Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...

Vierailija
10.09.2026 |

Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.

Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."

Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.

Tulokset olivat... karuja.

Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.

Seitsemän!!

Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.

Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.

Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 10-12 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.

Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.

Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.

Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.

Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M47 kirjoitti:

Minulta on kysynyt juuri tuon kysymyksen kaksi naista ja vastasin tyyliin kotona askareita, kuten nurmikon leikkuu ja polttopuiden teko + saunomista. Toinen vastasi, että kuulostaa kivalta. Nämä olivat viimeiset sanat häneltä koskaan ja se toinen ei vastannut ollenkaan. Miksi pitää edes tykätä, jos ei oikeesti kiinnosta? En ymmärrä!

Eihän sinuakaan kiinnostanut, kun et kysynyt naiselta mitään.

Vierailija
182/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut näin hieman lyhyehkönä, mutta komeana 176-177 cm miehenä, että lyhyimmät naiset ovat yleensä kaikkein brutaaleimpia pituuden suhteen. Eniten torjumisia on tullut sellaisilta noin 157-160 cm naisilta, jotka ovat vielä kasvoiltaan olleet aika keskinkertaisia. Lyhyemmillä naisilla on usein pakkomielle saada pitkä mies. Ilmeisesti yrittävät kompensoida jotain. Tosi lyhyet naiset tyyliin 150-155 cm ovat yleensä jo rennompia, kun jollain tavalla kykenevät tunnustamaan oman lyhyytensä ja ovat jo niin lyhyitä, että melkein kuka tahansa mies on reippaasti pidempi. Silti olen tuollaisiltakin naisilta kuullut, että olen heille juuri sopivan pituinen, vaikka olen heitä 20-25 cm pidempi! Ilmeisesti tämä on naisten ihannepituusero. 

Pitkähköt ja pitkät naiset taas ovat usein rennompia pituuden suhteen, mielenkiintoista kyllä. Esimerkiksi tapailen tällä hetkellä noin 183 cm pitkää naista. Oletettavasti hän tietää, että pituutensa ei sovi kaikille miehille ja hänellä on omaa pituutta jo omasta takaa, joten ei halua nirsoilla liikaa eikä mitään tarvitse kompensoida superpitkillä miehillä. Mieluummin keskittyy enemmän miehen kasvoihin, ja tässä minulla ei puutteita olekaan. 

Sanottakoon, etten tietääkseni ole tullut kovin usein torjutuksi pituudestani, mutta silloin kun olen, nämä ovat huomioitani. 

Tämä on ihan totta ainakin mun kohdalla enkä edes tajua tuota "miehen pitää olla minua reilusti pitempi, jotta voin tuntea itseni naiselliseksi" -hömppää. Ei mun naisellisuus ole kiinni jonkun toisen ihmisen pituudesta.

T. 175 cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on kopioviesti kuuden kuukauden takaa. Älkää ruokkiko trollia.

https://www.vauva.fi/keskustelu/6458225/tein-sen-kuuluisan-tinder-kokei…

Vierailija
184/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs tän taas copypastetit tänne

Niin. Ei naiset mieti tällaisia asioita. Tai edes tunne empatiaa miehiä kohtaan.

Miksi pitäisi miettiä tai tuntea? Tunnetko dinä tsi muut miehet empatiaa rumia, läskejä nsidia kohtaan jotka haluaisivat parisuhteen ja perheen? Et tunne. Sinä ja muut miehet olette sitä mieltä, että naisten velvollisuus on tuntea empatiaa miehiä kohtaan, että se on naisten velvollisuus ja miesten oikeus. Ei ole. 

Sinun kommenteistasi muuten näkyy se, että et itse tunne empatiaa, vaan olet omaan napaansa tuijottava ja itsekeskeinen- nuo ovat ominaisuuksia, jotka ovat niitä ei haluttuja parisuhteessa. 

Vierailija
185/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran: naisia kiinnostaa Tinderissä vain top 20 % komeimmat miehet. Muut jäävät ilman. Jankkaus bioteksteistä ja huikeista avauksista on silkkaa saivartelua ja kiertelyä ja kaarteilua todellisen asianlaidan ympärillä. Jos olet tarpeeksi komea mies, voit vaikka laittaa aloitukseen "Pannaan", ja moni nainen kyllä tarttuu tuohon. 

Ja itse et katso ulkonäköä lainkaan?

Aika iso ero kun komea mies valkkaa jonkun perusnätin, joka ei ole huonoimmasta viidennestä, ja samalla 72kg 164cm tavistiinalle kelpaa vain 185cm varakas komea mies.

Ja mitä tämä "perusnätti" tarkoittaa?

Ei ole yli 90kg+ tai hermusen näköinen.

Vierailija
186/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi naurattaa,itse deittailin aikoinaan.Ikä oli ainoo oikee mitä miehet suoraan kerto.Yhtään semmosta mistä olis kiin. o ikeest ei ollu.Hyviä ammatteja toki.Puuttu se rento tavallinen ukko..avoin huumori sosiaalinen mies.Ehkä pari liippas läheltä..ehkä.Yhden pituus oli este..näin hennolle pikku taskuvenukselle.

Vierailija
187/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran: naisia kiinnostaa Tinderissä vain top 20 % komeimmat miehet. Muut jäävät ilman. Jankkaus bioteksteistä ja huikeista avauksista on silkkaa saivartelua ja kiertelyä ja kaarteilua todellisen asianlaidan ympärillä. Jos olet tarpeeksi komea mies, voit vaikka laittaa aloitukseen "Pannaan", ja moni nainen kyllä tarttuu tuohon. 

Koska miehistä valtaosa on parisuhteessa elämänsä aikana, tarkoittaa se sitä, että joko olet väärässä, tai sitten ne, jotka eivät kulu komeimpien 20% joukkoon, löytävät naisen jostain muualta kuin Tinderistä.

Opi lukemaan. Minä puhuin viestissäni Tinderistä, joten en tiedä, miksi toit mukaan keskusteluun Tinderin ulkopuoliset ilmiöt. Jälleen, luetun ymmärtäminen. 

Vierailija
188/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehistä valtaosa on parisuhteessa elämänsä aikana, tarkoittaa se sitä, että joko olet väärässä, tai sitten ne, jotka eivät kulu komeimpien 20% joukkoon, löytävät naisen jostain muualta kuin Tinderistä.

Opi lukemaan. Minä puhuin viestissäni Tinderistä, joten en tiedä, miksi toit mukaan keskusteluun Tinderin ulkopuoliset ilmiöt. Jälleen, luetun ymmärtäminen. 

No siksi juuri, että ei kai ole pakko olla juuri Tinderissä, jos se ei itsellä toimi? En ymmärrä mikä ongelma tuo edes on. Olen itse nainen, ja itsekin poistuin Tinderistä, kun se ei tuntunut itselle sopivalta tavalta etsiä kumppania. Omalla kohdallani syy oli se, että en jaksanut selata loppumatonta virtaa miesten profiileita, joista valtaosa oli ihan muuta kuin mitä etsin, ja en halunnut antaa turhia tykköyksiä, mitä kuitenkin Tinderin algoritmin takia pitäisi tehdä. Pointtini siis oli, että voi ihan hyvin hyvöksyä sen, että 20% miehistä on mahdollisuus löytää kumppani Tinderistä, mutta loput etsivät sitten muualta. Lopputulos on se, että valtaosa pariutuu.

Vierailija
189/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teeskenteli ap tai ei, tilanne vastaa todellisuutta jo tilastoja myöten. Asiasta on hyvä keskustella. 

Vierailija
190/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi juuri, että ei kai ole pakko olla juuri Tinderissä, jos se ei itsellä toimi? En ymmärrä mikä ongelma tuo edes on. Olen itse nainen, ja itsekin poistuin Tinderistä, kun se ei tuntunut itselle sopivalta tavalta etsiä kumppania. Omalla kohdallani syy oli se, että en jaksanut selata loppumatonta virtaa miesten profiileita, joista valtaosa oli ihan muuta kuin mitä etsin, ja en halunnut antaa turhia tykköyksiä, mitä kuitenkin Tinderin algoritmin takia pitäisi tehdä. Pointtini siis oli, että voi ihan hyvin hyvöksyä sen, että 20% miehistä on mahdollisuus löytää kumppani Tinderistä, mutta loput etsivät sitten muualta. Lopputulos on se, että valtaosa pariutuu.

