Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (414)

Vierailija
401/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortteja, herkkuhilloja, kuusenkoristeita, käsintehtyä keramiikkaa lahjaksi, ehkä taulunkin. En leivonnaisia, koska leivon itse kaiken. Myös kranssit, havupallot, kynttilät, neuleet teen itse. Erikoisia koruja voisin myös ostaa, ihan itselleni lähinnä. Mutta ei noita tavallisia, joita kaikki myyjäiset pursuaa, vaan jotain todella omaperäistä. Olen valmis maksamaan laadukkaasta tuotteesta ihan kunnon hinnan, käsityön harrastajana tiedän että tarvikkeisiin menee yllättävän paljon rahaa, lisäksi voi tulla kuluja sähköstä, postikuluja tulee ja matkakulujakin voi tulla. Ja työlle pitää laskea hinta myös. Ei noilla käsityöhommilla yleensä paljon tuntipalkoille pääse.

Vierailija
402/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisitko kierrätysmateriaaleista tehtyjä koristeita? Tilkkutöitä, jämälankaprojekteja, kirjansivuista askarreltuja ym?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisitko kierrätysmateriaaleista tehtyjä koristeita? Tilkkutöitä, jämälankaprojekteja, kirjansivuista askarreltuja ym?

Ei kiitos. Niitä on jo ihan tarpeeksi, olemassaolevistakin pitäisi päästä eroon.

Vierailija
404/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siilipullia

https://ohlade.com/snoozing-hedgehog-choco-buns-recipe/

Alkoi naurattaa kun luin ensin että sillipullia ja mietin että mitä hittoa nekin mahtavat olla...

Vierailija
405/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Niitä on jo ihan tarpeeksi, olemassaolevistakin pitäisi päästä eroon.

Entä käyttötavaraa? Asusteita, laukkuja ym.

Vierailija
406/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakoita (toki vain tiedetysti hyviä tekevältä tutulta myyjältä).

Vierailija
407/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä käyttötavaraa? Asusteita, laukkuja ym.

Ehkä joku muu mutta minä en, olen todella kranttu ja valikoiva sille millaisia asusteita käytän. En myöskään ostaisi tuollaisia lahjaksi toisille.

Vierailija
408/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku osaisi tehdä pellistä piparkakkumuotteja, niitä voisin ostaa. 

Kirpparit on täynnä noita oikeita piparimuotteja.

Ja lidlissä oli 1€ hinnalla 6 kpl valikoima. Myös muovisia oli, mutta ne jätin väliin.

Sä et ilmeisesti tiedä millaisia piparimuotteja aloittaja oikeasti tarkoittaa, eli vanhanajan oikeita tinapeltisiä (pläkki) tai rosterisia muotteja. ei hän mitään euron rimpuloita tarvitse.

Vierailija
409/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun piti tehdä tämän vuoden joulumyyjäisiin neulottuja joulupalloja. Styroxpallon päälle siis neulottu talvi/jouluaiheinen kuviointi. Palloja on ja malleja kuviointeihin, mutta en ole saanut tehtyä yhtäkään neulepäällistä. Masennus vaivaa joten vaikeaa on monen asian suhteen. 

Ei kannata ottaa stressiä lisää. Tee itsellesi koristeeksi sitten kun jaksat syventyä neulomiseen.

En otakaan. En ole edes kokeillut tehdä yhtäkään joten en tiedä vielä miten toimii käytännössä. 

Vierailija
410/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun piti tehdä tämän vuoden joulumyyjäisiin neulottuja joulupalloja. Styroxpallon päälle siis neulottu talvi/jouluaiheinen kuviointi. Palloja on ja malleja kuviointeihin, mutta en ole saanut tehtyä yhtäkään neulepäällistä. Masennus vaivaa joten vaikeaa on monen asian suhteen. 

Ei nohin joulupalloihin tarvitse mitään styrox-palloja sisään. Täyttää vaan vanulla tai vaikkapa langanpätkillä. 

Vai niin. Mä olen jo ostanut pallot ja toteutan asian kuten itse haluan sitten kun toteutan. En ala ostamaan vanua tai tunkemaan sisälle langanpätkiä jotka voivat rumasti tulla läpi. Langanpätkiähän pitäisi olla aivan älytön määrä, jos tuollaisia palloja tekee myyntiin.

Vierailija
411/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusen ja kinkun.

Vierailija
412/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyä sinappia, englantilaisen joulukakun, jotain kauniita pikkuleipiä (ei siis mitään koristeltuja pipareita vaan jotain mitä ei itse tule tehtyä), ehkä jotain koristeita jos on kauniita.

Vierailija
413/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oijoi. Yksivärisiä, ohuita villasukkia. Jos löytyisi mustat, istuvat, alpakanvillaa, niin ostaisin useat. Hinnasta viis.

Samoin alpakanvillaisia rannekkeita, joissa mielellään oma lämmittävä sormeke peukalolle. Ostaisin useassa värissä.

Kenen kanssa vaihdetaan numeroita?

Ostaisin myös gluteenitonta taatelikakkua, jos voisin olla varma, että gluteenitonta on.

Etkä ostaisi, kun lyötäisiin realistiset hinnat kehiin. Aina vingutaan huippumateriaaleja "alpakkaa" ja sitten ei olla kuitenkaan valmiita maksamaan edes tavallisen villalangan hintaa tekeleistä. Ja gluteeniton leivonta on kallista. Pitää olla erikseen putsatut pinnat ja välineet kauttaaltaan, ettei tule "tavallista" jauhopölyä mukaan.

Onko 30 euroa 20 cm pituisista rannekkeista liian vähän? Niissä ei kyllä ollut tuota peukaloa. Peukalokoloisista voisin maksaa 35-40 euroa?

Onko liian vähän?

Sukista toki enemmän, niihin menee enemmän aikaa ja lankaa.

Niin, kyllä tiedän, että gluteeniton leivonta on kallista, ja sikaa vievää. Siksi olisin valmis ostamaan.

Kuten sanoin, kenen kanssa vaihdetaan yhteystietoja?

Vierailija
414/414 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voisin leipoa esim. saaristolaisleipiä myyntiin, mutta mitäs jos niitä ei osteta kovin montaa tai ollenkaan. Ei oikein olisi varaa maksella raaka-aineita ja sitten en saa myytyä leivonnaisia. Olen yhdeltä koulutukseltani suurtalouskokki joten osaan kyllä hygienia-asiat ja löytyy hygieniapassi. Olen töissä hoitoalalla joten hygienia on sieltäkin erittäin tuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi