Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (412)

Vierailija
381/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunan kiukaalle joku koriste. Vaikka pieni vene.

Se pitäisi tehdä vaikka vuolukivestä että kestää kuumuutta eikä rapaudu samantien.

Vierailija
382/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin roudata myyjäisiin mun neulomia piparkakku-ukko, jouluköynnös yms taidokkaita kirjo- ja pitsineulevillasukkia (huom fresh värit jotka sointuu yhteen, ei mitään täällä mainittuja mummojen tunkkaisia väriyhdistelmiä), mutta en usko että kovinkaan moni suostuisi maksamaan niistä edes lankojen hintaa. Ymmärtäväisimmät ehkä juuri ja juuri. Kauniisiin hienoihin sukkiin menee oikeasti aikaa, ei niitä parissa tunnissa tikuteta. Etenkin jos on pidemmät sukat ja tehty ohuesta langasta. :/ 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiset villasukat

Vierailija
384/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkäisin roudata myyjäisiin mun neulomia piparkakku-ukko, jouluköynnös yms taidokkaita kirjo- ja pitsineulevillasukkia (huom fresh värit jotka sointuu yhteen, ei mitään täällä mainittuja mummojen tunkkaisia väriyhdistelmiä), mutta en usko että kovinkaan moni suostuisi maksamaan niistä edes lankojen hintaa. Ymmärtäväisimmät ehkä juuri ja juuri. Kauniisiin hienoihin sukkiin menee oikeasti aikaa, ei niitä parissa tunnissa tikuteta. Etenkin jos on pidemmät sukat ja tehty ohuesta langasta. :/ 

Kannattaa, koska joku voi innostua. Kunhan rinnalla on joku edullisempi varmasti myyvä tuote millä saat ainakin pöytämaksun katettua. Esim. pienet, heijastavat asusteet (älä myy heijastimena ilman CE-merkintää) on ihan meneviä.

Vierailija
385/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkiä kirjoneuleisia villasukkia olen ostanut sekä itselle että joululahjoiksi.

Piimä-, mauste ja taatelikakkuja ostan aina monta, viipaloin ja laitan pakkaseen. Sieltä on kiva ottaa sulamaan muutama viipale pitkälle tammikuuta.

Pieniä himmeleitä ostin kerran ja ostaisin niitä lisääkin, jos vielä jossain myytäisiin.

Kietaisupyyhe pitkille hiuksille napilla ja lenkillä esim. vihreästä froteesta olisi tuote, jonka ostaisin.

Puinen leikkuulauta, jossa urat ympärillä. Ärsyttää nämä tasaiset, kun aina välillä käsittelee mehukkaita tuotteita, jotka valuvat leikkuulaudalta pöydälle.

Paljonko leikkuulauta saisi maksaa, ja mitä puuta pitäisi olla? Mitä muuta vaatimuksia olisi, kuten esim. päätypuusta tehty leikkuulauta, muoto...

Sellanen noin 20 x 30 cm leikkuulauta jämäkkää puuta uurteet ympärillä maksaisin 35 euroa. Voisi olla vaahteraa, tammea tai pyökkiä.

Vierailija
386/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse. 

Ylihinnoiteltua, eli hinnoiteltu niin että tekijälle jää jotain käteen.

Joo, järkihintaista kotimaista ei varmaan saa. Mulla sama juttu että en ostaisi kuin järkihinnalla mutta sellaista ei saa. Eli leivon itse, askartelen kranssin itse ja sukat ostan marketista. Joulumarkkinoilla käyn vain kävelemässä ja fiilistelemässä.

Se sinun järkihintasi on polkuhinta millä tekijä käytännössä maksaa sinulle että otat hänen työnsä.

Ei ole käsityöläisen osa herkkua. Minulta tilattiin pöytä, mutta ei oltu edes materiaalikuluja valmiita maksamaan. Olisin voinut tehdä myös halvemmasta puusta, mutta materiaali oli ehdoton. Eli päätyi viilutettuun lastulevypöytään.

Tämän kun lukee, tajuaa olevansa todella etuoikeutettu kun oma isä on ollut puuseppä. Lähes kaikki huonekaluni ovat umpikoivua, joukossa on myös tervaleppäisiä. Keittiön pöydästä esitin toiveen että sen pitää olla sellainen että sen päälle voi nousta huoletta vaikka seisomaan, ja sen jalat ovatkin kymmensenttiset kantiltaan ja kansi seitsemän senttiä vahva

Vierailija
387/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisko kukaan virkattuja tai neulottuja nukkeja (tai eläimiä) joilla muutama vaate? Onko ihan mummokamaa vuosikymmenien takaa?

Kylmä totuus on, että vaikka moni asia on mukava tehdä, se ei myy. Jos teet oikein söpöjä eläinhahmoja, niin ne ehkä virkaten,mutta vaatteet pitäisi ommella. Virkatut vaatteet ovat tönkköjä ja rumia.

Tuo "mukava tehdä - myymättä jää" pätee myös vanerikorviksiin. Tai virkattuihin korviksiin. Jos virkata haluatte, tehkää vaikka kauniita reunapitsejä tai kohtuullisen kokoisia pyöreitä liinoja tms. Tai vaikka isoäidin neliöitä, joita saa sitten ostaa ja näistä koota jotain haluamaansa itse. 

Isoäidin neliöt, juu, ostaisin. Yhden monivärisen virkkasin itse kokeeksi, siihen se jäi, kun lankojen päättely ei ole mielipuuhaani. Tuossa on vain ongelmana se, että pitäisi tietää, mitä niistä tekee ja montako tarvitsee.

Vierailija
388/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä olisiko kiinnostusta joillekin helposti toteutettaville tarvikepaketeille, missä on ohje, valmiiksi leikatut palat, neula ja lankaa? Kukkaro, puhelinlaukku tms. 

Vierailija
389/412 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä olisiko kiinnostusta joillekin helposti toteutettaville tarvikepaketeille, missä on ohje, valmiiksi leikatut palat, neula ja lankaa? Kukkaro, puhelinlaukku tms. 

Ilmaisia ohjeita netti pullollaan, ei taida oikein myydä. Tai ehkä joku vaativampi käsityö mutta niitä helppoja askartelupakkauksia on kauppojen alemyynneissä aina reilusti.

Vierailija
390/412 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hm! Taidan tehdä muutamat yksiväriset sukat/säärystimet 100% villasta ja muutaman huivin ainakin. 

Käyttöön ei kannata tehdä sukkia 100% villasta koska ne sukat ei kestä käytössä. Siksi sukkalangoissa on keinokuitua, että pohjat kestää käytössä.

Vierailija
391/412 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti tehdä tämän vuoden joulumyyjäisiin neulottuja joulupalloja. Styroxpallon päälle siis neulottu talvi/jouluaiheinen kuviointi. Palloja on ja malleja kuviointeihin, mutta en ole saanut tehtyä yhtäkään neulepäällistä. Masennus vaivaa joten vaikeaa on monen asian suhteen. 

Vierailija
392/412 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisko kukaan virkattuja tai neulottuja nukkeja (tai eläimiä) joilla muutama vaate? Onko ihan mummokamaa vuosikymmenien takaa?

Kylmä totuus on, että vaikka moni asia on mukava tehdä, se ei myy. Jos teet oikein söpöjä eläinhahmoja, niin ne ehkä virkaten,mutta vaatteet pitäisi ommella. Virkatut vaatteet ovat tönkköjä ja rumia.

Tuo "mukava tehdä - myymättä jää" pätee myös vanerikorviksiin. Tai virkattuihin korviksiin. Jos virkata haluatte, tehkää vaikka kauniita reunapitsejä tai kohtuullisen kokoisia pyöreitä liinoja tms. Tai vaikka isoäidin neliöitä, joita saa sitten ostaa ja näistä koota jotain haluamaansa itse. 

Isoäidin neliöt, juu, ostaisin. Yhden monivärisen virkkasin itse kokeeksi, siihen se jäi, kun lankojen päättely ei ole mielipuuhaani. Tuossa on vain ongelmana se, että pitäisi tietää, mitä niistä tekee ja montako tarvitsee.

Minä kokeilin kerran myydä lappuja mitä jäi jostain työstä yli.  Sain myytyä ehkä 4 kpl kun torissa roikotin ilmoitusta muutaman kuukauden. Sain peräti 0,50€/ kpl. En voi suositella.

Vierailija
393/412 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hm! Taidan tehdä muutamat yksiväriset sukat/säärystimet 100% villasta ja muutaman huivin ainakin. 

Käyttöön ei kannata tehdä sukkia 100% villasta koska ne sukat ei kestä käytössä. Siksi sukkalangoissa on keinokuitua, että pohjat kestää käytössä.

Kestävät oman aikansa. Kaikki eivät halua muovia sukkiin. Säärystimissä ainakin kestää.

Vierailija
394/412 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun piti tehdä tämän vuoden joulumyyjäisiin neulottuja joulupalloja. Styroxpallon päälle siis neulottu talvi/jouluaiheinen kuviointi. Palloja on ja malleja kuviointeihin, mutta en ole saanut tehtyä yhtäkään neulepäällistä. Masennus vaivaa joten vaikeaa on monen asian suhteen. 

Ei kannata ottaa stressiä lisää. Tee itsellesi koristeeksi sitten kun jaksat syventyä neulomiseen.

Vierailija
395/412 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nohin joulupalloihin tarvitse mitään styrox-palloja sisään. Täyttää vaan vanulla tai vaikkapa langanpätkillä. 

Vierailija
396/412 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johonkin tyynynpäälliseenkin menee helposti parikymmentä lappua. Montako euroa olisit valmis maksamaan yhdestä lapusta? 

Vierailija
397/412 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkiä kirjoneuleisia villasukkia olen ostanut sekä itselle että joululahjoiksi.

Piimä-, mauste ja taatelikakkuja ostan aina monta, viipaloin ja laitan pakkaseen. Sieltä on kiva ottaa sulamaan muutama viipale pitkälle tammikuuta.

Pieniä himmeleitä ostin kerran ja ostaisin niitä lisääkin, jos vielä jossain myytäisiin.

Kietaisupyyhe pitkille hiuksille napilla ja lenkillä esim. vihreästä froteesta olisi tuote, jonka ostaisin.

Puinen leikkuulauta, jossa urat ympärillä. Ärsyttää nämä tasaiset, kun aina välillä käsittelee mehukkaita tuotteita, jotka valuvat leikkuulaudalta pöydälle.

Paljonko leikkuulauta saisi maksaa, ja mitä puuta pitäisi olla? Mitä muuta vaatimuksia olisi, kuten esim. päätypuusta tehty leikkuulauta, muoto...

Sellanen noin 20 x 30 cm leikkuulauta jämäkkää puuta uurteet ympärillä maksaisin 35 euroa. Voisi olla vaahteraa, tammea tai pyökkiä.

Ei noin pienikokoisella leikkuulaudalla tee yhtään mitään, urat syövät lopunkin tilan leikkaamiselta koska niitä ei voi tehdä liian lähelle reunaa.

Vierailija
398/412 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt kauniita pyyhe"laattoja". Semmoisia, missä lukisi kädet, vieraat, tavallisimpia nimiä jne. Niitä ostaisin mielelläni, jos jostain löytyisi. 

Vierailija
399/412 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etsinyt kauniita pyyhe"laattoja". Semmoisia, missä lukisi kädet, vieraat, tavallisimpia nimiä jne. Niitä ostaisin mielelläni, jos jostain löytyisi. 

Mä olen tilannut omani täältä.

https://www.savikauppa.fi/fi/tuoteryhma/54747-kyltit

Vierailija
400/412 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä edelleen niitä mokkapaloja ostaisin.  

Ja nyt kun aloin miettimään,  voisin itsekin tehdä vaikka huomenna.  Kaikki ainekset taitaa löytyä kaapista.  

Mitään varsinaista joulujuttua en ostaisi.  No ehkä jotain käsitöitä jos olisi järkevään hintaan.  

Käsitöitä voisi muutkin ostaa, mutta aina hinta on asetettu liian kalliiksi. Eli en osta, ennen kuin hinnasta lähtee n. 80-90% pois, eli kohtuu hinnalla ostan vaikka heti.

Mikä olisi mielestäsi sopiva hinta esim villasukille? Tehty jostain market-laatuisesta sukkalangasta kuten seitsemän veljestä.

Eikö 5€ ole hyvä?

Niin. Kun sä et saa tuolla rahalla edes lankoja ostetettua. 

Mutta trollihan sä vain oletkin, se on jo huomattu monta sivua sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi