Tyttären poikaystävä ja yökyläilyt
Meillä tytär 17v ja nyt on ensimmäinen poikaystävä kuvioissa. Ovat niin "rakastuneita", kuten tietysti kuuluukin olla. Nyt tytär on muutaman kerran sanonut, että kutsuisi tämän pojan yökylään jonain viikonloppuna lähiaikoina. Näin äitinä on tästä hieman ristiriitaiset ajatukset. Ajatus ei houkuta minua sitten yhtään, mutta toisaalta tiedän, että on asioita, joille vanhemmat eivät mahda mitään. Jos en päästä yökylään, niin tekevätkö sitten puuhiaan jossain muualla? Todennäköisesti. Kotona olisi ainakin turvallinen ympäristö. Miksi lasten pitää kasvaa...
Kommentit (86)
Tyttäresi on ainakin kohtelias ja sinua kunnioittava, että kysyy onko ok pyytää poikaystävä yökylään. Kannattaako sanoa ei enää sen ikäiselle? Ja jos sinä olet asiaa kohtaan hyväksyvä se on pitkässä juoksussa hänelle turvallinen olotila kuin keksiä paikkoja, jossa voi olla poikaystävänsä kanssa. Haluat kai, että tyttäresi kasvaa itseensä luottavaksi naiseksi ja tässä on nyt sinulle äitinä haaste tukea häntä sillä polulla. Ihan tarpeeksi näkee perheitä, joissa ei välitetä yhtään mitään ja silläkin on seurauksensa nuoren itsetunnon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi seksi avioliitossa olisi huonoa? "
No ainakin jos minä olisin mennyt naimisiin sen ensimmäisen pojan kanssa jonka kanssa olin niin seksi olisi ollut katastrofaalisen huonoa. Emme sopineet seksuaalisesti yhteen sitten yhtään. Vasta neljäs mies jonka kanssa seurustelin oli sellainen että homma alkoi sujua niin että minäkin nautin.
Eipä se teinien eka räpellys, luultavasti vielä kännissä, ole mikään upea kokemus kenellekään, mutta jos olisit tämän ensimmäisen kanssa odottanut ja ajan kanssa harjoitellut, kommunikoinut, olisit säästynyt monelta murheelta. Mutta ei tuo teidän tiktok-sukupolvi jaksa keskittyä, vaan tyydytystä pitää saada heti.
"Miksi yökyläily herättää sinussa ristiriitaisia ajatuksia?"
Varmaan ihan kuten nuori ei tykkää ajatella että hänen vanhemmillaan olisi seksiä, vanhempien on usein hankala ajatella että heidän lapsillaan olisi seksiä.
"Eipä se teinien eka räpellys, luultavasti vielä kännissä, ole mikään upea kokemus kenellekään, mutta jos olisit tämän ensimmäisen kanssa odottanut ja ajan kanssa harjoitellut, kommunikoinut, olisit säästynyt monelta murheelta."
Montako kuukautta sitä pitää odottaa että se paranee? Minä seurustelin tuon pojan kanssa lähes vuoden ja seksiä siitä oli 8 kuukautta. Yhtä surkeaa koko ajan.
Ja olimme kyllä todella rakastuneita muuten ja meillä oli hauskaa yhdessä. Mutta se seksi ei vain toiminut. Usko jo.
"Mutta ei tuo teidän tiktok-sukupolvi jaksa keskittyä, vaan tyydytystä pitää saada heti."
Tuo kokemukseni on kyllä 30 vuoden takaa.
"mutta jos olisit tämän ensimmäisen kanssa odottanut ja ajan kanssa harjoitellut, kommunikoinut, olisit säästynyt monelta murheelta. "
Se mistä kukin tykkää ja mistä sängyssä syttyy ei muutu keskustelemalla. Jos toiveet ja halut ovat ihan eri paria niin sitä ei juttelulla korjata.
""mutta jos olisit tämän ensimmäisen kanssa odottanut ja ajan kanssa harjoitellut, kommunikoinut, olisit säästynyt monelta murheelta.""
Mistä murheistä muuten puhut? Elämäni ei ole ollut millään lailla murheelista. Löysin aikanani sen miehen jonka kanssa sovin loistavasti yhteen, menimme naimisiin, saimme pari lasta ja olemme edelleen 25 vuotta myöhemmin onnellisina ja tyytyväisina yhdessä.
Luojan kiitos omalla ensimmäisellä tyttöystävällä oli sen verran fiksut vanhemmat, että saatiin ihan rauhassa nussia minkä jaksettiin, ja kyllä sitä jaksettiinkin.
Vierailija kirjoitti:
"mutta jos olisit tämän ensimmäisen kanssa odottanut ja ajan kanssa harjoitellut, kommunikoinut, olisit säästynyt monelta murheelta. "
Se mistä kukin tykkää ja mistä sängyssä syttyy ei muutu keskustelemalla. Jos toiveet ja halut ovat ihan eri paria niin sitä ei juttelulla korjata.
Korjaantuuko asia jakamalla ympäriinsä? Miksi nuoria ei saisi kannustaa uskolliseen parisuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
""mutta jos olisit tämän ensimmäisen kanssa odottanut ja ajan kanssa harjoitellut, kommunikoinut, olisit säästynyt monelta murheelta.""
Mistä murheistä muuten puhut? Elämäni ei ole ollut millään lailla murheelista. Löysin aikanani sen miehen jonka kanssa sovin loistavasti yhteen, menimme naimisiin, saimme pari lasta ja olemme edelleen 25 vuotta myöhemmin onnellisina ja tyytyväisina yhdessä.
Seksitaudit, abortit jne. Ehkä sinä olet säästynyt, mutta hiviin ei silti ole lääkettä. Hyvä, että olet onnellinen vielä, mutta jos suhteen pohjalla on, että sen kerran kun seksi on huonoa, niin aletaan hypätä vieraissa, on se aikamoinen aikapommi.
"Korjaantuuko asia jakamalla ympäriinsä?"
Sekö on sinusta ainoa muu vaihtoehto sille että menee naimisiin ennen kuin harrastaa seksiä?
Minä esim. olen harrastanut seksiä neljän miehen kanssa koko elämäni aikana. Ja kolme niistä oli ihan parisuhteessa ja nyt neljännen kanssa olen ollut naimisissa vuosia. En siis ole koskaan "jakanut ympäriinsä".
" Miksi nuoria ei saisi kannustaa uskolliseen parisuhteeseen?"
Uskolliseen parisuhteeseen kannustaminen on ihan eri juttu kuin vaatia että mennään naimisiin ennen seksiä.
Etkai nyt tosiaankaan kuvittele etteivät olisi jo puuhailleet tai että se vaatisi jotain yökyläilyjä..!?
Mutta provohan tämä oli, ei kukaan ole noin tyh mä ja pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt viimeistään pitäisi puhua teinien kanssa avioliitosta ja kuinka kannattaa odottaa siihen asti. Ei siihen heillä olisi kuin vuosi.
Jep, ja sitten hampaat irvessä harrastaa huonoa seksiä loppuelämänsä. Ihanaa, kyllä kannattaa.
Miksi seksi avioliitossa olisi huonoa?
Ei välttämättä ole, mutta saattaa olla. Ja sitten on myöhäistä parkua kun maito on maassa.
Aina koeajo ennen sitoutumista!
Tai sitten voi yhdessä opetella. Eikö sekin olisi parempi kuin naida ympäriinsä ja kerätä tauteja, kunnes joskus kolmenkympin jälkeen asettuu ja yrittää saada lapsen elämäänsä, mikä ei siinä iässä enää olekaan niin helppoa.
Ensimmäinen kerta ei suojaa taudeilta tai raskaudelta.
Ensimmäiset kerrat suojaa ja kymmenestä nollaantuu.
"Seksitaudit, abortit jne. Ehkä sinä olet säästynyt, mutta hiviin ei silti ole lääkettä. "
Miksi kuvittelet että harrastaisin suojaamatonta seksiä?
