Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelin aina lapsena nuorisotalolla kävijöitä

Vierailija
12.09.2026 |

Mietin, miten heillä voi olla aikaa siihen ja eikö heillä ole tekemistä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vietin nuoruuteni villit vuodet nuokkarilla. Oli kyllä ihan parasta aikaa 🧡

Mitä tarkoittaa nuokkarilla?

Onko Suomen taso oikeasti tämä?

Vierailija
22/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin siellä. Taisin käydä kokkikerhossa ja ehkä käsityökerhossa. Joskus vietettiin aikaa siellä. :) siellä kävi muitakin kun riehujia ainakin meillä päin. Teininä en enää käynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon rahaa lykätään tuohon nuorisotyöhön, mutta mielestäni se on aika tuottamatonta toimintaa. Ovat loppujen lopuksi hyvin vähän tekemisissä nuorten kanssa ja työ tuntuu olevan sellaista puuhastelua. Kerrankin katselin, kun grillailivat keskenään, eikä yhtään nuorta ollut paikalla, kun missään ei ollut ilmoitettu, että siellä olisi jotain toimintaa. Siellä oli jalkauduttu keskenään grillailemaan, mikä varmasti on ihan mukavaa, kun palkka juoksee. 

Vierailija
24/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessani siellä kävivät pahikset jotka kyttäsivät sitten muita kiusatakseen/hakatakseen. Nuorisotalon ohjaajat pelasivat näiden kovisten kanssa biljardia.

Mustamaalaaminen vain jatkuu. Nuokkarilla oli hyvä meininki tyttöjen ja poikien kesken, sisätiloissa oli rauhallista. 

Vierailija
25/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsitkö aikuisena?

No tietty aineshan siellä kokoontuu. Ap

Aivot tipahtivat sitten matkalla. Ylimielisyys on kovanamoille varma kosto myöhemmin elämältä.

Vierailija
26/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotalo ei ollut normaaleille nuorille vaan  ongelmanuorille

Vierailija
27/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon rahaa lykätään tuohon nuorisotyöhön, mutta mielestäni se on aika tuottamatonta toimintaa. Ovat loppujen lopuksi hyvin vähän tekemisissä nuorten kanssa ja työ tuntuu olevan sellaista puuhastelua. Kerrankin katselin, kun grillailivat keskenään, eikä yhtään nuorta ollut paikalla, kun missään ei ollut ilmoitettu, että siellä olisi jotain toimintaa. Siellä oli jalkauduttu keskenään grillailemaan, mikä varmasti on ihan mukavaa, kun palkka juoksee. 

Nykyisin onkin vähän tälläistä. Lapsellisten aikuisten on tietenkin vaikeaa ottaa kontaktia nuoriin aikuismaisesti mutta hyvässä hengessä. Kuulemma liian helppoa työtä, lähinnä utelevat kotioloja ja tarkkailevat nuoria, tekevät sitten niitä lasuja mielellään.

Vierailija
28/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menitte hiljaisiksi.

Näin typerä aloitus vetää sanattomaksi.

Vierailija
29/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessani siellä kävivät pahikset jotka kyttäsivät sitten muita kiusatakseen/hakatakseen. Nuorisotalon ohjaajat pelasivat näiden kovisten kanssa biljardia.

Nuorisotalon ohjaajat sitten ex-tarkkislaisia ja muita kriminaaleja...

Vierailija
30/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa siellä on kyllä palkattomia harjoittelijoita opintojensa puolesta, vaihtuvuus on suurta.

Vierailija
31/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykynuorille vihreät haluavat käyttöhuoneita

Vierailija
32/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustamaalaaminen vain jatkuu. Nuokkarilla oli hyvä meininki tyttöjen ja poikien kesken, sisätiloissa oli rauhallista. 

Älä selitä jännäpoika.

Vierailija
33/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä oli. Meidän kylällä sielä kävi porukaa laidasta laitaan, toki vakiokävijöitä oli myös paljon. Hyvä paikka oli talvella mennä polttelee röökii ja pelailee pelejä ja kuuntelemaa musiikkia. Se oli lyhyt aika tosin koska kun siitä yläaste iästä kasvo pois, alko olee jo outo jos edelleen meni johonkin nuokulle.

Jaa, minä taas en yläasteiässä uskaltanut, niin menin sitten parikymppisenä, ihan hyvät muistot jäi.

Vierailija
34/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Ongelmanuorten kokoontumispaikka, jonka voisi mielestäni lakkauttaa. Nuorisotyöntekijät itse ovat usein vielä vanhoja ongelmanuoria. Eivät ole lainkaan hyviä roolimalleja nuorille. 

Vierailija
35/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vuokralaisten lapset oli nuorisotalolla

Vierailija
36/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä oli. Meidän kylällä sielä kävi porukaa laidasta laitaan, toki vakiokävijöitä oli myös paljon. Hyvä paikka oli talvella mennä polttelee röökii ja pelailee pelejä ja kuuntelemaa musiikkia. Se oli lyhyt aika tosin koska kun siitä yläaste iästä kasvo pois, alko olee jo outo jos edelleen meni johonkin nuokulle.

Jaa, minä taas en yläasteiässä uskaltanut, niin menin sitten parikymppisenä, ihan hyvät muistot jäi.

20v jännäpoika sai sieltä paljon 14v tyttöjä

Vierailija
37/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä selitä jännäpoika.

Älä inise jämäpoika.

Vierailija
38/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa siellä on kyllä palkattomia harjoittelijoita opintojensa puolesta, vaihtuvuus on suurta.

Eikä ole. Samat naamat vuosikymmenestä toiseen. Hitosti työntekijöitä, mutta kiva olisi tietää, mitä oikeasti tekevät, kun ikinä heitä ei missään näy. 

Vierailija
39/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Ongelmanuorten kokoontumispaikka, jonka voisi mielestäni lakkauttaa. Nuorisotyöntekijät itse ovat usein vielä vanhoja ongelmanuoria. Eivät ole lainkaan hyviä roolimalleja nuorille. 

No huh, teidän mammojenhan olisi siellä kannattanut käydä, niin ette joutuisi luulemaan, ainakin osaatte hyvin leikkiä rikkinäistä puhelinta. Vai ettekö uskaltaneet?😉😉

Vierailija
40/49 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia minä en käynyt kuin kerran tai kaksi. Pelkäsin, että vanhemmat suuttuvat, jos tietävät minun käyneen siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan