Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (412)

Vierailija
361/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin ostaa sellaisen karkeilla runsaasti koristellun piparkakkutalon. Olen liian laiska tekemään itse, mutta tykkään niistä koristeina.

Tykkäisitkö massasta tehdystä kestokoristeesta, jos se näyttäisi aidolta?

Mulla on jo sellainen, niitä löytyy netistä pilvin pimein, valoilla ja ilman. Haluaisin aidon, jonka lapsenlapset saisivat sitten syödä.

Vierailija
362/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkatuista lumihiutaleista saisi myös lasinalusia.

Käyttääkö joku muka vielä sellaisia ihan oikeasti?

Onhan ne kivoja, jos haluaa vähän juhlavammin jouluna vieraille vaikka glögit tarjota. Eihän ne arkikäyttöön olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne vanhan ajan joulukoristeet oli, metallipaperin kaltaisesta kiiltävästä materiaalista tehtyjä roikkuvia, "hämähäkki"-koristeita, sellaisia ostaisin, jos jostain löytyisi. 
Putkilo, mistä osa leikattu siivuiksi ns. suihkulähteeksi putoamaan reunoilta.

https://www.pineappleretro.co.uk/products/vintage-1980s-foil-christmas-…

Tämmösiä
 https://www.etsy.com/fi-en/listing/1854673425/vintage-1950s-lightweight…

Vierailija
364/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
365/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkatuista lumihiutaleista saisi myös lasinalusia.

Käyttääkö joku muka vielä sellaisia ihan oikeasti?

Onhan ne kivoja, jos haluaa vähän juhlavammin jouluna vieraille vaikka glögit tarjota. Eihän ne arkikäyttöön olisi.

Käytän arkena ja käyttäisin.

Vierailija
366/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse. 

Ylihinnoiteltua, eli hinnoiteltu niin että tekijälle jää jotain käteen.

Joo, järkihintaista kotimaista ei varmaan saa. Mulla sama juttu että en ostaisi kuin järkihinnalla mutta sellaista ei saa. Eli leivon itse, askartelen kranssin itse ja sukat ostan marketista. Joulumarkkinoilla käyn vain kävelemässä ja fiilistelemässä.

Vierailija
367/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse. 

Joo, järkihintaista kotimaista ei varmaan saa. Mulla sama juttu että en ostaisi kuin järkihinnalla mutta sellaista ei saa. Eli leivon itse, askartelen kranssin itse ja sukat ostan marketista. Joulumarkkinoilla käyn vain kävelemässä ja fiilistelemässä.

Se sinun järkihintasi on polkuhinta millä tekijä käytännössä maksaa sinulle että otat hänen työnsä.

Vierailija
368/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiä kirjoneuleisia villasukkia olen ostanut sekä itselle että joululahjoiksi.

Piimä-, mauste ja taatelikakkuja ostan aina monta, viipaloin ja laitan pakkaseen. Sieltä on kiva ottaa sulamaan muutama viipale pitkälle tammikuuta.

Pieniä himmeleitä ostin kerran ja ostaisin niitä lisääkin, jos vielä jossain myytäisiin.

Kietaisupyyhe pitkille hiuksille napilla ja lenkillä esim. vihreästä froteesta olisi tuote, jonka ostaisin.

Puinen leikkuulauta, jossa urat ympärillä. Ärsyttää nämä tasaiset, kun aina välillä käsittelee mehukkaita tuotteita, jotka valuvat leikkuulaudalta pöydälle.

Vierailija
369/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sinun järkihintasi on polkuhinta millä tekijä käytännössä maksaa sinulle että otat hänen työnsä.

Ei ole käsityöläisen osa herkkua. Minulta tilattiin pöytä, mutta ei oltu edes materiaalikuluja valmiita maksamaan. Olisin voinut tehdä myös halvemmasta puusta, mutta materiaali oli ehdoton. Eli päätyi viilutettuun lastulevypöytään.

Vierailija
370/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkia,lapasia,kaulaliinoja yms. tarvii aina ja on itse tehtyä. Arvostan.

Vierailija
371/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkiä kirjoneuleisia villasukkia olen ostanut sekä itselle että joululahjoiksi.

Piimä-, mauste ja taatelikakkuja ostan aina monta, viipaloin ja laitan pakkaseen. Sieltä on kiva ottaa sulamaan muutama viipale pitkälle tammikuuta.

Pieniä himmeleitä ostin kerran ja ostaisin niitä lisääkin, jos vielä jossain myytäisiin.

Kietaisupyyhe pitkille hiuksille napilla ja lenkillä esim. vihreästä froteesta olisi tuote, jonka ostaisin.

Puinen leikkuulauta, jossa urat ympärillä. Ärsyttää nämä tasaiset, kun aina välillä käsittelee mehukkaita tuotteita, jotka valuvat leikkuulaudalta pöydälle.

Paljonko leikkuulauta saisi maksaa, ja mitä puuta pitäisi olla? Mitä muuta vaatimuksia olisi, kuten esim. päätypuusta tehty leikkuulauta, muoto...

Vierailija
372/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä edelleen niitä mokkapaloja ostaisin.  

Ja nyt kun aloin miettimään,  voisin itsekin tehdä vaikka huomenna.  Kaikki ainekset taitaa löytyä kaapista.  

Mitään varsinaista joulujuttua en ostaisi.  No ehkä jotain käsitöitä jos olisi järkevään hintaan.  

Käsitöitä voisi muutkin ostaa, mutta aina hinta on asetettu liian kalliiksi. Eli en osta, ennen kuin hinnasta lähtee n. 80-90% pois, eli kohtuu hinnalla ostan vaikka heti.

Mikä olisi mielestäsi sopiva hinta esim villasukille? Tehty jostain market-laatuisesta sukkalangasta kuten seitsemän veljestä.

Vierailija
373/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä edelleen niitä mokkapaloja ostaisin.  

Ja nyt kun aloin miettimään,  voisin itsekin tehdä vaikka huomenna.  Kaikki ainekset taitaa löytyä kaapista.  

Mitään varsinaista joulujuttua en ostaisi.  No ehkä jotain käsitöitä jos olisi järkevään hintaan.  

Käsitöitä voisi muutkin ostaa, mutta aina hinta on asetettu liian kalliiksi. Eli en osta, ennen kuin hinnasta lähtee n. 80-90% pois, eli kohtuu hinnalla ostan vaikka heti.

Mikä olisi mielestäsi sopiva hinta esim villasukille? Tehty jostain market-laatuisesta sukkalangasta kuten seitsemän veljestä.

Eikö 5€ ole hyvä?

Vierailija
374/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun joukolla senaatintorille joulumarkkinoille. Sinne työmaaparakkien ja ulkohuussien keskelle. Siltä ne rumat pömpelit näyttävät.

Vierailija
375/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä.

T: Jorma

Vierailija
376/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä.

T: Jorma

Joko jorma on jäykkänä?

Vierailija
377/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalatut käpykukkakoristeet (kranssit, taulut, kimput) olis ihania, jos joku jaksaa värkätä.

Vierailija
378/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin hieman ohuempia villasukkia. Myyjäisissä on aina ylitarjontaa paksuista sukista jotka löystyy parin käyttökerran jälkeen. Sitten kun mummeleilla ei oikein ole värisilmää niin ovat väritykseltään kuin oksennuksia. Nättejä, ohkasia, hyvin istuvia villasukkia jotka mahtuu kenkiin.

Paksuja lapasia. Ei niitä seiskaveikasta neulottuja räpylöitä joista tuuli tuivertaa läpi. 

Trikoo/merinovillapipojen ja -pantojen myyjiä on ihan liikaa. Korvakorujen myyjiä myös. 

Vierailija
379/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne vanhan ajan joulukoristeet oli, metallipaperin kaltaisesta kiiltävästä materiaalista tehtyjä roikkuvia, "hämähäkki"-koristeita, sellaisia ostaisin, jos jostain löytyisi. 
Putkilo, mistä osa leikattu siivuiksi ns. suihkulähteeksi putoamaan reunoilta.

Netti- ja kivijalkakirppareilta noita löytyy. Minullakin on laatikollinen, tullut muiden ostettujen joulukoristeiden seassa.

Vierailija
380/412 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin ostaa sellaisen karkeilla runsaasti koristellun piparkakkutalon. Olen liian laiska tekemään itse, mutta tykkään niistä koristeina.

Tykkäisitkö massasta tehdystä kestokoristeesta, jos se näyttäisi aidolta?

Mulla on tuollainen, näyttää ihan aidolta piparkakkutalolta, samoin ne sen koristeet. Laitan sinne aina pienet paristovalot sisälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi