Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sosionomeilla on niin surkea palkka?

Vierailija
30.06.2023 |

Työ on kuitenkin kuormittavaa ja opinnotkin todella työläät.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tienaavat?

Vierailija
2/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin aloituspalkka valmistumisen jälkeen 2300€/kk. Pääkaupunkiseutu.

Kaupan kassa tienaa saman verran ilman koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinataloudessa pitää löytää tuottava ala. Jos syö vain veronmaksajien rahoja, niin ei silloin voi olettaa että palkka olisi hyvä. Suomessa on liiankin hyviä julkisia palkkoja. Voisi leikata reilusti puolet nykyisistä. Varsinkin lääkäreiltä.

Vierailija
4/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituspalkka jos ei ole mitään kokemusta alalta vain opiskeltu ammatti. Nouseehan  palkka normaalisti vuosien mittaan. Eihän tuo huono ole. 

Vierailija
5/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä tavannut sosionomia, joka ansaitsisi palkkansa. Toki noita on tosi erilaisissa työpaikoissa, joten ei voi yleistää. Mutta minä olen sattunut joutumaan asioimaan eri paikoissa jonkin kokoisen sosionomiotannan kanssa. Näitä kaikkia on yhdistänyt merkittävä epäammattimaisuus työssään. Karmeaa katseltavaa, kun saavat paljon tuhoa aikaan, kun eivät kykene ammattimaiseen työskentelyyn.

Mene töihin!

Vierailija
6/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupankassan pitäisi saada enemmänkin, kun miettii mitä voittoa kauppaketjut tekee.

Sen tulisi maksaa kansalaisilleen kelvollista tuloa hyvästä työstä.

Sen sijaan se päättää toimia epäisänmaallisesti ja riistää omia kansalaisiaan!

Kaupankassa on paljon tuottavampi ala kuitenkin kuin sosionomi.

Vierailija
7/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla on surkea palkka. Ryhtykää kansanedustajiksi, voitte itse korotella palkkioitanne kuten tänä keväänä runsas 500€/kk  lisää jo ennestään isoon palkkioon.

Vierailija
8/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useilla on surkea palkka. Ryhtykää kansanedustajiksi, voitte itse korotella palkkioitanne kuten tänä keväänä runsas 500€/kk  lisää jo ennestään isoon palkkioon.

Liian pieni hinta, kun vastapalvelukseksi joutuu sylkykupiksi ja kaikkien halveksinnan kohteeksi.

Vierailija
9/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähtee tolla palkalla töihin? Sosionomeille on paljon kuitenkin hommia jossa lähtöpalkka edes 2500€.

Vierailija
10/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi syytä: naisvaltainen ala ja sosiaaliala.

Vierailija
11/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole työläät opinnot, varmaan amkin helpoimmat

Vierailija
12/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useilla on surkea palkka. Ryhtykää kansanedustajiksi, voitte itse korotella palkkioitanne.

En voi kun oon heittänyt aatuläppää vuonna 2002 facessa.

Vierailija
13/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markkinataloudessa pitää löytää tuottava ala. Jos syö vain veronmaksajien rahoja, niin ei silloin voi olettaa että palkka olisi hyvä. Suomessa on liiankin hyviä julkisia palkkoja. Voisi leikata reilusti puolet nykyisistä. Varsinkin lääkäreiltä.

Oletko koskaan miettinyt sitä, että sosiaaliala yrittää saada ihmiset siihen kuntoon, että he kykenisivät työelämään ja, jos kaikesta huolimatta eivät kykene, niin olisivat niin hyväkuntoisia, että tarvitsevat mahdollisimman vähän yhteiskunnan palveluja ja tukia? ( kannattaa tsekata vaikka nykyinen valtioneuvoston strategia sosiaali-ja terveydenhuollolle.

Et tajua yhtään mitä sosiaalialalla tehdään ja miten paljon tämä ala tuo säästöjä tälle yhteiskunnalle.

