Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko SenHetken, kun 9/11-tapahtui, missä olit?

Vierailija
11.09.2026 |

itse en ollut minkään, tv tai radion, äärellä.

Olin muuttanut samana päivänä (11.9.2021) uuteen asuntoon jossa vain OLIN TAPETOIMASSA siellä olohuoneen seiniä.

En muista mitään, (in-real-time= reaaliajassa) kun se tapahtui. Suomessa oli ilta.. tulossa kun ihmiset palailivat töistään Kotisohvalle tv:n ääreen.

Muistatko SÄ.. (kun 9/11-tapahtui) ..missä olit?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saikulla kotona influenssassa ja nukuin 24 h päivässä. Kun elämä voitti oli jo 3 päivää tapahtuneesta 

Vierailija
82/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnostanut silloin eikä myöhemmin. 

Täysin tekopyhä mediashow.

älä. Älä viitsivitsailla Vaikka 'et ollut syntynytkää sillo'..mut. Monet täällä täällä suomessa ..Olivat ja Ovat kiinnostuneita (muustakin..) maailmasta, sen ihmisistä, KUIN vain siitä omastaKarvaisesta..

..navastaan. OK? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloitus hyvästä aiheesta on kirjoitettu noin huonosti, ja ap toistaa maneerejaan myöhemminkin? Osaisi kuitenkin ehkä kirjoittaa oikeinkin?

varmasti. Juuri Näin. - Mut pannaaSAMAT'tänneki':

(olinkin ilman radio,tv silloin)

Mut.. 

TapettiliusteriHarja toisessa kädessä ja JUST liisteröityTapetti toisessa kädessä.. Joten:

.."ei se nyss' n i i n ..ja yheminuutinPäälle" - osu. ok?

-ap :)

Vierailija
84/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnostanut silloin eikä myöhemmin. 

Täysin tekopyhä mediashow.

älä. Älä viitsivitsailla Vaikka 'et ollut syntynytkää sillo'..mut. Monet täällä täällä suomessa ..Olivat ja Ovat kiinnostuneita (muustakin..) maailmasta, sen ihmisistä, KUIN vain siitä omastaKarvaisesta..

..navastaan. OK? -ap

Olin todellakin syntynyt ja synnyttänyt  viimeksi samana vuonna. 

Oli muutakin miettimistä.

Lehdet ja tv jauhoivat aiheen hetkessä mauttomaksi. Uhreista tehtiin sankareita, koska olivat olleet paikalla. 

En ole todistanut vastaavaa sirkusta, kun USA sotii ulkomailla ja muut kärsivät. 

Sitä saa mitä tilaa. 

Vierailija
85/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä ja pomo oli vakuuttunut että nyt alkoi kolmas maailmansota. Työpaikalta ei löytynyt ns. lineaarista TV:tä - nettiyhteydet olivat radioasematasoa. Kaikki työntekijät lähtivät kotiin ( pomon käskyllä). Loppupäivä ja yö olivat sekavaa uutisten seuraamista ja soittamista USA:n tutuille.

Vierailija
86/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Oltiin musiikkiporukan viikottaisessa kokoontumisessa, kun kun paikalle syöksyi yksi vaki kävijöistä. Itse päättelin sekunnin murto osassa, että suur sota on alkanut...

Vierailija
87/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona saikulla, katsoin joka ikisen uutislähetyksen. Jäi ikuisiksi ajoiksi verkkokalvoilleni palestiinalaisten riemu kun tämä katastrofi tapahtui. Härskiä porukkaa ajattelin silloin nuorena. Ja olen edelleen samaa mieltä, varsinkin kun olen näiden kanssa joutunut tekemisiin. Arabit/musliminuskouset tuntuvat olevan länsivihamielisiä vaikka pyrkivät länteen asumaan. Valehtelijoita myös mutta siihenhän heidän "pyhä" kirjansa oikein kehottaa heitä. 🤮

Vierailija
88/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli ilon päivä, kerrankin jenkit sai maistaa omaa lääkettään.

Terveisin Musu

Vierailija
89/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin tai tein jotain muuta yläkerrassa siskoni kanssa, kun äiti kutsui meidät alakertaan.

Kun menimme alas, näimme siskoni kanssa kun äiti ja vanhin siskoni istuivat lattialla television äärellä järkyttyneinä katsomassa maailmanlaajuista lähetystä, jossa oli live-kuvaa savuavista torneista.

Pelkäsin todella paljon ja ymmärsin, että jotain hyvin vakavaa ja peruuttamatonta on tapahtunut.

Vierailija
90/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta, voi hyvänen aika miten aika kuluu. Tuntuu oudolta, että nykyään on paljon ihan aikuisia ihmisiä, joilla ei ole mitään muistikuvaa tuosta kaikesta.

Olin kansanopistossa välivuotta viettämässä, ja tieto saavutti meidät päivällisaikaan. Ne syyskuun viikot katsottiin melko tiiviisti telkkaria, ja asiasta puhuttiin toki paljon muutenkin: netti ei vielä silloin ollut se ensisijainen tiedonvälityksen kanava.

Vierailija
91/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä ja minulla oli huoneessani pikku radio, josta kuulin kello 16 uutiset, joissa sanottiin lentokoneen, muistaakseni pienkoneen,  lentäneen päin WTC-tornia. Ihmeteltiin yhden työkaverin kanssa, miten tämä oli mahdollista ja oliko siellä kenties sumua, kun näin kävi. Lähdin sitten kävellen kotiin ja avasin kotona tapani mukaan telkun ja siellä olikin jo melkoinen uutispäivä kesken, kun toinenkin kone oli jo siinä vaiheessa osunut kohteeseensa ja muistaakseni myös Pentagoniin. 

