HS: Olivia Oraksen kuolemasta tehty rikosilmoitus - Taustalla rasvaimu kauneusklinikalla
Olivia Oraksen vanhemmat ovat tehneet tyttärensä kuolemasta rikosilmoituksen. Taustalla on rasvaimu, joka tehtiin helsinkiläisellä yksityisellä kauneusklinikalla. Kuolema tapahtui puudutuksen yhteydessä.
Kommentit (817)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, että lähtee operaatioon tutkimatta paikan taustoja? Edunvalvonnassa tuollaisen idiootin olisi kuulunut olla
Kun on kysymys terveydenhuollon ammattihenkilöistä - lääkäreistä ja plastikkakirurgeista, toimipiste näköalapaikalla aleksanterinkadulla ja vastassa on nuori aikuinen, joka ei ehkä välttämättä osaa kaikkea vielä ikänsäkään puolesta kysenalaistaa, niin en nyt käyttäisi tuollaisia äänenpainoja. Mutta kaikenlainen sivustahuutelu ja jälkiviisaus on tietenkin halpahintaista huvia joillekin.
Tuollaisrssa, bisneksessä ei toimi yhtäkään "terveydenhuollon ammatti-ihmostä", vaan niitä joilta moraali ja ammattitaito oikeaan hoitotyöhön puuttuu. Jos ei tuon ikäinen tajua mikä ero on terveydenhuollolla ja jollain kauneuspuljulla (kauHeus paremminkin), niin ei voi kauhalla vaatia, kolmekymppinen on jo aikuinen. Olisi tuokin tehnyt elämållään jotain järkevämpää niin olisi kehittynyt ikänsä mukana, eikä jäänyt teinin tasolle.
Olen itse joutunut pohtimaan tätä samaista dilemmaa käyttäessäni yksityistä hammashoitoa. Toisaalta pitäisi pystyä luottamaan terveydenalan asiantuntijoihin, mutta toisaalta jopa suositellaan toimenpiteitä, joista on enemmän haittaa kuin hyötyä ja jotka käyvät kuluttajalle kalliiksi. Siis tasapainottelua sen asiantuntijuuden ja toisaalta rahastuksen suhteen. Tässä mielessä parhain etiikka löytyy nimenomaan hoitohenkilöstöltä julkisella puolella, missä terveysnäkökohdat ovat vielä ensisijaisia.
Kokoomushan haluaa poistaa julkisen terveydenhuollon tykkänään, jolloin kaikki joutuvat sitten näiden rahastusautomaattien mielivallan alle. Miksi en itse hammaslääkäriasioissa siis mennyt julkiselle - koska sinne joutuu jonottamaan liian pitkään.
Minä en mene yksityiselle lääkärille kuin vasta sitten kun kokoomus on saanut tuhottua julkisen terveydenhuollon kokonaan pois tästä maasta. Vielä onneksi on päässyt julkisella puolella särkypäivystysajalla samana päivänäkin hätätilassa hammaslääkäriin, vaikka normiaikojen jonot on puoli vuotta meillä päin.
En luottaisi rahalääkäriin missään asiassa ja julkista puolta valvotaan paremmin. Tai näin ainakin suomalaisena edelleen oletan mutta kuka tietää mitä kokoomus on taas verhojen takana puuhastellut kansalta piilossa. Oikein kuoleman kultti koko saatanan puolue.
Somemaailmassa rajat hämärtyvät. On aivan eri asia suositella vaikkapa vaatetta, joka on laadukas ja turvallinen. Kuin suositella kirurgisia toimenpiteitä tai hammashoitoja ym. tekeviä tahoja. En osta somessa mitään kenenkään koodilla enkä todellakaan osta mitään näiden fitnesshörhöjen laihdutus- ja treenikursseja. Harvalla heistä on mitään ravitsemuskoulutusta tai edes pt-koulutusta. Ihmettelen usein kuinka heppoisin perustein ihmiset uskovat nykyajan huijareita, jota someen mahtuu paljon. Someinfluesserit haluavat rahasi. Eivät muuta. Kannattaa vähän miettiä kenelle ne rahansa haluaa antaa vai kannattaisiko pitää ne ihan itse.
Yrittääköhän lahjoa Johanna Oraksen hiljaiseksi. Repe taitaa jo olla puoliksi haudassa itsekin.
Tietysti deadlineilla myös rajoitetaan kanteluiden määrää. Maalaisjärkikin sanoo, ettei millään valtiolla ole varaa sellaiseen määrään käsittelijöitä, että tutkittaisiin kymmenen tai kaksikymmentä vuotta vanhoja keissejä. Niiden selvittäminen olisi myös aika mahdotonta.
Kyllä ihmisillä pitää jotain omaa vastuutakin olla asioissa, eli siinä, että itse toimii ajoissa. Ja lait säätää eduskunta, ei mikään virasto. Eli sinne yhteys, jos lainsäädäntöön on tyytymättömyyttä. Vanhentumisajoille on kyllä ihan järkevät perusteet.
En jatka tästä nyt enää enempää, hyvää illanjatkoa itse kullekin.
PSC:n sivuilta hävinnyt henkilökunta. Oli vielä aiemmin tänään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kauneusbisnes tuntuu tällä hetkellä olevan sellainen villi länsi, että vaikea uskoa, että Olivian kuolema jäisi ainoaksi tapaukseksi. Kuolemien lisäksi voi myös tulla pahoja tulehduksia tai muita komplikaatioita, kun jos jonkinlaiset tekijät on tekemässä invasiivisia hoitoja.
Eihän Olivia olekaan ainoa? Näitä nuoria naisia kuolee harva se päivä brasilian persekorotuksiin, sepsiksiin ym. komplikaatioihin. On niitä komplikaatioita suomessakin ollut. Ja sitä suuremmalla syyllä, kaikki hämärälafkat kiinni välittömästi, ja kunnolliset sanktiot ammattilaisille, jotka esiintyy muina kuin mihin kompetenssi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Somemaailmassa rajat hämärtyvät. On aivan eri asia suositella vaikkapa vaatetta, joka on laadukas ja turvallinen. Kuin suositella kirurgisia toimenpiteitä tai hammashoitoja ym. tekeviä tahoja. En osta somessa mitään kenenkään koodilla enkä todellakaan osta mitään näiden fitnesshörhöjen laihdutus- ja treenikursseja. Harvalla heistä on mitään ravitsemuskoulutusta tai edes pt-koulutusta. Ihmettelen usein kuinka heppoisin perustein ihmiset uskovat nykyajan huijareita, jota someen mahtuu paljon. Someinfluesserit haluavat rahasi. Eivät muuta. Kannattaa vähän miettiä kenelle ne rahansa haluaa antaa vai kannattaisiko pitää ne ihan itse.
Olen ihmetellyt samaa, että miten nämä influensserit myyvät kaikenlaista kurssia ilman minkäänlaista pt koulutusta tai vastaavaa.
Olen melko varma, että tuttavani on käynyt tällä klinikalla kevyemmissä toimenpiteissä. Hänen kasvonsa ovat aivan pilalla. Näyttää ihan kummalliselta.
Taisi valita lääkärin kun sitä suositeltu. Niin teki Sonja ja sen jälkeen Olivia. No Sonjalla meni kaikki hyvin. Nyt einsitten enää vastaa enää kyselyihin.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti deadlineilla myös rajoitetaan kanteluiden määrää. Maalaisjärkikin sanoo, ettei millään valtiolla ole varaa sellaiseen määrään käsittelijöitä, että tutkittaisiin kymmenen tai kaksikymmentä vuotta vanhoja keissejä. Niiden selvittäminen olisi myös aika mahdotonta.
Kyllä ihmisillä pitää jotain omaa vastuutakin olla asioissa, eli siinä, että itse toimii ajoissa. Ja lait säätää eduskunta, ei mikään virasto. Eli sinne yhteys, jos lainsäädäntöön on tyytymättömyyttä. Vanhentumisajoille on kyllä ihan järkevät perusteet.
Pointtini olikin, että useimmat suomalaiset ihmiset ovat niin kuuliaisia, etteivät ota oikoreittejä, joten turha sitä vastuuta on heille sälyttää. Yllä myös toin esille, että kantelun käsittelyyn voi mennä jopa 12-24 kk. Eli vaikka sitä toimisikin nopeasti ja fiksusti, voi byrokratian pyörä liikkua niin hitaasti, että juttu vanhenee. Oikeus ja kohtuus? Teatteriahan se on osittain, näennäisoikeutta, jolla pidetään kansalaiset rauhallisina. Tuskin olen ainoa, joka tämän on huomannut, melko varmasti aiheesta on kirjoitettukin ja tämä viranomainen on vain yksi esimerkki, jonka toin esille. Toki aina osa valituksista menee läpi ja saa jotakin aikaankin. Minä olen menettänyt uskoni järjestelmäämme uskottavana, reiluna ja oikeudenmukaisena. Olen saanut tarkastella sitä niin monelta kantilta häviäjänä, vaikka oikeuden olisi pitänyt olla puolellani. Anarkistiksi olen liian vanha, joten en ole vaaraksi enää kenellekään. Ehkä kaikille käy näin vanhetessaan, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
PSC:n sivuilta hävinnyt henkilökunta. Oli vielä aiemmin tänään.
Kappas vain. No huonoa mainostahan se onkin.
Vaikka me täällä vouhkataankin, muistetaan mikä hirvittävä loppuelämän suru noille vanhemmille tuli.
Voimia ja rakkautta heille.
Vierailija kirjoitti:
"Terveydenhuollosta tehdyn viranomaiskantelun (kuten aluehallintoviraston tai Valviran) käsittely kestää tyypillisesti noin vuoden, mutta todellinen kesto voi vaihtua tapauskohtaisesti puolesta vuodesta jopa yli kahteen vuoteen."
Pitäisikö harkita kanteluajan pitkittämistä 3-5 vuoteen. Säätämällä saattaisi tulla ilmi enemmän tällaisia tapauksia ja vahinkoja ja kuolemia voitaisiin ehkäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtini olikin, että useimmat suomalaiset ihmiset ovat niin kuuliaisia, etteivät ota oikoreittejä, joten turha sitä vastuuta on heille sälyttää. Yllä myös toin esille, että kantelun käsittelyyn voi mennä jopa 12-24 kk. Eli vaikka sitä toimisikin nopeasti ja fiksusti, voi byrokratian pyörä liikkua niin hitaasti, että juttu vanhenee. Oikeus ja kohtuus? Teatteriahan se on osittain, näennäisoikeutta, jolla pidetään kansalaiset rauhallisina. Tuskin olen ainoa, joka tämän on huomannut, melko varmasti aiheesta on kirjoitettukin ja tämä viranomainen on vain yksi esimerkki, jonka toin esille. Toki aina osa valituksista menee läpi ja saa jotakin aikaankin. Minä olen menettänyt uskoni järjestelmäämme uskottavana, reiluna ja oikeudenmukaisena. Olen saanut tarkastella sitä niin monelta kantilta häviäjänä, vaikka oikeuden olisi pitänyt olla puolellani. Anarkistiksi olen liian vanha, joten en ole vaaraksi enää kenellekään. Ehkä kaikille käy näin vanhetessaan, en tiedä.
On myös ironista, että ne kuuliaiset ja sääntöjä noudattavat ihmiset ovat niitä, jotka pitävät koko yhteiskuntajärjestelmän koossa. Kuitenkin he ovat niitä, jotka eniten myös kärsivät jos jokin menee pieleen ja yht'äkkiä vastuu tästä onkin heidän. Jätän nyt tämän sivuraiteilla pohtimisen tähän, ehkä joku tajusi, mitä ajoin takaa. Hyvä, että otsikon aihe herättää keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Kärppänä alkoi vanhemmat rahastamaan jutulla.
Lämmin kiitos vanhemmille, jotka toivat asian nimen kanssa julkisuuteen. Ylen MOT sai selvitettyä klinikankin nimen, ja nyt ei ehkäpä kenenkään enää tarvitse kuolla turhaa kuolemaa ainakaan tuossa puljussa.
Valviralla/lupa- ja valvontavirastolla sietäisi myös päitä pudota, kun on valvonut täysin munattomasti lukuisista ilmoituksista huolimatta.
Miten pelkän puudutuksen avulla voi tehdä hurjan operaation? En tiedä. Mikä lääkitys tulee. Jollekin voisi tulla jos shokki hereilläolosta tai jos kipua.
Hammaslääkäri ei kysynyt käyttääkö mitä lääkkeita? Itse en olisi antanut kiskoa pois yhdessä kertaa kaikkia hampaita. Vielä on omat hampaat , aamuin illoin pesu, tarkistus julkisella on joka toinen tai kolmas vuosi. Hammastikut. Happohyökkäys, juustoa tai xylitol, ei limuja.