Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on miellyttävin tyyli kuusikymppiselle naiselle

Vierailija
16.09.2026 |

Kun ei käy nuorekas farkkutyylii eikä marimekkotnttamaisuus. Tätimäinen jakkupuku-look no no. 

Kaikki on väärin. 

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi mekot. Ei tarvitse miettiä ylä- ja alaosaa erikseen. Siihen sitten päälle neule tai neuletakki talvella.

Jotenkin aina vierastanut mekkoja.  Olen hoikka, mutta y-mallinen ja eivät pue minua. Ei nuorempanakaan. 

Y-vartaloiselle sopii kyllä mekkokin, kunhan kiertää kaukaa A-linjaiset tanttamekot. 

Esimerkiksi klassinen kotelomekko tai vyötäröltä istuva ja levenevähelmainen mekko sopii hyvin. Googlaa esim. Luhta Pau-mekko ja Andiata Julitta-mekko. Tosin arjessa on usein helpointa, kun on pusero ja hame erikseen. Yläosaa vaihtamalla asuun saa nopeasti vaihtelua. 

Höh, minulla on Y-vartalo ja nimenomaan A-linjaiset mekot ja hameet sopivat parhaiten. Ne juuri tasapainottavat siluettia, kun leventävät alaosaa.

Ei tasapainota, vaan näyttää kauttaltaan leveältä. 

Y-vartaloisen kannattaa suosia V-pääntietä, niukkoja, kapeita hihoja ja yläosasta istuvaa leikkausta, joka tuo hoikan vyötärön esiin. Helma voi sitten vyötäröstä alaspäin leventyä tai kellottuakin, mutta suorakin näyttää hyvältä. Pituus on useimmiten hyvä juuri polveen, koska Y-vartaloisella on usein kauniit sääret. 

Vierailija
62/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanel 5 ja taustamusiikiksi Barbra Streisand. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi mekot. Ei tarvitse miettiä ylä- ja alaosaa erikseen. Siihen sitten päälle neule tai neuletakki talvella.

Jotenkin aina vierastanut mekkoja.  Olen hoikka, mutta y-mallinen ja eivät pue minua. Ei nuorempanakaan. 

Y-vartaloiselle sopii kyllä mekkokin, kunhan kiertää kaukaa A-linjaiset tanttamekot. 

Esimerkiksi klassinen kotelomekko tai vyötäröltä istuva ja levenevähelmainen mekko sopii hyvin. Googlaa esim. Luhta Pau-mekko ja Andiata Julitta-mekko. Tosin arjessa on usein helpointa, kun on pusero ja hame erikseen. Yläosaa vaihtamalla asuun saa nopeasti vaihtelua. 

Höh, minulla on Y-vartalo ja nimenomaan A-linjaiset mekot ja hameet sopivat parhaiten. Ne juuri tasapainottavat siluettia, kun leventävät alaosaa.

Y-vartaloisen kannattaa suosia V-pääntietä, niukkoja, kapeita hihoja ja yläosasta istuvaa leikkausta, joka tuo hoikan vyötärön esiin. Helma voi sitten vyötäröstä alaspäin leventyä tai kellottuakin, mutta suorakin näyttää hyvältä. Pituus on useimmiten hyvä juuri polveen, koska Y-vartaloisella on usein kauniit sääret. 

Mutta eikös suurin osa suomalaisista naisista kuitenkin ole päärynävartaloisia? Pienet rinnat, pitkä ja kapea selkä, leveähkö takamus ja lyhyehköt jalat. A-linjainen mekko sopii päärynälle parhaiten, koska yläosa on siro. 

Vierailija
64/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järven kesäinen usva vettä valuvan kehon kietaisuun ja lintujen pirteä laulu liinana perhosten tanssittamalla hiuskasvulla. 

Vierailija
65/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikös suurin osa suomalaisista naisista kuitenkin ole päärynävartaloisia? Pienet rinnat, pitkä ja kapea selkä, leveähkö takamus ja lyhyehköt jalat. A-linjainen mekko sopii päärynälle parhaiten, koska yläosa on siro. 

Suurin osa on normaalivartaloisia, periaatteessa siis tiimalasti jos ohittaa ylipainon, sen voi päätellä valmisvaatteista, sillä jos oltaisiin päärynöitä niin pukusetti olisi hame/housut 42-44 ja yläosa 38-40.

Vierailija
66/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ehkä, jos olet mallia itäsaksalainen kuulantyöntäjä. Minulle sopii airona Y-mallisena parhaiten A-linja ja näytän siinä laihimmalta.

Vierailija
67/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuusikymppisen naisen pitäisi varta vasten yrittää miellyttää ketään? Pukeutuu sillä tavalla kuin itselleen sopii ja miten on hyvä olla, puhtaisiin vaatteisiin ja kulkee pää pystyssä. 

Vierailija
68/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jakku puku tekee naisen.

Niin sun mielestä,mutta mun mielestä jakkupu tekee kanamaisen olemuksen...😝

Vierailija
69/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman paljon ryppyjä peittävä. Tuossa iässä seksuaalisuutta ei vain ole kuin korkeintaan kantajansa mielikuvituksessa.

Ryppyjä? Itselläni ei ole niitä edes naamassa vielä. Lääkäri kehui mun ihoa kaksikymppisen ihoksi, hän tsekkaa senkin vuosittaisessa diabeteskontrollissa.

T N65

Joo. Vain täällä vauvalla tapaa näitä täysin rypyttömiä 65-vuotiaita. Ihme ja kumma, kun niitä ei ole missään muualla.

N55

Vierailija
70/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman paljon ryppyjä peittävä. Tuossa iässä seksuaalisuutta ei vain ole kuin korkeintaan kantajansa mielikuvituksessa.

Ryppyjä? Itselläni ei ole niitä edes naamassa vielä. Lääkäri kehui mun ihoa kaksikymppisen ihoksi, hän tsekkaa senkin vuosittaisessa diabeteskontrollissa.

T N65

Joo. Vain täällä vauvalla tapaa näitä täysin rypyttömiä 65-vuotiaita. Ihme ja kumma, kun niitä ei ole missään muualla.

N55

Babyface löytää ymmärtäväiset fanitja kateelliset harput yhdestä paikasta. 

Vierailija
71/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä laittaa päälleen tai mikä on tyyli. 60-vuotiaat mummelit ei kiinnosta ketään, ei miehiä eikä naisia.

Vierailija
72/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T N65

N55

Harmittaako noin paljon?

Vierailija
73/103 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiukan nuorempi, 51-vuotias ja pukeudun ihan normaalisti. En yritä teineillä, en jaksa aina seurata muotia, mutta en ole kovin muodollinenkaan. Tänään esimerkiksi oli päällä mustat pillifarkut (tiedän, menneet muodista, mutta minulla on sutjakat sääret ja monet hyvät pillit kaapissa) , vaaleansininen trikoopaita ja lyhyt musta neuletakki. Huomenna laitan vaaleansiniset suorat farkut ja vaaleansinisen neuleen kaveriksi. 

Olen normaalipainoinen kokoa M tai joskus  jopa S, joten pukeutuminen on helppoa. 

Vierailija
74/103 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynähame ja joku tyylikäs ei-toimistomainen tiukka kauluspaita.

Vierailija
75/103 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille sopii mekko (tuon ikäisellä helman pituus suunnilleen polveen tai pidempi, mikä parhaiten omalle kropalle sopii) ja suunnilleen samanmittainen pidempi neuletakki siistiksi työasuksi. 

Tai sitten hame ja pusero, ja neuletakki. Kun ostaa reilunkokoisen puseron, joka laskeutuu hameen päälle, eivät mahdolliset vyötärömakkarat näy ollenkaan.

Jakkupukujakin tehdään nykyään joustavasta materiaalista. Yllättävän rentoja päällä, itse ainakin tykkään.

Sitten jos housuista tykkää, niin suorat ) leveähköt lahkeet on tyylikkäät toimistolla. Kauluspaita samaa sävyä, niin kylläpä on tyylikäs. Päälle voi pukea vielä neuleliivin tai neuletakin, tai vaikka sen jakun. 

Kerrospukeutuminen on myös hyvin tyylikästä ja peittää vartalon virheet. Tsekkaa Gudrun Sjöden -tyyli (ei välttämättä värien ja kuvioiden puolesta, mutta juuri sen tyylikkään kerrospukeutumisen, jossa on aikuista naista imartelevat, väljät ja laskeutuvat linjat.)

Nykyään on siistejä toimistotennareita, jos haluaa olla mukavissa kengissä. Niitä löytyy kaikissa väreissä, joten voi sävyttää jalkineetkin asuun sopiviksi. 

Sinä oman elämäsi muotitoimittaja-etikettiguru wanna-be olet koominen, ja oletettavasti mielisairas.

Et päässyt töihin alalle joten messuat vauvavitunfissä.

Oho, oletpas katkera. Miten se elämä on noin vinksalleen mennyt :-/

Terveempi kuin Lenita-setä

Vierailija
76/103 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Art Deco

Vierailija
77/103 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi puolituttu nainen on reilusti yli 70 ja pukeutuu milloin farkkuihin, milloin sporttisesti, milloin smart casual. Hänellä on homma hallussa. Ei ikinä pidä mekkoja. Mutta hän onkin hyväkuntoinen.

Vierailija
78/103 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuuskymppisenä naisena tosiaan kysyttävä Vauva.fi:stä neuvoa, millaisia kuteita voi käyttää? Kai nyt tähän huikeen hienoon ikään ehtineenä, tuntee jo itsensä ja tyylinsä. Ei ole pakko miellyttää ketään, kunhan miellyttää itseään. Olisi mielenkiintoista tietää, millaista pukeutumistyyliohjeistusta kuuskymppiselle miehelle annettaisiin vauvalaisilta. 

Vierailija
79/103 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nimittäin itse se ikäinen.  Kuten älykkäimmät saattoivat aloituksesta päätellä.

Minä olen alle viisikymppinen, ja käytän vain vaatteita joista itse pidän. 

Suosittelen sinullekin. Aina löytyy joku, joka valittaa, parasta miellyttää ainakin itseään. 

Vierailija
80/103 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kuuskymppisenä naisena tosiaan kysyttävä Vauva.fi:stä neuvoa, millaisia kuteita voi käyttää? Kai nyt tähän huikeen hienoon ikään ehtineenä, tuntee jo itsensä ja tyylinsä. Ei ole pakko miellyttää ketään, kunhan miellyttää itseään. Olisi mielenkiintoista tietää, millaista pukeutumistyyliohjeistusta kuuskymppiselle miehelle annettaisiin vauvalaisilta. 

AP kuuluu niihin sietämättömiin ihmisiin, joilla on huono itsetunto ja he vaativat ympäristöltä hyssyttelyä ja hoitamista sen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä