Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö vapaa-ajallasi mitään muuta kuin tuijotat puhelintasi?

Vierailija
19.09.2026 |

Mä en. Miten tästä pääsee eroon? 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa-ajalla en tuijota puhelinta lainkaan, enkä kyllä muutenkaan.

Olet siis töissä?

Vierailija
22/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitöitä käyn kulttuririennoissa paljon. Nyt olen matkalla teatteriin ja teema samalka käsitöitä :) Tulin kurkanbeekIvtötö, kun sain viestin 

Moni tekee samoin kuin sinä. Ja ktsoo jynkkyä netistä niiden käsitöiden yhteydessä, kuten sinäkin.

Tämä palsta on kyllä sellaista jynkkyä että...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormileikki käynnissä. Enkä kaipaa seuraa.

Minulla olisi jotain parempaa.

Vierailija
24/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä?

Vierailija
25/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laite- ja internetkoukussa, muutenkin addiktioihin taipuvainen. Yritän päästä tästä eroon pienin askelin. Ostin jo tavallisen kellon iWatchin sijaan, en roudaa enää iPadia joka paikkaan, vaan otan kirjan sen sijaan. iPodeista en suostu luopumaan, tarvitsen ne nukahtaakseni. Kyllä tämä tästä etenee, hitaasti mutta varmasti.

Vierailija
26/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä?

Näet sitten.

Vierailija
27/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson tallenteilta ohjelmia, luen paljon,  käyn kaupassa ja kävelyllä,  kokkailen ja leivon.  

Vierailija
28/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksen, lenkitän koiraa, käyn lapsen harrastuksen tapahtumissa, käyn itse juoksutapahtumissa tai katsomassa, kun mies käy, käydään kahvilla, ravintolassa, leffassa jne.

Puhelimella luen ensin uutiset ennen kuin alan tehdä mitäään hömppäjuttuja kuten palstailla.

Vain hullut katsoo toisten juoksua

Vierailija
29/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan niin vanhanaikaisen kännykän, ettei sillä onnistu netin käyttäminen. Siihen käytän pöytäkonetta ja tablettia. Molempiin tulee käytettyä aikaa tuntikaupalla vuorokaudestaeli liikaa, mutta välillä teen normaali arkiaskareita, kuuntelen musiikkia ja luen kirjoja sekä lehtiä.

Vierailija
30/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota puhelinta mukaan salille, lenkille tai kauppaan.

Töissäkään en koske omaan puhelimeen.

Et sit pelkää et jotain sattuu, enpä voisi ikinä toimia noin.

Mitä pitäis pelätä?

Vierailija
31/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kuntosalille, jätä kännykkä pukukoppiin. 

Vierailija
32/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita sanaristikot. Ne on koukuttavia ja kehittäviä. Vaikka popristikot, ne on aika helppoja ja nuorille. Lukeminen, sudokut, lenkkeily vie mennessään kun vaan aloittaa. Lenkkeilyn ei tarvitse olla hikiliikuntaa, rento kävely riittää. 

Vierailija
33/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden jälkeen kun lapset on saatu nukkumaan on noin 45 minuuttia tai tunti aikaa ennen kuin on itsekin alettava lepäämään että ehtii nukkua itsekin. Iltatoimien jälkeen ei paljon muuta jaksa kuin selata sen hetken puhelinta ja sitten nukkumaan. Ehkä se muutaman vuoden päästä helpottaa kun lapset kasvaa isommaksi.

Vierailija
34/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei normaalisti ole mitään käsitystä missä kännykkäni ylipäätään on. Etsin sen aina siinä vaiheessa jos olen lähdössä jonnekin. 

Vierailija
35/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan edes aloittanut jotain puhelimen selaamista. Puoli tuntia päivässä riittää katsella uutisia ja säätä, ennen luin paperilehtiä. Satunnaisesti tällä palstalla ja vastaavalla ulkomaisella saman verran. Ei vaan kiinnosta tippaakaan jotkut palapelit ja sudokut tai ristikot. Teen puutarhahommia, ulkoilen, illalla luen kirjoja ja telkkarista katson uutiset, filmit ei kiinnosta. Minulla on verstas jossa puuhailen harva se päivä monenmoisen asian kanssa, työkaluja puutöihin, maalaan tauluja ym. ja teen pieniä remppahommia ok-talossani. Siivota en viitsi joten otin siivoojan joka tulee kerran viikossa. Kokkaan paljon myös. 

Vierailija
36/36 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu opiskelen monimuotona amk:ssa töiden ohessa ja pyöritän ainoana aikuisena taloutta, jossa myös koira ja kaksi lasta. Ei ole oikeastaan vapaaa-aikaa. Nytkin pitäisi olla jo tekemässä jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän