Vinkkejä todella köyhälle ruokaostoksiin
Puuro ja margariini on hyvää, siihen pakkasmarjoja päälle. Sienikastike suppilovahveroista (kävin metsässä), sipulista ja kermasta + keitetyt perunat. Mitä kaikkea edullista keksitte ihmiselle, jollaa on rahat todella tiukassa??
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto alle euron tölkki s-market, kalapuikot terveellisiä alle 2e- aamusta hävikkivihannekset ja hedelmät. Sain itse 0,60e kaksi laaria viinirypäleitä. Mene kauppaan ennen ilta yhdeksää hakemaan -60% tuotteita!!
Puolen kilon pussi kuivattuja herneitä 1 euro.. Siitä saa 2,5 litraa hernesoppaa. Riittää koko viikoksi ja maistuu tuhat kertaa paremmalta kuin purkkihernari
Etkä sä laita hernekeittoon mitään muuta kuin herneitä (ja mausteita ja vettä)?
Voihan siihen laittaa vaikka sipulia ja porkkanaa. Hintaa tulee yhteensä 2 euroa maximissaan
Olen todella pa joten rahaa ei juuri ruokaan riitä. Käytän paljon juureksia, kaalia, kananmunia ja sieniä. Puuroa tulee syötyä paljon, itse tehtyä hernekeittoa myös. Alelaputetuilla tuotteilla saa välillä monipuolisuutta ruokavalioon.
Ale-laputetut ovat eineksiä eivätkä ne lisää millään tavalla monipuolisuutta. Ravitsemuksellisesti täysi nolla. Ja ale-laputettuina on yleensä vain kaupan kalleimpia tuotteita, jotka ovat alennettunakin kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Ale-laputetut ovat eineksiä eivätkä ne lisää millään tavalla monipuolisuutta. Ravitsemuksellisesti täysi nolla. Ja ale-laputettuina on yleensä vain kaupan kalleimpia tuotteita, jotka ovat alennettunakin kalliita.
Itse ostan usein kanaa alelaputettuna. Marinoitukin käy kunhan ei ui marinadiliemessä. Lasken kilohinnan että oikeasti on halvempi kuin halvimmat normaalihintaiset.
Myös leipää ostan laputettuna, mutta vain sitä halpaa mitä syön muutenkin, pakastimeen menee joka tapauksessa kun kuluu niin vähän.
Sellaista richsplainingiä tänään. Köyhä on kuulkaas halvan ruoan asiantuntija, ihan pakon edessä. Tiedämme tasan tarkkaan mitä mikin ruoka-aine maksaa. En tarvitse apuanne, kiitos vaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Porkkanat ensi maanantaina lidlissä 0,79€/kg, raastetta, keitettyä, sosetta, sämpylöihin, kiusaukseen. Voi myös pakastaa. Halvimmat omput yleensä Puolalaista hyvää IdaRediä. Peruna halpaa.
Marjapuuro, mannaryynit on lähes ilmaisia ja vielä ehtii puolukoita keräämään. Kananmunista halpaa protskua.
Alelappulihaa jos löytyy, pitää vaan katsoa että ei ole jotain niin kallista että laputettunakin on kalliimpaa kuin joku muu. Kotona heti pannulle ja ruuaksi, voi pakastaa valmista ruokaa.
Paljonko luulette, että köyhän pieneen pakastimeen mahtuu? Omani on jo täpösen täynnä marjoja. Pari pussia omenasosetta mahtuu vielä.
Muikkuja saa nyt halvalla. Sen kanssa perunamuusia. Jälkiruoaksi vispipuuroa.
Halpaa. Herkullista. Ravitsevaa.
Youtubesta ideoita löytyy kun etsii emergency budget grocery shopping