Viime aikoina olen alkanut haaveilemaan siitä, että lakkautetaan sosiaaliala kokonaan. Katsotaan sitten 5 vuoden päästä, kun tyhmimmätkin alkavat tajuta sosiaalialan merkityksen tälle yhteiskunnalle.

Vierailija
14/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi on kuin toistaitoinen lähihoitaja. Opinnot eivät ole työlästä nähneetkään.

Sosionomina sekä yhteiskuntatieteiden maisterina sanon, että olet totaalisen väärässä. Minä tiedän mistä puhun. Sinä et.

Vierailija
15/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sosionomi ja myönnän, ettei opinnot olleet kovinkaan työläät, mutta kuitenkin työläämmät kuin aikaisempi kandin tutkintoni. Oma palkkani on n. 2800 plus lisät ja lisineen olen palkkaan tyytyväinen. Kuitenkin lisät maksetaan haitallisesta työajasta. Jos tekisin pelkkää päivätyötä en olisi palkkaan tyytyväinen. 

Koen, että sosionomi ansaitsee suurempaa palkkaa. Useissa paikoissa päivittäin väkivallan uhka, lääkevastuu, asiakkaat olettaa, että sosionomi tietää kaikesta kaiken, haastavat asiakkaat, verkostotyöskentely jne...

Vierailija
16/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sosionomi ja myönnän, ettei opinnot olleet kovinkaan työläät, mutta kuitenkin työläämmät kuin aikaisempi kandin tutkintoni. Oma palkkani on n. 2800 plus lisät ja lisineen olen palkkaan tyytyväinen. Kuitenkin lisät maksetaan haitallisesta työajasta. Jos tekisin pelkkää päivätyötä en olisi palkkaan tyytyväinen. 

Koen, että sosionomi ansaitsee suurempaa palkkaa. Useissa paikoissa päivittäin väkivallan uhka, lääkevastuu, asiakkaat olettaa, että sosionomi tietää kaikesta kaiken, haastavat asiakkaat, verkostotyöskentely jne...

Lääkevastuuta ei voi olla ilman lisäkoulutusta.

Vierailija
17/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opettajillakin on, eivätkä tosiaan ole mitään luokanopettajiin verrattavia.

Vierailija
18/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkevastuuta ei voi olla ilman lisäkoulutusta.

Jep, tarvitsee lääkeluvat, joka hoitui parin tunnin itsenäisellä opiskelulla ja tentillä. 

Vierailija
19/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Sosionomina olen vetänyt luotiliivit päälle ja lähtenyt poliisien kanssa kotikeikoille.

-Sosionomina olen istunut itsetuhoisen nuoren huoneen ovella yön ja vahtinut, että hän ei tapa itseään.

-Sosionomina olen nostanut maahan polvilleen rojahtaneen kirkuvan äidin, joka kertoo ensimmäistä kertaa elämässään jollekin lapsuudessa kokemastaan vuosia kestäneestä seksuaalisesta hyväksikäytöstä isänsä taholta.

-Sosionomina olen kuunnellut kuinka alakouluikäinen lapsi kertoo isänsä tekemästä rankasta väkivallasta perheenjäseniä kohtaan. Yksityiskohtaisesti kerrottuna.

-Sosionomina minä olen istunut useamman kerran sairaalan odotustilassa huonokuntoisen asiakkaan kanssa saadakseni asiakkaan itseltään turvaan ja saamaan riitävää apua psykiatrisesta sairaalasta.

- Sosionomina minä olen nähnyt kuinka 2- vuotias käärii hihaansa ja leikkii piikittämistä. Matki äitiään.

Ja niin edelleen ja niin edelleen ja niin edelleen.

Helppoa työtä.

Helpompaa kuin kaupan kassan?

Vierailija
20/76 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomin brutto on monessa paikkaa jo sen 2700-3000 että en nyt niin huonoksi sanoisi. On toki huono sosiaalityöntekijään verrattuna. Sosiaalialan duuni on sitten erittäin rankkaa. Ei sovi herkille.

T:sosionomi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme