Ihmettelin aina lapsena nuorisotalolla kävijöitä
Mietin, miten heillä voi olla aikaa siihen ja eikö heillä ole tekemistä.
Kommentit (49)
Minun nuoruudessani siellä kävivät pahikset jotka kyttäsivät sitten muita kiusatakseen/hakatakseen. Nuorisotalon ohjaajat pelasivat näiden kovisten kanssa biljardia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsitkö aikuisena?
No tietty aineshan siellä kokoontuu. Ap
Sama. En tiennyt saako sinne mennä. :D
Mä vietin nuoruuteni villit vuodet nuokkarilla. Oli kyllä ihan parasta aikaa 🧡
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsitkö aikuisena?
En kasvanut koskaan sellaiseksi
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sama. En tiennyt saako sinne mennä. :D
siellä katsotaan h e n t a i t a
Vierailija kirjoitti:
Voisitko jotenkin avata tuota? Mitä siellä tehtiin? Oliko siellä jotain projekteja? Miten selvisitte häiriköiden kanssa? Oliko se mielekästä ja millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsitkö aikuisena?
En kasvanut koskaan sellaiseksi
Ap
Ei ollut ap.
Mikäs siinä oli. Meidän kylällä sielä kävi porukaa laidasta laitaan, toki vakiokävijöitä oli myös paljon. Hyvä paikka oli talvella mennä polttelee röökii ja pelailee pelejä ja kuuntelemaa musiikkia. Se oli lyhyt aika tosin koska kun siitä yläaste iästä kasvo pois, alko olee jo outo jos edelleen meni johonkin nuokulle.
Ei sinne uskaltanut mennä, se oli kovisten paikka.
punikit perustivat nuorisotalot kun työväentalot eivät vetäneet. tilasivat politrukkeja aivo pesemään minä korotin ääneni ja arvostelin 14v heitettiin ulos samalla 22 seurasi minua 5 punikki pentua jäi seuraamaan oli viimeinen heidän järjestämä aivopesu tilaisuus. meidän kylällä
En edes tiennyt missä sellainen olisi ollut. Kirkon yhteydessä oli joku, mutta pidin sitä uskovaisten paikkana.
Vierailija kirjoitti:
punikit perustivat nuorisotalot kun työväentalot eivät vetäneet. tilasivat politrukkeja aivo pesemään minä korotin ääneni ja arvostelin 14v heitettiin ulos samalla 22 seurasi minua 5 punikki pentua jäi seuraamaan oli viimeinen heidän järjestämä aivopesu tilaisuus. meidän kylällä
Taisi jäädä myös kansakoulu kesken?
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne uskaltanut mennä, se oli kovisten paikka.
Meillä oli 90 luvulla koulussa välituntihuone ja kaupungilla nuorisotalo. Ei sinne tavalliset lapset uskaltaneet mennä, turpaan siellä sai jos uskalsi mennä.
Minun lapsuudessa ja nuoruudessa oli nuokkarilla pienemmät koululaiset ensin, yläasteikäiset sitten klo 17 alkaen. Nuokkarilla oli biljardi pelejä, pingispöytä, pienille askartelua jne. Minä kävin, niin kuin kävi kaikki oikeastaan kun siellä oli tekemistä, jos ei muuta niin istuttiin ja juteltiin. Siihen aikaan ei keskustassa kulkenut kukaan muulloin kuin perjantai iltana
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa nuokkarilla?
Vierailija kirjoitti:
Punikit? Meillä päin niitä pitää seurakunta ja siellä pyörii jotain seurakunnan nuoriso-ohjaajia, eli lähinnä entisiä tai nykyisiä narkkareita höpisemässä jeesuksesta ja myymässä alaikäisille tupakkaa.
Tiesin että sellainen on olemassa, mutta en käynyt kertaakaan. Mitähän siellä olisi tehnyt?
Jos raskaan koulupäivän jälkeen jaksoi johonkin mennä, niin kirjastoon. Meillä ainakin oli läksyjä ihan mahdottomasti, ja ne oli pakko tehdä. Ei mihinkään nuorisotalolle olisi edes ehtinyt.
Kukaan luokallani ei koskaan maininnut mitään nuorisotaloon liittyvää.
Menitte hiljaisiksi.