Miten luulette käyvän, jos haen 62-vuotiaana
kahden vuoden ammattikoulutukseen, laitossiivoojan ammatti tähtäimenä?
Olisinko hyvissä asemissa oppilaaksi valitsemisen suhteen...
Ajattelin ihan oikeesti, kun kyllähän sitä kuulemma käsiä tarvitaan työmaailmaan, ja jos saisin sitten opiskella työttömyysetuudella sen kaksi vuotta ja onhan siinä koulutuksessa toki työssäoppimisjaksojakin, mutta niistä ei taideta maksaa palkkaa, mutta ehkä jo ensi kesänä saattaisi saada jonkin kesätyön sitten näin kun olisi jo 63-vuotias...
Mitä meinatte, haenko! Viimeinen hakupäivä tänään!
Kommentit (22)
Ilmoittaudu mieluummin sijaislistalle. Kaikkeen ei vaadita koulutusta.
Töitä on ollut enemmän kuin on ehtinyt ottaa vastaan. Nopeat vastaanottajat saavat työt eikä nuorimmat.
Vierailija kirjoitti:
Töitä on ollut enemmän kuin on ehtinyt ottaa vastaan. Nopeat vastaanottajat saavat työt eikä nuorimmat.
Mille sijaislistalle? Kuule varsinaissuomalaiset ei mitään sijaisia tarvitse... Ja jos tarvitsevat, niin ottavat opiskelijan.
Minä olen kieltäytynyt näistä koulutuksista järjestään. Työnantaja ei kumminkaan palkkaa, jos koulutuksen jälkeinen työura tulee olemaan alle kahden, jopa alle vuoden mittainen. Se haluaa kuitenkin pidempiaikaisen työntekijän, vaikkapa vain pätkien tekijän joka on käytettävissä useamman vuoden ajan.
T puolitoista vuotta eläkkeeseen
Vierailija kirjoitti:
Tää laitoshuoltajakoulutus ei kyllä mitenkään erityisesti liity johonkin esim. sairaalamaailmaan...
Kannattaa hakea. Olen itse 63-v ja opiskelen tällä hetkellä lähihoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kieltäytynyt näistä koulutuksista järjestään. Työnantaja ei kumminkaan palkkaa, jos koulutuksen jälkeinen työura tulee olemaan alle kahden, jopa alle vuoden mittainen. Se haluaa kuitenkin pidempiaikaisen työntekijän, vaikkapa vain pätkien tekijän joka on käytettävissä useamman vuoden ajan.
T puolitoista vuotta eläkkeeseen
Juu, tämä ei ole työkkärin ehdottamana lainkaan. Ihan avoimessa haussa oleva koulutus, johon ilmeisesti ei oikein ole ollut hakijoita, kun ovat jatkaneet hakuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ettäpä sitten eläkeikäisenä töhin, viemään 55+ työttömän työt. Se naisten välinen solidaarisuus ei näköjään toimi ainakaan Suomessa. Hävetä saisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T puolitoista vuotta eläkkeeseenJuu, tämä ei ole työkkärin ehdottamana lainkaan. Ihan avoimessa haussa oleva koulutus, johon ilmeisesti ei oikein ole ollut hakijoita, kun ovat jatkaneet hakuaikaa.
Jos olet ansiosidonnaisella, nauti siitä ja jätä tuo opiskelupaikka sille, joka sitä ihan oikeasti tarvitsee. Eli siis joku, jolla sitä toivottavaa työuraa olisi vielä yli 10 v.
Kannattaa hakea vaikka et koulutusta tarvi, jos vaan töitä aiot tehdä.Toinen asia on jos haluat aloittaa oman firman ,mitä en suosittele.
Siivousalalla on paljon töitä avoimina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ettäpä sitten eläkeikäisenä töhin, viemään 55+ työttömän työt. Se naisten välinen solidaarisuus ei näköjään toimi ainakaan Suomessa. Hävetä saisit.
Minä myös eläkeläinen ja teen 100 % töitä koska nuoret eivät halua tehdä töitä avustajina. Haluaisian tehdä vaan 3 pv viikossa mutta koko ajan puuttuu henkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T puolitoista vuotta eläkkeeseenJuu, tämä ei ole työkkärin ehdottamana lainkaan. Ihan avoimessa haussa oleva koulutus, johon ilmeisesti ei oikein ole ollut hakijoita, kun ovat jatkaneet hakuaikaa.
Jos olet ansiosidonnaisella, nauti siitä ja jätä tuo opiskelupaikka sille, joka sitä ihan oikeasti tarvitsee. Eli siis joku, jolla sitä toivottavaa työuraa olisi vielä yli 10 v.
No, miten se ansiosidonnainen tähän kuuluu, ei mitenkään. Ja sinnehän saa hakea kuka vaan, kuten sanottu, tämä ei ole työkkäriin sidottu mitenkään, vaan täysin avoimessa haussa oleva ammattikoulutus.
Ihan oikeasti tarvitsee! No, Suomihan tarvitsee lisää käsiä töihin, kaikki töihin, ja etenkin eläkeläisillä on kysyntää - jostain syystä.
No, tuskinpa minä sinne pääsisin, juuri iän takia ja toinen syys on, se että ollaan Varsinais-Suomessa... Siellä Orpon, Junnilan ynnä muiden maakunnassa!
Sama maakunta, eri kouluttaja vaikkakin sama ala eli siivousala. No, sinne ei päässyt edes valintahaastatteluun, koska "pitäs olla ensin töissä".
Miten voi opiskella työttömyysetuudella? Tämä oli minulle ihan uutta tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Siihen tulee vielä 9€ päivä lisää per päivä
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Se kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, eli opiskellaan esim. ammattitutkinto ja samalla saa työttömyysetuuden. Ei siis tarvitse hakea opintotukea (jolla ei pelkästään mitenkään elä ja ainakin aikoinaan pakottivat sossussa nostamaan opintolainaa). Tuohan on hyvä asia jos on työttömyysuhan alla ja ei saa töitä niin opiskelee sitten alalle joka kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyitä koulutuksia voi, jos te-keskus hyväksyy.
Jos sinua aidosti kiinnostaa, niin mikä ettei. Kokeilemalla selviää, miten käy. Katso kortti, niin ei jää jossituttamaan.
Hae ehdottomasti. Sittenhän sen näkee, miten käy
Vierailija kirjoitti:
Se kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, eli opiskellaan esim. ammattitutkinto ja samalla saa työttömyysetuuden. Ei siis tarvitse hakea opintotukea (jolla ei pelkästään mitenkään elä ja ainakin aikoinaan pakottivat sossussa nostamaan opintolainaa). Tuohan on hyvä asia jos on työttömyysuhan alla ja ei saa töitä niin opiskelee sitten alalle joka kiinnostaa.
Toki nuo opintotuet ja lainat pitää olla jo käytetty aiempaan tutkintoon. Työkkäri sitten arpoo että saako uuteen lyhyeen tutkintoon työttömyysetuutta.
Haet. 👈🏻