"Hyvä, että olet onnellinen vielä, mutta jos suhteen pohjalla on, että sen kerran kun seksi on huonoa, niin aletaan hypätä vieraissa, on se aikamoinen aikapommi."
Hypätä vieraissa? Mitä ihmettä nyt selität? Minä erosin niistä suhteista jotka eivät toimineet. En siis hypännyt vieraissa tai edes koskaan harrastanut seksiä parisuhteen ulkopuolella.
Niin siis sunhan olis pitänyt hankkia sille tytölle pillerit jo silloin ku se oli 15 eikä yrittää estää ja kuvitella ettei ilman yökyläilyjä tapahdu.
Kas kun et ole jo mummo.
"" Miksi nuoria ei saisi kannustaa uskolliseen parisuhteeseen?""
Nuoria pitää kannustaa uskollisiin parisuhteisiin mutta vain sellaisiin jotka toimivat kaikin puolin ja jossa he voivat olla onnellisia. On vastuutonta kannustaa sellaisia ihmisiä olemaan yhdessä jotka eivät sovi yhteen ja jotka eivät ole onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
"Seksitaudit, abortit jne. Ehkä sinä olet säästynyt, mutta hiviin ei silti ole lääkettä. "
Miksi kuvittelet että harrastaisin suojaamatonta seksiä?
"Hyvä, että olet onnellinen vielä, mutta jos suhteen pohjalla on, että sen kerran kun seksi on huonoa, niin aletaan hypätä vieraissa, on se aikamoinen aikapommi."
Hypätä vieraissa? Mitä ihmettä nyt selität? Minä erosin niistä suhteista jotka eivät toimineet. En siis hypännyt vieraissa tai edes koskaan harrastanut seksiä parisuhteen ulkopuolella.
Täysin varmaa suojaa ei ole, eikä sekään kovin turvallinen suhde ole, että se päättyy heti siihen, että seksi ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
"Korjaantuuko asia jakamalla ympäriinsä?"
Sekö on sinusta ainoa muu vaihtoehto sille että menee naimisiin ennen kuin harrastaa seksiä?
Minä esim. olen harrastanut seksiä neljän miehen kanssa koko elämäni aikana. Ja kolme niistä oli ihan parisuhteessa ja nyt neljännen kanssa olen ollut naimisissa vuosia. En siis ole koskaan "jakanut ympäriinsä".
" Miksi nuoria ei saisi kannustaa uskolliseen parisuhteeseen?"
Uskolliseen parisuhteeseen kannustaminen on ihan eri juttu kuin vaatia että mennään naimisiin ennen seksiä.
Jos joka tapauksessa aikoo olla uskollinen, niin miksi ei menisi naimisiin?
"Täysin varmaa suojaa ei ole, eikä sekään kovin turvallinen suhde ole, että se päättyy heti siihen, että seksi ei toimi. "
Osaatko lukea? Olen kertonut että olin ensimmäisen kumppanini kanssa vuoden. Se ei siis todellakaan päättynyt heti kun vaikeuksia tuli. Yritimme kovasti koska meillä oli kaikin muin puolin hyvä olla yhdessä. Mutta jos seksi ei kertakaikkiaan toimi niin miksi ei päästäisi kummatkin etsimään itselleen paremmin sopivaa kumppania? Mikä ihmeen hinku on pitää yhdessä ihmisiä jotka vain tulevat onnettomiksi yhdessä?
"Jos joka tapauksessa aikoo olla uskollinen, niin miksi ei menisi naimisiin? "
Aika moni menee sitten kun löytää sen ihmisen jonka kanssa kaikki natsaa yhteen. Harvoin se on vain se ensimmäinen jonka kanssa kovasti tekisi mieli kokeilla seksiä.
Hei Ap. Tottakai tuonikäiset
jo harjoittavat lempeä
fysiikallaan. Kunhan
huolehdit tyttäresi
ehkäisyasiat kuntoon,
ja painotat hormonilääkkeen
oton tarkkuutta (tietty
kellonaika eksaktisti päivittäin),
ettei yllärinä tule klassisia
ei-toivottuja vahinkoja ja
yh-äidin elämänkaarta.
Joskus törmäämme