Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS; Neljä tavismiestä näyttää millaista tyhjässä tarpomista Tinder on jos ei näytä hyvältä: "Mieltä syödään pala kerrallaan"

Vierailija
22.09.2026 |

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012246575.html

Silti nämä miehet palaavat äppeihin kerta toisensa jälkeen, koska ne ovat edelleen yleisin tapa jolla alle 40-vuotiaat ihmiset pariutuvat tai löytävät lyhytaikaista seuraa.

"Olen kuitenkin siitä onnellisessa asemassa, että saan yhden mätsin muutaman päivän sisään. Useimmat saavat yhden kuussa tai nolla. Peli on äärimmäisen raaka, ihmismieli syödään elävältä."

Kommentit (589)

Vierailija
561/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helkuttia? Eihän noiden ulkonäössä ole mitään vikaa?

Eivät ole miesmalleja ja vähintään 185-senttiä pitkiä niin ovat useimpien naisten mielestä iljettäviä epäihmisiä.

Vierailija
562/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012290275.html

Ei mikään ihme, että on vaikeaa löytää kumppania, kun alle 30-vuotiaista naisista joka kolmannella on jokin mielenterveysongelma eli he eivät edes kelpaa parisuhdemaailmaan lähtökohtaisesti ollenkaan. Parisuhdekelpoisia miehiä on vaan vääjäämättä niin suurempi osa nuorista ikäluokista kuin parisuhdekelpoisia naisia.

No miksi sitten itkette naisten puutteesta? Jos kerta naiset on rpäkurantteja, niin silloin ei kannata edes lähestyä! 

No jostain pitäisi löytää nykyisiä ja tulevia veronmaksajia näitäkin parasiitteja elättämään tässä hyvinvointiyhteiskunnassa.

Eli parisuhdekelpoisten naisten määrää pitäisi saada kasvatettua jotenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä menette sinne, tavikset? Kun hyvin tiedätte, ettei teillä ole mitään mahdollisuuksia saada sieltä mitään. Jättäkää tinderit priimayksilöille ja etsikää kumppaninne muilla keinoin. Tai olkaa ilman.

Minä olen itse tavis ja vielä vanhakin, en menisi vaikka maksettaisi.

Pari kaveria ja yksi sukulaispoika ovat löytäneet tuolta kumppanin.

Vierailija
564/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuvissa heti ensimmäisenä rautanaama gansta ja toisena vankilatatskamies.

Eikös tuo ole normaali siinä kuin läskit naiset.. tavalliset miehet ja naiset on harvassa.. tai se tavallisuus on nykyään tuollaista.

Läski mies on yleisempi- suomalaisista miehistä läskejä on 72%, naisista 63%, eli normaalipainoinen miehen löytäminen on harvinaisempaa, kuin neulan löytäminen heinäsuovasta. 

Vierailija
565/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut Tinderissä, joten omakohtaista kokemusta sovelluksesta ei ole. Silti minun on vaikea ymmärtää, että miksi siellä roikutaan, kun seuraa ei löydy ja tulee vain mielipahaksi?

Eikö se miesten ja naistenkin suhde siellä ole jotain 80/20 ja tuossa naisten osuudessa luonnollisesti botit ja ammattilaiset mukana. Ihan loogisesti ajatellen kyseinen sovellus on miehelle hyvin epätodennäköinen paikka löytää seuraa.

Ei nykynaisia saa kadulta poimittua. 

Onno nainen joku katu**** , joka poimitaan kadulta?

Vierailija
566/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että on vaikeaa löytää kumppania, kun alle 30-vuotiaista naisista joka kolmannella on jokin mielenterveysongelma eli he eivät edes kelpaa parisuhdemaailmaan lähtökohtaisesti ollenkaan. Parisuhdekelpoisia miehiä on vaan vääjäämättä niin suurempi osa nuorista ikäluokista kuin parisuhdekelpoisia naisia.

No miksi sitten itkette naisten puutteesta? Jos kerta naiset on rpäkurantteja, niin silloin ei kannata edes lähestyä! 

Ihan samalla tavalla te itkette miten 'huonoa' miesaines täällä mukamas on.

Vierailija
567/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää mennä Tinderiin ja sitten valittaa siitä. Pitää satsata live-tilaisuuksiin kuten harrastuspiireihin jne. Tinderistä puuttuu feromonit, kuinka sieltä voi ketään sopivaa löytää ilman hajusignaaleja?!

Olen seurannut näitä miehiä miesnäkökulmasta melkoisen pitkään, eivätkä he koskaan esitä itselleen kysymystä miksi toisen pitäisi kiinnostua juuri minusta eikä tuosta toisesta jantterista. Se on oleellista kohtaamisessa ja siitä homma lähtee etenemään. Ei se tarvitse olla kuin joku random ja joskus vähäinenkin yhteinen mielenkiinnon kohde.

Eikun heidän mielestään naisille pitää riittää se, että mies on kiinnostunut naisesta, ja naisen pitää olla onnellinen siitä. 

Vierailija
568/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on pilalla ja he ovat itse pilanneet itsensä. Siinä kaikki.

Sitten kannattaa vaihtaa miehiin. Te ette onneksi ole. 

Vierailija
569/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jostain pitäisi löytää nykyisiä ja tulevia veronmaksajia näitäkin parasiitteja elättämään tässä hyvinvointiyhteiskunnassa.

Ei, vaan miesten. Miehiä on paljon, pariduhdekelpousis vähän. 

Vierailija
570/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa pois kaupungista. Isojen kaupunkien ulkopuolella ihmisillä on realistiset käsitykset itsestään ja kumppaniehdokkaistaan. Ja haluavat tavallista arkea tavallisen ihmisen kanssa. Nämä parinmuodostusleikit ja dilemmat ovat pääasiassa jotain kaupunkilaisten juttuja, joissa harva edes tietää mitä oikeasti haluaa. Sitten selataan tinderiä ja petytään kun ulkonäkö ei kelpaa. Varmuudella voin sanoa, että muualla Suomessa ulkonäkö ei ole se suurin prioriteetti, kun etsitään elämän kestävää suhdetta. Siinä on etusijalla arvot, tavoitteet elämässä ja arjen korostus.

Vierailija
571/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan miesten. Miehiä on paljon, pariduhdekelpousis vähän. 

Tämä on vain sinun oma subjektiivinen näkemyksesi, joka ei pohjaudu mihinkään.

Vierailija
572/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlaista paskaa tinder on naisillekin.

Kaikki aiheesta julkastu data, jonka olen nähnyt, kertoo nimenomaan sitä, että asia ei ole naisille samanlaista, vaan tässä on ero sukupuolten välillä.

Miehet käyttää sitä äppiä ihan eri tavalla kuin naiset. Naiset oikeasti lukee ne profiilit ja katsoo kaikki kuvat ja vetää oikealle vain sellaisia ns. omantyylisiä ihmisiä, joiden kanssa vaikuttaisi olevan jotain yhteistä ja vaikuttaisi profiilin perusteella, että homma saattaisi natsata. Ja odottaa mätsejä vain tällaisten henkilöiden kanssa. Jos mies tosiaan on samanhenkinen, todennäköisyys, että mieskin vetää naisen profiilin oikealle ja match tulee, on paljon korkeampi, kuin jos olisivat ihan eri puusta veistettyjä.

MIehet taas vaan kelaa hirveetä vauhtia niitä profiileja, lukematta mitään, katsomatta muita kuvia vetelevät vaan kaikkea oikealle. Sitten itkevät, kun matchia ei tullutkaan niiden kaikkien 500 naisen kanssa, jotka vetäisi oikealle. Vielä kehtaa valittaa, kun match sitten tulee sen samanhenkisen naisen kanssa, joka onkin vetänyt ko. miehen oikealle. Että kun on liian vähän mätsejä. Kun vaan niiden perässä ollaan, eikä oikeasti edes yritetä mitään sopivaa parisuhdekumppania etsiä.

Toki voi olla, että naisen tulkinta samanhenkisyydestä oli miehestä väärä, ja miestä ei kiinnosta juuri se nainen, jonka kanssa match tuli. Mutta tarviiko siitäkään nyt valittaa.

Kukaan ei lue niitä profiilitekstejä, jos kuvat eivät miellytä. Sillä profiilitekstillä voi sitten erottua edukseen siellä, mutta se rankka esikarsinta tapahtuu ihan vain kuvien perusteella eli ulkonäön.

Meinaatko, että siitä voisi kehittyä hyväkin parisuhde, jos toisen ulkonäkö ei miellytä yhtään? Kyllä sekin nyt vaan saisi jollain tapaa mätsätä, että kokee toisensa viehättäviksi. Se ei tarkoita aina mitään miesmallia tai hunksia, vaan ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä (joku tykkää rokkarista, toinen sporttailijasta, kolmas bisness-lookista). Esim. minä ja ystäväni swaippailimme yhdessä ja hän olisi vetänyt vasemmalle sellaisia miehiä, joista minä kiinnostuin, ja minä olisin vetänyt vasemmalle niitä miehiä, joista hän kiinnostui. Jostain syystä miehet ei suostu ymmärtämään tätä.  

Tiedän monia tinderissä tavanneita, ketkä ovat ihan tavallisen näköisiä. Esim. yksi tinderissä pariutunut kaverini hehkutti miehensä lämpimiä silmiä ja kuinka söpö mies on (ovat siis olleet jo vuosia naimisissa). Minun mielestä hänen miehensä ei ole oikein viehättävä mitenkään. Kyllä jengillä on oikeus mieltymyksiinsä ja parisuhteessa myös kohtuu tärkeää, ettei koe toista luotaantyöntäväksi vaan mieluummin on viehättynyt toisesta.

Jos joku kokee, ettei ole tarpeeksi viehättävä, niin ulkonäköön voi usein jonkin verran vaikuttaa. Aivan kuin vaatetukseen ja kuvien laatuunkin.

Tää just.

Mun mies ei ole yhtään mun oloinen ulkoisesti eikä todellakaan mikään komea hunksi vaan ihan tavallinen, mua lyhyempi, pullea ja aika nörtti viisikymppinen. Netissä tavattiin ja hänen ruskeat kiltit silmät kiinnitti mun huomion ja sitten  luonteeseensa ja älyynsä tutustuessa ihastuin, on kiltti ja rauhallinen, hyväsydäminen eikä mitään riitaa tai draamaa meidän arjessa mistään kun osaa keskustella asioista.

Itse olen pitkänhuiskea, hoikempi ja rokkityylinen ulkoisesti, ei siis mikään ulkonäkö-match. Mutta meidän luonteet sopii yhteen ja se on pääasia.

Sama juttu. 

Mun mies on kalju, itseni pituinen ja hieman mahakas nörtti hupparissa ja farkuissa. 

Itse olen naiseksi pitkähkö, mallin mitoissa muutenkin ja huoliteltu jazz-leidi. 

Miehessä kiinnostuksen loi hyväntahtoisuus, huumori ja hymynsä. 

Ei olla yhtään samaa tyyliä ulkoisesti, mutta sisäisesti natsaa 100%.

Vierailija
573/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole miesmalleja ja vähintään 185-senttiä pitkiä niin ovat useimpien naisten mielestä iljettäviä epäihmisiä.

#miesselittäjä

Vierailija
574/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlaista paskaa tinder on naisillekin.

Kaikki aiheesta julkastu data, jonka olen nähnyt, kertoo nimenomaan sitä, että asia ei ole naisille samanlaista, vaan tässä on ero sukupuolten välillä.

Miehet käyttää sitä äppiä ihan eri tavalla kuin naiset. Naiset oikeasti lukee ne profiilit ja katsoo kaikki kuvat ja vetää oikealle vain sellaisia ns. omantyylisiä ihmisiä, joiden kanssa vaikuttaisi olevan jotain yhteistä ja vaikuttaisi profiilin perusteella, että homma saattaisi natsata. Ja odottaa mätsejä vain tällaisten henkilöiden kanssa. Jos mies tosiaan on samanhenkinen, todennäköisyys, että mieskin vetää naisen profiilin oikealle ja match tulee, on paljon korkeampi, kuin jos olisivat ihan eri puusta veistettyjä.

MIehet taas vaan kelaa hirveetä vauhtia niitä profiileja, lukematta mitään, katsomatta muita kuvia vetelevät vaan kaikkea oikealle. Sitten itkevät, kun matchia ei tullutkaan niiden kaikkien 500 naisen kanssa, jotka vetäisi oikealle. Vielä kehtaa valittaa, kun match sitten tulee sen samanhenkisen naisen kanssa, joka onkin vetänyt ko. miehen oikealle. Että kun on liian vähän mätsejä. Kun vaan niiden perässä ollaan, eikä oikeasti edes yritetä mitään sopivaa parisuhdekumppania etsiä.

Toki voi olla, että naisen tulkinta samanhenkisyydestä oli miehestä väärä, ja miestä ei kiinnosta juuri se nainen, jonka kanssa match tuli. Mutta tarviiko siitäkään nyt valittaa.

Kukaan ei lue niitä profiilitekstejä, jos kuvat eivät miellytä. Sillä profiilitekstillä voi sitten erottua edukseen siellä, mutta se rankka esikarsinta tapahtuu ihan vain kuvien perusteella eli ulkonäön.

Meinaatko, että siitä voisi kehittyä hyväkin parisuhde, jos toisen ulkonäkö ei miellytä yhtään? Kyllä sekin nyt vaan saisi jollain tapaa mätsätä, että kokee toisensa viehättäviksi. Se ei tarkoita aina mitään miesmallia tai hunksia, vaan ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä (joku tykkää rokkarista, toinen sporttailijasta, kolmas bisness-lookista). Esim. minä ja ystäväni swaippailimme yhdessä ja hän olisi vetänyt vasemmalle sellaisia miehiä, joista minä kiinnostuin, ja minä olisin vetänyt vasemmalle niitä miehiä, joista hän kiinnostui. Jostain syystä miehet ei suostu ymmärtämään tätä.  

Tiedän monia tinderissä tavanneita, ketkä ovat ihan tavallisen näköisiä. Esim. yksi tinderissä pariutunut kaverini hehkutti miehensä lämpimiä silmiä ja kuinka söpö mies on (ovat siis olleet jo vuosia naimisissa). Minun mielestä hänen miehensä ei ole oikein viehättävä mitenkään. Kyllä jengillä on oikeus mieltymyksiinsä ja parisuhteessa myös kohtuu tärkeää, ettei koe toista luotaantyöntäväksi vaan mieluummin on viehättynyt toisesta.

Jos joku kokee, ettei ole tarpeeksi viehättävä, niin ulkonäköön voi usein jonkin verran vaikuttaa. Aivan kuin vaatetukseen ja kuvien laatuunkin.

Tää just.

Mun mies ei ole yhtään mun oloinen ulkoisesti eikä todellakaan mikään komea hunksi vaan ihan tavallinen, mua lyhyempi, pullea ja aika nörtti viisikymppinen. Netissä tavattiin ja hänen ruskeat kiltit silmät kiinnitti mun huomion ja sitten  luonteeseensa ja älyynsä tutustuessa ihastuin, on kiltti ja rauhallinen, hyväsydäminen eikä mitään riitaa tai draamaa meidän arjessa mistään kun osaa keskustella asioista.

Itse olen pitkänhuiskea, hoikempi ja rokkityylinen ulkoisesti, ei siis mikään ulkonäkö-match. Mutta meidän luonteet sopii yhteen ja se on pääasia.

Sama juttu. 

Mun mies on kalju, itseni pituinen ja hieman mahakas nörtti hupparissa ja farkuissa. 

Itse olen naiseksi pitkähkö, mallin mitoissa muutenkin ja huoliteltu jazz-leidi. 

Miehessä kiinnostuksen loi hyväntahtoisuus, huumori ja hymynsä. 

Ei olla yhtään samaa tyyliä ulkoisesti, mutta sisäisesti natsaa 100%.

Minä olen naiseksi pitkä ja mies on pituisen, eli keskivertoa suomalaista lyhyempi, ei mikään objektiivisesti komea, mini sanoisi ruma, mutta minusta hän on maailman jotain ja komein mies, sekä fyysisesti, että psyykkisesti, koska hän on myös älykäs, turvallinen ja rauhallinen, huoltapitävä, hoivaava ja suojeleva. 

Vierailija
575/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesselittäjä

Toi on ihan järkyttävää b-shittiä. Joo varmaan joku konkreettinen missi, haluaa jonkun vastaavan, se maailmahan muutenkin pyörii ulkonäön ympärillä, mutta mitä jos katselisit itsesi kaltaisia naisia tai ylipäätään muitakin.

Mun edellinen pitkä suhde oli korkeakoulutetun isomahaisen miehen kanssa. Pituus oli kai jotain 176. Ja suhde ei todellakaan päättynyt ison mahan tai sen takia, että hän ei ollut niin kovin pitkä. Nämä ominaisuudet olivat samat myös suhteen alkaessa.

Vierailija
576/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen asettaa itsensä peliin joka perustuu täysin valheelle niin luontevasti se on raakaa ja tylyä. Ihminenhän luonnollisesti kokee vetoa enemmän ihmiseen kenet hän näkee tavallaan itseä ylempänä tietyssä määrin ja tietyissä asioissa. Ei miehetkään etsi sitä rumaa naista sieltä joukosta vaan ne etsii ne ketkä erottuu joukosta, ketkä pelaa ihan eri sarjassa niiden kanssa. Niin se vaan yleensä menee :D

Niin. Ihminenkin on vain kädellinen apina ja eläin. Kädellisillä apinoilla on vahvat sukupuolen sisäiset statushierarkiat. 

Yhtä lailla niilläkin muutamat hyvägeeniset yksilöt parittelevat liki kaikkien lauman naarasten kanssa. Muut urokset vain harvoin tai eivät koskaan.

Vaikkei moni nainen sitä myönnä, etenkin irtopanoihin kelpuutetaan vain sellainen mies (pitkä, hyvät kasvot, hyvä keho) joita hakee jo tuhansia muitakin naisia.

Alun kanssa olen samaa mieltä, mutta itse naisena olen tehnyt juuri päinvastoin. Irtoseksiä olen harrastanut flirttailun osaavien, hauskojen ja minua palvoneiden miesten kanssa, jotka ovat kuitenkin olleet vähemmän komeita, tai heissä on jokin muu epäedullinen piirre. Parisuhteeseen olen halunnut miehen jota kehtaa esitellä lähipiirille. Naiset arvostelevat paljon enemmän toisiaan sen perusteella millaisia kumppaneita he saavat, kuin että minkä näköisten miesten kanssa harrastavat seksiä.  Seksin saaminen hyvännäköisiltä mieheltä kun ei varsinaisesti ole vaivannäköä vaativa saavutus suurimmalle osalle naisia, hyvä parisuhde komeaan mieheen taas on. 

Ei taida olla oikean naisen kirjoittama tämä kommentti. Normaalit ihmiset eivät mieti jotain muiden ihmisten arvostusta oman kumppanin suhteen, vaan sitä millaista tämän kanssa on elää elämää. Tai en tiedä jos joku 18 v. miettii noin mutta ajattelen nyt aikuisia eikä teinejä.

Vierailija
577/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa pois kaupungista. Isojen kaupunkien ulkopuolella ihmisillä on realistiset käsitykset itsestään ja kumppaniehdokkaistaan. Ja haluavat tavallista arkea tavallisen ihmisen kanssa. Nämä parinmuodostusleikit ja dilemmat ovat pääasiassa jotain kaupunkilaisten juttuja, joissa harva edes tietää mitä oikeasti haluaa. Sitten selataan tinderiä ja petytään kun ulkonäkö ei kelpaa. Varmuudella voin sanoa, että muualla Suomessa ulkonäkö ei ole se suurin prioriteetti, kun etsitään elämän kestävää suhdetta. Siinä on etusijalla arvot, tavoitteet elämässä ja arjen korostus.

Maallaan vasta sitä vastaan riittääkin niitä onnettomia peräkammarinpoikia!

578/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtivuus on plussaa miehessä. Sitä on suomalaisissa miehissä piirteenä aika vähän. Välillä tuntuu, että miehet sanovat hakevansa parisuhdetta, mutta oikeasti se on heille vaan joku vakipano. Hakevatko he kumppanuutta oikeasti?

Luulen, että naisilla on rima noussut eikä tällaisiin panojuttuihin enää fiksut naiset lähde. Moni nuori nainen sanoo, ettei halua seurustella ollenkaan. Naiset ovat nykyään fiksumpia kuin mun nuoruudessa, keskittyvät itseensä enemmän. 

Vierailija
579/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, Itä-Suomeen, Kaakkois-Suomeen tai Lappiin! 

Siellä kun on tunnetusti miesten helppoa löytää kumppani niistä harvoista naisista, jotka sinne ovat valinneet jäädä 

Vierailija
580/589 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan luovuttamaan spermaa ja lopeta vollotus. Et sinä muutu parisuhdekelpoiseksi sillä että parisuhdekelpoisten naisten määrää lisätään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi