Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...

Vierailija
10.09.2026 |

Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.

Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."

Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.

Tulokset olivat... karuja.

Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.

Seitsemän!!

Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.

Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.

Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 10-12 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.

Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.

Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.

Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.

Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran: naisia kiinnostaa Tinderissä vain top 20 % komeimmat miehet. Muut jäävät ilman. Jankkaus bioteksteistä ja huikeista avauksista on silkkaa saivartelua ja kiertelyä ja kaarteilua todellisen asianlaidan ympärillä. Jos olet tarpeeksi komea mies, voit vaikka laittaa aloitukseen "Pannaan", ja moni nainen kyllä tarttuu tuohon. 

Ja itse et katso ulkonäköä lainkaan?

Vierailija
162/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen mies, hoikka ja komea :D eihän sinulla pysy edes yksi koherentti ajatus päässä, Taneli. 

Naisten mielestä tavis mies tienaa 4 tonnia kuussa, käy salilla 3x viikossa, bmi 21, hiukset on päässä, 181cm+. Kaikki sen alle kun on naisille näkymättömiä. 🤡🤡🤡🤡💩

Trollotiloo ja 0/5

Ihan monesti todistettu tälläkin palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
M47
163/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kysynyt juuri tuon kysymyksen kaksi naista ja vastasin tyyliin kotona askareita, kuten nurmikon leikkuu ja polttopuiden teko + saunomista. Toinen vastasi, että kuulostaa kivalta. Nämä olivat viimeiset sanat häneltä koskaan ja se toinen ei vastannut ollenkaan. Miksi pitää edes tykätä, jos ei oikeesti kiinnosta? En ymmärrä!

Vierailija
164/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M47 kirjoitti:

Minulta on kysynyt juuri tuon kysymyksen kaksi naista ja vastasin tyyliin kotona askareita, kuten nurmikon leikkuu ja polttopuiden teko + saunomista. Toinen vastasi, että kuulostaa kivalta. Nämä olivat viimeiset sanat häneltä koskaan ja se toinen ei vastannut ollenkaan. Miksi pitää edes tykätä, jos ei oikeesti kiinnosta? En ymmärrä!

Se on peli ei deitti sovellus 

Vierailija
165/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran: naisia kiinnostaa Tinderissä vain top 20 % komeimmat miehet. Muut jäävät ilman. Jankkaus bioteksteistä ja huikeista avauksista on silkkaa saivartelua ja kiertelyä ja kaarteilua todellisen asianlaidan ympärillä. Jos olet tarpeeksi komea mies, voit vaikka laittaa aloitukseen "Pannaan", ja moni nainen kyllä tarttuu tuohon. 

Katson hyvinkin paljon naisessa ulkonäköä. Se on keskeisen tärkeää. Miksi oletat eli valehtelet asioita minusta, joita en ole sanonut? Mikä oli valheellisen oletuksesi relevanssi? Ero miesten ja naisten välillä on se, että mies osaa yleensä rehellisesti sanoa, että naisen ulkonäkö on tosi tärkeä asia, ja mies myös itse tietää oman ulkonäkönsä tai sen puutteen merkityksen. Monella naisella taas on ylitsepääsemättömän vaikeaa myöntää oma pinnallisuutensa, mutta tällaisia naiset ovat. 

Vierailija
166/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika iso ero kun komea mies valkkaa jonkun perusnätin, joka ei ole huonoimmasta viidennestä, ja samalla 72kg 164cm tavistiinalle kelpaa vain 185cm varakas komea mies.

Vierailija
167/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee. Naiset ovat täys kusipäitä.

OK. No sitten kannattaa pysyä erossa naisista, eikö niin? Kudipäiden kanssa ei kannata viettää aikaa. 

Vierailija
168/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika iso ero kun komea mies valkkaa jonkun perusnätin, joka ei ole huonoimmasta viidennestä, ja samalla 72kg 164cm tavistiinalle kelpaa vain 185cm varakas komea mies.

Entä sitten?

Vierailija
169/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson hyvinkin paljon naisessa ulkonäköä. Se on keskeisen tärkeää. Miksi oletat eli valehtelet asioita minusta, joita en ole sanonut? Mikä oli valheellisen oletuksesi relevanssi? Ero miesten ja naisten välillä on se, että mies osaa yleensä rehellisesti sanoa, että naisen ulkonäkö on tosi tärkeä asia, ja mies myös itse tietää oman ulkonäkönsä tai sen puutteen merkityksen. Monella naisella taas on ylitsepääsemättömän vaikeaa myöntää oma pinnallisuutensa, mutta tällaisia naiset ovat. 

