Ihanaa kun kohta pimene jo klo 16!
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Kerro itsestäsi, millainen olet. Sinun täytyy olla poikkeuksellisen hilpeä ja muutenkin erikoinen, koska normaali-ihminen tarvitsee päivänvaloa mm. mielialasyistä ja monista fyisologisista syistä. Päivänvalo liittyy mm keskittymiseen, jopa verensokeritasoon. Juuri siksi monet esim. masentuvat, kun valoisuus vähenee.
Masennus on kylläkin yleisintä keväällä ja silloin myös eniten itsemurhia että.
Etkö ilkeä kulkea ulkona päivänäöllä?
Vierailija kirjoitti:
Kerro itsestäsi, millainen olet. Sinun täytyy olla poikkeuksellisen hilpeä ja muutenkin erikoinen, koska normaali-ihminen tarvitsee päivänvaloa mm. mielialasyistä ja monista fyisologisista syistä. Päivänvalo liittyy mm keskittymiseen, jopa verensokeritasoon. Juuri siksi monet esim. masentuvat, kun valoisuus vähenee.
En ole AP, mutta mullekin sopii viileys ja pimeys paremmin. Oon energisempi, nukun ja jaksan paremmin. Semmonen rauha ja tyyneys laskeutuu aina syksyisin ilmojen mukana.
Ihan mukavaa ja hauskaa seuraa olen, tosin melankoliaan taipuvainen ja keväät on vaikeimpia, mutta osaan iloita kun muut nauttii.
Itse en taas yhtään ymmärrä, mitä ihmeen kivaa on kun valo alkaa ampumaan jo alkuvuodesta ja miten ihmeessä helteistä nautitaan, mutta niin meitä vaan on erilaisia :) toivois, että jokainen saa nauttia vuodenajastaan.
Miksi kaikkien muuten pitäisi olla "normaaleja" ja miksi se "normaali" on kesäihminen?
Pitäskö siitä välittää jos ei ole umpinormaalin perus Pirkon mielestä "normaali"?
En tykkää kun on liian pimeää mutten myöskään nauttinut kesästä kun aurinko paistoi asuntooni klo 23 asti. Nyt on just hyvä kun aamulla kun herään on valoisaa ja n. klo 20 pimenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole AP, mutta mullekin sopii viileys ja pimeys paremmin. Oon energisempi, nukun ja jaksan paremmin. Semmonen rauha ja tyyneys laskeutuu aina syksyisin ilmojen mukana.
Ihan mukavaa ja hauskaa seuraa olen, tosin melankoliaan taipuvainen ja keväät on vaikeimpia, mutta osaan iloita kun muut nauttii.
Itse en taas yhtään ymmärrä, mitä ihmeen kivaa on kun valo alkaa ampumaan jo alkuvuodesta ja miten ihmeessä helteistä nautitaan, mutta niin meitä vaan on erilaisia :) toivois, että jokainen saa nauttia vuodenajastaan.
Miksi kaikkien muuten pitäisi olla "normaaleja" ja miksi se "normaali" on kesäihminen?
Pitäskö siitä välittää jos ei ole umpinormaalin perus Pirkon mielestä "normaali"?
Kiitos. Oot sielunsiskoni 😍. Ap
Täällä kolmas sielunsisko.
Itselleni syksy ja sen pimeys sopii. Saan enegiaa ja olen virkeä. Vesisade ei haittaa ollenkaan. Ja kuulaatkin päivät on oikein jees.
Toisaalta myönnän, et keväällä päivän pidentyessä mieliala laskee. Valtaa väsymys ja saamattomuus. Toisin kuin monella muulla.
Meikälle passaa kaikki säät :)
No, hirmumyrskyt ja muut katastrooffit ei tietenkään ole kivoja mutta satoi tai paistoi, ihan sama.
Sehän on vain ulkoinen tila tuo sää, tärkeintä on sisäinen seesteisyys ja lounatuuli.
Aivan ihanaa iltapäivä ja aamupäivä pimeydet.
Kaikkialle saa tarvittaessa valoja niin ei pitäisi haitata.
Rumatkin löytää kumppanin kun on tarpeeksi hämärää.. J. Karjalainen kappale Ankkurinappi. Kuunnelkaa sanat.