Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (553)
Vierailija kirjoitti:
Joulukortteja, herkkuhilloja, kuusenkoristeita, käsintehtyä keramiikkaa lahjaksi, ehkä taulunkin. En leivonnaisia, koska leivon itse kaiken. Myös kranssit, havupallot, kynttilät, neuleet teen itse. Erikoisia koruja voisin myös ostaa, ihan itselleni lähinnä. Mutta ei noita tavallisia, joita kaikki myyjäiset pursuaa, vaan jotain todella omaperäistä. Olen valmis maksamaan laadukkaasta tuotteesta ihan kunnon hinnan, käsityön harrastajana tiedän että tarvikkeisiin menee yllättävän paljon rahaa, lisäksi voi tulla kuluja sähköstä, postikuluja tulee ja matkakulujakin voi tulla. Ja työlle pitää laskea hinta myös. Ei noilla käsityöhommilla yleensä paljon tuntipalkoille pääse.
Mikä olisi kohtuullinen hinta esimerkiksi joulukorteista? Sellainen postikorttikoko kirjekuorella, ei överikoristeltu mutta ei mikään lastentasoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin voisin leipoa esim. saaristolaisleipiä myyntiin, mutta mitäs jos niitä ei osteta kovin montaa tai ollenkaan. Ei oikein olisi varaa maksella raaka-aineita ja sitten en saa myytyä leivonnaisia. Olen yhdeltä koulutukseltani suurtalouskokki joten osaan kyllä hygienia-asiat ja löytyy hygieniapassi. Olen töissä hoitoalalla joten hygienia on sieltäkin erittäin tuttua.
Se on se sama riski jokaisen tuotteen kohdalla, etenkin tällaisen taloustilanteen keskellä. Vain kokeilemalla selviää. Järkkää pakastimeen tilaa valmiiksi.
Huoh. Kuten jo kirjoitin edellisellä sivulla niin on täysin eri asia tehdä leivonnaisia myyntiin kuin villasukkia. Villasukat säilyy, leivonnaiset ei. Ei niitä enää pakastettuna voi myydä eikä itse tule syötyä niin paljon kaikkea.
Vuosittain tulee ostettua kransseja, usein myös villasukkia, leipää ja hunajaa. Viime vuonna ostin joululahjoiksi saunaharjoja ja saippuoita. Saapa nähdä mitä löydän tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin voisin leipoa esim. saaristolaisleipiä myyntiin, mutta mitäs jos niitä ei osteta kovin montaa tai ollenkaan. Ei oikein olisi varaa maksella raaka-aineita ja sitten en saa myytyä leivonnaisia. Olen yhdeltä koulutukseltani suurtalouskokki joten osaan kyllä hygienia-asiat ja löytyy hygieniapassi. Olen töissä hoitoalalla joten hygienia on sieltäkin erittäin tuttua.
Se on se sama riski jokaisen tuotteen kohdalla, etenkin tällaisen taloustilanteen keskellä. Vain kokeilemalla selviää. Järkkää pakastimeen tilaa valmiiksi.
Huoh. Kuten jo kirjoitin edellisellä sivulla niin on täysin eri asia tehdä leivonnaisia myyntiin kuin villasukkia. Villasukat säilyy, leivonnaiset ei. Ei niitä enää pakastettuna voi myydä eikä itse tule syötyä niin paljon kaikkea.
Huoh huoh! Anna sitten lahjaksi tai tee jotain muuta mutta varaudu siihen että osa jää myymättä tai myy viimeisellä tunnilla pois tarvikkeiden hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh huoh! Anna sitten lahjaksi tai tee jotain muuta mutta varaudu siihen että osa jää myymättä tai myy viimeisellä tunnilla pois tarvikkeiden hinnalla.
Voi luoja. Niin antaa lahjaksi kenelle kun ei ole tapana antaa lahjoja kuin omalle lapselle ja vanhemmille. Kun kyse on siitä, että on todella iso riski tehdä leivonnaisia myyntiin kun rahaa on muutenkin vähän.
Älä soita suutasi jos ymmärrys on tuota tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos jalostaisi villasukkia bähän pidemmälle ja tekisikin huovutettuja tossuja?
Lasten ja aikuisten koossa
Tossut muuten olen saanut myytyä nopeammin kuin sukat. Hintakin kyllä halpa noin 10€ koska langat oli poistokorista.
No kymppi on kyllä ihan tosi halpa! Maksaisin mielelläni 30-40 euroa, enemmänkin jos on oikein nätit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Niin antaa lahjaksi kenelle kun ei ole tapana antaa lahjoja kuin omalle lapselle ja vanhemmille. Kun kyse on siitä, että on todella iso riski tehdä leivonnaisia myyntiin kun rahaa on muutenkin vähän.
No älä herran tähden sitten leivo leipiä! 😂 Tee jotain muuta. Pitää osata ajatella nenäänsä pidemmälle tuotesuunnittelussa. Näin kaikki yrittäjät joutuvat tekemään. Joskus tulee hävikkiä. Ja puhumalla se myynti tehdään jos uhkaa käsiin jäädä. Ei silloin istuta turpa rutussa pöydän takana vaan puhutaan, kehutaan ja tarjotaan, neuvotellaan. Sun kannattaa ehkä vaan pysyä hoitsuna, sulla ei ole yrittäjän asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos jalostaisi villasukkia bähän pidemmälle ja tekisikin huovutettuja tossuja?
Lasten ja aikuisten koossa
Tossut muuten olen saanut myytyä nopeammin kuin sukat. Hintakin kyllä halpa noin 10€ koska langat oli poistokorista.
No kymppi on kyllä ihan tosi halpa! Maksaisin mielelläni 30-40 euroa, enemmänkin jos on oikein nätit.
Lanka maksoi 1-2€. Virkatut tossut, ei huovutetut. Simppelit yksiväriset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä herran tähden sitten leivo leipiä! 😂 Tee jotain muuta. Pitää osata ajatella nenäänsä pidemmälle tuotesuunnittelussa. Näin kaikki yrittäjät joutuvat tekemään. Joskus tulee hävikkiä. Ja puhumalla se myynti tehdään jos uhkaa käsiin jäädä. Ei silloin istuta turpa rutussa pöydän takana vaan puhutaan, kehutaan ja tarjotaan, neuvotellaan. Sun kannattaa ehkä vaan pysyä hoitsuna, sulla ei ole yrittäjän asennetta.
Lopeta jo. Ihmeellisen raivon vedit mun pohdiskelusta. Sä et tiedä mun asenteista mitään. Tyhmänä et osannut lukea, että joudun oikeasti miettimään asiaa rahan kannalta. En voi laittaa vähiä rahojani noin vain johonkin epävarmaan. Mene pois jo siitä häiritsemästä mua. Olet tympeä ihminen.
Leivonnaisia kuten maustekakun, lusikkaleipiä tai pipareita.
Ketjun aihe on myyjäiset, mutta jos haluaisi vähän tienata leipomalla, niin mitäs jos kaupittelisi tuotteitaan facen kaupunginosaryhmissä tms? Ottaisi ennakkoon tilaukset, mainostaisi hygieniaosaamistaan ja lemmikittömyyttään, ja leipoisi esim. saaristolaisleipiä, taatelikakkuja ja lusikkaleipiä. Ja nouto päivinä xx tai yy.
Kyllähän näitä jonkinverran näkyykin.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aihe on myyjäiset, mutta jos haluaisi vähän tienata leipomalla, niin mitäs jos kaupittelisi tuotteitaan facen kaupunginosaryhmissä tms? Ottaisi ennakkoon tilaukset, mainostaisi hygieniaosaamistaan ja lemmikittömyyttään, ja leipoisi esim. saaristolaisleipiä, taatelikakkuja ja lusikkaleipiä. Ja nouto päivinä xx tai yy.
Monella paikkakunnalla on Facebookissa Reko-ryhmä eli lähiruokaa myytävänä. Siellä myynti tapahtuu juuri tilausten perusteella ja sitten on tietty päivä, kelloaika ja paikka minne kaikki myyjät ja asiakkaat menee. Yleensä tuo paikka on siis aina sama ja Reko on esim. kerran kuukaudessa.
Ihan vain muuten tiedoksi, että kaikki ei asu kaupungeissa joissa on useita eri kaupunginosia ja niille omat faceryhmät. Ihmisiä asuu myös maaseutukunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella paikkakunnalla on Facebookissa Reko-ryhmä eli lähiruokaa myytävänä. Siellä myynti tapahtuu juuri tilausten perusteella ja sitten on tietty päivä, kelloaika ja paikka minne kaikki myyjät ja asiakkaat menee. Yleensä tuo paikka on siis aina sama ja Reko on esim. kerran kuukaudessa.
Ihan vain muuten tiedoksi, että kaikki ei asu kaupungeissa joissa on useita eri kaupunginosia ja niille omat faceryhmät. Ihmisiä asuu myös maaseutukunnissa.
Tiedän. Sen takia tekstissä oli "tms."
Kauniita villasukkia tai lapasia. Mitään syötävää en ostaisi.
Ostan villasukat, maustekakun, suolaisia leivonnaisia, piparkakkutalon ja arpoja.
Voisin ostaa jonkin grafiikanlehen, jonka kehystäisin itse. Esim. eläinaihesen.
Tykkäisin kivoista itsetehdyistä heijastimista. Mutta niiden pitää olla huolellisesti tehtyjä. Annan niitä pikkulahjoina tutuille.
Mä olen vuosikymmenten aikana ostellut: pienten lasten kokoisia esiliinoja, patakintaita ja keittiömyssyjä - sisarusten lapsille 15€/setti. Jääkaappimagneetteja jouluaiheella, vitosen kipale. Pieniä mollamaijoja, joilla on muutama vaatekerta 15-20 €/paketti. Pitsiliinoja ja koriste-esineitä kattaukseen. Kransseja oksista yms. ei havua, kun ei pää kestä ja osa tuli sisälle. Kukka-asetelmia, tykkään jouluisista tonttuasetelmista. Pari kertaa olen palkannut tuommoisen asetelman tekijän kotiinkin suunnittelemaan isompaa kokonaisuutta, kun en itse osaa ja hänellä oli ihana satutyyli ja hahmot. Tuli kunnon tonttukylä parille vuodelle, kullekin vuoden ajalle omansa.
Joskus olen ostellut erilaisia hilloja ja mehuja. Pääpaino kuitenkin käsitöillä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää, missä on joulu myyjäiset? Siitähän voisi laittaa kaupan tuulikaappiin ilmoituksen.
PKSEUDULLA:
Kaupunginosa ryhmissä niistä ilmottelevat FB. Kauppojen ilmoitustaululla. Aika usein näitä on kirkkojen tiloissa, ilman uskon ylenpalttista tuputusta. Voi siellä jonkun papin kanssa puhua, itse valitset.
Vanhan ylioppilas talon myyjäiset - ne ovat kalliit.
Itse voi myös etsiä loka-marraskuussa. Googlaa (joulu)myyjäiset, paikkakunta. Kyllä sieltä jotain vihiä tulee. :)