Se ero on naisissa ja miehissä, että miehille se naisen ulkonäkö on tärkein ja ainoa asia, naisille vasta se toiseksi tärkein asia. 

Vierailija
170/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on ahneita itsekkäitä sikoja, mutta juu, entäs sitten.

Vierailija
171/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tämä "perusnätti" tarkoittaa?

Vierailija
172/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä tinderiin? En ymmärrä.

Vierailija
173/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä oli asian ydinongelma?

Vierailija
174/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näin kerta on ja et kuulu tuohon top 20%, niin miksi silloin olet siellä Tinderissä?

Vierailija
175/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tämä "perusnätti" tarkoittaa?

Sellainen joka ei ole täyttänyt huuliaan, hiuksiaan ja silmiään. Nämä jotka ovat niin tehneet ovat sitten niitä superkauniita.

Vierailija
176/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut näin hieman lyhyehkönä, mutta komeana 176-177 cm miehenä, että lyhyimmät naiset ovat yleensä kaikkein brutaaleimpia pituuden suhteen. Eniten torjumisia on tullut sellaisilta noin 157-160 cm naisilta, jotka ovat vielä kasvoiltaan olleet aika keskinkertaisia. Lyhyemmillä naisilla on usein pakkomielle saada pitkä mies. Ilmeisesti yrittävät kompensoida jotain. Tosi lyhyet naiset tyyliin 150-155 cm ovat yleensä jo rennompia, kun jollain tavalla kykenevät tunnustamaan oman lyhyytensä ja ovat jo niin lyhyitä, että melkein kuka tahansa mies on reippaasti pidempi. Silti olen tuollaisiltakin naisilta kuullut, että olen heille juuri sopivan pituinen, vaikka olen heitä 20-25 cm pidempi! Ilmeisesti tämä on naisten ihannepituusero. 

Pitkähköt ja pitkät naiset taas ovat usein rennompia pituuden suhteen, mielenkiintoista kyllä. Esimerkiksi tapailen tällä hetkellä noin 183 cm pitkää naista. Oletettavasti hän tietää, että pituutensa ei sovi kaikille miehille ja hänellä on omaa pituutta jo omasta takaa, joten ei halua nirsoilla liikaa eikä mitään tarvitse kompensoida superpitkillä miehillä. Mieluummin keskittyy enemmän miehen kasvoihin, ja tässä minulla ei puutteita olekaan. 

Sanottakoon, etten tietääkseni ole tullut kovin usein torjutuksi pituudestani, mutta silloin kun olen, nämä ovat huomioitani. 

Vierailija
177/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on siinä, että miehet aliarvioivat toiset miehet. Jos itse on varastomies, jolla on saliharrastus ja oma kaksio Koivukylässä, voi vaikuttaa, että olisi ihan tavoittelemisen arvoinen poikamies. Sitä samaa naista voi tavoitella siellä kuitenkin maisteri, jolla on kolmio kantakaupungissa ja sama arvomaailma kuin naisella. Lisäksi tämä toinen mies tykkää matkustella ja toivoo perheen perustamista. Miten luulet Koivukylän miehen kelpaavan?

Vierailija
178/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehistä valtaosa on parisuhteessa elämänsä aikana, tarkoittaa se sitä, että joko olet väärässä, tai sitten ne, jotka eivät kulu komeimpien 20% joukkoon, löytävät naisen jostain muualta kuin Tinderistä.

Vierailija
179/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu ihan siitä, että miehet yrittävät lähes kaikkia naisia. Naiset yleensä etsivät parisuhdetta, ja on aivan ymmärrettävää, että sitä ei haluta ihan kenen tahansa kanssa.

Niin, kuka mies edes haluaa elää jonkun kanssa, jolle kelpaa kuka vaan?

Aika moni, jos siltä saa pillua, seuraa, ruokaa, siivousta ja se kuuntelee. 

Vierailija
180/215 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin kerta on ja et kuulu tuohon top 20%, niin miksi silloin olet siellä Tinderissä?

Häh? Miten perustelet tämän omituisen tulkintasi? Ei niin, että asialla olisi kovin paljon merkitystä keskustelulle, mutta olen kyllä heittämällä ns. top 20 % mies Tinderissä, jos saan päivittäin useamman matchin vähintään keskinkertaisen näköisiltä ja itseäni reippaasti nuoremmilta naisilta, ja voin helposti käydä joka viikko treffeillä ainakin parin uuden naisen kanssa (joskaan en tuollaista tahtia jaksaisi). Minä nimenomaan tiedän ulkonäön merkityksen tuossa sovelluksessa, mutta en minäkään ole samalla tasolla kuin joku huippumallimies tietenkään.