Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei syö vain kerran päivässä?

Vierailija
09.09.2026 |

?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verensokerit jos heittää, loppuu aivotyö ja voimat. Vähintään 4 kertaa päivässä itselle ravintoa.

Niin ihmiset luulevat, aivotyö heikentyy kun syö enemmän kuin yhden lämpimän aterian päivässä

Tässä ei puhuttu lämpimistä aterioista, vaan siitä, että suuhun menisi ravintoa vain kerran päivässä. Ei pysty, loppuu virta.

Lämmintä ruokaa ei ihminen tarvitse välttämättä lainkaan.

Itse ainekin suhtaudun ruokaan muuten kuin pelkän tarve-lähestymisen myötä. Harmaa velli voisi täyttää kaikki tarvittavat raaka-aineet, muttei sen syöminen olisi kovin mielekästä pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
22/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todella halua venyttää vatsalaukkua isoksi palloksi. Jos syö vaikka 1600 kcal/vrk niin valtava määrä ruokaa yhdellä kertaa. Enpä usko, että jaksaisin edes liikkua paljoa sen jälkeen. 

Eihän tuohon kalomäärään tarvitse kuin yhden hesen hampparin ja pussin karkkia

ja tuo pitäisi nälkää noin 15 minuuttia eli erittäin huono ateria.

Minun teinipojalle tuo olisi kuin kärpäsen jätös ja olisi kohta jääkaapilla etsimässä ruokaa : D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kerran päivässä, yleensä.

Vierailija
24/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todella halua venyttää vatsalaukkua isoksi palloksi. Jos syö vaikka 1600 kcal/vrk niin valtava määrä ruokaa yhdellä kertaa. Enpä usko, että jaksaisin edes liikkua paljoa sen jälkeen. 

Ja missäs olit kun ihmisen sisäelimiä opiskeltiin? Yhden kerran päivässä syömisellä ei vatsalaukku veny pysyvästi, kun se venyy joka kerta kun syöt:

"Miten mahalaukku toimii?Tilavuus: Tyhjänä mahalaukku on pieni, mutta normaaliin mahalaukkuun mahtuu kerralla noin 1,5 litraa ravintoa. [1] (https://fi.wikipedia.org/wiki/Mahalaukku)Joustavuus: Ruoan saapuessa mahalaukun seinämät antavat pertsaa ja venyvät. Satunnainen ylensyönti, kuten jouluna, ei vielä venytä sitä pysyvästi. [1] (https://apteq.fi/artikkeli/mahalaukku-2/), [2] (https://www.op-media.fi/hyvinvointi/soitko-itsesi-ahkyyn-jalkiruoalle-v…)Kylläisyys: Mahalaukun venyminen lähettää aivoille viestin kylläisyydestä. Jos laukkua venyttää toistuvasti äärimmilleen, kylläisyyden tunne voi heikentyä"

Niin satunnainen ylensyönti. Nyt kai oli kyse siitä että joka päivä syötäisiin vain kerran päivässä.

Vierailija
25/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sopii syödä kolme kertaa päivässä. Sen vähempi on liian vähän.

Minäkin syön 3kertaa päivässä mutta tiedän että jos totuttelen siihen että syön kerran päivässä niin se olisi terveellisempää, minä ennen söin kerran päivässä

Miksi kerran päivässä syöminen on terveellisempää kuin kolmesti päivässä syöminen? Mihin perustat väitteesi?

Haluan sanoa että jos valmistat vihanneksista, hiilihydraatteista ja proteiinistä ruoan minkä syöt samana päivänä heti kuumana niin prosessoimattomasta ruoasta jossa on käytetty vain terveellisiä raaka-aineita, niin kun sellainen ruoka on lämmitetty niin siinä ei ole bakteeria, ruoka syödään kuumana 50-70c kuumana

Minulle tulee nälkä kun ajattelen vain asiaa

Tuli vastaus moneen kysymykseen ketjussa

Ap

Vierailija
26/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuo vhh-hullu on täällä haukkumassa ihmisiä. Eipä tarvitse tätäkään ketjua lukea sen enempää. 

Vierailija
27/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tarvitsee ravintoainetankkausta pitkin päivää, proteiinia ja hyviä hiilihydraatteja tulisi saada tasaisesti päivän mittaan, että jaksaa hyvin.

Minä en tarvitse. Syön yleensä kerran päivässä joskus iltapäivällä. Hyvin jaksaa sillä lailla. 

Vierailija
28/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja energiat loppuu muutamassa tunnissa jopa sohvaperunoilta.

Vierailija
29/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pystyisi tuon jälkeen syömään loppupäivänä mitään. Kokeiltu on.

Vierailija
30/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja niillä eväillä energia loppuu muutamassa tunnissa, jopa sohaperunoilta.

Vierailija
31/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pystyisi tuon jälkeen syömään loppupäivänä mitään. Kokeiltu on.

Kuka kysyy loppupäivästä, eiköhän se koske koko vuorokautta, vai tankataanko sitten yöllä oikein kunnolla?

Vierailija
32/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron taas (jaarittelijan leiman uhallakin :))) :

Kaupunkilainen olen. Söin kotona sen 2 kertaa päivässä: kouluruoka ja äidin tekemä. Se määrä oli vähäinen, vähärasvaista ja -proteiinistä. Sitten menin maalle kesäksi, ikää silloin 16. Söin sen saman määrän. Siellä kun piti koko ajan liikkua, tehdä jotain, niin voimat loppui jo aamupäivästä. Oli pakko syödä enemmän. Toki se oli rasvaista ja ... Vielä mitä - mulla paino laski, vaikka söin kuin hevoinen! ) 

Toimistotyötä ikäni tehnyt (nyt työtön), niin ei sitä kulutusta vaan ei ole; keho on tottunut vähempään.

.....

Se ruoka oli ilmeisesti sitä, et piti hyvin nälkää, verensokeri ei ennättänyt laskea liian alas (?)

Vierailija
33/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka kokkaat itsellesi vihanneksista, hiilihydraateista ja proteiinistä lämpimän aterian, niin tiedätkö kuinka paljon huijjaat aivojasi hyvällä ateriakokonaisuudella

Legendaarisimmat ateriakokonaisuudet on hamppari ranuilla, english breakfast...

Jos teet rakkaudella kerran päivässä lämpimän aterian ja syöt sen kuumana aina hyvällä ruokahalulla niin olet huijjannut suolistoosi yhdeksi vuorokaudeksi ruokaa, mitä järkeä syödä lisää ruokaa kun aivot käsittelee vuorokaudessa juuri hyvin ruoan, turhaa aivotyötä ja veri menee aivoista vatsaan pilkkomaan ruokaa turhaan "koska teki mieli"

Vierailija
34/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tuo vhh-hullu on täällä haukkumassa ihmisiä. Eipä tarvitse tätäkään ketjua lukea sen enempää. 

Ja taas tuo vhh-haukkuja paikalla, niin kuin jokaisessa ruokaketjussa. Vaikka kukaan muu ei asiasta edes mainitse. Mitään asiallista sanomista sillä ei koskaan ole.

Vierailija
35/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälti syönkin vain kerran päivässä. En juuri koskaan tunne nälkää ja unohdan syödä. Ollut tämä ongelma nyt sellaiset 40 vuotta ja painon kanssa joudun tehdä töitä ihan tosissani että sitä saa pidettyä edes siellä lievän alipainon rajalla. Olen korkea kalorisella, eli lisään extra määrän öljyjä, voita, täysi rasvaisia tuotteita. Lisäksi yritän muistaa nauttia noita lääkärin määräämiä lisäravinne juomia, kyllä, samoja joita juotetaan esim. muistisairaille alipainoisille vanhuksille, anorexia potilaille jne. Ja jotka maksavat ihan helvetisti. 

Vierailija
36/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen on kivaa ja nautinnollista. Kun syö rasvatonta kasvista niin ei siinä sulattamisessakaan niin kauaa mene. Jos söisi lihaa ja rasvoja sekä muuta eläinmoskaa niin sitten voisi syödä kerran päivässä.

Vierailija
37/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön usein (useampana päivänä viikossa) vain kerran päivässä: Ei vain maistu aamiaiset ja lounaat. Ja kävyn oikein töissäkin ja jaksan ihan hyvin.

Vierailija
38/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö PerSu ihmettelee ihmisjoukkoja öööh  uliuliuliuliuli ööööh uliuliuliuliuli 

Vierailija
39/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkälti syönkin vain kerran päivässä. En juuri koskaan tunne nälkää ja unohdan syödä. Ollut tämä ongelma nyt sellaiset 40 vuotta ja painon kanssa joudun tehdä töitä ihan tosissani että sitä saa pidettyä edes siellä lievän alipainon rajalla. Olen korkea kalorisella, eli lisään extra määrän öljyjä, voita, täysi rasvaisia tuotteita. Lisäksi yritän muistaa nauttia noita lääkärin määräämiä lisäravinne juomia, kyllä, samoja joita juotetaan esim. muistisairaille alipainoisille vanhuksille, anorexia potilaille jne. Ja jotka maksavat ihan helvetisti. 

Ruuanhimo tulee sokereiden kautta, jos lisäät energiaa jostain jäteöljyistä niin ei se lisää nälkääsi.

Heitä jäteöljyt roskakoriin, ne eivät ole ihmisruokaa muutenkaan. Ala syömään sokereita jossakin muodossa, esim. hapatettu vaalea leipä tai luomuhedelmät. 

Tai sitten menet toiseen suuntaan, maailmassa on satoja tuhansia ihmisiä jotka väittävät etteivät syö mitään. Heidän painonsa tasapainottuu alipainorajan alapuolelle, mutta se tasapainottuu. He saavat energiansa ympäristöstä esim. ihon kautta absorboimalla ja kyseessä on ihan puhdas energia eikä ruuasta syntetisoitu energia. Kehon öljyisyys haittaa tätä prosessia, sillä öljy tukkii ihoa. Sen tulee olla tätä varten huokoinen

Öljy ylipäätään on täysin luonnotonta ihmisravintoa, sitä ei ole lähes missään luonnontuotteissa. Niissä missä sitä on, on myös antiravinteita, sillä niitä ei ole tarkoitettu syötäviksi. Ei väliä onko kyseessä eläinrasva vai kasvirasva, se ei kuulu ihmisen ruokavalioon. Ihminen voi syödä sen verran pähkinöitä tai siemeniä, mitä pystyy ja tekee mieli, ja siitä tulee riittävä rasvamäärä kehoon

Vierailija
40/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön usein (useampana päivänä viikossa) vain kerran päivässä: Ei vain maistu aamiaiset ja lounaat. Ja kävyn oikein töissäkin ja jaksan ihan hyvin.

Samoin. Oikein ihmetyttää että miten voisi syödä vaikka neljästi päivässä, kuten jotkut väittävät tekevänsä. Eihän siinä ehtisi kuin juuri päästä hommien alkuun kun taas pitäisi ruveta syömään. Mitä siitä tulisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä