä tulisi presidentti.
Vai menisikö, ja miksi?
Alan miettiä asiaa entistä syvällisemmin..
Jeesus- kumpaa tahdot minun äänestävän?
ristiriitaista kyllä. Suurin asia on se että on vihreä ja vihreät eivät ole lainkaan minun arvojani vastaava puolue.
Niinistö sen sijaan tulee tekemään kaikkensa, että rahan palvonta lisääntyisi maassamme. Haavisto ei yritä tehdä kenestäkään homoa, vaan noudattaa Raamatun opettamaa ajatusta lähimmäisenrakkaudesta suvereenisti ja pystyy siihen jopa vaalien loanheiton keskellä. Hän on siis oikeasti ymmärtänyt, mistä siinä on kysymys. Niinistö ei ole, sen näkee kauas.
mutta ajattelet siis asioita näin syvällisesti, ja sitten kuitenkin koet, että Jumalan näkökulmasta jollain Suomen linnanjuhlien kättelytilanteessa olisi väliä?
Totuus lienee, että homous inhottaa sinua tunteen tasolla, ja yrität keksiä järkisyitä (tai edes jotain verbalisoitavia syitä) sille, miksi et halua äänestää Haavistoa. Ei se mitään.
Kumpaa Jeesus olisi äänestänyt?
Sen ainakin osaan sanoa Raamatun perusteella,että ihminen katsoo ulkokuorta mutta Jumala tuntee sydämet.
Mikään tuomitseminen ei ole kristityn tehtävä. Ja olen uudestisyntymisen kokenut Jeesukseen uskova ihminen.
Se ei ole kuitenkaan sama asia, kuin " hällä väliä ajattelu" siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Toisaalta en halua siinäkään mielessä tuomita Haavistoa kun kyseessä on kuitenkin presidenttiys!!!!
Toisaalta. En tuomitse esim tytärtäni siitä että hän haukkuu minua rumilla sanoilla, mutta en myöskään hyväksy tai salli sitä. En minäkään halua nimitellä häntä rumilla sanoilla. en näe mitään syytä, miksi niin tulisi tehdä. Hän saa kutsua minua ÄRRRRsyttäväksi jos niin kokee mutta ei ääliöksi. Ei minulle tulisi mieleenkään kutsua rakasta tyärtäni vaikkapa ääliöksi vain siksi että en pitäisi joistain hänen päätöksistään.
Ketä Jeesus äänestäisi???
Kerron, nyt mitä koen henkilökohtaisesti. Musta olisi jotenkin vaan kamalalta tuntuvaa sydämessä että miespari kättelisi linnanjuhlissa.
Miksi musta tuntuu siltä? En mitenkään mielessäni tuomitse Haavistoa ihmisenä. Arvostan hänen hyviä ajatuksiaan ja mielipiteitään. Minusta kaikki vaan menee päälaelleen, jos hänestä tulisi presidentti.
Vai menisikö, ja miksi?
Alan miettiä asiaa entistä syvällisemmin..
Jeesus- kumpaa tahdot minun äänestävän?
Minä äänestän kristittynä Haavistoa toisella kierroksella ja olen ylpeä siitä.
Pahempi olisi mielestäni kumartaa rahaa tai mediaa.
Mitä tekemistä on Haaviston seksuaalisella suuntautumisella hänrn presidentin tehtävänsä kanssa??? Käyttäkää aivoja ja sydäntä. Mun ääni menee Haavistolle.
Jos tunnet tekeväsi oikein, se on oikein. Haavisto tuntuu kuitenkin paljon helpommin lähestyttävältä ihmiseltä. Hän haluaa, että me olemme kaikki tasa-arvoisia, olimme sitten uskovia, ateisteja, mustia, valkoisia, homoja tai heteroita. Uskoisin, että hän ajaisi paremmin ihmisten asiaa kuin Niinistö. Seksuaalisen suhtautumisenkin voi tässä vaiheessa unhotaa. Kumpaa äänestäisit, jos Antonio Flores olisikin nainen? Avioliittolaki tulee jos tulee, presidentti ei sitä yksin muuta.
Mielikuvat vaikuttavat hirveästi. Haavisto on onnistunut antamaan itsestään iloisen, lämpimän ja huumorintajuisen kuvan. Niinistö taas on fiilikseltään kova ja laskelmoiva.
On se jännä juttu kun raamatusta kaivetaan just se itselle sopiva kohta ja noudatetaan sitä. Tarkoitan tällä nyt suvaitsevaisuutta ja homoutta.
Ei ole totta että presidentin homoudella ei ole mitään merkitystä presidenttiyden kannalta. Sillä on paljonkin merkitystä. Presidentti hoitaa suhteita muihin maihin, ja on monia maita, missä homoutta ei hyväksytä. On mahdollista että suhteet joihinkin maihin huonontuvat tämän takia. Tämä taas vaikuttaa kaupankäyntiin maiden välillä. Kannattaako sitä riskiä ottaa?Ihmisenä ja ehdokkaana Haavisto on toki hyvä. Itse en henk.koht. osaa sanoa kumpaa äänestän vai äänestänkö ollenkaan. Niinistö ja puolueensa edustaa sellaisia arvoja mitä en itse halua olla tukemassa. Voi olla, että tämä mimmi ei enää äänestä.
http://kaikki-elamasta.blogspot.com/2012/01/tama-aihe-pitaisi-olla-jo-k…
puuttunut aikansa politiikkaan eikä vapauttanut omaa kansaansa Rooman vallan ikeestä. kristittyjen ei pitänyt puuttua politiikkaan ja piste.
äänestää Haavistoa jos itseään kristityksi ja vieläpä uskovaksi kutsuu. Kristityn pitää kannattaa kristillisiä arvoja, eikä Haavistolla niitä ole. Haaviston lempeys ynnä muu "mediaseksikäs" lähimmäislöpötys on vain vaalihumppaa ja pintaa. Niillä ei Suomea johdeta. Suomessa pelätään turhaan selkärankaista henkilöä, joka uskaltaa sanoa niinkuin asiat ovat vaikka joutuisi sanomaan jotain epämiellyttävää kuulijan kannalta.
jos jätät äänestämättä niin varmistat sen, että se sinulle kahdesta epämieluisampi ehdokas varmasti pääsee.
Näissä vaaleissa valitettavasti pelataan nyt sillä, että halutaan näyttää miten suvaitsevaisia ja avarakatseisia olemme... siis vain sen vuoksi äänestämme Haavistoa.. Sen sijaan että pitäisi miettiä kumpi oikeasti pystyy sen presidenttiyden kantamaan. Sitäpaitsi: Niinistö ei ole hykännyt homoja vastaan. Älkää siis laittako sitä Niinistön tilille. Ei hän ole suvaitsematon.
Monesta tuli kristittyjä ja he muuttuivat!!!!!!!!
Monesta tuli kristittyjä ja he muuttuivat!!!!!!!!
äänestää Haavistoa jos itseään kristityksi ja vieläpä uskovaksi kutsuu. Kristityn pitää kannattaa kristillisiä arvoja, eikä Haavistolla niitä ole. Haaviston lempeys ynnä muu "mediaseksikäs" lähimmäislöpötys on vain vaalihumppaa ja pintaa. Niillä ei Suomea johdeta. Suomessa pelätään turhaan selkärankaista henkilöä, joka uskaltaa sanoa niinkuin asiat ovat vaikka joutuisi sanomaan jotain epämiellyttävää kuulijan kannalta.
mainostaa omia kristillisiä arvojaan, jos itse on materialismin ja materialististen arvojen kannattaja. Mitä kristillistä siinä on?
Toisekseen on omituista, jos kristityksi itseään kutsuva väittää Haaviston humaaneja arvoja "lähimmäislöpötykseksi". Haavisto on paljon joutunut kärsimään siitä kiusauskulttuurista, jota vastaan hänen kampanjansa tekee töitä.
Olisiko kenties mahdollista, että näissä maissa tapahtuisi jotain edistystä kun näkisivät että ihmisiä ne on homotkin???
voi ziisus tätä ahdasmielisyyttä!!