Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työtön ei halua ottaa vastaan matalapalkkaista työtä?

Vierailija
21.09.2026 |

Palkka voi olla aluksi pieni, mutta kun hoidat hommat hyvin ja saat kokemusta, palkka nousee tietenkin ja työnantaja voi antaa sinulle parempia töitä jatkossa.

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pienipalkkainen työ on raskasta saaden siitä kulumat ja sairaudet eikä juurikaan tonnia enempää eläkettä niin eipä kannta sellainen. Ei ole eläläkkeellä varaa edes sairauksiaan hoidatuttaa. 

Vierailija
102/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian muhkeat tuet. Ne pitäisi poistaa kokonaan.

Ok, ke hari. Toivottavasti vammaistukesi lopetetaan. 

En ole vammainen vaan työssäkäyvä ja tienaan rahani itse työlläni rehellisesti, en pummimalla kuin työttömät . Minä en loisi työhaluttomana toisten piikkiin. 

Taidat olla katkera pas ka joka raahautuu töihin rahan ahneena ja työhaluttomana. Eihän tuo työttömien kadehtiminen muulla selity. Voisit itsekin jäädä työttömäksi mutta rahan ahneuttasi et pysty. Se on katsoa joko tai työssä käyvä voi valita työttömyyden mutta työtön ei pysty valitsemaan kun ei pääse töihin niin ei pääse. 

En vaan rehellinen työssäkäyvä joka tienaa rahansa ja joka ei ole kaltaisesi työhaluton sossun elätti joka skitsoaa töihin menosta. Elä vaan tuillasi mutta älä valita niiden vähyyttä. Sehän on oma valintasi johtuen laiskuusesta. Mmkay?

Olet vajaa pskja ja persu porvarisika. Tee töitäsi! MENE sinne töihisi ja älät ule tänne ulisemaan kateellinen persuvajakki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei elä enkä jaksa tehdä töitä kunnolla että se joskus eläkkeen kynnyksellä nousee eurolla.

Vierailija
104/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI tähänkin aloitukseen alapeukkuja? Pitäisikö sen palkan olla yli 3000 että ruho sohvalta liikahtaa?

Vierailija
105/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei sitä riitä. Kyllä jokainen töihin menisi jos vain työtä on. Yhtä paikkaa kohden saattaa olla julkisessa haussa satoja hakijoita 

Vierailija
106/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse paskaduunin tekijä palkka on noussut vttu viimeisen 4 vuoden aikana 0,80 cnt, muutakaan työtä ei saa ja pakko tehdä joten tähän on tyytyminen. 

Vähän samanlainen juttu, oon ollu 8v matalapalkkasessa työssä ja tuntipalkka noussu tänä aikana hikiset 1,96€.

Vierailija
107/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen vaalityötä jälleen. 

🤮

Vierailija
108/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossusta saa enemmän rahaa. Tuttavalle maksetaan 1500 euroa kuukaudessa joten miksi hänen kannattaisi mennä töihin.

Ei makseta noin paljoa eikä sossusta. 

Helsingissä saa suunnilleen tuon verran tukia jos on oikeutettu toimeentulotukeen, siihen päälle maksetaan lääkkeet, lääkärikulut, silmälasit yms.

Olisi kyllä tosi nöyryyttävää anella rahaa omiin kuluihin.

Vierailija
109/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI tähänkin aloitukseen alapeukkuja? Pitäisikö sen palkan olla yli 3000 että ruho sohvalta liikahtaa?

Kuukausipalkka yleensä. Sitä ei olla valmiita maksamaan.

Jos tekee yli 30v pelkkiä pätkiä ja joutuu lainaamaan, kun työn vuoksi se pieni tuki viivästyy, ei vaan pysty elämään niin. Laskut on maksettava. 

Vierailija
110/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lopputili, kun työnteko on niin per sees tä.

Vierailija
111/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska moni matalapalkkatyö on vuorotyötä ja kaiken lisäksi osa-aikatyötä, josta ei kulje myöhemmin illalla linja-autoa kotiin eikä ole rahaa pitää autoa.

Vierailija
112/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossusta saa enemmän rahaa. Tuttavalle maksetaan 1500 euroa kuukaudessa joten miksi hänen kannattaisi mennä töihin.

Riippuu aika paljon oletko sinkku utsjoelta vai 10 lapsen yksinhuoltaja helsingissä. Tukie määrä voi vaihdella tonnista kymppitonniin.

Ei 10 lapsen yh:n tarvitse töissä käydä kun tuet juoksee.

Vierailija
113/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on väärässä. Suomessa ammattiliitot pitävät huolen siitä, että vaikka olisit miten hyvä tahansa, et saa parempaa palkkaa kuin muut. Eli yritykset saavat listat (keskipalkat) vaatimusluokittain ja liikkumavara on muutaman prosentin.

Vierailija
114/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minua ei oteta niihinkään hommiin. Yritetty on.

Vierailija
115/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monelle työssä on palkan ohella tärkeää myös työn mielekkyys. Se hampurilaisketjun työ ei muutu yhtään mielekkäämmäksi sillä yhden euron palkankorotuksella muutaman vuoden päästä. Ja myös se palkannousu on käytännössä melko mitätön. Toki tilanne on eri, jos saat entry level -paikan jostain oikeasti kiinnostavasta firmasta ja alalta, jossa on aidosti hyvät mahdollisuudet urakehitykseen. Jos työ tukee oman alan urakehitystä ja antaa arvokasta kokemusta, pienempi aloituspalkka voi olla järkevä sijoitus tulevaisuuteen. Silloin kokemuksen myötä voi olla realistinen mahdollisuus edetä vaativampiin ja selvästi paremmin palkattuihin tehtäviin.

Vierailija
116/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3000? Pyh, kuka noin pienellä palkalla edes viitsii sohvalta nousta. Jos alkais 5000 ylöspäin voisin harkita.

Vierailija
117/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aika paljon oletko sinkku utsjoelta vai 10 lapsen yksinhuoltaja helsingissä. Tukie määrä voi vaihdella tonnista kymppitonniin.

Ei 10 lapsen yh:n tarvitse töissä käydä kun tuet juoksee.

Ei hän kyllä varmaan ehtisikään.

Vierailija
118/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paskaduuneissa palkat nouse

Kyllä nousee, minulla oli aluksi palkka jotain 9€/tunti, mutta nyt työkokemuksen myötä palkka on noussut 28€/tunti.

AP

Montako vuotta tuohon palkan nousuun meni? Ja ehkä olennaisempaa: onko työ sinulle muuten merkityksellistä ja mielekästä?

Vierailija
119/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon itse paskaduunin tekijä palkka on noussut vttu viimeisen 4 vuoden aikana 0,80 cnt, muutakaan työtä ei saa ja pakko tehdä joten tähän on tyytyminen. 

Vähän samanlainen juttu, oon ollu 8v matalapalkkasessa työssä ja tuntipalkka noussu tänä aikana hikiset 1,96€.

Saanko kysyä ihan uteliaisuudesta, miksi olet tyytynyt tuollaiseen palkkakehitykseen? Oletko koskaan harkinnut uudelleenkouluttautumista jollekin toiselle alalle, jossa voisi olla paremmat mahdollisuudet palkka- ja urakehitykseen?

Vierailija
120/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä työssäkäyvillä on aikaa olla täällä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi