Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen nettiriippuvuus - kokemuksia?

Vierailija
29.05.2007 |

Netissä tästä itsekin kyselen... Luulen, että miehelle on kehittynyt jonkinasteinen nettiriippuvuus jo ennen kuin olemme tunteneet, mutta nyt minulle alkaa riittää. Miehen työ liittyy nettiin ja tietokoneisiin, lisäksi hän surffailee työpäivän aikana huvikseen (yleensä kotiutuukin töistä vasta n. klo 18.30). Kotona hän pyrkii hakeutumaan tietokoneen ääreen niin pian kuin mahdollista ja häntä saa pyydellä moneen kertaan esim. syömään. Vaikka hän on läsnä, hän on tavallaan poissa, koska keskittyy vain tietokoneeseen ja ärtyy kauheasti, kun häntä häiritään. Hän ei juuri koskaan soittele kavereilleen ja näkee heitä vain harvoin. Sähköposti, keskustelupalstat ym. tuntuvat korvanneen sosiaalisen elämän. Minä ja tyttäremme kärsimme tilanteesta - tulee sellainen tunne, ettei hän halua olla kanssamme. Jos hänet saa lähetemään esim. tytön kanssa leikkipuistoon, heillä kuitenkin on siellä yleensä kivaa. Mies ei myönnä, että netti olisi ongelma - se on vain kuulemma hänen elämäntapansa. Mikä avuksi, miten saisin miehen enemmän läsnäolevaksi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona ei ole lupa avata konetta, jos kyse ei ole työasiasta. Laita siis tosiaan kova kovaa vastaan. Jos ei kykene, siitä jokin seuraus. Miettisin vakavasti suhteenne tulevaisuutta nykyisellä menolla. Elät vähän kuin näkymättömässä avioliitossa, kun toinen on paikalla muttei läsnä.

Vierailija
2/2 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla auttoi elämänmuutos: lopetin opiskelut ja jäin huoletta lasten kanssa kotiin. Kun taas sittemmin menin töihin, ei olisi voinut vähempää kiinnostaa enää illalla istua koneelle.

En tiedä mikä miestäsi auttaisi, netti on hirmu koukuttava. Ehkä kotoa kone pois kokonaan? Tai tunnukset sun taakse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla