Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (660)

Vierailija
641/660 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ne villasukat saisi maksaa?

Minä voisin maksaa kauniista kirjavista kirjoneulesukista 25e-35e/pari, väreistä ja kuviosta riippuen. Myös varren pitää olla riittävän pitkä.

Joo kyllähän tuo 35 € kuulostaa sopivalta, jos on hienot kuviot.

Eikä tarvii edes kuvioita kunhan on kunnon oikeaa villalankaa ja hyvä kantapäämalli, että kestää käyttöä. Kauniit tummanharmaat käy aina ja kaikkialla.

Älä unta näe, en ikinä maksaisi 35 euroa tavallisista harmaista perusvillasukista.

Vierailija
642/660 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peflettejä. Kuvioina vois olla tontut tai koivunlehdet tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/660 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kaikkien muotissa valmistettavien kakkujen ym. oston myyjäisistä, kun tajusin ihmisten tilaavan muotteja Temusta. En tykkää syödä lyijyä. Ostaisin jotain villasta tehtyä kuten kaulaliinan.

Vierailija
644/660 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkihimmeli ja olkipukki.

Vierailija
645/660 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse. 

Ylihinnoiteltua, eli hinnoiteltu niin että tekijälle jää jotain käteen.

Hmm, jos joku kävystä tehty tonttu maksaa tyyliin 8 egeä, niin ei ole ihan hinnoittelu osunut nappiin. Tai taatelikakku 25 euroa, ryöstöä.

Myyjäisten tarkoituksena on yleensä kerätä rahaa johonkin tarkoitukseen kuten koululle, yhdistykselle tms. Tällä hetkellä moni joutuu jättämään kaiken ylimääräisen kulutuksen pois.

Vierailija
646/660 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun huvittavan näköisen saunahatun.

Vierailija
647/660 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukat. En osaa itse tehdä. Tällaiset voisin ostaa.

Kalakukko.

Jotain herkkuleivonnaisia, suolaisia ja makeita.

Alkoholitonta skumppaa. Joulupöytään jotain erikoisuuksia kuten viskisilliä,  salmiakkisinappia, raparperihilloketta, katajanmarja-graavisiikaa.

Mutta kuten moni on sanonut, hinnoittelu on tärkeää. Viime vuonna vain kävelin Tuomaan markkinat läpi. Oli niin kallista, että ei tehnyt mieli ostaa mitään. 

Anna esimerkki liian kalliista?

Pieni hillopurkki 8€. Alkoholiton skumppa 18€.

Meillä muistetaan vieläkin kirkon myyjäisistä ostettu taivaallinen vadelmahillo. Sitä myytiin pienissä lasipurkeissa. Ostin yhden, nyt en muista, miksi niin vähän. Ei ole koskaan sen jälkeen syöty niin hyvää vadelmahilloa.

Vierailija
648/660 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ostaa leivonnaisia (ei tiedä hygieniasta), mutta esim. JÄRKEVÄÄN hintaan olevia villasukkia. Esimerkiksi 5-10 euron villasukkia. 

Katsopa joskus kaupassa mitä sukkalanka maksaa. Ja siihen työ päälle. Myisitkö itse vitosella tai kympillä? Jepjep.

Vain hullu maksaa muutamaa euroa enempää. Ne on vain sukat, muutamalla eurolla saa vaikka paidan.

Minä maksoin sukulaistytölle reilusti, eli 5 euroa hänen tekemistä sukista, ei edes kiittänyt. 

Toista sukkaparia sun on turha pyytää enää. Tuollaiselle kitupiikille ei kukaan enää neuloa sukkia.

Maksamani hinta oli kymmenkertainen kaupan sukkiin.

Missä kaupassa myydään noin halpoja käsinkudottuja villasukkia?

Vierailija
649/660 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ostaa leivonnaisia (ei tiedä hygieniasta), mutta esim. JÄRKEVÄÄN hintaan olevia villasukkia. Esimerkiksi 5-10 euron villasukkia. 

Katsopa joskus kaupassa mitä sukkalanka maksaa. Ja siihen työ päälle. Myisitkö itse vitosella tai kympillä? Jepjep.

Vain hullu maksaa muutamaa euroa enempää. Ne on vain sukat, muutamalla eurolla saa vaikka paidan.

Selvästikään sinä et kuulu käsin tehtyjen tuotteiden kohderyhmään. Osta kaupasta, saat halvempia. 

Moni voisi ostaa käsin tehtyjä, jos myyjät ei olisi niin ahneita. Hinta ei voi olla kalliimpi kuin kaupassa, jossa on valtavasti kuluja sen itse tuotteen lisäksi, kun tuodaan toiselta puolelta maailmaa.

Laskekaa hintoja, niin kauppa käy.

Onko ne toiselta puolelta maailmaa tuodutkin käsitöinä tehty?

(Ja miten niiden kutojien toimeentulo riittää?   Saavatko he vatsan täyteen joka päivä ja nukkuvatko he lämpimässä talossa?)

Vierailija
650/660 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olen sinkku, ja vanhemmat jo iäkkäitä - lopputulos; kukaan ei jaksa leipoa. Ilman muuta kaikki perinteiset piimä- ja taatelikakut, ehkä jotain perinne-s-keksejä tms. myös (torttuja nyt on kiva ja helppo tehä itekki)

Niitä pikkuleipiä sanottiin ässiksi.

Vierailija
651/660 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse. 

Ylihinnoiteltua, eli hinnoiteltu niin että tekijälle jää jotain käteen.

Lankojen hinnalla pitäisi myydä. Tai vieläkin halvemmalla. 

Tiedän mm. neulojia jotka antavat tekemiään villasukkia ilmaiseksi vain joulun alla oleviin keräyksiin erittäin vähävaraisia varten. Näistä keräyksistä sitten jaetaan esim. iäkkäille ja syrjäytyneille sosiaalitoimen asiakkaille joulupaketti jossa on ne sukat, kahvipaketti ja suklaata (rasia tai levy).

Ei välttämättä. Asunnottomille lahjoitettuja neuleita oli jaettu jossain Helsingin puistossa kenelle tahansa joka halusi ottaa.  Ei kysytty asumiskuvioista mitään. Ei mennyt niille joille oli lahjoitettu. Pakolaiset heittivät kuulemma roskiin. Itse lahjoitan enää hyväntekeväisyyteen jossa ne myydään eniten tarjoavalle julkisesti netissä. Voin itse seurata että ne myydään eikä oteta omaan käyttöön tai heitetä roskiin.

Kodittomilla ei ehkä ole niin tilavia talvikenkiä tai lenkkareita, että niihin mahtuu villasukat?

Vierailija
652/660 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Joulutorttu on yhdyssana. Hävettää. Suomalaiset eivät osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään.

Vierailija
653/660 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkihimmeli ja olkipukki.

Olkiukko olisi varmasti hieno joulukoriste!

Vierailija
654/660 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein hyväntekeväisyysmyyjäisiin  5 paria - 10 € kirjoneulelapasista (hyvin neulotuista) oli asiakkaiden mielestä liian paljon - en laskenut hintaa, vaan pidin itse.

Vierailija
655/660 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kaikkien muotissa valmistettavien kakkujen ym. oston myyjäisistä, kun tajusin ihmisten tilaavan muotteja Temusta. En tykkää syödä lyijyä. Ostaisin jotain villasta tehtyä kuten kaulaliinan.

Hyvä huomio. Minä en ole enää tykännyt ostaa kotileipureilta tai ylipäänsä kotona myytäväksi valmistettua elintarviketta. Mietin aina, minkä

tasoista on siisteys ollut valmistusvaiheessa. Onko muistettu pestä käsiä vessassa käynnin jälkeen, onko ainekset tuoreita ja hygienia muutenkin kohdallaan. Toki tutuilta, ostan tai otan vastaan. Ihan kohteliaisuussyistäkin. Tietysti suurin osa tuotteiden valmistajista siistejä ja tuotteet moitteettomia ja maukkaita. Ehkä tämä ”neuroosini” sai alkunsa kun niin moni esimerkiksi etninen ravintola tai nakkikioski paljastui todella huonoksi hygienialtaan. Eikös se joku piirakkaa-lörtsyfirmakin ollut lehdistössä esillä suorastaan törkeän hygienian laiminlyönnin takia.

Vierailija
656/660 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein hyväntekeväisyysmyyjäisiin  5 paria - 10 € kirjoneulelapasista (hyvin neulotuista) oli asiakkaiden mielestä liian paljon - en laskenut hintaa, vaan pidin itse.

Oikein.  Ostakoot ihmiset sitten kaupasta lapsensa, jos kuitenkin niistä tykkäsivät.  Enemmän ne akryyliset käsineet siellä kaupassa maksaa.

Vierailija
657/660 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Joulutorttu on yhdyssana. Hävettää. Suomalaiset eivät osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään.

No ainakin minulla tämä kännykkä pätkii sanoja ihan itsekseen.  Vaikka kirjoitan oikein ja vielä korjaan, kun känny katkaisee sanan, niin siitä huolimatta yhdyssanat saattaa olla väärin sitten kun olen tekstin lähettänyt.

Aina pitäisi olla niin mahdottoman tarkka ja viiteen kertaan tarkastaa.

Vierailija
658/660 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

No ainakin minulla tämä kännykkä pätkii sanoja ihan itsekseen.  Vaikka kirjoitan oikein ja vielä korjaan, kun känny katkaisee sanan, niin siitä huolimatta yhdyssanat saattaa olla väärin sitten kun olen tekstin lähettänyt.

Aina pitäisi olla niin mahdottoman tarkka ja viiteen kertaan tarkastaa.

Annetaan kielipoliisien huomautella. Eivät muuten osaa keskusteluun osallistua, reppanat.

Vierailija
659/660 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä, että maine menee myös rehellisiltä ihmisiltä. En ole koskaan tilannut mitään Temusta enkä tule tilaamaankaan. Olen tarkka siitä mitä teen myyntiin, mutta suoraan sanottuna piittaamattomien kusipäiden vuoksi kaikki muut kärsii. 

Vierailija
660/660 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukat. En osaa itse tehdä. Tällaiset voisin ostaa.

Kalakukko.

Jotain herkkuleivonnaisia, suolaisia ja makeita.

Alkoholitonta skumppaa. Joulupöytään jotain erikoisuuksia kuten viskisilliä,  salmiakkisinappia, raparperihilloketta, katajanmarja-graavisiikaa.

Mutta kuten moni on sanonut, hinnoittelu on tärkeää. Viime vuonna vain kävelin Tuomaan markkinat läpi. Oli niin kallista, että ei tehnyt mieli ostaa mitään. 

Anna esimerkki liian kalliista?

Pieni hillopurkki 8€. Alkoholiton skumppa 18€.

Meillä muistetaan vieläkin kirkon myyjäisistä ostettu taivaallinen vadelmahillo. Sitä myytiin pienissä lasipurkeissa. Ostin yhden, nyt en muista, miksi niin vähän. Ei ole koskaan sen jälkeen syöty niin hyvää vadelmahilloa.

Muistatko paljonko se hillopurkki maksoi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän