Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (660)
Mitä voisi pyytää virkatuista kolmiohuiveista? Isoista kaulaan kiedottavista, akryylilangasta tai villasekoitelangoista tehdyistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on vielä eläintiloja ja sinne saa tulla käymään, niin he voisivat myydä päivä maalla-lippuja. Siinäpä ideaa. Vaikka tiettynä päivänä ja ajankohtana opastettu käyntitoteutus.
Niin että lapset pääsisivät säikyttelemään eläimiä ja heittelemään niitä kivillä ja kepakoilla. Ei käy.
Lasten vanhempien tehtävä se on huolehtia ja kasvattaa lapsi niin että hän ymmärtää ettei eläimiä saa kiusata, häiritä ja koskea ilman lupaa. Ei kai vanhemmat lapsiaan yksin mihinkään kotieläinpihalle päästä, eihän?
Juuri kesällä oli kotieläintilalta juttua, kuinka perheet lapsineen säikyttelevät eläimiä ja heittelevät niitä jollakin. Ja vanhemmat siis mukana.
Ei kukaan vastuullinen eläinten omistaja tuollaisia tiluksilleen halua.
Meillä ei koskaan ole ollut tilalla järjestyshäiriöitä. Ehkä se riippuu niin paikkakunnasta. Se päivä tuo paljon iloa perheille.
Adults only - maatilapäivä olisi kiva. Ei kiljuvia lapsia. Osallistuisin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin kivoista itsetehdyistä heijastimista. Mutta niiden pitää olla huolellisesti tehtyjä. Annan niitä pikkulahjoina tutuille.
Itse tehty tuote ei tässä tapauksessa ole heijastin vaan vain heijastava tuote. Oikea heijastin on henkilösuojain ja sen pitää täyttää tietyt standardit ja CE-hyväksynnän kriteerit.
https://www.saintex.fi/mika-on-heijastinstandardin-vaatimus-suomessa/
https://www.liikenneturva.fi/liikenteessa/heijastavat-tuotteet/
Vierailija kirjoitti:
Mitä voisi pyytää virkatuista kolmiohuiveista? Isoista kaulaan kiedottavista, akryylilangasta tai villasekoitelangoista tehdyistä?
Mua harmittaa vieläkin, kun en ostanut kerran sellaista ruskan väristä (oranssia) hartiahuivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa vieläkin, kun en ostanut kerran sellaista ruskan väristä (oranssia) hartiahuivia.
Paljonko oli hinta, muistatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ostaa leivonnaisia (ei tiedä hygieniasta), mutta esim. JÄRKEVÄÄN hintaan olevia villasukkia. Esimerkiksi 5-10 euron villasukkia.
Vauvan sukat saat vitosella tarjouslangasta. Aikuisten sukkiin lanka maksaa jo 5€ eli ei jäisi yhtään tekopalkkaa monen tunnin työstä. Voi helposti mennä parikin päivää tehdessä.
Ei sukkiin sentään monen päivän palkkaa voi laskea. Mutta käsinneulotuista naisten sukista noin 20 euroa on ihan ok hinta. Jos ei sitä ole varaa maksaa, niin pitää ostaa tehdastekoiset kaupan sukat. Eri.
Sukkiin ei tosiaan voi laskea mitään tuntipalkkaa. Se minkä asiakas on valmis maksamaan, on vain jokin mitättömän pieni vaivanpalkka. Itselläni ainakin menee aikuisten sukkien kutomiseen useampi päivä, selkeästi yli 10 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko oli hinta, muistatko?
En muista. Sen muistan, ettei se ihan halvimmasta päästä ollut.. Siinä oli sellaset kivat tupsutkin reunoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse.
Ylihinnoiteltua, eli hinnoiteltu niin että tekijälle jää jotain käteen.
Lankojen hinnalla pitäisi myydä. Tai vieläkin halvemmalla.
Tiedän mm. neulojia jotka antavat tekemiään villasukkia ilmaiseksi vain joulun alla oleviin keräyksiin erittäin vähävaraisia varten. Näistä keräyksistä sitten jaetaan esim. iäkkäille ja syrjäytyneille sosiaalitoimen asiakkaille joulupaketti jossa on ne sukat, kahvipaketti ja suklaata (rasia tai levy).
Ei välttämättä. Asunnottomille lahjoitettuja neuleita oli jaettu jossain Helsingin puistossa kenelle tahansa joka halusi ottaa. Ei kysytty asumiskuvioista mitään. Ei mennyt niille joille oli lahjoitettu. Pakolaiset heittivät kuulemma roskiin. Itse lahjoitan enää hyväntekeväisyyteen jossa ne myydään eniten tarjoavalle julkisesti netissä. Voin itse seurata että ne myydään eikä oteta omaan käyttöön tai heitetä roskiin.
No tämä ei ole Helsinki joten diakonia ja sosiaalitoimi tuntee vakioasiakkaansa ja tietää joulupaketin tarpeen. Täällä ei ole edes ruokajonoja eikä pakolaisia.
Henkilökohtaisesti annan apuni suoraan yhdelle tuntemalleni todella vähävaraiselle, esim. ruokakassien muodossa. Vastineeksi hän lupaa muistaa minua taas iltarukouksessaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvakoruja olen ostanut mielelläni, mutta en enää kun tarjonta on kaikilla samanlaista vanerileikattuja tai siitä jostain muovintapaisesta tehtyä. Tai sitten niitä massasta tehtyjä karkkeja. Lisäksi ei nykyään enää voi luottaa siihen, että koukuista ei tulisi allergiaa. Jos joku keksisi tuolle saralle jotain uutta, niin ostaisin mielelläni.
Teen korviksia ja jokaisessa taustapahvissa lukee että koukut on kirurginterästä. Kerron myös kysyttäessä että ostan kaikki metalliosat suomalaisista kaupoista. Uskallatko luottaa siihen? Vaneria en käytä, kutistemuovia ja massaa kyllä, mutta yritän niissäkin keksiä jotain erilaista kuin muilla.
Onhan korujesi koukut irrotettavissa helposti ja siististi niin että voin vaihtaa koruihin omat, varmasti hopeiset tai kultaiset koukut niiden tilalle?
On, ei tarvitse kuin vähän avata välirengasta, mitkä nekin muuten on kirurginterästä. Mutta siis lähtökohtaisesti et luota siihen mitä myyjä kertoo materiaaleista?
En luota, varsinkaan koruissa. Kuinka helppoa myyjän onkaan sanoa oikeasti Temu-tuotteen olevan ihan sitä mitä asiakas haluaa.
Ärsyttää, kun temuttajat pilaa maineen meiltä rehellisiltä tekijöiltäkin.
Se joku muija kertoi lehtijutussa tilaavansa Temusta myös leivontatarvikkeet, kun leipoo paljon myyjäisiin.
Eli en osta myyjäisistä enää mitään syötävää.
Tarkoitatko työvälineet, muotit ja tyllat ym vai sokerimassat, elintarvikevärit jne? No samapa tuolla, en taida itsekään ostaa enää kun ei voi tietää miten tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolainen kinkku-, jauheliha- tai tonnikalapiirakka pyöreässä foliovuoassa.
On muuten kalliiit värkit tämmöiseen. Makeat piirakat ovat huomattavasti huokeampia valmistaa - ja myydä.
Ihan yhtä kalliiksi se tulee samoista aineista kotona tehdä, mutta säästyypähän tekemisen vaivalta.
Villasukat, mikään muu ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Taateli kuiva kakkua.
Jota voi syödä kakku lautaselta kahvi lusikalla.
Villasukat itselle
Villasukat aikuiselle lapselle
Villatumput aikuiselle lapselle
Leipää x 2
Kuivakakkua x 2
Pipareita paljon x 2
Vierailija kirjoitti:
Miksei mistään saa enää rahkapiirakoita.
Aamen. Eikä täytteeseen todellakaan mitään sitruunarahkaa eikä missään tapauksessa rusinoita.
Oma edesmennyt mummu teki kyllä maailman parhaita rahkapiirakoita.
Vierailija kirjoitti:
Piparkakkutalon, imellettyä perunalaatikkoa, kuivakakkuja, lampaantaljoja, glögiä, ...
Kaupan glögien hinnalla kukaan ei ala tekemään sitä itse.
Monet erilaiset sillit purkeissa, rosolli ja hölskykurkut, leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvakoruja olen ostanut mielelläni, mutta en enää kun tarjonta on kaikilla samanlaista vanerileikattuja tai siitä jostain muovintapaisesta tehtyä. Tai sitten niitä massasta tehtyjä karkkeja. Lisäksi ei nykyään enää voi luottaa siihen, että koukuista ei tulisi allergiaa. Jos joku keksisi tuolle saralle jotain uutta, niin ostaisin mielelläni.
Teen korviksia ja jokaisessa taustapahvissa lukee että koukut on kirurginterästä. Kerron myös kysyttäessä että ostan kaikki metalliosat suomalaisista kaupoista. Uskallatko luottaa siihen? Vaneria en käytä, kutistemuovia ja massaa kyllä, mutta yritän niissäkin keksiä jotain erilaista kuin muilla.
Onhan korujesi koukut irrotettavissa helposti ja siististi niin että voin vaihtaa koruihin omat, varmasti hopeiset tai kultaiset koukut niiden tilalle?
On, ei tarvitse kuin vähän avata välirengasta, mitkä nekin muuten on kirurginterästä. Mutta siis lähtökohtaisesti et luota siihen mitä myyjä kertoo materiaaleista?
En luota, varsinkaan koruissa. Kuinka helppoa myyjän onkaan sanoa oikeasti Temu-tuotteen olevan ihan sitä mitä asiakas haluaa.
On se vaan elämä helppoa ja mukavaa, kun ei ole noin perkuleen allerginen ja yliherkkä kaikelle. Minä käytän kiinakrääsääkin ihan mielelläni, jos se on kaunista omaan silmään.
Kysymys on myös periaatteesta olla ostamatta yhtään mitään Temu-krääsää. Kutiavat korvanlehdet eivät ole sen seurauksena kovin mukavat nekään, siksi jätänkin nykyään kaikki itsetehdyt korvikset ostamatta, ellei niihin voi itse helposti vaihtaa jalometallisia koukkuja. NIkkeliallegia ilmeni ensimmäisen kerran rippileirillä housujen metallisen napin taustan osuessa ihoon. Olen myös varsin allerginen sinun kaltaisillesi ihmisille.
Ei sokeri kyllä ole diabeetikoilta kokonaan kiellettyä. Kai vältät myös kaikkea rasvaa?