Taas meni heittämällä ohi aiheen. Tinder ei ole olemassa tyhjiössä, vaan se heijastaa pariutumisdynaamikoita muutenkin maailmassa. Naiset ovat hyvin hypergamistisia ja Tinder osoittaa sen ehkä räikeimmin. Ja nykyään ehkä puolet kaikista parisuhteista alkavat deittisovelluksen kautta, joten näiden merkitystä yhteiskunnalle ei tule aliarvioida. 

191/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teeskenteli ap tai ei, tilanne vastaa todellisuutta jo tilastoja myöten. Asiasta on hyvä keskustella. 

Siitähän keskusteltiin jo tuossa aiemmassa ketjussa 6 kk sitten noin 450 viestin verran. Tässä näyttää olevan kyse lähinnä siitä, että joku mies haluaa ruikuttaa tinder-maailman epäoikeudenmukaisuudesta uudelleen ja uudelleen.

Yksinkertainen ratkaisu feikkialoituksen kopiossa esitettyyn ongelmaan on kohdata ihmisiä elävässä elämässä esimerkiksi aloittamalla sopiva sosiaalinen harraste tai osallistumalla vapaaehtoistyöhön. Tämä(kin) ohje on palstalla jo monasti kerrattu.

https://www.vauva.fi/haku?keys=sosiaalinen+harraste

https://www.vauva.fi/haku?keys=sosiaalinen+harrastus

M60+

Vierailija
192/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas meni heittämällä ohi aiheen. Tinder ei ole olemassa tyhjiössä, vaan se heijastaa pariutumisdynaamikoita muutenkin maailmassa. Naiset ovat hyvin hypergamistisia ja Tinder osoittaa sen ehkä räikeimmin. Ja nykyään ehkä puolet kaikista parisuhteista alkavat deittisovelluksen kautta, joten näiden merkitystä yhteiskunnalle ei tule aliarvioida. 

Jos pitäisi paikkansa samaan aikaan se, että puolet suhteista alkaa Tinderistä ja vain 20% miehistä voi löytää seuraa Tinderistä, silloin vain 40% heteroista löytäisi kumppanin. Mutta tämähän ei vastaa sitä, mitä tilastot kertovat. 

Mutta mitä sitten tulee oletettuun hypergamiaan, niin pariutuminen on täysin vapaaehtoista. Naisilla ei ole mitään velvollisuutta kiinnostua yksittäisestä miehestä tai jostain tietynlaisista miehistä, ja kumppanille saa asettaa juuri sellaiset kriteerit kuin haluaa. Jos naiset ovat hypergamisia, niin sehän tarkoittaa sitä, että miehet ovat itsessään epäkiinnostavia kumppaneita ja suhde miehen kanssa on itsessään aika epätyydyttävä. Jos elämä miehen kanssa olisi ihanaa ja parisuhde olisi toimiva ja antoisa, ei kukaan nainen olisi hypergaminen, koska silloin suhde mieheen toisi jo itsessään elämään jotain toivottua hyvää sisältöä. 

Vierailija
193/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut tämän ennenkin täällä. Olen nainen. Menin perinteiselle treffipalstalle ja laitoin suurinpiirtein ranskalaisin viivoin, mitä haluan. Eli 10 vuoden sisällä haluan olla naimisissa, äiti ja asua omakotitalossa. Tulihan niitä hölynpölyvastaajiakin, mutta heti tuli myös niitä, jotka oli tosissaan. Sain valita kahdesta. Treffit alle viikossa, ja sen jälkeen nähtiin useamman kerran viikossa aina kun mahdollista.

Nyt on melkein kulunut tuo 10 vuotta ja kaiken sain, mitä pyysin. Täysijärkisen, mukavan miehenkin.

Eli pitää olla itsevarma ja tietää mitä haluaa. Jollei sitä löydy, niin kokeilee muuta keinoa. En ymmärrä miten jotkut jaksaa loputtomasti jotain chit chatia.

Jepjep. Naisilla on elämä easy modella, mikä tuli taas todistettua. Kyllä Kyllä.

Samallahan tuossa joku mies sai samat asiat, sellainen easy mode kyseisellä tyypillä.

194/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No siksi juuri, että ei kai ole pakko olla juuri Tinderissä, jos se ei itsellä toimi?"

Juuri näin. Mutta kun ne vaihtoehdot sisältävät todellisessa elämässä tapahtuvia kohtaamisia vastakkaisen sukupuolen kanssa niin puhelimensa kautta eläville ne ovat liian pelottavia. Helpompi jäädä sinne mukavuusalueelleen valittamaan tinderin epäoikeudenmukaisuudesta.

M60+

Vierailija
195/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu ihan siitä, että miehet yrittävät lähes kaikkia naisia. Naiset yleensä etsivät parisuhdetta, ja on aivan ymmärrettävää, että sitä ei haluta ihan kenen tahansa kanssa.

Niin, kuka mies edes haluaa elää jonkun kanssa, jolle kelpaa kuka vaan?

"I don't want to belong to any club that will accept me as a member." -Groucho Marx.

Vierailija
196/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin naisia koska miehenä koin saman thaimaalaisella deittisivustolla ja siellä kauniiden naisten aloitteiden tulva oli sellainen että väkisinkin alkoi rumempia karsimaan pois ja kriteerit valahti tiukemmalle. Niin siinä ikävä kyllä vaan pääsee käymään että kysynnän ja tarjonnan lait toimii ja jos kuulut ylitarjontaan niin joutuu vaan totutella toimimaan nirppanokkien kanssa.

Vierailija
197/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista mies-nais, juupas-eipäs vääntöä taas viestikaupalla. Nettideittailun asfattiviidakossa miehet ja naiset ovat yhtälailla kranttuja ja nirsoja jopa kuspäitä ja töykeitäin toisinaan. Miesten pitää olla pitkiä, komeita ja (sopivasti)lihaksikkaita. Naisten kuuluu olla kauniita, nuoria, hoikkia ja isotissisiä

Kuvat ja ulkonäkö merkitsee paljon, kun persoonakaan ei oikeasti kuvien ja profiilitekstien välityksellä oikeasti välity.  Toisaalta Varmaan jokainen nettideittailua harrastanut on löytänyt sen "100%mätsäävän" tyypin ja päässyt treffeille asti huomatakseen heti tavatessa ettei sitä kuuluisaa kemiaa löydykään. Minä ainakin! Mutta ehkä tämäkin sitten sitä pinnallisuutta ja pitäisi antaa tilaisuus ja mahdollisuus uusille treffeille? Ottava osapuolena olen ollut vielä useammin, omasta mielestä kiinnostavien ja potenttiaalisien treffien jälkeen toisen mielestä kiinnostusta, kemiaa ja kipunoita ei löytynyt eikä lennellyt.

-Nettideittailun romukoppaan heittänyt 166cm lyhyt mies.

Vierailija
198/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tykkään salista". Yök!

Vierailija
199/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin olis, eihän naiset sais kuin sen panon. Sekö on sitä, mitä suurin osa miehistä haluaa? Eivätkö miehet halua parisuhdetta Tinderistä?

Vierailija
200/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse et katso ulkonäköä lainkaan?

Katson hyvinkin paljon naisessa ulkonäköä. Se on keskeisen tärkeää. Miksi oletat eli valehtelet asioita minusta, joita en ole sanonut? Mikä oli valheellisen oletuksesi relevanssi? Ero miesten ja naisten välillä on se, että mies osaa yleensä rehellisesti sanoa, että naisen ulkonäkö on tosi tärkeä asia, ja mies myös itse tietää oman ulkonäkönsä tai sen puutteen merkityksen. Monella naisella taas on ylitsepääsemättömän vaikeaa myöntää oma pinnallisuutensa, mutta tällaisia naiset ovat. 

Eli miehet ovat pinnallisia ja hienoa on se, että te myönnätte sen. Jassoo. Se vaan, et tietenkin ulkonäöllä on merkitystä, mutta emme me naiset kaikki tykkää vain yhdennäköisistä miehistä. Se skaala on paljon laajempi kuin ikä+mitat. 

Miehet usein kuvittelevat tietävänsä naisten maut yleisesti, mut pieleen menee. Se on se, mihin sanotaan vastaan.