Onko Ylen Kovan viikon ilta liian poliittinen ohjelma?
Onko Ylen Kovan viikon ilta liian poliittinen ohjelma?
On, selvästi vasemmistomyönteinen. Viimeksi mm. väitettiin, että demarit voittivat Ruotsin parlamenttivaaleissa. Eivät voittaneet, vaan hävisivät. Demarit menettivät 8 paikkaa.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, se on liian poliittinen, jos ei julista persusanomaa? 😆
Hei, mä kerron sulle: ei sun ole sitä pakko katsoa, jos et diggaa. Voit reilusti vaihtaa kanavaa tai vaikka laittaa toosan kokonaankin kiinni. Televisio-ohjelmia ei nääs tehdä pelkästään sinun ideologiasi pohjalta.
Ymmärsitkö?
Riittäisi, jos ei olisi niin näkyvästi vasemmistolainen. Siis tasapuolisuutta pitää Yleltä vaatia. Rautalangasta: jos irvaillaan Orpoa, vastaavasti pitäisi irvailla Lindtmannia.
Mutta eihän sille voi mitään, että persujen ja kokkareiden ja hihhulien sekoilut on paljon viihdyttävämpiä. Ottakaa kohteliaisuutena! Demarit on liian kuivakkaita satiiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, se on liian poliittinen, jos ei julista persusanomaa? 😆
Hei, mä kerron sulle: ei sun ole sitä pakko katsoa, jos et diggaa. Voit reilusti vaihtaa kanavaa tai vaikka laittaa toosan kokonaankin kiinni. Televisio-ohjelmia ei nääs tehdä pelkästään sinun ideologiasi pohjalta.
Ymmärsitkö?
Yle on vassareitten kanava.
Äitis oli.
Kanava kääntyy aina kun tuo ohjelma tai mainos siitä ilmestyy ruutuun. Osaa olla vastenmielinen ohjelma ja myös juontaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahoitusta on vieläkin leikattava. Olen katsonut kyseistä ohjelmaa noin 6 minuuttia jossa olikin jo puolet liikaa.
Aloin katsoa sarjaa alusta lähtien (uudestaan siis ekasta kaudesta). Siinä näkee tyyppien muutoksen ja kehityksen.
Sanoisin, että poliittinen satiiri ei sovi kaikille, tai mikään muukaan ohjelma. Esim. en pahemmin piittaa suomalaisesta draamasta, mutta en kiellä sen ansioita saati kiellä muita nauttimasta.
Yhtä hauskaa kuin Kova viikko ei ole nähty sitten Iltalypsyn. Se piirretty (Itsevaltiaat) ei ollut huono, oli osuvia hahmoja, muttei silti ollut mun juttuni.
Kyllähän Ihmisten Puolue oli parhaimmillaan todella hauska- ja oivaltavakin. Presidentin kanslia oli vähän epätasainen ja tarkoituksettomankin ilkeä. Suomessa on todella kilttiä poliittista satiiria ja mediakin on lopultakin aika lempeä - verrattuna siis moneen muuhun maahan. Poliittinen huumori voisi olla paljon purevampaakin - siis hyvin käsikirjoitettua ja oivaltavaa. Emme tarvitse Ahtisaaren ylipainolle ja kävelylle nauramista, vaan purevaa kritiikkiä ylimmistä vallankäyttäjistä.
Enpä juuri tiedä typerämpää elettä kuin loukkaantua yleisradioyhtiön poliittisesta satiirista. Ohjelmalla ei ole muuta agendaa kuin saada katsojat nauramaan, ja katsojan tulisi ymmärtää, että jos "omasta puolueesta" tehdään huumoria, niin itseironia on aina huumorin korkein muoto.
Tässä kohtaa tekisi mieleni kysyä, millaista poliittista satiiria on Venäjällä? Ja onko kukaan muu kuin Trump pyrkinyt puuttumaan poliittiseen satiiriin?
YLE on Suomen paras kanava. Ja Kovan viikon ilta paras ohjelma, koska pilkkaa enemmän oikeistoa kuin vasemmistoa. Se on AINA ok. Rikkaat vastaan köyhät. Vasemmisto voittaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahoitusta on vieläkin leikattava. Olen katsonut kyseistä ohjelmaa noin 6 minuuttia jossa olikin jo puolet liikaa.
Aloin katsoa sarjaa alusta lähtien (uudestaan siis ekasta kaudesta). Siinä näkee tyyppien muutoksen ja kehityksen.
Sanoisin, että poliittinen satiiri ei sovi kaikille, tai mikään muukaan ohjelma. Esim. en pahemmin piittaa suomalaisesta draamasta, mutta en kiellä sen ansioita saati kiellä muita nauttimasta.
Yhtä hauskaa kuin Kova viikko ei ole nähty sitten Iltalypsyn. Se piirretty (Itsevaltiaat) ei ollut huono, oli osuvia hahmoja, muttei silti ollut mun juttuni.
Kyllähän Ihmisten Puolue oli parhaimmillaan todella hauska- ja oivaltavakin. Presidentin kanslia oli vähän epätasainen ja tarkoituksettomankin ilkeä. Suomessa on todella kilttiä poliittista satiiria ja mediakin on lopultakin aika lempeä - verrattuna siis moneen muuhun maahan. Poliittinen huumori voisi olla paljon purevampaakin - siis hyvin käsikirjoitettua ja oivaltavaa. Emme tarvitse Ahtisaaren ylipainolle ja kävelylle nauramista, vaan purevaa kritiikkiä ylimmistä vallankäyttäjistä.
Ihmisten puolue on suorastaan nerokas, sillä sehän ei tuo esiin yhtäkään puoluetta. Se ainoastaan kertoo ihmisistä, jotka kokevat olevansa aina oikeassa ja oikealla asialla. Samanlainen lähestymistapa oli Fakta Homma TV-sarjassa, jossa konfliktin kautta haettiin huumoria, missä kaikki kokivat olevansa aina oikeassa. Atte Järvinen on kirjoittanut käsikirjoituksen, joka on käytännössä ajaton. Ihmisten puolueen henkilöhahmojen dymaniikka naurattaa vuodesta toiseen, vaikka maailma ympärillä on täysin muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentin kanslia tuntui varmasti esitysaikanaan turhan "ilkeältä", mutta entä jos kyseinen sarja esitettäisiin tänä päivänä, voisimme huomata kuinka monessa asiassa sarja olikin ehkä oikeassa tai aikaansa edellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä paneelissa yksi kokoomuslainenkin. Mun mielestä aika tasapuolisesti v ttu levat kaikille. Mun mielestä usein vitsailun aiheena on Antti lindtman.
Tulee yleensä yksi Lindtman-vitsi ja loppuohjelman ajan kuittaillaan persuille. Sitten voidaan sanoa, että ollaan tasapuolisia, kun olihan siellä se yksi vitsi alussa.
Johtuisiko kenties siitä, että persut tekevät jatkuvasti tyhmyyksiä ja puhuvat hulluja?
Nimenomaan. Persut tekevät itsensä pilkkaamisesta niin uskomattoman helppoa. Tämänkin kauden rajuimmat tyrimiset ovat taas persujen käsialaa, priimaesimerkkinä Vornasen yksityiset pyssysodat.
Vornanen on vähän kuin siitä mainoksesta. Miksi se oon aina minä kun joudun median ja huumoriohjelmien hampaisiin? Se on niinku just mun tuuria joutua aina hampaisiin.
Se nyt vaan on suomessa aika iso uutinen kun kansanedustaja ampuu kännissä kadulla. Vielä ammatiltaan poliisi jonka todellakin pitäisi tietää taviksia paremmin ettei kadulla saa ampua humalassakaan. Ei muuten ollut ensimmäinen ampuva persu. Viikinki halme ammuskeli tarkka-ampujan kadulla. Jotain mustaa huumoria siinäkin on kun ampuu tuon nimisellä kadulla ohi. Ps on sellainen puolue että siitä löytyy helposti paljon kaikenlaista. Mikä on myös saavutus kun sehän on eduskunnassa olevista nuorimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Kanava kääntyy aina kun tuo ohjelma tai mainos siitä ilmestyy ruutuun. Osaa olla vastenmielinen ohjelma ja myös juontaja.
Melkoista surffailua sitten siellä Siilinjärvellä. Ajattelitko, että Paavo Väyrynen palaa ruutuun ja kertoo kuinka nyt olisi aika liittyä Venäjään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä paneelissa yksi kokoomuslainenkin. Mun mielestä aika tasapuolisesti v ttu levat kaikille. Mun mielestä usein vitsailun aiheena on Antti lindtman.
Tulee yleensä yksi Lindtman-vitsi ja loppuohjelman ajan kuittaillaan persuille. Sitten voidaan sanoa, että ollaan tasapuolisia, kun olihan siellä se yksi vitsi alussa.
Johtuisiko kenties siitä, että persut tekevät jatkuvasti tyhmyyksiä ja puhuvat hulluja?
Nimenomaan. Persut tekevät itsensä pilkkaamisesta niin uskomattoman helppoa. Tämänkin kauden rajuimmat tyrimiset ovat taas persujen käsialaa, priimaesimerkkinä Vornasen yksityiset pyssysodat.
Vornanen on vähän kuin siitä mainoksesta. Miksi se oon aina minä kun joudun median ja huumoriohjelmien hampaisiin? Se on niinku just mun tuuria joutua aina hampaisiin.
Se nyt vaan on suomessa aika iso uutinen kun kansanedustaja ampuu kännissä kadulla. Vielä ammatiltaan poliisi jonka todellakin pitäisi tietää taviksia paremmin ettei kadulla saa ampua humalassakaan. Ei muuten ollut ensimmäinen ampuva persu. Viikinki halme ammuskeli tarkka-ampujan kadulla. Jotain mustaa huumoria siinäkin on kun ampuu tuon nimisellä kadulla ohi. Ps on sellainen puolue että siitä löytyy helposti paljon kaikenlaista. Mikä on myös saavutus kun sehän on eduskunnassa olevista nuorimmasta päästä.
Olet täysin oikeassa. Lisäksi yksikään käsikirjoittaja ei olisi koskaan osannut kirjoittaa villeimmässäkään mielikuvituksessaan sketsiä tai vitsiä, missä perussuomalainen poliisikansanedustaja, joka pääsee Eduskuntaan vain ja ainoastaan puhumalla katuturvallisuuden tärkeydestä, ammuskelee aseella Helsingin keskustassa sen jälkeen, kun on tarjoillut nuorille naisille drinkkejä ja vongannut P*****ua.
Tarvittiin perussuomalainenen Timo Vornanen, että tuollaisen skenaarion käsikirjoittajatkin ymmärsivät.
Itseäni on aina naurattanut ja ihmetyttänyt, että on kyseessä mikä tahansa oikeistolainen tai vasemmistolainen eurooppalainen lehti tai yleisradioyhtiö, niin poliittisen satiirin tekijät on aina pitänyt anella vasemmalta. Eikö oikeisto todellakaan kykene tekemään itse poliittista satiiria, kun aina huudetaan vasemmistoa apuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluja puhuvat myös vihreät, vasemmistoliitto ja sdp. Ihan jatkuvasti. Lindströmin ja ylen täytyy olla sokea ja kuuro, jos ei huomaa sitä.
Tai sitten tietoisesti jättävät repimättä huumoria näiden puolueiden hassuista ulostuloista.
Mutta nythän sinulla on mahdollisuus kertoa TOP-3 vitsiä kuluneelta viikolta vihreiden, vasemmistoliiton ja SDP:n osalta? Koko Vauva-palsta odottaa, joten ethän tuota meille pettymystä?
Edelleen odotamme näitä vihreistä, vasemmistoliitosta ja SDP:stä kertovia TOP-3 vitsejä kuluneelta viikolta. Koska me ne saamme? Otin oikein kynän ja paperin esille, sillä ajattelin kirjoittaa parhaimmat ylös.
Hei oikeesti oikeistosankarit ja muut perästävedettävät pellet... Alkaa kohta kuulakärkikynästä muste kuivua, kun edelleen odotetaan niitä TOP-3 vitsejä kuluneelta viikolta vihreistä, vasemmistoliitosta ja SDP:stä. Laittakaa nyt ihmeessä tulemaan, kun koko Vauva-palsta on niitä jo tuntikausia odottanut?
Vierailija kirjoitti:
Itseäni on aina naurattanut ja ihmetyttänyt, että on kyseessä mikä tahansa oikeistolainen tai vasemmistolainen eurooppalainen lehti tai yleisradioyhtiö, niin poliittisen satiirin tekijät on aina pitänyt anella vasemmalta. Eikö oikeisto todellakaan kykene tekemään itse poliittista satiiria, kun aina huudetaan vasemmistoa apuun?
Eipä tunne kykenevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliittiseksi satiiriksi voisi olla enemmän politiikkaa.
Joo toki, mutta ei kuitenkaan noin räikeästi vihervasemmistoa myötäilevää.
Siellä on Koomikko Iikka Kivi käsikirjoittamassa, niin mitäs muuta odotat.
Hyvä kun nostin Kiven esiin keskustelussa. Kannattaa ehdottomasti katsoa Iikka Kiven Erityinen luontosuhde -esitys. Harvoin koomikko kykenee koskettamaan yleisöä niin monipuolisesti kuten Iikka tekee.
Katsokaa ja nauttikaa. Puoluekirjasta huolimatta. Iikka Kivi osaa koskettaa kuulijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentin kanslia tuntui varmasti esitysaikanaan turhan "ilkeältä", mutta entä jos kyseinen sarja esitettäisiin tänä päivänä, voisimme huomata kuinka monessa asiassa sarja olikin ehkä oikeassa tai aikaansa edellä?
Varmasti Stubbin kabinetista ja golfaamisesta Trumpin kanssa saisi paljonkin komiikkaa aikaan.
Joskus se ohjelma on ihan puolueeton tai tasapuolisesti kettuilee kaikille, viimeksi kyllä oli aikamoisen vastenmielinen suorastaan. Vaikka deamri olenkin. Kai.