Vierailija
92/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 vuotta, voi hyvänen aika miten aika kuluu. Tuntuu oudolta, että nykyään on paljon ihan aikuisia ihmisiä, joilla ei ole mitään muistikuvaa tuosta kaikesta.

Olin kansanopistossa välivuotta viettämässä, ja tieto saavutti meidät päivällisaikaan. Ne syyskuun viikot katsottiin melko tiiviisti telkkaria, ja asiasta puhuttiin toki paljon muutenkin: netti ei vielä silloin ollut se ensisijainen tiedonvälityksen kanava.

(klassikko sanontoja..) 'TimeFlies when Having fun'?

niinpä..'25 vuotta, voi hyvänen aika miten aika kuluu. Tuntuu..' Jep.

..

ukraina 2014.. (alkaen tää kaikki..) - nyky-hulluus..

niin (idässä ja lännessä..huh uh). sanonvaa: eihyvä :(

Vierailija
93/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..

Sarjamaratoni - (tv:ssä tänään, 11.9.2026)

..

"11. syyskuuta: Päivä Amerikassa"

(National Geographic TV Channel)

..

https://www.telsu.fi/?p=1735467

..

-ap Rip kaikki '11.9.2001 menehtyneet..' :(

Ei ollut 2021 kuten Ap sanoo

Vaan tosiaan 2001 syyskuussa. 

Vierailija
94/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panohommissa .

Vierailija
95/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..

Sarjamaratoni - (tv:ssä tänään, 11.9.2026)

..

"11. syyskuuta: Päivä Amerikassa"

(National Geographic TV Channel)

..

https://www.telsu.fi/?p=1735467

..

-ap Rip kaikki '11.9.2001 menehtyneet..' :(

Ei ollut 2021 kuten Ap sanoo

Vaan tosiaan 2001 syyskuussa. 

BINGO!! (hyvin bongattu..;) - Vaikka kuulesnero!

Olen tästä..'kar-meas-ta..' (SUURESTA)erheestä jo 

täällä. 

Ehtinyt mainita. (ks.parisivuu aiemmin..;) 

-ap

Vierailija
96/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin puurivitalossa. Alapuolellani asui tupakanpolttaja. Sinä aamupäivänä sitä tupakansavua tuprusi enemmän kuin koskaan. Avasin telkan, ja näin koneet lentämässä torneihin. 

Vierailija
97/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähdössä yliopistolle englannin tunnille, jota piti amerikkalainen ope. Tai olin juuri tullut sieltä. En muista kumpi. Avasin television ja kanavasurffaillessa päädyin katsomaan BBCltä suorana lähetyksenä toisen koneen osumisen torniin... 

Vierailija
98/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin kotona koulun jälkeen ja laitoin telkkarin päälle katsoakseni jotakin ohjelmaa, jota katsoin joka päivä. Tuli vaan ylimääräisiä uutislähetyksiä. Ahdisti ja pelotti, olin 10v. Äiti tuli jossain vaiheessa kotiin töistä ja luuli ensin että katson jotain katastrofielokuvaa. 

Vierailija
99/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslimit ovat turvallisuusuhka.

N26

Niin, ja silti niitä tänne haalitaan.

Vierailija
100/108 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimit ovat turvallisuusuhka.

N26

Niin, ja silti niitä tänne haalitaan.

eineollut mitään uskovaisia?

Kaikki olivat VAIN ja AINOASTAAN (aivopestyjä)

..terroristeja.

(ks.Fakta)

..

"yhteensä 19 al-Qaida-terroristia, jotka kaappasivat neljä lentokonetta. 

Terroristien tausta ja kansallisuudet

Määrä: 19 kaappaajaa. 

Johtaja / taustaverkosto: Terroristijärjestö al-Qaida ja sen johtaja Osama bin Laden. 

Kansallisuudet:

15 kotoisin Saudi-Arabiasta

2 Yhdistyneistä arabiemiirikunnista

1 Egyptistä

1 Lebanonista 

Lentojen kaappaajat ja lentäjät

Kaappaajat oli jaettu neljän lentokoneen miehistöihin. Jokaisella lennolla oli mukana koulutettu lentäjä:

American Airlines lento 11 (osui WTC:n pohjoistorniin):

Lentäjä: Mohamed Atta (egyptiläinen, Hampurin solun johtohahmoja)

Muut kaappaajat: Waleed al-Shehri, Wail al-Shehri, Satam al-Suqami, Abdulaziz al-Omari. 

United Airlines lento 175 (osui WTC:n etelätorniin):

Lentäjä: Marwan al-Shehhi (arabiemiirikuntalainen)

Muut kaappaajat: Fayez Banihammad, Ahmed al-Ghamdi, Salem al-Ghamdi, Mohand al-Shehri. 

American Airlines lento 77 (osui Pentagoniin):

Lentäjä: Hani Hanjour (saudiarabialainen)

Muut kaappaajat: Nawaf al-Hazmi, Salem al-Hazmi, Khalid al-Midhar, Majed Moqed. 

United Airlines lento 93 (putosi maahan Pennsylvaniaan):

Lentäjä: Ziad Jarrah (libanonilainen)

Muut kaappaajat: Ahmed al-Nami, Saeed al-Ghamdi, Ziad Jarrah, Ahmed al-Hasnawi. 

Laajemman operaation pääsuunnittelijana pidetään pakistanilaista Khalid Sheikh Mohammedia, jonka Yhdysvallat vangitsi myöhemmin vuonna 2003."  -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi