HS: Olivia Oraksen kuolemasta tehty rikosilmoitus - Taustalla rasvaimu kauneusklinikalla
Olivia Oraksen vanhemmat ovat tehneet tyttärensä kuolemasta rikosilmoituksen. Taustalla on rasvaimu, joka tehtiin helsinkiläisellä yksityisellä kauneusklinikalla. Kuolema tapahtui puudutuksen yhteydessä.
Kommentit (789)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ota vakavasti varoituksia puudutusten ja anestesian riskeistä. Luulevat, että vain itse leikkaus on riski. Ja niin surullista menettää henkensä tai vammautua täysin turhan toimenpiteen takia.
Tyhmistä peleistä saa tyhmiä palkintoja
Olen käynyt tuolla parissa kasvohoidossa n. 2018-2019. Toinen oli jokin perusjuttu, toinen mikroneulaus. Siinä kai käytetään vain puudutevoidetta, en muista enää.
Täältä luin että joku hammaslääkäri oli vetänyt ihmiseltä kerralla oikein monta hammasta. vaikka potilas vastusteli. Sitten potilas oli saanut massiivisen verenvuodon johon sitten kuoli. Eikä siellä kukaan pystynyt auttamaan n ajoissa. Ilmeisesti ei välitetty että hänellä oli verenohennuslääkkeet sydän operaation jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti pistetty liikaa puudutusainetta, se voi aiheuttaa sydänpysähdyksen. Sen takia ison alueen rasvaimut tehdään nukutuksessa. Paikallispuudutuksessa voi käyttää vain tietyn määrän ilman että se muuttuu hengenvaaralliseksi. Jokainen kirurgi tietää tämän, samoin kuin hammaslääkärit.
Ilmeisesti puoskarikeskus ei halunnut investoida anestesialääkärin palkkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on yksi tyttöparka kuollut turhuuden markkinoilla.
Tyttörukka on saanut kaiken ja enemmän. Mikään ei riittänyt kuitenkaan. Kuolla sitten jonkin haistapaska-puoskarifirman leikkauspöydälle. Aika kornia.
Somevaikuttaja vaikutti nyt omalla toiminnallaan, että älkää hyvät ihmiset mene tuollaisiin ihan turhiin operaatioihin.
Turha kuolema, mutta todellakin ihan itseaiheutettu.Kuolemahan ei ollut turha, vaikka hyvin traaginen. Hänen kuolemansa ja siihen johtaneet syyt ovat nyt kirvoittaneet erittäin tärkeää keskustelua laajemminkin.
Toivon todellakin, että Olivian kuolema ei ole ollut turha tässä mielessä, että nyt ruvettaisiin suitsemaan niitä palveluntarjoajia kunnolla. Tämäkin toimija sai ihan vapaasti tehdä toimenpiteitä, vaikka valviraan oli tehty valituksia jo aiemmin.
Nimenomaan. Ahdistaa lukea näitä uhria epäsuorasti syyllistäviä ja pinnalliseksi haukkuvia kommentteja. Jokaisella meillä on pinnallinen tasomme suhteessa johonkin toiseen tai jollain tasolla. Ulkonäkö on vain yksi ulottuvuus pinnallisuudesta.
Kauneusoperaatioon tai siihen valmistautumiseen tarvittaviin operaatioihin ei kenenkään pitäisi kuolla. Operaatioiden itsensä riskeihin sekä niitä toteuttavien kauneusklinikoiden tarkempaan syyniin erittäin hyvä herätä. Ei se rasvaimu ole verrattavissa kampaajalla käyntiin. :'(
Eikä sen riskin pitäisi olla maallikon arvioitavissa. Jos joku haluaa mihin tahansa toimenpiteeseen, se pitäisi olla toimenpiteen suorittavan lääkärin arvioitava onko esim tarpeellista, turvallista jne.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko mitenkään olla haukkumatta tätä nuorta naista, jolla selkeästi oli ongelmia omakuvansa ja mielenterveytensäkin kanssa ollessaan tässä toimenpidekierteessä? Ja turha syyttää vanhempia, aikuinen ihminen vastaa itse omista teoistaan eivätkä edes vanhemmat voi häntä auttaa, ellei hän itse apua halua.
Sen sijaan, että haukutte tätä nuorta naista tai hänen vanhempiaan, ryhtykää toimiin jolla tämä vääristynyt täydellisen ulkonäön, kauneuden ja laihuuden ihannointi saadaan loppumaan.
Että sellaiset kaasuvalottamiset (gaslighting) sieltä sitten. Miksi vaadit MEITÄ ryhtymään toimenpiteisiin? Oletko aivan sekaisin päästäsi?
Tuo kuollut naikkonen itse harrasti kauneushoitoja ja mainosti niitä somessa. Hänen olisi pitänyt itse "ryhtyä toimiin jolla tämä vääristynyt täydellisen ulkonäön, kauneuden ja laihuuden ihannointi saadaan loppumaan". Mutta hän ei halunnut. Hän pakeni ongelmiaan (päihteidenkäyttö) ja vältteli vastuun ottamista omasta elämästään. Hän halusi ansaita helppoa rahaa somettamisella ja käydä kauneushoidoissa. Halvalla pääsee, kun tekee vähän "yhteistyötä" kauneushoitoloiden kanssa.
Nyt kun se kauneushoito ei ollutkaan enää "kivaa" (henki lähti) niin sometähtösen perhe uhriutuu. Jösses mitä urpoja koko sakki. Ei ole omena kauas puusta pudonnut. Täysjärkinen aikuinen (isä tai äiti) ymmärtää kauneushoitojen riskit. Rasvaimu on hengenvaarallista ja riskit ovat olleet yleisesti tiedossa jo 30 vuoden ajan. Tuhannet potilaat ympäri maailmaa ovat kuolleet rasvaimun seurauksena. Yleisimmät kuolinsyyt ovat veritulppa (aivoveritulppa, keuhkoveritulppa) ja puudutusaineen/nukutusaineen aiheuttamat haittavaikutukset. Jos potilas selviää hengissä toimenpiteestä ja pääsee kotiin, niin sitten joudutaan varomaan muita komplikaatioita (tulehdukset, verenmyrkytys, veritulpat). Komplikaatioita voi tulla vielä monta viikkoa tai monta kuukautta myöhemmin.
"No kun mä haluun näyttää hyvältä" ovat olleet monen potilaan (naisten ja miesten) perustelut sille, miksi he lähtevät rasvaimuun.
Vierailija kirjoitti:
Tässä useampi on kertonut käyneensä samassa putiikissa. Miksi ihmeessä, kun paikan maine on ollut tiedossa? Eikö oma henki ole minkään arvoinen?
En ihmettele, että ihmiset sokeasti luottavat tällaisiin toimijoihin. Jotenkin sitä ajattelee, että nämä kauhutarinat tapahtuvat jossain ulkomailla. Suomessa toimiva yritys, jonka nimi on plastic surgery center antaa mielikuvan ammattilaisesta plastiikkakirurgiaan erikoistuneesta yrityksestä. Ja ihmiset luottavat suomalaiseen lääketieteen osaamiseen. Ihan yllätyksenä tuli minullekin, että tuollaista toimintaa saa lain puitteissa harrastaa yleislääkäri. Jotain on pielessä lainsäädännössä, vaikka Suomessa vauhkotaan, että kaikki on niin säänneltyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko mitenkään olla haukkumatta tätä nuorta naista, jolla selkeästi oli ongelmia omakuvansa ja mielenterveytensäkin kanssa ollessaan tässä toimenpidekierteessä? Ja turha syyttää vanhempia, aikuinen ihminen vastaa itse omista teoistaan eivätkä edes vanhemmat voi häntä auttaa, ellei hän itse apua halua.
Sen sijaan, että haukutte tätä nuorta naista tai hänen vanhempiaan, ryhtykää toimiin jolla tämä vääristynyt täydellisen ulkonäön, kauneuden ja laihuuden ihannointi saadaan loppumaan.
Että sellaiset kaasuvalottamiset (gaslighting) sieltä sitten. Miksi vaadit MEITÄ ryhtymään toimenpiteisiin? Oletko aivan sekaisin päästäsi?
Tuo kuollut naikkonen itse harrasti kauneushoitoja ja mainosti niitä somessa. Hänen olisi pitänyt itse "ryhtyä toimiin jolla tämä vääristynyt täydellisen ulkonäön, kauneuden ja laihuuden ihannointi saadaan loppumaan". Mutta hän ei halunnut. Hän pakeni ongelmiaan (päihteidenkäyttö) ja vältteli vastuun ottamista omasta elämästään. Hän halusi ansaita helppoa rahaa somettamisella ja käydä kauneushoidoissa. Halvalla pääsee, kun tekee vähän "yhteistyötä" kauneushoitoloiden kanssa.
Nyt kun se kauneushoito ei ollutkaan enää "kivaa" (henki lähti) niin sometähtösen perhe uhriutuu. Jösses mitä urpoja koko sakki. Ei ole omena kauas puusta pudonnut. Täysjärkinen aikuinen (isä tai äiti) ymmärtää kauneushoitojen riskit. Rasvaimu on hengenvaarallista ja riskit ovat olleet yleisesti tiedossa jo 30 vuoden ajan. Tuhannet potilaat ympäri maailmaa ovat kuolleet rasvaimun seurauksena. Yleisimmät kuolinsyyt ovat veritulppa (aivoveritulppa, keuhkoveritulppa) ja puudutusaineen/nukutusaineen aiheuttamat haittavaikutukset. Jos potilas selviää hengissä toimenpiteestä ja pääsee kotiin, niin sitten joudutaan varomaan muita komplikaatioita (tulehdukset, verenmyrkytys, veritulpat). Komplikaatioita voi tulla vielä monta viikkoa tai monta kuukautta myöhemmin.
"No kun mä haluun näyttää hyvältä" ovat olleet monen potilaan (naisten ja miesten) perustelut sille, miksi he lähtevät rasvaimuun.
Olet niin oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on yksi tyttöparka kuollut turhuuden markkinoilla.
Tyttörukka on saanut kaiken ja enemmän. Mikään ei riittänyt kuitenkaan. Kuolla sitten jonkin haistapaska-puoskarifirman leikkauspöydälle. Aika kornia.
Somevaikuttaja vaikutti nyt omalla toiminnallaan, että älkää hyvät ihmiset mene tuollaisiin ihan turhiin operaatioihin.
Turha kuolema, mutta todellakin ihan itseaiheutettu.Kuolemahan ei ollut turha, vaikka hyvin traaginen. Hänen kuolemansa ja siihen johtaneet syyt ovat nyt kirvoittaneet erittäin tärkeää keskustelua laajemminkin.
Toivon todellakin, että Olivian kuolema ei ole ollut turha tässä mielessä, että nyt ruvettaisiin suitsemaan niitä palveluntarjoajia kunnolla. Tämäkin toimija sai ihan vapaasti tehdä toimenpiteitä, vaikka valviraan oli tehty valituksia jo aiemmin.
Nimenomaan. Ahdistaa lukea näitä uhria epäsuorasti syyllistäviä ja pinnalliseksi haukkuvia kommentteja. Jokaisella meillä on pinnallinen tasomme suhteessa johonkin toiseen tai jollain tasolla. Ulkonäkö on vain yksi ulottuvuus pinnallisuudesta.
Kauneusoperaatioon tai siihen valmistautumiseen tarvittaviin operaatioihin ei kenenkään pitäisi kuolla. Operaatioiden itsensä riskeihin sekä niitä toteuttavien kauneusklinikoiden tarkempaan syyniin erittäin hyvä herätä. Ei se rasvaimu ole verrattavissa kampaajalla käyntiin. :'(
Eikä sen riskin pitäisi olla maallikon arvioitavissa. Jos joku haluaa mihin tahansa toimenpiteeseen, se pitäisi olla toimenpiteen suorittavan lääkärin arvioitava onko esim tarpeellista, turvallista jne.
Nyt kyseessä olevan lääkäriaseman toimintahan on täysin ala-arvoista, kun jopa yleisesti erittäin vaarallisiksi tiedettyjä leikkauksia on alaan kouluttamattoman, mutta sen asiantuntijana esiintyneen yrityksen perustajan suulla mainostettu täysin vaarattomiksi.
Jos on käynyt ko. putiikissa ennen kuin vakavia ongelmia on ilmennyt, pitääkö nyt sitten itkeä omaa tyhmyyttän ja kyvyttömyyttään nähdä tulevaisuuteen? Toimenpide, jossa itse kävin oli suhteellisen pieni. Toinen asian tässä keskustelussa esille, jotta tulee ilmi, kuinka käytetty ja luotettu tuo paikka on ollut aiemmin.
Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, että lähtee operaatioon tutkimatta paikan taustoja? Edunvalvonnassa tuollaisen idiootin olisi kuulunut olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Laihuuden ihannointi" ?
Eihän tuo tyyppi edes koskaan ollut mikään erityisen laiha. Päinvastoin, vähän pyylevä pullaposki.
Ilmoittakaa välittömästi tämä toksinen ja täysin ala-arvoinen kommetti pois 🤮.
Henkilö on menehtynyt.Henkilö ei menehtynyt, hän kuoli.
Etkö ymmärrä suomen kieltä?
Menehtynyt on synonyymi sanalle kuollut.
Miten tyhmä pitää olla ettei tuota tiedä?
Ei pidä paikkaansa. Yks Repe menehtyi muutama vuosi sitten, muttei suinkaan kuollut - itse asiassa päin vastoin!
Vierailija kirjoitti:
Jos on käynyt ko. putiikissa ennen kuin vakavia ongelmia on ilmennyt, pitääkö nyt sitten itkeä omaa tyhmyyttän ja kyvyttömyyttään nähdä tulevaisuuteen? Toimenpide, jossa itse kävin oli suhteellisen pieni. Toinen asian tässä keskustelussa esille, jotta tulee ilmi, kuinka käytetty ja luotettu tuo paikka on ollut aiemmin.
Toinen typerys siellä. Ei ollut luotettava paikka koskaan. Täytyy olla päässä vikaa että antaa tuollaisen puoskarin operoida itseään.
Jos tällaista voi Suomessa tapahtua, syyttävää sormea pitäisi osoitella laissa oleviin aukkoihin, eikä sokeasti suomalaiseen osaamiseen ja lääketieteeseen luottaviin ihmisiin.
Siis mitä ihmettä. Saako tässä maassa joku muu kuin kirurgian erikoislääkäri leikata ihmisiä? Tai suorittaa tuollaisia äärimmäisen vaativia toimenpiteitä? Onko nyt kyse samasta maasta, jossa tarkastetaan ihmisten pihoja, että heillä on asianmukaisesti ruokajätteet kompostoituina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen typerys siellä. Ei ollut luotettava paikka koskaan. Täytyy olla päässä vikaa että antaa tuollaisen puoskarin operoida itseään.
Kiitos antamastasi kauniista ja asiallisesta arviostasi. Minua ei ole operoitu kyseisessä paikassa. Toimenpide voi olla muutakin kuin leikkaus.
Itsensä nykyajan turhuuden tuotteeksi muovannut muovipää kuoli nykyajan turhuuteen. Voi voi. Maailma ei menettänyt mitään, omaiset tietysti menettivät rakkaan.
En ole koskaan edes kuullut tästä "vaikuttajasta", vanhemmistaan kyllä. Toivon ettei kukaan ota vaikutteita noin tyhmästä naisesta tai hänen kaltaisistaan. Etsikää parempia " Idoleita"..
Voi teitä ihmisiä ja mielipiteitänne, joita päästelette suustanne, kohottaaksenne omaa huonoa itsetuntoanne ja alentaaksenne muita.
Mammona otti uhrinsa. Mammonan palvonta on salakavala kultti, jota on vaikea huomata ja tunnustaa. Moni tätä tosiasiaa tiedostamaton asettaa itsensä alttiiksi tulla uhratuksi tuolle monipäiselle jumalalle.
Todella toivon että nyt saatais tekijät vastuuseen!
Silti, kai pinnallista saa sanoa pinnalliseksi, todeten, ilman haukkumista. Miksi ahdistaa sinua? Kuten totesit, kaikissa meissä on pinnallisuutta, ja siitäkin voi puhua.
Nämä asiat eivät poissulje toisiaan, eli klinikat kiinni ja puoskarit vaikka vankilaan!