Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalaherätys?

Vierailija
22.05.2024 |

Millä tavalla potilaat sairaalassa herätetään aamuisin? Tuleeko joku hoitaja vaan ravistelemaan hereille?

Mitä tapahtuu jos joku ei herää? Jos on esimerkiksi mennyt reagoimattomaksi nukkuessaan, mitä tällaiselle potilaalle tehdään?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tulevat tuomaan aamulääkkeet ja aamupalan ja sanovat huomenta. Yölläkin kiertää hoitajia vaihtamassa tippapulloa tai antamassa lääkitystä, riippuen minkä takia sairaalassa on. Jos näyttää että joku ei hengitä aloittavat elvytyksen, ellei ole elvytyskieltoa.

Vierailija
2/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öisin käydään joka huoneessa parin tunnein välin tarkistamassa, että kaikki ovat hengissä

Aamuisin usein labra käy herättämässä, tai sitten viimeistään kun hoitajat menevät huoneeseen, panevat valoja päälle, aloittavat hoitotoimet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryskytetään ovea ensin. Tullaan sisään, räpäytetään valot päälle ja sanotaan ylös ja aamupalalle. 

Vierailija
4/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompanjassa herätyyyyyyys!

Vierailija
5/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu.

Nukun melkoisessa metelissäkin sikeästi. Useimmiten olen herännyt vasta, kun koskevat olkapäähän ja pyytävät kättä näkyville tipan, lääkkeiden tai kokeiden takia. Pitemmillä reissuilla olen oppinut nukkumaan kädet näkyvillä, ja osa hoitajista on niin hellävaraisia, että aamulla on pitänyt kysyä, laitettiinko yöllä jotain, koska jos jotain tehtiin, nukuin sen läpi. 

Vierailija
6/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labra ehtii ensin, hoitajat verenpaineiden ja aamulääkkeiden ym kanssa sitten ja minä aamupalojen kanssa vasta alkaen klo 8.

Vierailija
7/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Labra ehtii ensin, hoitajat verenpaineiden ja aamulääkkeiden ym kanssa sitten ja minä aamupalojen kanssa vasta alkaen klo 8.

Entä jos joku näyttää nukkuvalta, mutta ei herää valoihin, ääneen tai ravisteluun, eli on reagoimaton/koomassa. Mitä tällaiselle potilaalle tehdään?

Vierailija
8/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu.

Sinun onneksi on rintaliivejä.

Vierailija
9/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ensinnäkään pystyy nukkumaan sairaalassa?! 

Vierailija
10/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos joku näyttää nukkuvalta, mutta ei herää valoihin, ääneen tai ravisteluun, eli on reagoimaton/koomassa. Mitä tällaiselle potilaalle tehdään?

Riippuu hoitolinjasta. 

Vierailija
11/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se helppoa olekaan. Viime viikolla olin kaksi yötä ja molemmat nukuin huonosti. Kanyyli tuntui pahalta, sänky oli liian lyhyt ja tyyny huonosti. Lisäpeiton kuitenkin sain pyytämällä.

Vierailija
12/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu hoitolinjasta. 

Siis tarkoitan, että jos hoitolinjaa ei ole (ja varmaan ottavat sitten omaisiin yhteyttä ja sopivat hoitolinjasta) niin mitä konkreettisia toimenpiteitä tälle koomassa olevalle tehdään? Testataanko kooman syvyyttä esim. Glasgowin kooma-asteikolla jotenkin, otetaanko kokeita että mikä kooman aiheuttanut, laitetaanko virstakatetri yms?

Vierailija
13/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

öisin herätetään noin 2 tunnin välein kun tullaan lamppujen kaa huoneeseen, seinät ja katto täynnä vilkkuvia valoja joten nukkuminen ei onnistu kuin vahvalla lääkityksellä. ja joo klo 6 aikoihin herätetään vaakaa ja verenpainetta varten. klo 7 herätetään verikokeita varten ja klo 8 herötetään aamupalaa varten. lisää herättämisiä myöhempien ruokailujen ja lääkäri + oppilaat käynneillä.

Välillä saa sitten kunnian kertoa sairaustapahtumista 10+ eri porukoilla jotka oisivat voineet tulla kaikki samalla mutta ku ei niin ei. Jos on fiksu niin häippäsee huoneesta jonnekki sairaalaan piiloon audiokirjan kanssa että saa olal rauhassa edes hetken.

Muuten vastaa aika hyvin itiskokemusta kesällä ku istuu kirjan kanssa ja 12 eri jessehenkilöä kaikki jalkautuneet sinne kaikki tulee yks kerralla häiritsemään. Tollai menee 3+kk elämästä, toiset parin kuukauden episodit jne. t. elinsiirto

Vierailija
14/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ja siinä, jos on hyvällä tuurilla yhden hengen huoneessa, kuten joskus olen ollut. Sitten kun on huonekaverina yskivä ja kuorsaava henkilö, niin siitä on hauskuus kaukana. Varsinkin kun itse omaa huonot unenlahjat vieraassa paikassa. Pahimmillaan olen joutunut kärsimään tuota kolme vuorokautta.

Vierailija
15/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ja siinä, jos on hyvällä tuurilla yhden hengen huoneessa, kuten joskus olen ollut. Sitten kun on huonekaverina yskivä ja kuorsaava henkilö, niin siitä on hauskuus kaukana. Varsinkin kun itse omaa huonot unenlahjat vieraassa paikassa. Pahimmillaan olen joutunut kärsimään tuota kolme vuorokautta.

Ei ole sitten käynyt mielessä pyytää unilääkettä?

Vierailija
16/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaherätys - siis se kun ihmisiä tulee uskoon sankoin joukoin?

Vierailija
17/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsutaan paikalle lääkäri tai jos se ei ole mahdollista konsultoidaan lääkäriä. Lääkärin ohjeiden mukaan toimitaan sen jälkeen.

Vierailija
18/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys tapahtuu niin että, hoitaja läväyttää avokämmenellä suoraan päin näköä ja heittää vielä sangollisen  kylmää vettä lärviin,  sitten ravistelee ja uudestaan avokämmenellä vähän huutista päin näköä. Kyllä muutes herää vähän unisempikin potilas.

Vierailija
19/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut herätti yksi topless hoitaja aina suihinotolla.

Vierailija
20/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos akuuttisairaalassa joku potilas ei sängystään herää, otetaan yhteys lääkärii. Otetaan verenpaineet, pulssit, verensokerit. Varmaankin sitten lähetetään pään ct hen seuraavaksi. Riippuu tietysti syystä, miksi aunperinkään on sairaalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän