Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei syö vain kerran päivässä?

Vierailija
09.09.2026 |

?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on kivaa syödä monta kertaa päivässä. 

Vierailija
42/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön usein (useampana päivänä viikossa) vain kerran päivässä: Ei vain maistu aamiaiset ja lounaat. Ja kävyn oikein töissäkin ja jaksan ihan hyvin.

Samoin. Oikein ihmetyttää että miten voisi syödä vaikka neljästi päivässä, kuten jotkut väittävät tekevänsä. Eihän siinä ehtisi kuin juuri päästä hommien alkuun kun taas pitäisi ruveta syömään. Mitä siitä tulisi?

Useimmat varmaan syö aamiaisen, lounaan ja illallisen. Eipä tuohon tarvitse kuin yksi jokin välipala, maistiainen kaupassa, kahvitauolla jotain jne. niin se neljä kertaa päivässä syömistä on kasassa. Kaupan snacks-osaston suuruudesta päätellen monelle maistuu sipsiä, karkkia, pähkinöitä jne. lisukkeitakin tai jokin proteiini patukka/vanukas/pirtelö jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön usein (useampana päivänä viikossa) vain kerran päivässä: Ei vain maistu aamiaiset ja lounaat. Ja kävyn oikein töissäkin ja jaksan ihan hyvin.

Samoin. Oikein ihmetyttää että miten voisi syödä vaikka neljästi päivässä, kuten jotkut väittävät tekevänsä. Eihän siinä ehtisi kuin juuri päästä hommien alkuun kun taas pitäisi ruveta syömään. Mitä siitä tulisi?

Jos tekee 4kertaa päivässä ruoan niin minulla menisi ruoan tekemisessä, syömisessä ja tiskaamisessa 4tuntia päivässä

Ap

Vierailija
44/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee 4kertaa päivässä ruoan niin minulla menisi ruoan tekemisessä, syömisessä ja tiskaamisessa 4tuntia päivässä

Ap

Sä voit ihan vapaasti syödä vain kerran päivässä ja kuluttaa sen tunnin kokkaamiseen, tiskaamiseen ja syömiseen. 

Itse syön vähintään 4 x päivässä ja mulla menee korkeintaan tunti päivän aikana ruuanlaittoon ja siitä aiheutuneisiin siivouksiin. Ei se syöminrnkäön kovin paljoa aikaa vie. 

Vierailija
45/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sopii syödä kolme kertaa päivässä. Sen vähempi on liian vähän.

Minäkin syön 3kertaa päivässä mutta tiedän että jos totuttelen siihen että syön kerran päivässä niin se olisi terveellisempää, minä ennen söin kerran päivässä

Miksi kerran päivässä syöminen on terveellisempää kuin kolmesti päivässä syöminen? Mihin perustat väitteesi?

Siinä tulee joka päivä 24 tuntia paastottua, joka on yksi terveellisimmistä asioista keholle. Iltapäivälehdissä lukee, että pitäisi syödä 2-3 tunnin välein. Ei ole ihme, että ihmiset sairastuvat, kun uskovat iltapazkan "terveysohjeita"

-eri

Vierailija
46/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaikka söisit neljästi päivässä, niin kukaan ei pakota käyttämäämn tuohon tuntia per kerta. Harvempi varmaan kokkaa joka aterialle uuden aterian tai syö edes neljä ateriaa päivässä.

Vierailija
47/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todella halua venyttää vatsalaukkua isoksi palloksi. Jos syö vaikka 1600 kcal/vrk niin valtava määrä ruokaa yhdellä kertaa. Enpä usko, että jaksaisin edes liikkua paljoa sen jälkeen. 

Eihän tuohon kalomäärään tarvitse kuin yhden hesen hampparin ja pussin karkkia

ja tuo pitäisi nälkää noin 15 minuuttia eli erittäin huono ateria.

Kyllä se minulla pitäisi nälkää 24 tuntia.

Vierailija
48/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin syön 3kertaa päivässä mutta tiedän että jos totuttelen siihen että syön kerran päivässä niin se olisi terveellisempää, minä ennen söin kerran päivässä

Miksi kerran päivässä syöminen on terveellisempää kuin kolmesti päivässä syöminen? Mihin perustat väitteesi?

Siinä tulee joka päivä 24 tuntia paastottua, joka on yksi terveellisimmistä asioista keholle. Iltapäivälehdissä lukee, että pitäisi syödä 2-3 tunnin välein. Ei ole ihme, että ihmiset sairastuvat, kun uskovat iltapazkan "terveysohjeita"

-eri

Miten olet määritellyt, että 24 tunnin tauko syömisissä on yksi terveellisimmistä asioista keholle? Paljonko eroa terveellisyydessä on, jos syö kerran, kahdesti tai kolmesti päivässä? Missä lehdessä kehotetaan syömään 2-3 tunnin välein?

Vierailija
49/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Miten olet määritellyt, että 24 tunnin tauko syömisissä on yksi terveellisimmistä asioista keholle? Paljonko eroa terveellisyydessä on, jos syö kerran, kahdesti tai kolmesti päivässä? Missä lehdessä kehotetaan syömään 2-3 tunnin välein?

En ole määritellyt mitään vaan tiede on sen tehnyt. KVG - kato v!ttu googlesta. Avain sanana autophagy. Ja kuten jo tuli sanottua iltapäivälehdissä eli iltasanomissa ja iltalehdessä. Sieltä saa lähes päivittäisiä vääriä ravinto-ohjeita.

Vierailija
50/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä kerran päivässä syövät jotain therian hörhöjä? Se trendi taitaa olla jo mennyttä. Monet petoeläimet syövät kerran vuorokaudessa tai harvemmin, kasvissyöjät taas käyttävät syömiseen suurimman osan hereilläoloajastaan. Ihminen on lajityypiltään sekasyöjä kasvispainotteisesti. Lajityypillinen aineenvaihdunta vaatii ravintoa useamman kerran päivässä, mutta ei sentään tauotta syömistä. 

Vierailija
51/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monella on insuliiniresistanssi, silloin ei onnistu paastoilut. Mullekin tuli tasan kolmen tunnin välein nälkä kun paastosokerit olivat koholla. Yöllä en saanut unta kun vatsa kurisi. Kun laihduin ja sokeritasapaino parani, paastoilu alkoi sopimaan. Kello on nyt 14 ja söin viimeksi eilen kello 19. On vähän nälkä jo, mutta aion syödä vasta parin tunnin päästä. 

Vierailija
52/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vielä tällepäivälle tullu syötyä, pitäsköhän kohta?

Vierailija
53/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan diabetikon ei kannata syödä vain kerran päivässä. Yksi kaverini teki niin, ei herännyt enää yhtenä aamuna.

Itse treenaan ja syön 4000 kcal päivässä, maha ei vedä sellaista määrää kerralla, kaiken lisäksi syön vähärasvaista ruokaa eli niitä ruokalautasia on tosi monta! Minulla on sen verran kova aineenvaihdunta, että keho kaipaa lisää energiaa muutaman tunnin välein. Syömällä yksi ateria päivässä lihaskunto varmasti kyykkäisi tosi pian. Aikoinaan pyörin kilpahiihtäjän kanssa, ihan hirveitä määriä sekin söi ja tasaisesti läpi vuorokauden. Mutta menkää vain neuvomaan heitäkin syömään kerran päivässä, ehkä tämän jälkeen niitä olympiamitalleja alkaa tulla runsaasti Suomeen.

Jos joku on 50kg keijukainen ja elimistö käy säästöliekillä, tietysti hän pärjää yhdellä aterialla ja voi olla, että 1200 kcal on liikaa, puhumattakaan 1600kcal. Minä en ole sellainen, siksi en voi toimia tuolla tavalla.

Vierailija
54/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tarvitsee ravintoainetankkausta pitkin päivää, proteiinia ja hyviä hiilihydraatteja tulisi saada tasaisesti päivän mittaan, että jaksaa hyvin.

Tasaisella tankkauksella saa muodokkaan möhömahan :D

55/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 😃 Mä taas oon tämän päivän syömiseni syöny 

Vierailija
56/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa syödä päivän kaloreita kerralla.

Vierailija
57/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kova homma olisi mättää 4000 kcal yhdellä aterialla. Miten on ap, uppoaisiko sinulla tämä ateria yhdellä ruokailulla:
300 g riisiä (kuivapaino)

500 g jauhelihaa

200 g ruokakermaa

30 g öljyä paistamiseen

300 g kasviksia

4 viipaletta täysjyväleipää

500 g maitorahkaa

Vierailija
58/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 😃 Mä taas oon tämän päivän syömiseni syöny 

No ny mää just syön, jos sitä sitte huomena taas...

Vierailija
59/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kova homma olisi mättää 4000 kcal yhdellä aterialla. Miten on ap, uppoaisiko sinulla tämä ateria yhdellä ruokailulla:
300 g riisiä (kuivapaino)

500 g jauhelihaa

200 g ruokakermaa

30 g öljyä paistamiseen

300 g kasviksia

4 viipaletta täysjyväleipää

500 g maitorahkaa

Eihän tossa ole syötäviä kuin jauheliha ja kasvikset. Kermanakin jotain lisäainelitkua.

Vierailija
60/71 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan diabetikon ei kannata syödä vain kerran päivässä. Yksi kaverini teki niin, ei herännyt enää yhtenä aamuna.

Itse treenaan ja syön 4000 kcal päivässä, maha ei vedä sellaista määrää kerralla, kaiken lisäksi syön vähärasvaista ruokaa eli niitä ruokalautasia on tosi monta! Minulla on sen verran kova aineenvaihdunta, että keho kaipaa lisää energiaa muutaman tunnin välein. Syömällä yksi ateria päivässä lihaskunto varmasti kyykkäisi tosi pian. Aikoinaan pyörin kilpahiihtäjän kanssa, ihan hirveitä määriä sekin söi ja tasaisesti läpi vuorokauden. Mutta menkää vain neuvomaan heitäkin syömään kerran päivässä, ehkä tämän jälkeen niitä olympiamitalleja alkaa tulla runsaasti Suomeen.

Jos joku on 50kg keijukainen ja elimistö käy säästöliekillä, tietysti hän pärjää yhdellä aterialla ja voi olla, että 1200 kcal on liikaa, puhumattakaan 1600kcal. Minä en ole sellainen, siksi en voi toimia tuolla tavalla.

Kuka näitä jaksaa laskeskella???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi