Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaas toimiva laihdutustapa

Vierailija
11.09.2026 |

Maanantaina aloitan ja viikonlopun aikana voisin miettiä tapaa.

Ylimääräistä on noin 15 kg.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tutkija ja mielummin kyllä luen tutkittuun tietoon perustuvia Terveyskylän materiaaleja kuin näitä "syö vain joka toinen päivä ja silloinkin popcornia" tai "syö vain rasvaista lihaa". :D tutkittuun tietoon perustuvat hyvän ravinnon kulmakivet ovat kasvisten runsas ja monipuolinen syönti, vähärasvaiset proteiininlähteet (kana, vaalea kalat, tofu, rasvattomat maitotuotteet), pehmeät rasvat kohtuullisissa määrin ja täysjyvätuotteet jotka yhdessä kasvisten kanssa tuovat kuitua (ja kuitu oikeasti tasaa verensokeria ja ylläpitää kylläisyyttä). 

Eihän nuo Terveyskylän jutut edes perustu mihinkään tutkimuksiin.

Vierailija
62/71 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole rohkea. Älä pelkää nälkää, vaan hakeudu sen kaveriksi. Sano käsipäivää. Kun lähdet johonkin niin ota vettä evääksi. Ei mitään ruokaa. Et sinä päivän syömättömyydellä kuole. Ruokaa ei tarvitse olla koko ajan näköpiirissä.

Toivotan hyvää matkaa.

Höpöhöpö. Ei nälkäisenä kukaan jaksa laihduttaa! 
Syö pienemmän annokset ruokaruokaa, mutta kukkuroittain vihanneksia ja kasviksia ( ilman salaattikastikkeessa tai majoneesissa uittamista), vähennä leivän määrä pariin siivuun päivässä, vähennä herkkujen määrää. 
Nälkä ei saa olla, kyllä se kaalistakin vatsa täyttyy.

Mä olen aina ihmetellyt näitä nälkä ei saa olla -mielipiteitä. Itse en ainakaan tunnista kylläisyyttä, jos ei vähän nälkä ehdi tulla välillä. 

Itsellä onnistuu painon pudotus, kun syön säännöllisesti ja lautasella paljon kasviksia ja tarpeeksi proteiinia, hiilareita (tällä tarkoitan perunaa,pastaa,riisiä) vain pikkaisen. Vain yksi lautasellinen/ateria. Ennen seuraavaa ateriaa tulee hieman nälkä. Saa tullakin, se ei haittaa, koska kohta on taas uusi ateria. Pikkuhiljaa kohtuullisilla annoskoolla myös vatsalaukku kutistuu, jolloin vähempikin riittää täyttämään sen.

Vaikka toisin väitetään, mielestäni liikunta on myös laihtumisessa tärkeää. 

Ensinnäkin liikkumiseen käytettävä aika on pois syömisajasta. Toinen syy on estää lihasten katoaminen ja parhaassa tapauksessa jopa kasvattaa niitä laihdutuksen aikana. Mitä enemmän lihasta, sitä enemmän keho kuluttaa kaloreita. Itse harrastan nimenomaan lihaskuntotreeniä. 

Se tarkoittaa sitä, että ei saisi olla jatkuva nälkä. Siis ettei syömisen jälkeenkään tuntisia itseään kylläiseksi, vaan pitäisi jättää niin vähälle syöminen että on jatkuvasti nälkäinen. Siinä ei ole mitään järkeä, koska kukaan ei pysty taistelemaan sellaista vastaan loputtomiin ja se altistaa paljon enemmän ahmimiselle ja tiedämme kyllä mihin se taas sitten johtaa. Tietenkin ennen ruokaa on ihan hyväkin tuntea ja tunnistaa sitä nälkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän ja liiku enemmän,ei siinä mitään oikotietä ole. Tarkkaile ruokatottumukset ja tee niihin muutos.

En oikotietä haekaan. Mikä olisi hyvä tapa vähentää syömistä, niin ettei nälkä ole jatkuva?

Leipä, pasta, riisi, puurot ja muu höttöhiilari pois, niin nälkäkin pysyy poissa helposti 6-8 tuntia. Jos haluat oikein tehokasta nälänhallintaa, niin kaikki keinomakeakin pois ja lihoista marinoidut ja muut lisäainekoktailit veks ja pois myös rasvattomat maitotuotteet. Paljon kasviksia, rasvaista lihaa ja juomaksi vettä. Sillä lähtee kilo viikossa.

Ja mitä väittämäsi "hötön" tilalle? Kyllähän jotain muuta sitten pitää vastapainoksi syödä. Pelkkiä kasviksia? No jippija jee, ei sellaisella kauaa jaksa olla.

Olisko ruoka se vaihtoehto "hötölle"?

Peruna yms siis ei ole ruokaa? Ole hyvä ja kerro nyt vain esimerkkejä. 

Vierailija
64/71 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patrik Borg ohjeistaa, että vaaka pitäisi heittää pois. Seurata mieluummin vaatteiden istumista. 

Onko kokemuksia puolesta tai vastaan?

Vierailija
65/71 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän ja liiku enemmän,ei siinä mitään oikotietä ole. Tarkkaile ruokatottumukset ja tee niihin muutos.

En oikotietä haekaan. Mikä olisi hyvä tapa vähentää syömistä, niin ettei nälkä ole jatkuva?

Leipä, pasta, riisi, puurot ja muu höttöhiilari pois, niin nälkäkin pysyy poissa helposti 6-8 tuntia. Jos haluat oikein tehokasta nälänhallintaa, niin kaikki keinomakeakin pois ja lihoista marinoidut ja muut lisäainekoktailit veks ja pois myös rasvattomat maitotuotteet. Paljon kasviksia, rasvaista lihaa ja juomaksi vettä. Sillä lähtee kilo viikossa.

Ja mitä väittämäsi "hötön" tilalle? Kyllähän jotain muuta sitten pitää vastapainoksi syödä. Pelkkiä kasviksia? No jippija jee, ei sellaisella kauaa jaksa olla.

Olisko ruoka se vaihtoehto "hötölle"?

Peruna yms siis ei ole ruokaa? Ole hyvä ja kerro nyt vain esimerkkejä. 

Toki peruna on ruokaa siinä missä muutkin kasvikset. Lähinnä se on kuitenkin lisuke ruualle.

Vierailija
66/71 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuitenkaan lue, mutta jos joki muu lukisi. Heitä vaaka helvettiin. Opettele tunnistamaan nälkä. Syö. Lopeta, kun olet lähes kylläinen. Jatka näin kymmenen vuotta. Huomaat syömishäiriön parantuneen ja olet myös hoikka. T. Parantunut 

Vierailija
67/71 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patrik Borg ohjeistaa, että vaaka pitäisi heittää pois. Seurata mieluummin vaatteiden istumista. 

Onko kokemuksia puolesta tai vastaan?

Ehkä molempi parempi. 

Tärkeinhän on kuitenkin se syöty ruoka, ei kaloreitten, vaan sisällön osalta.

Vierailija
68/71 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan laske kaloreita. Älä koskaan usko ohjeita, joissa sinua neuvotaan miettimään ruokaa, kärsimään omantunnontuskia, ahdistumaan kaloreista. He haluavat vain rahasi. Usko minua: heitä vaaka helvettiin.

Vierailija
69/71 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan laske kaloreita. Älä koskaan usko ohjeita, joissa sinua neuvotaan miettimään ruokaa, kärsimään omantunnontuskia, ahdistumaan kaloreista. He haluavat vain rahasi. Usko minua: heitä vaaka helvettiin.

Heittämällä vaakan helvettiin paino nousee vääjäämättä. Ajatellaan vaikka sitä, että sinulle tulee vuodessa 1 kilo painoa lisää eli ei paljon mitään etkä itse huomaa edes asiaa tai edes kanssaihmiset noteeraa sitä. Mutta 10 tai 20 vuoden päästä sinulla onkin jo 10kg tai 20kg enemmän painoa ja viisikymppisenä oletkin jo aika muhku mamma. Ihmettelet sitä, että miten nämä vatsamakkarat ovat kertyneet tai miten ei ole toivoakaan mahtua kaapista löytyneisiin viisi vuotta vanhoihin farkkuihin. Kilot tulevat varkain ja jos et koskaan punnitse itseäsi, niin heräät aivan liian myöhään siihen, että terveys ja toimintakyky alkavat pettämään ylipainon takia. 

Vierailija
70/71 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heittämällä vaakan helvettiin paino nousee vääjäämättä. Ajatellaan vaikka sitä, että sinulle tulee vuodessa 1 kilo painoa lisää eli ei paljon mitään etkä itse huomaa edes asiaa tai edes kanssaihmiset noteeraa sitä. Mutta 10 tai 20 vuoden päästä sinulla onkin jo 10kg tai 20kg enemmän painoa ja viisikymppisenä oletkin jo aika muhku mamma. Ihmettelet sitä, että miten nämä vatsamakkarat ovat kertyneet tai miten ei ole toivoakaan mahtua kaapista löytyneisiin viisi vuotta vanhoihin farkkuihin. Kilot tulevat varkain ja jos et koskaan punnitse itseäsi, niin heräät aivan liian myöhään siihen, että terveys ja toimintakyky alkavat pettämään ylipainon takia. 

Kyllä se painonnousu johtuu ihan syömistottumuksista, ei suinkaan puntarin olemassaolosta.

Vierailija
71/71 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se painonnousu johtuu ihan syömistottumuksista, ei suinkaan puntarin olemassaolosta.

No voi pösilö sua. Totta kai, mutta jos et koskaan seuraa painoasi, niin miten voit todeta sen, että energiansaanti ja kulutus on tasapainossa?