Kertokaas toimiva laihdutustapa
Maanantaina aloitan ja viikonlopun aikana voisin miettiä tapaa.
Ylimääräistä on noin 15 kg.
Kommentit (41)
Minulla paino alkoi pudota, kun jätin roskaruoan, suolapähkinät ja chipsit pois. Kävelylenkki lähes päivittäin, en ole urheilun ystävä mutta laihdun tehokkaasti heti kun harrastan aerobista liikuntaa. Nykytiedon mukaan liian nopea laihdutus voi aiheuttaa rasvamaksaa, ellei sitä ole jo ennestään. N. 1 kg/kk voisi olla sopiva tahti, mutta minä en pysty noin hitaaseen laihdutukseen. Olen laihtunut kymmenessä viikossa 13 kg,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän ja liiku enemmän,ei siinä mitään oikotietä ole. Tarkkaile ruokatottumukset ja tee niihin muutos.
En oikotietä haekaan. Mikä olisi hyvä tapa vähentää syömistä, niin ettei nälkä ole jatkuva?
Leipä, pasta, riisi, puurot ja muu höttöhiilari pois, niin nälkäkin pysyy poissa helposti 6-8 tuntia. Jos haluat oikein tehokasta nälänhallintaa, niin kaikki keinomakeakin pois ja lihoista marinoidut ja muut lisäainekoktailit veks ja pois myös rasvattomat maitotuotteet. Paljon kasviksia, rasvaista lihaa ja juomaksi vettä. Sillä lähtee kilo viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Täyspaasto. 3 päivää ja sitten siitä rasvattomalle, lihattomalle, maidottomalle, eli vain kevyet kasvisruuat kelpaavat.
Ei toimi. Paasto vain poistaa nesteitä korkeintaan. Sitten äkkiä aloitettu kevyiden kasvisruokien dieetti ohentaa veret dramaattisesti eli tapahtuu Marevan-ilmiö. Esim. rajut nenäverenvuodot yleistyvät. Siinä vaiheessa tulee takuulla mieleen, että kannattiko yleensä koko dieetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän ja liiku enemmän,ei siinä mitään oikotietä ole. Tarkkaile ruokatottumukset ja tee niihin muutos.
En oikotietä haekaan. Mikä olisi hyvä tapa vähentää syömistä, niin ettei nälkä ole jatkuva?
Leipä, pasta, riisi, puurot ja muu höttöhiilari pois, niin nälkäkin pysyy poissa helposti 6-8 tuntia. Jos haluat oikein tehokasta nälänhallintaa, niin kaikki keinomakeakin pois ja lihoista marinoidut ja muut lisäainekoktailit veks ja pois myös rasvattomat maitotuotteet. Paljon kasviksia, rasvaista lihaa ja juomaksi vettä. Sillä lähtee kilo viikossa.
Eli siis valmistetaan ja syödään ihan oikeaa ruokaa:)
Matalasykkeinen pitkäkestoinen liikunta polttaa rasvaa. Puolukoita poimit tai 1-2h kävelylenkkejä jokatoinen päivä ja lopulta päivittäin.
Kyseles ap sun äipältä. Äippäs on siel pirtin puolella.
Maksa minulle! Mitä enemmän maksat sen nopeammin laihdut. Haluatko käärmeöljyä, vimpaimia vai tarinoita?
Haista visvaisesi ja jatka mässäämistä!
Vierailija kirjoitti:
Valitse ammatiksesi siivooja. Kulutuksesi lisääntyy jopa 2500 kcal/päivä.
Ei lisäänny. Tolla kalorimäärällä, jonka kerroit, laihtuu mutta ei liikaa
Pieni lautanen kaikkea voi syödä kohtuudella. Kasvista paljon. Laske kalorit tarkkaan.
Kävelyä jne.
Vierailija kirjoitti:
Ole rohkea. Älä pelkää nälkää, vaan hakeudu sen kaveriksi. Sano käsipäivää. Kun lähdet johonkin niin ota vettä evääksi. Ei mitään ruokaa. Et sinä päivän syömättömyydellä kuole. Ruokaa ei tarvitse olla koko ajan näköpiirissä.
Toivotan hyvää matkaa.
Höpöhöpö. Ei nälkäisenä kukaan jaksa laihduttaa!
Syö pienemmän annokset ruokaruokaa, mutta kukkuroittain vihanneksia ja kasviksia ( ilman salaattikastikkeessa tai majoneesissa uittamista), vähennä leivän määrä pariin siivuun päivässä, vähennä herkkujen määrää.
Nälkä ei saa olla, kyllä se kaalistakin vatsa täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt vähemmän kuin kulutat. Ilman sitä et laihdu. Annoskoot järkeviksi mutta ei liian pieniksi.
Tämähän se on. Mutta eukot tekee asian monimutkaiseksi.
Montako eukkoa on tehnyt sun laihiksesi on tehnyt monimutkaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos syöt herkkuja, aloita niiden vähentämisellä. Tai kokonaan poistamisella, jos olet kuin minä. En pysty olemaan samassa asunnossa suklaalevyn kanssa.
Juo enemmän vettä. Usein nälkä voi johtua janosta, jota ei välttämättä itse edes tunnista janoksi. Mulla on itsellä myös ongelmia ns. tylsyyteen syömisen kanssa, niin yritän saada saman dopamiinihitin käymällä kävelyillä sään salliessa.
Kävely kuuluu jokaiseen päivään säästä riippumatta! Pitää vain varustautua asianmukaisesti: sadetakki, nastakengät, kumisaappaat…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännölliset 4-5 ateriaa päivässä, ennen ateriaa saa olla nälkä, aterian jälkeen pitää olla kylläinen ( lautasmalli; puolet salaattia/ kasviksia), mutta ei ähky.
