Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni naimisissa oleva keski-ikäinen ei käytä sormusta?

Vierailija
25.04.2023 |

Onko se yleistä, että ei käytä?
Näin nuoruuden ihastukseni, joka on hyvin konservatiivisella alalla töissä, ei mikään taiteilijaluonne. Hänellä ei ollut sormusta,vaikka tiedän, että oli vielä useampia vuosia sitten naimisissa ja monta lasta. En kehdannut kysyä siinä, että onko eronnut. Millä todennäköisyydellä hän on eronnut?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt moneen vuoteen ja taitaa miehenkin sormus olla lipaston laatikossa.

En käytä mitään sormuksia.

N55

Vierailija
2/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesiaikana on varmaan lisääntynyt. Lisäksi jos on pieniä vaippaikäisiä lapsia niin ei halua pitää sormuksia, ettei niihin mene kakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormeni turpoavat välillä. Sormus on myös riski fyysisissä töissäni.

On ollut pitkään laatikossa.

Vierailija
4/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt moneen vuoteen. Ensin oli hankalaa, kun töissä ei voinut käyttää. Pelkäsin hukkaavani sormukset, joten lopulta ne jäi vallan korulippaaseen. Sitten ne ei enää mahtunut. 27 vuotta olen silti ollut naimisissa ja 29 vuotta kihloissa.

Vierailija
5/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä en käytä ihottuman takia.

Vierailija
6/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin aikoinaan viemään sen kanikonttoriin eikä ollut mahdollisuutta lunastaa takaisin. Enkä muutenkaan ole koruihmisiä, mies ei edes hankkinut sormusta, koska työpaikalla ei voi pitää turvallisuussyistä.

Vierailija
7/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole käyttänyt sormusta. Joutuu nostelemaan painavia taakkoja ja sanoi sormuksen viereisiin sormiin sattuvan, kun ne puristuvat sormusta vasten.

Vierailija
8/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä käytin sormusta 3 ensimmäistä vuotta. sitten se jäi pikkuhiljaa pois. sama ukolla. joten ihan normaalia. 

Vierailija
9/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käyttänyt vuosikausiin, mieskin joutui omansa katkaisemaan joku aika sitten kun ei muuten irronnut sormesta ennen leikkaukseen menoa.

Hyvin ollaan pärjätty ilmankin.

N47

Vierailija
10/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygieniasyistä.

Vierailija
11/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei edes ole sormusta ollenkaan eikä miehellänikään, en koskaan kiinnitä huomiota edes tällaisiin asioihin.

Vierailija
12/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei ole voinut käyttää reuman takia sinakaan 40 vuoteen. Ovat olleet 56v naimisissa. Miehellä välillä unohtuu autoon, kun joutuu poistamaan sen työnsä takia.

Sun täytyy vain yrittää selvittää onko mies naimisissa. Useimmat kuitenkin sormusta käyttävät, joten voi olla eronnut.

Vierailija
13/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittävätkö ihmiset vielä 2020-luvulla huomiota tällaiseen? Minä ja puolisoni emme vaihtaneet sormuksia vaan verivalat.

Vierailija
14/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ja sormuskin jo kadonnut aikoja sitten. Muita sormuksia käytän kyllä.

Vierailija
15/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kumpikaan voi käyttää sormuksia työssään ja jotenkin vain vapaa-aikanakin sormukset ovat jääneet pois käytöstä.

Vierailija
16/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta-allergia. Tosin se ei ole virallinen termi, koska oikeasti allerginen ihottuma syntyy kullan seassa olevista aineista, puhdasta kultaa olevia sormuksia ei kuitenkaan ole.

Vierailija
17/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

48,7% todennäköisyydellä.

Vierailija
18/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää aina, ei ota pois ollenkaan. Mä en voi pitää töissä, joten unohdan usein vapaallakin laittaa sormeen. Onnellisesti naimisissa vuodesta 2005

Vierailija
19/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa olla ilman! Joskus, jos leivon pullaa, otan ne pois, mutta oudolta tuntuu! Kyllä meillä on molemmilla sormukset sormessa, aina, ja näin ollut jo lähes 35 vuotta 🙄

Vierailija
20/30 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osaa olla ilman! Joskus, jos leivon pullaa, otan ne pois, mutta oudolta tuntuu! Kyllä meillä on molemmilla sormukset sormessa, aina, ja näin ollut jo lähes 35 vuotta 🙄

Minustakin tuntui ikävältä olla ilman sormusta. Laitattin siihen käsittelyn, jonka piti auttaa allegiaan, mutta siitä ei ollut apua. Hirveä kutina ja punaista syheröä, sama juttu korvisten kanssa. Joten ei auttanut kuin poistaa sormus. Juhliin laitan sen, ei tule oireita, jos muutaman hetken pitää.