Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (666)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse.
Ylihinnoiteltua, eli hinnoiteltu niin että tekijälle jää jotain käteen.
Lankojen hinnalla pitäisi myydä. Tai vieläkin halvemmalla.
Tiedän mm. neulojia jotka antavat tekemiään villasukkia ilmaiseksi vain joulun alla oleviin keräyksiin erittäin vähävaraisia varten. Näistä keräyksistä sitten jaetaan esim. iäkkäille ja syrjäytyneille sosiaalitoimen asiakkaille joulupaketti jossa on ne sukat, kahvipaketti ja suklaata (rasia tai levy).
Sokeroituja hedelmiä, isoja kauniita kokonaisia tai siivuja, mitkä kelpaa juhlalevonnaisten koristeiksi, ei mitään sentin silppua.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan enää järjestä Naisten joulumessuja, voisiko joku elvyttää ne takaisin?
Anopin tekeleitä oli joskus siellä myynnissä. Myyntipöytä oli niin kallis, ettei kannattanut mennä toista kertaa.
Eli materiaalien ja työn hinnan päälle tulee se myyntipaikka. Silti pitäisi myydä käsin neulotut sukat vitosella.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Teen itse mitä haluan jouluksi.
Tuo on jo harvinaista nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvakoruja olen ostanut mielelläni, mutta en enää kun tarjonta on kaikilla samanlaista vanerileikattuja tai siitä jostain muovintapaisesta tehtyä. Tai sitten niitä massasta tehtyjä karkkeja. Lisäksi ei nykyään enää voi luottaa siihen, että koukuista ei tulisi allergiaa. Jos joku keksisi tuolle saralle jotain uutta, niin ostaisin mielelläni.
Teen korviksia ja jokaisessa taustapahvissa lukee että koukut on kirurginterästä. Kerron myös kysyttäessä että ostan kaikki metalliosat suomalaisista kaupoista. Uskallatko luottaa siihen? Vaneria en käytä, kutistemuovia ja massaa kyllä, mutta yritän niissäkin keksiä jotain erilaista kuin muilla.
Onhan korujesi koukut irrotettavissa helposti ja siististi niin että voin vaihtaa koruihin omat, varmasti hopeiset tai kultaiset koukut niiden tilalle?
On, ei tarvitse kuin vähän avata välirengasta, mitkä nekin muuten on kirurginterästä. Mutta siis lähtökohtaisesti et luota siihen mitä myyjä kertoo materiaaleista?
En luota, varsinkaan koruissa. Kuinka helppoa myyjän onkaan sanoa oikeasti Temu-tuotteen olevan ihan sitä mitä asiakas haluaa.
Ärsyttää, kun temuttajat pilaa maineen meiltä rehellisiltä tekijöiltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Puisia paistokapustoja. Niitä menee. Ja eivät naarmuja paistoastioiden pintoja. Kuka vaan osaisi niitä sorvata myyjäisiin?
Eipä noita ilman oikeita työkaluja ja sopivaa materiaalia noin vain tehdä.
Miksei mistään saa enää rahkapiirakoita.
Käsin tehtyjä saippuoita
Villasukkia
Villalapasia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse.
Tiedän mm. neulojia jotka antavat tekemiään villasukkia ilmaiseksi vain joulun alla oleviin keräyksiin erittäin vähävaraisia varten. Näistä keräyksistä sitten jaetaan esim. iäkkäille ja syrjäytyneille sosiaalitoimen asiakkaille joulupaketti jossa on ne sukat, kahvipaketti ja suklaata (rasia tai levy).
Mut eikös nuo ole sellaisia tavallisia sukkia?
Tallinnan joulutorilla sai ainakin ostaa glögiä. Se lämmitti, kun siellä kylmässä kierteli kojuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Asunnottomille lahjoitettuja neuleita oli jaettu jossain Helsingin puistossa kenelle tahansa joka halusi ottaa. Ei kysytty asumiskuvioista mitään. Ei mennyt niille joille oli lahjoitettu. Pakolaiset heittivät kuulemma roskiin. Itse lahjoitan enää hyväntekeväisyyteen jossa ne myydään eniten tarjoavalle julkisesti netissä. Voin itse seurata että ne myydään eikä oteta omaan käyttöön tai heitetä roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Asunnottomille lahjoitettuja neuleita oli jaettu jossain Helsingin puistossa kenelle tahansa joka halusi ottaa. Ei kysytty asumiskuvioista mitään. Ei mennyt niille joille oli lahjoitettu. Pakolaiset heittivät kuulemma roskiin. Itse lahjoitan enää hyväntekeväisyyteen jossa ne myydään eniten tarjoavalle julkisesti netissä. Voin itse seurata että ne myydään eikä oteta omaan käyttöön tai heitetä roskiin.
Ikävää käytöstä.
Nyt on syyskuu… En vielä edes ajattele sitä vielä. J-sana on vielä kielletty tässä vaiheessa vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan villasukkia. Minulla on nivelrikko. Niin ne tuntuvat hyviltä jaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Tallinnan joulutorilla sai ainakin ostaa glögiä. Se lämmitti, kun siellä kylmässä kierteli kojuja.
Glögiä oli monia eri makujakin. Oli vaihtoehtoja.
Riisipuuroa joka on maustettu erikoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko joulukortteja?
En minä ainakaan ostaisi. Ei niitä enää nykyään tule lähetettyä.
No eikö lahjankin mukana ole mukava antaa korttitoivotus?
Ostain aina jotain leivonnaisia joita ei tule tehtyä itse. Ei mitään semmosia perinteisiä esim joku joulutorttu tai piparia. Viimeksi joku nainen oli tehnyt jotain älyttömän hyviä rahkakermajoululeivoksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvakoruja olen ostanut mielelläni, mutta en enää kun tarjonta on kaikilla samanlaista vanerileikattuja tai siitä jostain muovintapaisesta tehtyä. Tai sitten niitä massasta tehtyjä karkkeja. Lisäksi ei nykyään enää voi luottaa siihen, että koukuista ei tulisi allergiaa. Jos joku keksisi tuolle saralle jotain uutta, niin ostaisin mielelläni.
Teen korviksia ja jokaisessa taustapahvissa lukee että koukut on kirurginterästä. Kerron myös kysyttäessä että ostan kaikki metalliosat suomalaisista kaupoista. Uskallatko luottaa siihen? Vaneria en käytä, kutistemuovia ja massaa kyllä, mutta yritän niissäkin keksiä jotain erilaista kuin muilla.
Onhan korujesi koukut irrotettavissa helposti ja siististi niin että voin vaihtaa koruihin omat, varmasti hopeiset tai kultaiset koukut niiden tilalle?
On, ei tarvitse kuin vähän avata välirengasta, mitkä nekin muuten on kirurginterästä. Mutta siis lähtökohtaisesti et luota siihen mitä myyjä kertoo materiaaleista?
En luota, varsinkaan koruissa. Kuinka helppoa myyjän onkaan sanoa oikeasti Temu-tuotteen olevan ihan sitä mitä asiakas haluaa.
Ärsyttää, kun temuttajat pilaa maineen meiltä rehellisiltä tekijöiltäkin.
Se joku muija kertoi lehtijutussa tilaavansa Temusta myös leivontatarvikkeet, kun leipoo paljon myyjäisiin.
Eli en osta myyjäisistä enää mitään syötävää.