Joka päivää kävelyä yli 10000 askelta!!!
Syöt reilusti vähemmän kuin kulutat. Hyvin yksinkertaista.
Oma "koomakulutukseni" on 1270kcal, laihdun kun syön alle 1200. Liikunta ja aktiivisuus ei juurikaan vaikuta (esim itse teen päivittäin jotain fyysistä työtä + min 10 000 askelta).
Näin laihdun n300 - 500g viikossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tankkaa vähemmän energiaa kuin kulutat. Vaatii paljon rehellisyyttä itselleen ja hieman alkeellisia laskutaitoja, että tuo itsestään selvältä kuulostava temppu onnistuu. Ja pidä nopeat hiilarit minimissä.
Kummempaa hyötyliikuntaa ei välttämättä tarvitse, jos ei siedä siitä aiheutuvaa lisääntyvää näläntunnetta. Ja nimenomaan sitä näläntunnetta on hyvä oppia sietämään, niin tietää olevansa oikealla tiellä, kun keho polttaa rasvaa. Lisäksi pitää nukkua riittävät yöunet.
Mikäli kuitenkin treenaa, niin lepopäivät ovat hyvin tärkeitä, jos ei ole enää parikymppinen. Ilman lepopäiviä voi treenaamisella tulla helposti ns. ylikuntoa (mikä ei siis tarkoita "liian hyvää kuntoa". Jokainen voi kysyä vaikka tekoälyltä mitä kaikkea ikävää ylikunnosta seuraa) ,
Ei myöskään kannata yrittää tiputtaa liian nopealla tahdilla (yli 3 kg/vko), koska ahmimisreaktio ja on silloin todennäköistä ja paluu alkupisteeseen tai jopa huonommaksi edessä.
Ja monelle yli 2 kg/viikko on jo liian nopea laihdutustahti, aiheuttaen jossain vaiheessa ahmimisvastareaktion aivoissa ja kehossa. Sellainen - 1-2 kg / viikko useimmille paras tahti, niin homma pysyy helpommin hallinnassa pitkällä tähtäimellä.
Kilo viikossa on ihan liian nopeaa laihdutusta!
Kilo kuukaudessa on järkevää; lihaksetkaan eivät silloin niin häviä, jos treenaat samalla.
Säännölliset 4-5 ateriaa päivässä, ennen ateriaa saa olla nälkä, aterian jälkeen pitää olla kylläinen ( lautasmalli; puolet salaattia/ kasviksia), mutta ei ähky.
Joka päivää kävelyä yli 10000 askelta!!!
Kaikille ei sovi noin monta ateriaa.
Kärsin hypoglykemiasta ja 4-5 ateriaa tuntui että nälkä on koko ajan, yölläkin piti käydä ottamassa jotain pientä.
Kun siirryin 3 ateriaan päivässä tuo nälkäkramppi katosi ja paino lähti putoamaan
36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole rohkea. Älä pelkää nälkää, vaan hakeudu sen kaveriksi. Sano käsipäivää. Kun lähdet johonkin niin ota vettä evääksi. Ei mitään ruokaa. Et sinä päivän syömättömyydellä kuole. Ruokaa ei tarvitse olla koko ajan näköpiirissä.
Toivotan hyvää matkaa.
Höpöhöpö. Ei nälkäisenä kukaan jaksa laihduttaa!
Syö pienemmän annokset ruokaruokaa, mutta kukkuroittain vihanneksia ja kasviksia ( ilman salaattikastikkeessa tai majoneesissa uittamista), vähennä leivän määrä pariin siivuun päivässä, vähennä herkkujen määrää.
Nälkä ei saa olla, kyllä se kaalistakin vatsa täyttyy.
Mä olen aina ihmetellyt näitä nälkä ei saa olla -mielipiteitä. Itse en ainakaan tunnista kylläisyyttä, jos ei vähän nälkä ehdi tulla välillä.
Itsellä onnistuu painon pudotus, kun syön säännöllisesti ja lautasella paljon kasviksia ja tarpeeksi proteiinia, hiilareita (tällä tarkoitan perunaa,pastaa,riisiä) vain pikkaisen. Vain yksi lautasellinen/ateria. Ennen seuraavaa ateriaa tulee hieman nälkä. Saa tullakin, se ei haittaa, koska kohta on taas uusi ateria. Pikkuhiljaa kohtuullisilla annoskoolla myös vatsalaukku kutistuu, jolloin vähempikin riittää täyttämään sen.
Vaikka toisin väitetään, mielestäni liikunta on myös laihtumisessa tärkeää.
Ensinnäkin liikkumiseen käytettävä aika on pois syömisajasta. Toinen syy on estää lihasten katoaminen ja parhaassa tapauksessa jopa kasvattaa niitä laihdutuksen aikana. Mitä enemmän lihasta, sitä enemmän keho kuluttaa kaloreita. Itse harrastan nimenomaan lihaskuntotreeniä.
Itse suosin vähähiilihydraattista/ ketodieettiä. Aloitin viisi viikkoa sitten tiukalla ketolla. Nyt tällä viikolla olen alkanut syödä töissä vapaammin kun ruokaa on tarjolla, mutta kotona pidän vapaapäivinä ketodieetin makrot ruokavaliossa.
Nälkä ei ole. Vapaapäivinä syön reilusti rasvaa. Työpäivinä syön hiilihydraatteja n 50g ja silloin vähemmän rasvaa. Päivittäiset kalorimäärät ovat melko pienet eli n 1300 kcal. Tällä paino putoaa n kilon viikossa. Ikää jo on niin laihtuminen ei ole helppoa.
Täyspaasto. 3 päivää ja sitten siitä rasvattomalle, lihattomalle, maidottomalle, eli vain kevyet kasvisruuat kelpaavat.